خرید ملک, مالتا

خرید ملک در مالتا

شرایط خرید ملک در کشور مالتا

کشور مالتا که برخی آن را به عنوان جمهوری مالت می شناسند، کشوری متشکل از 3 جزیره است که در مرکز دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور دارای مکان های تاریخی متعددی است. قلعه های غول پیکر، الگوهای مگالیتیک و… از جمله آثار های باستانی این کشور می باشند. وجو بناهای تاریخی، اسلکه های تفریحی، آب و هوای عالی، فرهنگ منحصر به فرد و… باعث شده افراد بسیاری مالتا را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند و به سرمایه گذاری در این کشور علاقه مند شوند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به سرمایه گذاری در این کشور علاقه مند می باشید، خرید ملک در کشور مالتا یکی از گزینه های شما است که به واسطه آن می توانید اقامت و تابعیت کشور مالتا را نیز به دست آورید.

ما در این مقاله شما را با شرایط خرید ملک در کشور مالتا و اخذ اقامت و تابعیت این کشور به واسطه آن، آشنا خواهیم کرد.

درباره خرید ملک در مالتا

کشور مالتا یا جمهوری مالت، مکانی ایده آل، برای خرید ملک است. این کشور با پیشرفت های جدیدی که در صنعت ملک و مستغلات، طی چند  سال اخیر داشته، افراد بسیاری را از سراسر جهان به سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات خود جذب کرده است.

به طور کلی، ملک در کشور مالتا یک دارایی ارزشمند محسوب می شود. به اندازه ای که خرید یک آپارتمان یک خوابه در مناطق ساخلی این کشور می تواند چیزی حدود 200 هزار یورو برای شما هزینه داشته باشد.

در کنار خرید، بازار سرمایه گذاری بر روی اجاره املاک این کشور نیز، سرمایه گذاری رایجی محسوب می شود. چرا که به لطف صنعت گردشگری، فرصت های اجاره ملک بسیاری خوبی در مناطق بین المللی و تاریخی این کشور وجود دارد.

اگر به دنبال اخذ اقامت و تابعیت مالتا به واسطه خرید ملک هستید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید دولت مالتا، برنامه های جذابی را به منظور اخذ اقامت و تابعیت مالتا به واسطه خرید ملک، ارائه می دهد. طی سال های اخیر، هر ساله هزاران نفر به واسطه خرید ملک در این کشور، موفق شده اند اقامت و تابعیت مالتا را دریافت کنند. همچنین در کنار از سود مالی قابل توجهی بهره مند گردند.

خرید ملک در کشور مالتا به عنوان یک فرد خارجی

برای اینکه بتوانید به عنوان یک فرد خارجی در این کشور ملکی را خریداری کنید، لازم است که مجوز های لازم را دریافت کنید. سپس ملک مد نظرتان را خریداری فرمایید.

در این کشور با توجه به ملیت افراد، شرایط اقامتشان و… شرایط منحصر به فردی در خصوص دریافت مجوز در خصوص خرید ملک برای هر فرد متقاضی وجود دارد. به طور مثال زوج هایی که یکی از آن ها از شهروندان کشور های اتحادیه اروپا هستند و دیگری شهروند یکی از کشور های غیر اتحادیه اروپا باشد، تا زمانی که از ملکی که خریداری کرده اند، به عنوان محل اقامت اصلی خود استفاده کنند، نیازی به دریافت مجوز ندارند.

آنچه که لازم است به عنوان یک فرد خارجی در خصوص خرید ملک در این کشور بدانید، این است که شما به عنوان یک شهروند خارجی می توانید بدون هیچگونه محدودیتی پس از اخذ مجوز های مربوطه در این کشور ملک خریداری کنید. در برخی موارد حتی می توانید بدون دریافت مجوز های مربوطه هر تعداد واحد که مایل بودید، در این کشور خریداری فرمایید.

اگر می خواهید بدانید برای خرید ملک در کشور مالتا ملزم به اخذ مجوز هستید یا خیر، می توانید با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان آوات استفاده فرمایید.

البته نا گفته نماند که در هر صورت اگر شهروند کشوری غیر اروپایی باشید، باید برای خرید ملک در این کشور مجوز تهیه کنید.

درباره مجوز AIP برای خرید ملک در این کشور

این مجوز، مجوزی است که به شهروندان خارجی اجازه خرید اموال غیر منقول در مالتا را می دهد. این مجوز در صورتی که از شرایط ذیل برخورداری باشید، ظرف 6 الی 7 هفته برای شما صادر می گردد:

  • در مالتا ملکی را خریداری کنید که ارزش آن کمتر از 136972 یورو نباشد. (این مبلغ در خصوص خرید آپارتمان، مازونت و… صدق می کند. اگر قصد خرید خانه ای ویلایی را داشته باشید، باید ملکی را خریداری کنید که حداقل ارزش آن 236582 یورو باشد.)
  • ملک خریداری شده صرفا باید به عنوان محل سکونت فرد متقاضی و خانواده وی مورد استفاده قرار بگیرد. (البته طبق شرایط به خصوصی امکان اجاره ملک نیز وجود دارد.)

نکات مهمی که قبل از خرید ملک در این کشور باید بدانید

خرید ملک در مالتا یک سرمایه گذاری عاقلانه است. چرا؟ زیرا با توجه به اطلاعات موجود در خصوص تقاضای خرید ملک در این کشور توسط افراد خارجی و داخلی، ارزش ملک در این کشور رشد پیوسته و طولانی مدتی خواهد داشت. علاوه بر این شما با خرید ملک در این کشور می توانید در خصوص خرید طیف گسترده ای از املاک (از خانه های تاریخی گرفته تا آپارتمان های لوکس و مدرن)، تصمیم گیری کنید. این یعنی شما انتخاب های متنوعی در خصوص ملک مورد نظرتان می توانید داشته باشید.

البته در نظر داشته باشید که این شرایط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، کمی متفاوت است. به عبارتی، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، تنها به شرطی می توانند چندین ملک در این کشور خریداری کنند که آن املاک در مناطق به خصوصی از کشور مالتا واقع شده باشند.

این مناطق به خصوص عبارتند از:

  • Madliena، دهکده Madliena
  • Southridge, Mellieha
  • Piazzetta, Sliema
  • The Quad, Mriehel
  • Trident Park, Mriehel
  • Smart City, Kalkara
  • Fort Cambridge, Sliema
  • Pendergardens, St Julians
  • Portomaso, St Julians
  • Tigné Point, Sliema
  • St. Angelo Mansions, Vittoriosa
  • Ta’ Monita Residence, Marsascala
  • Tas-Sellum Residences, Mellieha
  • Kempinski San Lawrenz, Gozo
  • Fort Chambray – Gozo
  • Vista Point – Gozo

فرآیند خرید ملک در مالتا

خرید ملک در این کشور معمولا فرآیند مستقیمی دارد. این فرآیند را می توان به مراحل زیر تقسیم نمود:

  1. در ابتدا شما ملکی را برای خرید انتخاب می کنید.
  2. آن ملک باید توسط یک معمار یا فرد متخصص از نظر ساختار مورد بررسی قرار بگیرد.
  3. در مورد قیمت و شرایط با فروشنده توافق می کنید. پس از توافق بین طرفین قراردادری امضا می شود.
  4. پس از امضای قرار دارد، هر دو طرفین ملزم به عمل به برخی تعهدات می شوند.
  5. در یک دفتر اسناد رسمی، سند فروش نهایی تهیه می گردد.

چکیده ای از قوانین موجود در حوزه خرید و فروش ملک در این کشور

خرید و فروش ملک در این کشور، تابع قوانین به خصوصی است که برخی از آن ها قوانین ثبت شده و رسمی هستند اما برخی از آن ها به عنوان قوانین محلی شناخته می شوند. در این بخش قصد داریم شما را به طور کلی با مهم ترین قوانین موجود در این حوزه، آشنا کنیم:

  • تمام قراردادها باید به زبان انگلیسی نوشته شوند.
  • خریدار پس از امضای قرارداد مبلغی معادل با 10 درصد قیمت ملک را نزد دفتر اسناد رسمی به عنوان بیانه، باید بپردازد.
  • در صورت عدم تکمیل سند توسط خریدار، مبلغ واریز شده به دفتر اسناد رسمی، به فروشنده می رسد. مگر اینکه دلیل قانونی و معتبری برای عدم تکمیل سند وجود داشته باشد.
  • مدت چنین قراردادی در مالتا به طور پیش فرض 3 ماهه است. اما طرفین می توانند با مدت اعتبار دیگری با یکدیگر به توافق برسند.
  • خریدار هنگام تصرف ملک باید حق تمبر و سایر هزینه های قانونی را بپردازد.
  • و…

اخذ اقامت مالتا به واسطه خرید ملک

افرادی که خواهان اخذ اقامت این کشور به واسطه سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات مالتا هستند، 3 ماه پس از ورودشان به خاک این کشور فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه دهند. به این منظور باید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایند و فرم درخواست خود را تکمیل کنند. همچنین مدارک مورد نیاز را ارائه دهند و هزینه مربوط به درخواستشان را بپردازند تا درخواستشان مورد پردازش قرار گیرد.

به طور کلی متقاضیان اخذ اقامت این کشور می توانند به دلایلی نظیر خودکفایی اقتصادی، اشتغال و… در کنار خرید ملک در این کشور، اقامت مالتا را اخذ کنند.

شرایط اخذ اقامت این کشور به واسطه خودکفایی اقتصادی

خودکفایی اقتصادی یا مالی به معنای این است که فرد متقاضی بدون نیاز به هیچ گونه حمایت مالی از سوی دولت مالت، می تواند هزینه و نیاز های خود و افراد تحت تکلفش در این کشور را برآورده سازد. در حال حاضر، افرادی از نظر دولت مالت از خودکفایی اقتصادی برخوردار هستند که…

  • حداقل 14000 یورو سرمایه یا درآمدی به اندازه 84.95 یورو در هفته داشته باشند. (برای اتباع اروپایی مجرد)
  • حداقل 23300 یورو سرمایه یا درآمدی به اندازه 93.10 یورو در هفته داشته باشند. (برای اتباع اروپایی متاهل)
  • و…

شرایط اخذ اقامت مالتا به واسطه اشتغال

اگر در کنار خرید ملک در این کشور به کار با یک کارفرمای مالتایی مشغول شوید یا حتی کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید، به سادگی می توانید اقامت این کشور را به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می توانید مقاله شرایط کار در مالتا یا ویزای کاری مالتا را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت دائم این کشور به واسطه سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات

اگر فردی 183 روز تقویمی در مالتا اقامت داشته باشد، همچنین مالیات خود را پرداخته باشد، می تواند اقامت دائم مالتا را دریافت کند.

به منظور فرد باید گواهینامه ای از ادامه درآمد داخلی دریافت کند و سپس درخواست خود را به همراه مدارک لازم ارائه دهد.

شرایط خرید ملک در کشور مالتا برای اخذ تابعیت این کشور

برای اینکه بتوانید شهروندی مالتا را دریافت کنید، تنها لازم است که ملکی با ارزش حداقل 275 هزار یورو در مالتا خریداری کنید. با خرید چنین ملکی در مالتا می توانید تابعیت این کشور را اخذ نمایید از مزایایی همچون…

  • اقامت نا محدود در مالتا
  • دسترسی به سایر کشور های اروپایی بدون اخذ ویزا
  • پرداخت مالیات بر درآمد با نرخ 15 درصد
  • و…

بهره مند شوید.

البته اگر می خواهید مزایای استثنائی تری از دولت این کشور دریافت کنید، بهتر است بدانید که دولت مالتا به افرادی که از شرایط زیر برخوردار باشند نیز شهروندی می دهد.

  • افرادی که ملکی با حداقل ارزش 600 هزار یورو یا 750 هزار یورو را در مالتا خریداری کرده باشند یا
  • افرادی که ملکی را با حداقل ارزش 16 هزار یورو در سال اجاره کرده باشند. همچنین سالانه مبلغ 10 هزار یورو به یک موسسه خیریه، موسسه علمی، ورزشی، فرهنگی و… اهدا کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. هزینه اخذ مجوز AIP در مالتا چقدر است؟

  • طبق آخرین اطلاعات موجود، هزینه اخذ این مجوز حدود 233 یورو تخمین زده شده است. البته لازم است بدانید نوع ملکی که قصد خرید آن را دارید، در تعیین هزینه اخذ این مجوز اهمیت دارد. سابقه داشته است فردی با 551 یورو این مجوز را دریافت کند.

2. آیا امکان خرید ملک در این کشور به صورت مشارکتی وجود دارد؟

  • بله اما این کار، طبق شرایط خاصی امکان پذیر است. البته از آنجایی که یکی از مهم ترین شرایط لازم این است شرکا باید دارای تابعیت اروپایی باشند، برای ما ایرانی ها خرید مشارکتی ملک در مالتا امکان پذیر نیست.

3. آیا با خرید ملک در این کشور ملزم به پرداخت مالیات هستیم؟

  • طبق قوانینی که در مالتا وجود دارد، اکثر مردم سراسر جهان عقیده دارند، با نظر گرفتن قوانین مالیاتی موجود در این کشور، مالتا همچون بهشت مالیاتی است. قوانین مالیات با توجه به هدف ملکی که خریداری کرده اید متفاوت است. به طور مثال، اگر ملکی را در مالتا خریداری کنید و ارزش آن افزایش پیدا کند و بخواهید آن را بفروشید، نیازی به پرداخت مالیات ندارید. در صورتی که اگر ملک را اجاره دهید باید با نرخ 15 درصد، مالیات بر درآمد بدهید.

مجموعه آوات از پاسخگوی و رفع ابهامات شما در رابطه با حوزه مهاجرت، خوشحال می شود. شما می توانید از طریق بخش دیدگاه، واتساپ و… سوالاتتان را با ما مطرح کنید و پاسخ خود را در اولین فرصت از کارشناسان آوات دریافت نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *