تحصیلی, جمهوری چک

اعزام دانشجو به جمهوری چک

اعزام دانشجو به جمهوری چک

اعزام دانشجو به جمهوری چک دانشجویان در جمهوری چک، زندگی و هزینه های تحصیل در چک، در سال جدید جمهوری چک شرایط مناسبی را برای اعزام دانشجو به چک و تحصیل دانشجویان در جمهوری چک فراهم آورده است.

نیم نگاهی به تحصیل در کشور جمهوری چک

در جمهوری چک اگر دانشجویان مسلط به زبان چکی باشند تحصیل در دانشگاه های دولتی کشورچک رایگان برای آن ها محسوب می شود در غیر این صورت شهریه  تحصیل در دانشگاه های خصوصی به هزار یورو در سال و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه هایی که در کشور چک به زبان انگلیسی تدریس می شود به بالای پنج هزار  یورو در سال هم می رسد.

اعزام دانشجو به جمهوری چک

موسسات آموزش عالی کشور چک بر اساس سه دسته تقسیم بندی می شود :

موسسه آموزش عالی عمومی

موسسه آموزش عالی دولتی

موسسه آموزش عالی خصوصی

شرایط اعزام دانشجو به جمهوری چک:

  • گذراندن دوره پیش دانشگاهی در کشور چک
  • پر کردن فرم ثبت نام
  • اسکن شده صفحات پاسپورت بیش از ۶ ماه اعتبار
  • اسکن شده صفحات شناسنامه
  • اسکن گواهی دیپلم و تمام مدارک مربوط به دیپلم و یا اسکن گواهی کارشناسی ( آخرین مدارک موجود از تحصیل) برای گذراندن مقطع تحصیلی بالاتر
  • نوشتن نامه ای از طرف خودتان به زبان انگلیس مبنی بر توصیف خودتان و شرح حالتان و انگیزتان و برنامه آینده از ورود به دانشگاه کشور چک
  •  و در آخر یک فاکتور رسمی از طرف پیش دانشگاهی در کشور چک به دست شما می رسد مبنی بر مبلغ قید شده بابت هزینه خوابگاه برای ۲ الی ۳ ماه اسکان و بعد از گذراندن این مدت شما تصمیم می گیرید که مجددا در خوابگاه بمانید یا منزل اجاره نمایید.

ساختار آموزشی و تحصیلی دانشگاه کشور چک : ( برای اعزام دانشجو به جمهوری چک)

بطور خلاصه دوره تحصیل در کشور چک در دو ترم تقسیم می شود که شامل دوره تدریس، امتحانات و تعطیلات می باشد.

ماه اکتبر شروع سال تحصیلی ودو ترم زمستانی و تابستانی را شامل می گردد. هر ترم شامل ۲۰ هفته که ۱۵ هفته هر ترم تدریس و ۵ هفته هر ترم مربوط به امتحانات است.

مدارک لازم برای ورود دانشجو به کشور چک:

  • انعقاد قرارداد با شرکت مهاجرتی مورد تایید
  • ترجمه رسمی گواهی دیپلم وریز نمرات دوره دبیرستان (توسط وزارت امور خارجه ترجمه و باید مورد تایید سفارت خانه جمهوری چک در خاک کشور متقاضی قرار بگیرد.)
  • گواهی عدم سو پیشینه قانونی
  • گواهی سلامت
  • گواهی حساب بانکی
  • ۲ قطعه عکس ۴*۶
  • گرفتن بیمه نامه مسافرتی از شرکت های بیمه بین المللی که به مدت یک ساله باید صادر گردد.
  •  در آخر اصل و کپی برابر تمامی مدارک نیز باید موجود باشد و در اختیار شما برای ارسال به کشور چک

پس از ارسال به کنسولگری کشور چک و دریافت مدارک از طرف کشور چک ویزای یک ساله شما آماده و آن را ظرف ۲ الی ۳ ماه به دست شما می رسانند و سفر شما به کشور چک آغاز می شود.

عزیزانی که متقاضی تحصیل تمام وقت در جمهوری چک هستند باید مستقیم از دانشگاه درخواست تحصیل تمام وقت را داشته باشند.

بیاد داشته باشید آخرین مهلت جهت ثبت نام در دانشگاه های کشور چک و درخواست پذیرش، اواخر فوریه یا مارچ می باشد.

تحصیل مقاطع لیسانس کارشناسی ارشد و دکترا اعزام دانشجو به چک

بیشتر موسسات آموزش عالی دارای آزمون می باشند و قبولی در این آزمون را یکی از شرایط ارائه پذیرش قرار داده اند. این آزمون ها بین ماه های جون تا سپتامبر برگزار می شود. آزمون موسسات عالی هنر زودتر و در ماه ژانویه برگزار می شود و آخرین مهلت ثبت نام آن اواخر نوامبر می باشد. سازمان مربوط به پذیرش، تمامی اطلاعات، مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ پذیرش را به صورت کامل ارائه خواهد داد.

در صورتی که دانشجویان مسلط به زبان چک باشند و با ارائه مدارک مربوط به تسلط به زبان چک و یا با قبولی در آزمون سنجش زبان چک می توانند وارد دانشگاه های کشور چک شوند.

لازم به ذکر است که مقطع کارشناسی به مدت ۳ الی ۴ سال، مقطع کارشناسی ارشد ۱ الی ۳ سال و مقطع دکتری به مدت ۳ سال به طول می انجامد.

مقطع کارشناسی را با برگزاری یک آزمون که شامل تز یا همان پایان نامه است طی نموده و وارد مقطع کارشناسی ارشد و بعد از آن وارد دکتری که تحصیل بر مبنا تحقیق انجام می گیرد ودر آخر با انجام دادن یک پایان نامه به اتمام می رسد.

می توان گفت که دانشگاه های کشور چک در تمامی مقاطع دانشگاهی دارای اعتبار بسیار زیادی در بین کشورهای عضو شنگن است و می توان در دانشگاه های قدیمی کشور چک در تمامی مقاطع تحصیل نمود در صورتی که موسسات غیر دانشگاهی کشور چک فقط مقطع کارشناسی را دارا می باشد.

در مقطع کارشناســی ارشد، علاوه براصل دیپلم و ریز نمرات مدارک دوره دبیرستان ، مدرک دوره لیسانس و ریز نمرات نیز مورد نیاز است.

مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به جمهوری چک:

  • تحصیل در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (با ویزای شینگن)
  • هزینه های زندگی پایین به نسبت کشور های عضو شنگن
  • اقامت در یکی از با امنیت ترین و زیباترین کشورهای اروپائی
  • امکان مسافرت آزاد به دیگرکشورهای اروپا و عضو شنگن در حین تحصیل و امکان اقامت در کشور پس از فارغ التحصیلی به منظور اشتغال و اقامت دائم.

شرط اصلی برای تحصیل در دانشگاههای دولتی چک دانستن زبان چک می باشد. قوانین ورود به دانشگاه‌های دولتی بسیار مشکل است و نیازمند قبولی متقاضیان در آزمون زبان چک در هنگام ورود به دانشگاه می باشد، اما شما می توانید تحصیل در دانشگاه هایی را انتخاب نمایید که تدریس در آن به صورت زبان انگلیسی صورت گیرد.

دانشگاه های معروف کشور چک:

از معروفترین دانشگاه های اروپا که از آن به نام خواهر دانشگاه سوربون فرانسه یاد می شود، دانشگاه چارلز در پراگ است.

دانشگاه اقتصاد پراگ: دانشگاه اقتصاد پراگ یکی از با اعتبارترین دانشگاه های اقتصاد در اروپاست که سالانه فراتر از ده ها هزار دانشجو متقاضی از سراسر دنیا دارد.

دانشگاه تکنیکال چک در پراگ

دانشگاه ماساریک در شهر برنو

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *