تحصیلی, روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

شما می توانید با توجه به شرایط موجود در خصوص تحصیل دندانپزشکی در روسیه به سادگی مسیر را برای خود آسان تر سازید. دقت کنید که تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه دارای مزایای شگفت انگیزی است. نه تنها تحصیل در رشته ی دندانپزشکی بلکه تحصیل در روسیه در تمامی رشته ها و مقاطع دارای مزایای بسیاری است که پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای سایر کشورها و دانشگاه ها در مورد آن تحقیق کنید.

شرایط تحصیل در روسیه

روسیه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی و به خصوص دندانپزشکی است، اگر قصد دارید با هزینه کم در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوید بهترین روش برای شما تحصیل دندانپزشکی در روسیه است.

در دانشگاه های روسیه دندانپزشکی به سه زبان زنده دنیا تدریس می شود. البته شما برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت و به انتخاب خود می توانید یکی از سه زبان روسی، فرانسه و انگلیسی را انتخاب کنید.

در روسیه برای افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارندخوابگاه هایی با هزینه هایی بسیار اندک در نظر گرفته شده است و این موضوع سبب می شود که روند تحصیل دندانپزشکی در روسیه آسانتر باشد.

از سویی دیگر این کشور برای ورود شما هیچ آزمونی برگزار نمی کند بنابراین تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند در این گروه جای می گیرند.

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

طول دوره دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه ۵ سال اعلام شده است، اما طبق قوانین فرد باید یک دوره ۹ ماهه زبان را در کالج ها قبل از آغاز تحصیل خود بگذراند.

هزینه تحصیل  متغیر است و بستگی به دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنید دارد. دقت کنید که در طول ماه میانگین هزینه هر فرد ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار خواهد بود و در سال باید در حدود ۱۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار هزینه پرداخت شود.این مبلغ متغیر است و تنها به عنوان یک میزان میان رده عنوان شده است.

دانشگاه سچینوا

شاید دانستن نام و شرایط دانشگاه های خوب برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه خالی از لطف نباشد. آکادمی پزشکی سچینوا یکی از بهترین دانشگاه هایی است که از نظر امکانات عالی بوده و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است.

این دانشگاه در شهر مسکو قرار دارد. دانشگاه رودن که در بین ایرانیان مشهور به دانشگاه دوستی استاز دیگر انتخاب های خوب محسوب می شود در این دانشگاه ایرانیان زیادی خواهید یافت و حس غربت نخواهید داشت. در سن پترزبورگ دو دانشگاه پاولف و دانشگاه ملی دارای شهرت بسیار زیادی است.

افرادی که قصد دارند دوره های تخصصی را نیز در روسیه بگذارنند می توانند از انستیتو دندانپزشکی در مسکو استفاده کرده و دوره های مربوطه را بگذرانند.

دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو در ابتدا فقط برای تحصیل دندانپزشکی تاسیس شده بود، اما در حاضر هم برای تحصیل پزشکی و هم دندانپزشکی جزو موسسات برتر در کشور روسیه در نظر گرفته می شود. دانشگاه سماشکو رشته های پزشکی و دندانپزشکی را فقط به زبان روسی ارائه می دهد. لذا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو گذراندن دوره پاتفک اجباری است. شهریه دوره پاتفک دانشگاه سماشکو 3000 دلار در سال و شهریه دوره پزشکی و دندانپزشکی 6000 دلار در سال می باشد.

برای مطالعه ی بیشتر در مورد دانشگاه سماشکو به مقاله ی تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو مسکو مراجعه کنید.

مدارک لازم تحصیل  در روسیه

فرد متقاضی می بایست اصل پاسپورت و اسکن آن را به همراه داشته باشید. پاسپورت وی باید دارای اعتبار کافی باشد و دارای ۲ صفحه سفید برای مهر و امضا باشد.

اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن بسیار مهم است. مدرک دیپلم فرد باید ارائه داده شود و البته نیاز به کپی مدرک و ریز نمرات آن خواهد بود.

اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه کپی باید ارائه شود. ریز نمرات پیش دانشگاهی بسیار مهم است. فرم ثبت نام متقاضی در دانشگاه مربوطه قرار گرفته است

این فرم به صورتی است که باید در ابتدا باید بخش های مختلف آن تکمیل شود و سپس به همراه مدارک لازم ارسال شود.

دقت کنید که فرم مربوطه در ابتدا از سوی دانشگاه مقصد مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت واجد شرایط بودن فرد متقاضی نامه ای ارسال می شود که مشخص می سازد شما پذیرش تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دریافت کرده اید.

دقت کنید که یک سال تحصیلی در این کشور ۱۰ ماه طول می کشد و عموماً از ۱ سپتامبر آغاز شده و تا آخر ژوئن ادامه دارد. البته ده ماه تبدیل به دو نیم ترم می شود. افرادی که در طول تحصیل خود در روسیه ازدواج کنند می توانند اقامت دائم در این کشور را اخذ کنند و از امکانات شهروندی بهرمند شوند.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

1

روال ساده ی درخواست و پذیرش

2

پذیرش از طریق انتخاب درخواست بدون امتحان ورودی

3

کیفیت بالای آموزش و استانداردهای تحصیلی عالی

4

شهریه های و هزینه های مقرون به صرفه

5

چندین پیوند انتقال بین الملللی

6

دانشگاه های معتبر بین المللی و مدارک تایید شده

7

امکانات خوب دانشگاه ها

8

مدارک پزشکی روسی در کل جهان از طریق Who، UNESCO  و … شناخته شده است.

9

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

10

فرصت های متعدد برای بررسی های بالینی در بیمارستان های تحت مدیریت دانشگاه ها

11

محیط تحصیلی بین المللی امن

12

فرآیند راحت درخواست ویزای دانشجویی

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در کشور روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

قوانین تحصیل دندانپزشکی در روسیه

موضوع مهمی که در خصوص تحصیل پزشکی درکشور روسیه دیده می شود مدارک لازم برای اخذ ویزا است.

می دانیم که برای ورود به خاک این کشور نیاز به مدارک مشخصی داریم و به طبع باید در خصوص اخذ ویزای لازمه یک سری اصول را به طور دقیق رعایت کنیم.

  1. اولین مدرک مورد نیاز تصویر گذرنامه  است.
  2. گذرنامه حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  3. همچنین شما باید مدرک صحت سلامت خود را ارائه دهید.
  4. این گواهی وضعیت جسمانی شما  را مشخص می سازد، این گواهی باید به زبان روسی ترجمه شده باشد.
  5. آزمایش ایدز و هپاتیت برای اخذ مدرک سلامت نیاز است و باید ترجمه شود.
  6. همچنین باید مدارک تحصیلی دبیرستان خود را نیز ضمیمه پرونده خود کنید.
  7. ریز نمراتتان و تمامی مدارک نیاز به ترجمه روسی دارند.
  8. مدارک مورد نیاز دیگر داشتن تمکن مالی مناسب است.
  9. برای اینکه بتوانید به سادگی در روسیه زندگی کنید باید از وضعیت مالی قابل قبولی برخوردار باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی تحصیل پزشکی در کشور روسیه مراجعه کنید.

نکات مهم

دقت کنید که برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید بسیار سختکوش باشید، شرایط تحصیل در این کشور به صورت تمام وقت دنبال می شود و افرادی که نتوانند از پس تکالیف موجود بر آیند از روند تحصیل کنار گذاشته می شوند.

برای تحصیل باید ویزای مرتبط را دریافت کنید. این ویزا اغلب به نسبت پزشکی و سایر رشته ها آسان‌تر ارائه می شود. در خصوص هزینه های تحصیل باید بدانید کشوری را انتخاب کرده اید که بیشتر پوشش مالی را برای شما فراهم می سازدبنابراین هزینه های بسیار ارزان مناسب خواهد بود.

از سمت دیگر دیده شده است که افراد می توانند به سادگی مسیر را طی کنند و از بورسیه های تحصیلی بهرمند شوند.در صورتی که پس از ۳ سال تحصیل در رشته دندانپزشکی به شرایطی رسیدید.

که از نظر دانش و سطح سواد دارای رتبه بالا از سوی دانشگاه شدید می توانید به سادگی در یکی از کلینیک های موجود در سطح شهر مشغول به کار شوید. شما در طول ماه حقوق دریافت می کنید و می توانید از کتابخانه مرکزی نیز استفاده کنید.

دقت کنید که به طور کلی افرادی که قصد دارند تحصیل داشته باشند می توانند از ویزای چندگانه استفاده کرده و در طول سال به کشور های مختلف سفر کنند و دانشجویان ممتاز از طرح های تخفیف بهرمند شوند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1.شهریه های این رشته در دانشگاه های روسیه چه میزان است؟

  • شهریه ی دندانپزشکی در روسیه از حدود 4 هزار تا 8 هزار دلار متغیر است.

2.برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی روسیه حداقل باید چند سال داشته یاشیم؟

  • برای تحصیل در روسیه محدودیت سنی وجود ندارد. مگر به دلیل متقاضیان بسیار برخی دانشگاه‌ها محدودیتی در نظر گرفته باشند که باید از سایت دانشگاه این موضوع را پیگیری کنید.

3.کدام دانشگاه های دندانپزشکی روسیه مورد تایید ایران است؟

  • دانشگاه‌های سماشکو و پاولوف دانشگاه های دندانپزشکی موردتایید ایران هستند.

4.امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دندانپزشکی روسیه وجود دارد؟

  • دروس این رشته به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می شود، اما تنها بخش روسی این دانشگاه ها مورد تایید ایران می باشد.

5.حداقل معدل لازم برای تحصیل در این رشته چه میزان است؟

  • دانشگاه های روسیه شرط معدل تحصیلی ندارند، اما برای رشته های پر طرفدار با ظرفیت محدود دوره ی پادفک با محدودیت و شرایطی همراه است.

6.مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های روسیه چیست؟

  • هیچگونه مدرک زبانی برای تحصیل در روسیه مورد تقاضا نیست. دوره های آموزش زبان روسی در این کشور برای تمامی دانشجویان خارجی فراهم شده که می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

7.دوره های آموزش زبان روسی چه مدت طول میکشد؟

  • این دوره ها یک ساله است و در آن برخی دروس مورد نیاز، زبان روسی، سیستم آموزشی روسیه و آداب و فرهنگ این کشور آموزش داده می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *