تحصیلی, لیتوانی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

اگر به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی در یک کشور اروپایی هستید، اما با راه های رسیدن به آن آشنا نیستید، این مقاله را دنبال کنید. هر ساله با شروع سال تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور، بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان از سراسر جهان برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. شما نیز می توانید به جمع چنین افرادی بپیوندید. مطلبی که برای شما آماده کرده ایم، مربوط به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی می باشد. برای آشنایی با تحصیل رشته دندانپزشکی در لیتوانی به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب از سایت آوات را مطالعه کنید.

تحصیل در کشور لیتوانی

این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است. در واقع کشور لیتوانی، کشوری بسیار زیبا و کوچک است و موارد محبوب زیادی برای ارائه دارد. این کشور دارای بسیاری از شهرهای قدیمی، زیبا و دیدنی است. کشور لیتوانی دارای سیستم آموزشی بسیار خوبی است و به دلیل کیفیت بالای آموزشی در سطح بین الملل کاملا شناخته شده است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشور لیتوانی

دانشگاه ها در کشورهای اروپایی دارای سطح بسیار بالایی از کیفیت آموزشی هستند. دانشگاه ها در کشور لیتوانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مزایای مختلفی دارند. دانشجویان بین المللی، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی از مزایای ویژه ای بهره مند می شوند:

  • دانشجویان در ابتدا برای بالا رفتن سطح کیفیت آموزش، به گروه های کوچک (8 الی 10 نفر) تقسیم می شوند.
  • برنامه های آموزشی و مطالعاتی برای آموزش مهارت های بالینی به روز شده اند.
  • محل کار انفرادی همراه با تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی
  • کارآموزی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • زندگی در کشوری اروپایی
  • اخذ مدرکی معتبر
  • و…

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی

در کشور لیتوانی دانشگاه های برتری وجود دارد که برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هزینه ها برای دانشجویان بین المللی نسبتا مناسب است. به جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی باید توجه داشته باشید که دوره تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می شود و حدود 5 سال به طول می انجامد. دانشجویان در این رشته در مراکز پیشرفته در کلاس هایی نظیر اتاق تشریح آناتومی، آزمایشگاه های مهارت های بالینی و… به همراه بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی شرکت می کنند. برنامه آموزش تنطیم شده رشته دندانپزشکی توسط دولت لیتوانی، شامل دروس اجباری آموزش عملی و نظری است. این برنامه شامل 300 واحد درسی است. در انتهای دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی، یک آزمون نهایی دولتی برای برنامه مطالعات دندانپزشکی برگزار خواهد شد که دو قسمت کتبی و عملی را شامل می شود.

مقاله پیشنهادی: تحصیل پزشکی در لیتوانی

دانشگاه های برتر لیتوانی برای تحصیل رشته دندانپزشکی

دانشجویان در دانشگاه های دولتی لیتوانی که بیشترین درصد کل دانشجویان کشور لیتوانی را شامل می شوند، برای ادامه تحصیل هزینه های کمتری پرداخت می کنند. اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی لیتوانی، دانشجویان باید برای شهریه هزینه بیشتری پرداخت نمایند.

در لیتوانی دو دانشگاه دولتی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور لیتوانی از دانشگاه های آزاد به صرفه تر است. لیتوانی 4 دانشگاه دولتی برای مطالعه دندانپزشکی دارد:

  • Vilnius University
  • Lithuanian Sports University
  • Siauliai University
  • Kaunas University of Technology

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی

فارغ التحصیلان دوره متوسطه که دارای مدرک دیپلم هستند می توانند در رشته های دندانپزشکی در لیتوانی ثبت نام کنند. داوطلبان تحصیل در این رشته می بایست در دروس زیست شناسی و شیمی نمرات خوبی کسب کنند و در زبان انگلیسی مهارت خوبی داشته باشند.

علاوه بر این از سه طریق می توان در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی پذیرش گرفت.

شرکت در آزمون ورودی که توسط دانشگاه برگزار می شود. این آزمون چند گزینه ای (MCQ) و براساس برنامه درسی دبیرستان ارائه می شود و به زبان انگلیسی است. نتایج این آزمون در همان روز اعلام خواهد شد.

ارائه گزارش نمره ای در درس زیست شناسی و شیمی در آزمون های SAT که اگر نمرات 550 یا بالای آن باشد، شما از آزمون ورودی معاف خواهید شد.

در نهایت اگر شما در رشته هایی که به علوم پزشکی مرتبط هستند، در دانشگاه های معتبر تحصیل کردید، بدون شرکت در آزمون ورودی می توانید برای اخذ پذیرش اقدام کنید.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لیتوانی نیاز به مهارت در زبان انگلیسی و کسب نمره بیشتر از 5.5 آیتلس یا نمره تافل بیشتر از 65 را دارید. داوطلبانی که در آزمون موضوعی SAT شرکت کرده اند به مدرک زبان نیازی ندارند و مصاحبه در Skype برای متقاضیان انتخاب شده انجام می شود.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی

هزینه های تحصیل در لیتوانی معمولا به هر دانشگاه با برنامه های آموزشی خاص خود بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است، ولی تحصیل در رشته های علوم پزشکی از سایر رشته های تحصیلی گران تر است. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه ویلنیوس حدود 13000 یورو در هر سال تحصیلی یعنی حدودا 6500 یورو در هر ترم تحصیلی و هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی 13500 الی 14000 یورو در هر سال تحصیلی است.

هزینه های زندگی در کشور لیتوانی

کشور لیتوانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی یکی از کشورهای ارزان به حساب می آید. اما با این وجود، هزینه های زندگی و میزان پول تامین کننده نیازهای شما را، سبک زندگی و عادات شخصی شما تعیین خواهد کرد. معمولا مبلغی بین 350 الی 750 یورو در ماه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی کافی می باشد که بخشی از آن یعنی حدود 150 الی 250 یورو در ماه بابت غذا و مواد غذایی است. علاوه بر این دانشجویان می توانند در دوران اشتغال به تحصیل به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند.

هزینه های اقامت در این کشور برای دانشجویان

بسیاری از دانشگاه های لیتوانی این شرایط را برای دانشجویان فراهم می کند که در خوابگاه های دانشجویی و یا سالن های دانشجویی اقامت داشته باشند. این خوابگاه ها بازسازی شده و مجهز به مبلمان است و ارزان ترین نوع اقامت برای دانشجویان هستند که هزینه ای بین 70 الی 200 یورو در ماه دارند.

مقاله پیشنهادی: تحصیل داروسازی در لیتوانی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی

کشور لیتوانی نیز مانند سایر کشورها شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد. این مدارک برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه مورد نظر در کشور لیتوانی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ترجمه ریز نمرات
  • مدارک هویتی معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی به جهت پرداخت هزینه های دانشگاه مورد نظر در کشور لیتوانی
  • و…

در نظر داشته باشید، دانشجویانی که قصد دارند به زبان کشور لیتوانی یعنی زبان لیتوانیایی تحصیل کنند می بایست مدرک زبان در سطح B1 را ارائه دهند. دانشجویانی که از کشورهای انگلیسی تابعیت دارند یا انگلیسی زبان هستند و یا اینکه در مقاطح قبلی خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، معاف از ارائه مدرک زبان خواهند بود.

آینده شغلی رشته دندانپزشکی در لیتوانی

دانشجویان در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های لیتوانی می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در رشته هایی همچون دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، جراحی فک و دهان، دندانپزشکی ترمیمی و… تخصص بگیرند. فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشور لیتوانی در رشته دندانپزشکی، امکان کار در 32 کشور اتحادیه اروپا را دارند. به طور کلی تمامی فارغ التحصیلان با مدرک دانشگاه های لیتوانی می توانند در تمام نقاط دنیا با درآمد بالا مشغول به کار شوند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کلینیک ها، بیمارستان های عمومی و خصوصی، مراکز بهداشت دهان و دندان و سایر مراکز درمانی مشغول به کار می شوند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

 1. آیا تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های لیتوانی محدودیت سنی دارد؟

  • جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی باید حداقل 18 سال داشته باشید. البته برای پذیرش در این دانشگاه ها محدودیت سنی وجود ندارد. اما جهت صدور ویزای تحصیلی، محدودیت سنی بین 18 الی 30 سال است.

2. آزمون SAT تا چه زمانی اعتبار دارد؟

  • این آزمون تا 2 سال اعتبار دارد.

3. تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های لیتوانی به چه زبانی است؟

  • فارغ از زبان رسمی کشور لیتوانی که زبان لیتوانیایی است، دانشگاه ها برنامه های درسی را به زبان های روسی، لیتوانیایی و در بعضی موارد انگلیسی، ارائه می دهند. رشته های علوم پزشکی و از جمله دندانپزشکی در دو دانشگاه معتبر کشور لیتوانی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

4. هزینه اسکان و خوابگاه ها در کشور لیتوانی چقدر است؟

  • اقامت در خوابگاه ها برای دانشجویان در کشور لیتوانی حدود 70 الی 200 یورو در ماه است.

5. شهریه دانشگاه های کشور لیتوانی در رشته دندانپزشکی چقدر است؟

  • شهریه در دانشگاه های لیتوانی در رشته دندانپزشکی بین 11000 تا 14000 یورو در سال متغیر است.

اگر سوالی در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل به کشور لیتوانی یا مطالعه هر یک از رشته های پزشکی در این کشور یا… دارید می توانید آن را از طریق بخش دیدگاه ها با کارشناسان آوات مطرح کنید. کارشناسان ما پس از مشاهده سوالتان پاسخ شما را خواهند داد.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *