آلمان, اتریش, تحصیلی

تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش؟ این سوال برای همه متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور های اروپایی و پیشرفته را دارند، پیش می آید .در این مقاله می پردازیم به دو کشور توسعه یافته آلمان و اتریش و مزایای تحصیل در این دو کشور و قصد داریم اطلاعات به روز در ارتباط با تحصیل در آلمان و تحصیل در اتریش در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. متقاضیان عزیز برای اینکه بتوانند به پاسخ، پرسش خود در ارتباط با تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش، برسند.

تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش کدام یک؟

به طور کلی باید گفت که ، تحصیل در کشور های اروپایی همچون آلمان و اتریش، یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای مهاجرت می باشد. متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا اخذ ویزای تحصیلی اتریش می تواند در کشور اتریش و آلمان، اقامت تحصیلی دریافت نمایند و بعد از اتمام تحصیل خود برای اخذ ویزای کاری اتریش و یا اخذ ویزای کاری آلمان ، اقدام نمایند و به دنبال کاریابی در اتریش و یا کاریابی در آلمان باشند.

آلمان

بخشی از جمهوری آلمان در جنوب قاره اروپا و بخشی دیگر در اروپای مرکزی واقع شده است، پایتخت این کشور، برلین و زبان رسمی آن، آلمانی می باشد.

نوع نظام سیاسی در کشور آلمان، دولت فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشد و وسعت آن به اندازه ای ست که جمعیت 82 میلیون نفر را در خود جای داده است.

اتریش

اتریش، کشوری در اروپای مرکزی، که پایتخت آن کشور وین می باشد. زبان رسمی این کشور، آلمانی می باشد و جمعیتی حدود 82 میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور از شمال با آلمان و چک و از جنوب با ایتالیا و اسلوانی هم مرز می باشد.

شرایط زندگی و کار در آلمان

شرایط خوبی که در اقتصاد کشور آلمان دیده می شود به خاطر صرف سرمایه بسیار زیاد برای نیروی کار متخصص خود می باشد و همین باعث شده است که کشور آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی شرایط اقتصادی فعال تر و ایده آل تری را داشته باشد و دیگر کشور های اروپایی  را از نظر اقتصادی وابسته خود کند.

شرایط کار در کشور آلمان به جهت ارائه امتیازات عالی مانند امنیت شغلی و پرداخت حقوق و دستمزد عالی به کارکنان، خیلی مناسب تر و بهتر از دیگر کشور های اروپایی می باشد. متقاضیان عزیز برای زندگی و کار در آلمان باید حداقل مدرک آلمانی B1 را داشته باشند.

شرایط زندگی در اتریش

می توان گفت که مردم اتریش از نظر فرهنگ بسیار غنی می باشند و مهربان و دوست داشتنی هستند. به طور کلی زندگی در آلمان و اتریش و سوئیس به علت اتحاد های قدیمی موجود در بین آن‌ها. شباهت بسیار زیادی به هم دارد.

کشور اتریش به علت نظام اقتصادی قوی توانسته است. کیفیت بالایی از زندگی را با رعایت استاندارد جهانی برای مردم خود فراهم آورد. امروزه به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان نام برده می شود. به دلیل شرایط اقتصادی خوب اتریش، شرکت های استارت آپی به خوبی در این کشور فعالیت می نمایند. در عرصه اقتصاد، فعالیت و توسعه ی چشمگیری را دارا می باشند.

کار در آلمان بهتر است یا اتریش

در حال حاضر شرایط کار در اتریش مناسب بوده. حتی در مقایسه با کشور آلمان نیز در شرایط بهتری قرار دارد. پایین ترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است.و پایین بودن نرخ بیکاری در کشور اتریش باعث شده است.که سرمایه داران مجبور به پرداخت دستمزد بیشتری برای استخدام نیروی کار باشند.

شرایط تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

تحصیل در آلمان و اتریش رایگان و یا با پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی صورت می گیرد و همین امر باعث شده است که متقاضیان بسیاری برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و اتریش اقدام نمایند و این باعث به تعویق افتادن پروسه انجام ویزای تحصیلی این دو کشور در حال حاضر شده است.

کشور آلمان

دانشجویان برای تحصیل رایگان در مقطع لیسانس کشور آلمان باید علاوه بر کسب رتبه قبولی در دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه در ایران در رشته مورد نظر خود. مدرک زبان B1 آلمانی را نیز اخذ نمایند. البته در همان رشته مورد قبول در دانشگاه های ایران. می توانند در دانشگاه های آلمان و اتریش تحصیل نمایند .

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در آلمان

کشور اتریش

اما در کشور اتریش در حین ثبت نام در دانشگاه در مقطع کارشناسی یا لیسانس، داشتن مدرک زبان B1  آلمانی مورد نیاز نیست و دانشجویان می توانند طی مدت دو سال اقدام به اخذ مدرک زبان آلمانی B1 نمایند. البته دانشگاه های اتریش بر خلاف دانشگاه های آلمان .در مقطع لیسانس از دانشجویان خواستار ارائه گواهی اشتغال به تحصیل می باشند. دانشجو مجبور است حداقل 1 سال در دانشگاه های دولتی در ایران تحصیل نماید.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در اتریش

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس در دانشگاه های آلمان مجددا نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی B1 را دارند، اما در دانشگاه های کشور اتریش نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی نمی باشد، اما مجددا نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در دانشگاه های ایران می باشد. دانشجو را مجبور به تحصیل به مدت 1 سال در دانشگاه های ایران می نماید.

در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های آلمانی، تدریس ممکن است به زبان انگلیسی صورت بگیرد که ارائه حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5/6 الزامی می باشد.

نکته

لازم به ذکر است که پذیرش دانشجویان دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه ایران در دانشگاه های اتریش. به مراتب بیشتر از دانشجویان آزاد یا غیر انتفاعی، پیام نور با کنکور و پیام نور بدون کنکور می باشد.

در مقطع دکتری، پذیرش دانشگاه ها با سخت گیری خاصی انجام می گیرد. دانشجویان هر چه میزان پژوهش ها و تحجقیقات و مقالات بیشتری را ارائه دهند.شانس پذیرش بیشتری در دانشگاه های آلمانی و اتریشی را دارند. البته در این مقطع نیز ارائه مدرک زبان آلمانی B2 و مدرک آیلتس 7 در دانشگاه های آلمانی نیز الزامی می باشد.

البته لازم به ذکر است که در این مقطع، دانشجویان رشته هایی مانند؛ مهندسی باید با یک استاد راهنما جهت انجام پژوهش ها و تحقیقات تحصیلی، ارتباط بر قرار نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *