تحصیلی, جمهوری چک

هزینه تحصیل در جمهوری چک

هزینه تحصیل در جمهوری چک

همواره متقاضیان مهاجرت به جمهوری چک بدنبال اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل و هزینه تحصیل در جمهوری چک خواهند بود، ما در این نوشته و مقاله سعی بر این داشتیم مختصر توضیحاتی در خصوص هزینه تحصیل در جمهوری چک را برایتان آماده نمایید.

جمهوری چک

کشوری در مرکز اروپا قرار دارد، مردم آلمان و اتری و اسلواکی و مجارستان همسایه مرزی با مردم چک هستند.

پایتخت جمهوری چک شهر پراگ است، تاریخ و زیبایی های این شهر زبانزد مردم اروپا است. شهرت بسیاری در شب زنده داری است.

محل برخورد تمدن های اروپا کشور چک است، تاریخی عجیب داشته است و استقلال آن در قرون تازه است.

رشته کوه های بسیار عطیم و زیبایی را در کشور چک میتوان مشاهده نمود همینطور بیشتر مرز این کشور را این کوه ها تشکیل داده اند.

در فهرست آثار یونسکو مناطق تاریخی چک ثبت شده است که حدود ۱۲ تا نقطه تاریخی دارد. یکی از مراکز مهم گردشگری در اروپا کشور چک و شهر پراگ است، اگر چه در منطقه اتحادیه اروپا است اما واحد پولی این کشور یورو نیست. واحد پولی کرون را پیروی می کند.

مهم های چک

لنز اختراع چک است

ربات از اختراعات چک است

چیدن قارچ از تفریحات این مردم است

هزینه تحصیل در جمهوری چک

زبان انتخابی در دانشگاه های جمهوری چک در هزینه و شهریه دانشگاه تاثیر خواهد داشت.

بطور کلی افرادی که به زبان چکی تحصیل مینمایند معاف از پرداخت هزینه های شهریه دانشگاه های جمهوری چک هستند.

برای تحصیلی به زبان انگلیسی در هر ترم حدود ۱۰۰۰ یورو از هر دانشجو دریافت می گردد. میانگین هزینه شهریه  تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک چیزی حـــدود دو هزار تا یازده هزار یورو می باشد و هزینه ها مختلف هستند.

کار در زمان تحصیل در جمهوری چک

در قسمت دیگر بحث هزینه تحصیل در جمهوری چک می پردازیم به مسئله کار دانشجویان

دانشجویان خارجی، مثلا داشنجویان ایرانی برای اینکه بتوانند از پس هزینه های خودشان بربیایند می توانند در حین تحصیل در کشور جمهوری چک کار کنند، در هفته مجاز به ۲۰ ساعت کار برای دانشجویان تعریف شده است. حتی در ترم های تابستانی با وجود اینکه دانشجویان تعطیل هستند و تحصیل نمیکنند اجازه کار را خواهند داشت.

هزینه تحصیل در جمهوری چک

ماهیانه خورد و خوراک ۱۵۰ یورو، بیمه هرشخص ۱۳ یورو، مترو و اتوبوس و تاکسی دارای بلیط هستند۱۲ یورو

کسانی که بصورت ۱۰۰ در ۱۰۰ از بیمه در مانی کشور چک استفاده می کنند، تمامی هزینه های درمانی آن‌ها رایگان می باشد.

هزینه آزمایش‌های پزشکی سالیانه مثلا در پراگ ۱۵۰ یورور می باشد. آزمایش در سال اول حضور در دانشگاه و اقامت چک لازم است .

مزیت های فراوان و مثمر ثمر زندگی و تحصیل در جمهوری چک

کیفیت آموزشی بسیار بالا در دانشگاه های جمهوری چک یکی از دلایل تحصیل در چک است.

یکی از قدیمی ترین کشورها از نظر تحصیل (دانشگاه چارلز در شهر پراگ )

پیشنهادات زیادی از دانشگاه های بین المللی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.

بهترین و امن ترین محل برای تحصیل در دانشگاه های اروپا می باشد. برای زندگی ششمین کشور از نظر امنیت در اروپا خواهد بود و پیشنهاد ما برای تحصیل شما عزیزان در اروپا، تحصیل در کشور جمهوری چک خواهد بود.

هزینه تحصیل در جمهوری چک و همینطور هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از کشور های دیگر اروپایی می باشد.

با داشتن اقامت کشور چک می توانید در حوزه اتحادیه اروپا یا همان شنگن به راحتی کار زندگی و تحصیل نمایید. یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمهوری چک می باشد.

سال تحصیلی در جمهوری چک و دانشگاه های این کشور در دو تــرم تقسیم می شود

زمستان/ بهارتابستان

دوره های آمــوزش: وسط ماه سپتامبر، وسط ماه دسامبر، وسط ماه فوریه، وسط ماه می

دوره های آزمون: ژانویه، وسط فوریه، وسط ماه می، آخر ماه ژوئن

کارشناسی:

کارشناسی حدود ۴ سال زمان می برد داشنجو معمولا با دفاعیه و پایان نامه میتواند فارغ التحصیل شوند و به بازار کار ورود کنند و فعالیت کاری خود را آغاز نمایند، و یا به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند.

کارشناسی ارشد

زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های چک حدود ۳ سال زمان می برد، البته در برخی از رشته ها حدود ۴ تا ۶ سال زمان ببرد.

دکترا

تحصیل دکترا در دانشگاه های جمهوری چک ۳ سال زمان می برد که برای فارغ التحصیل از برنامه های ارشد تمرکز بر خلاقیت در تحقیق می باشد.

الیته برای دکترا و تحصیل در این مقطع همانند دیگر کشورهای اروپایی میبایست یک استاد راهنما داشته باشند. برای یافتن استاد راهنما بهتر است با تحقیق و مطالعه فراوان در این زمینه انتخاب درست نمایید.

هزینه رستوران در و تهیه غذا از رستوران

در کشور چک هزینه رستوران همانند کشور های دیگر اروپایی می باشد. بهترین رستوران ها را می توانید در پراگ مشاهده نمایید. بلیط سینما برای دونفر حدود ۳۲۵ کرون می باشد. ثبت نام در باشگاه های ورزشی ۵۶۰۰۰ کرون است.

هزینه های پوشاک

هزینه پوشاک در کشور چک یکی از معدود هزینه هایی است پول زیادی را باید پرداخت نمایید مخصوصا اگر آن پوشاک از برند های معروفی باشد. کلا پوشاک در اروپا بسیار گران می باشد. چه با یورو باشد چه با دیگر ارزها همانند کرون و … .

دانشجویان برای اینکه هزینه های خرید پوشاک خود را پایین بیاورند می بایست از آتلت ها و مراکزی که برند نیستند پوشاک خود را تهیه نمایند

همواره دانشجویان در اروپا بدنبال راه هایی هستند که بتوانند هزینه های زندگی خود را پایین بیاورند، یا بتوانند برای خود کار پیدا کنند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم دانشجویان در چک می توانند در هفته ۲۰ ساعت کار کنند و بسیاری از هزینه های خود را از این طریق تامین نمایند.

مهم ترین هزینه یک دانشجودر کشور چک، هزینه مسکن خواهد بود. هزینه مسکن و آبو برق و …. در کشور چک نسبت به کشورهای دیگر اروپایی پایین تر می باشد. بازار مسکن در سال های اخیر در جمهوری چک با تقاضای بسیار زیادی روبه رو شده است.  شهر پراگ در جمهوری چک هزینه های مسکن نسبت به شهرهای دیگر چک بالاتر خواهد بود.

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *