جمهوری چک, کاری

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، سعی بر این دارد که در خصوص راه های مهاجرت به چک و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک، اطلاعاتی را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهد تا توانسته باشد، مسیر همواری را در جهت مهاجرت به چک، در پیش روی شما عزیزان، قرار دهد.

بررسی جمهوری چک از نظر موقعیت جغرافیایی

جمهوری چک، واقع شده در اروپای مرکزی که تا قبل از سال ۱۹۹۳ جمهوری چک و اسلواکی، کشوری به نام چکسلواکی را تشکیل داده بودند و بعد از مدت ها هر دو به دو کشور مستقل تبدیل شدند. کشور چک، یکی از محبوب ترین کشور های اروپایی می باشد.

پایتخت این کشور، شهر پراگ که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر چک می باشد .

کاریابی در چک

کاریابی در چک، از طریق موسسات کاریابی به راحتی انجام می گیرد. حتی دولت چک، سایت های استخدامی که به زبان انگلیسی می باشند نیز برای متقاضیان کار خارجی در چک نیز در نظر گرفته است.

کاریابی در چک بیشتر از طریق موسسات کاریابی ، سایت ها و آژانس های کاریابی صورت می گیرد و امکان کاریابی راحت تری را هم برای شهروندان چک و برای متقاضیان کار خارجی فراهم می آورد.

یکی از سایت هایی که با گفتار انگلیسی می تواند کاریابی در چک را برای متقاضیان کار خارجی، امکان پذیر نماید، سایت استخدامی EURES می باشد که در ارتباط با بازار کار چک و فرصت های شغلی موجود در آن، اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار متقاضیان خارجی کار قرار می دهد.

مهاجرت به چک از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد.

مهاجرت به چک از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیل در چک، مهاجرت به چک از طریق کار و اخذ ویزای کار در چک، مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چک و مهاجرت به چک از طریق ازدواج و اخذ ویزای ازدواج در چک و اخذ تابعیت چک از طریق تولد.

اخذ ویزای کار و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

یکی از راه های مهاجرت به چک، اخذ ویزای کار در چک می باشد. متقاضیان کار خارجی از چند طریق می توانند به دنبال کاریابی در چک باشند.

متقاضیان کاریابی در چک، می توانند با اخذ ویزای تحصیلی در چک، مشغول به تحصیل شوند و در حین تحصیل از سال دوم تحصیلی خود در دانشگاه های چک ، به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. البته دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی خود در دانشگاه های چک می توانند طبق ساعات مشخص مشغول به کار در چک به صورت نیمه وقت، باشند.

البته لازم به ذکر می باشد که دانشجویانی که دارای توانایی و تخصص خاصی هستند، می توانند با ارسال رزومه ی تحصیل و کاری خود به شرکت های معتبر چکی، درخواست کار ضمن تحصیل در چک را نمایند و بعد از کسب موفقیت در مجوز کاری در شرکت های معتبر چک، می توانند مشغول به کار ضمن تحصیل در چک را نمایند.

یکی دیگر از راه هایی که متقاضیان خارجی جویای کار، می تواند برای کاریابی در چک، اخذ نماید، پیدا کردن یک اسپانسر و یا کارفرمایی ست که می تواند با پرداخت حقوقی و دستمزد، متقاضی و خانواده وی را ساپورت مالی نماید.

دعوت نامه رسمی کاری و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

کارفرما با ارسال یک دعوت نامه رسمی کاری به متقاضی کار، او را مجاب به اقدام برای اخذ ویزای کار چک می نماید.

ولی این کارفرما قبل از ارسال دعوت نامه کاری رسمی به متقاضی کار، باید آگهی به مدت سه ماه برای شغل مورد نظر برای یافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، نشر دهد، در صورت نیافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، کارفرما مجددا باید آگهی استخدام را در بین کشور های اروپایی به مدت سه ماه نشر دهد و در صورت نیافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر ، می تواند به عنوان کارفرما و یا اسپانسر دعوت نامه رسمی کاری را برای نیروی کار خارجی ارسال نماید و نیروی کار خارجی با ارائه رزومه کاری و تحصیلی خود به همراه دعوت نامه کاری رسمی کارفرما به کنسولگری چک، برای اخذ ویزای کار در چک اقدام می نماید.

البته لازم به ذکر می باشد که کارفرما قبل از ارسال دعوت نامه رسمی کاری به متقاضی خارجی، باید برای اخذ مجوز کار نیروی کار خارجی در چک به اداره مهاجرت خارجیان در چک مراجعه و کسب اجازه کار برای نیروی کار خارجی نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

  • ارائه فرم تکمیل شده ی درخواست اخذ ویزای کار چک
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت و به صورت ترجمه شده
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده
  • ارائه عکس
  • ارائه یک نسخه از قرداد تنظیم شده فی مابین کارفرمای چکی و متقاضی کار
  • ارائه رزومه کاری با ذکر سوابق کاری خود و تمامی توانایی ها و تخصص حرفه ای به صورت ترجمه شده
  • ارائه رزومه تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه دعوت نامه کاری رسمی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *