آلمان, ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط اقامت المان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سال 2022 و قوانین ثبت شرکت در آلمان از مهم ترین مسائلی است که داشتن اطلاعات مفید در خصوص آن می تواند کمک بزرگی برای افراد و متقاضیان اقامت و مهاجرت به آلمان مخصوصا از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.

چگونه می توانیم در کشور آلمان سرمایه گذاری و ثبت شرکت کنیم؟ راه و قوانین آن در سال 2022 میلادی به چه صورت است؟سفارت آلمان چه کسانی را واجد شرایط ثبت شرکت در آلمان می داند؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مختصر و مفید در خصوص اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت برای شما آماده نموده ایم.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نام آلمان را همه جا می توان دید. در تمام دنیا این نام در ذهن مردم با نظم، کیفیت و قدرت آمیخته شده است.

رتبه 2 معتبرترین و قویترین پاسپورت های دنیا بعد از آمریکا و انگلیس که مشترکاً در رتبه اول می باشند ، متعلق به آلمان است.

یکی از راه های ورود به آلمان و اخذ اقامت، ثبت شرکت تجاری و یا خدماتی در انواع قالب های تعریف شده توسط دولت آلمان می باشد.

به طور کلی چهار سازمان به نام های اداره مهاجران، اداره توسعه کسب و کار،سفارت آلمان و اتاق بازرگانی در کشور آلمان مسوول رسیدگی و بررسی مدارک شما برای اعطای اقامت آلمان می باشند.

اینکه چگونه این کسب و کار را برای ارائه به دولت آلمان و مراجع ذیربط تنظیم و تدوین کنید، اینکه در کدام شهر و یا استان شانس بیشتری برای بیزینس مورد نظر در آلمان وجود دارد و بسیاری نکات دیگر، مواردی هستند که ما به صورت تخصصی به شما مشاوره می دهیم.

از طریق ثبت شرکت در آلمان ما این امکان را برای شما و همراهانتان فراهم می کنیم که ظرف مدت 3 سال به اقامت دائم آلمان دست پیدا کنید.

مراحل اخذ اقامت المان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

در ابتدا لازم به ذکر است که مهمترین موضوع قابل توجه در اخذ اقامت المان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان داشتن مدارک کامل می باشد. پس از اینکه مدارک خود را ارائه نمودید. پس از بررسی های لازم درخواست شما رد و یا پذیرش خواهد شد.

پس از اینکه شرکت ایجاد شد، یک حساب بانکی به آن اختصاص داده خواهد شد و به همزمان با این امر اقامت موقت 3ماهه برای شما فرستاده می شود که با این ویزا می توانید به کشور آلمان مهاجرت نموده و طرح توجیهی خود را تکمیل نمایید. پشت سر گذاشتن مراحل مورد نیاز به شما در رسیدن سریع‌تر به اقامت دائم آلمان کمک خواهد کرد.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

همان‌طور که در بخش اول نیز به آن اشاره شد. کشور آلمان از جمله کشور های صنعتی به شمار می رود که کسب و کار در آن رونق بالایی دارد. به همین دلیل مزایای بیشماری برای افرادی خواهد داشت که قصد این چنینی دارند.

درجدول زیر به برخی از این مزایا اشاره کرده ایم:

مزایا

1

 برای اخذ اقامت و ثبت شرکت در آلمان مدت زمان کمتری مورد نیاز خواهد بود.

2

 زندگی در آلمان شرایط عالی دارد.

3

 هیچ سرمایه مشخصی برای راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته نشده است و فرد می تواند متناسب با وسع خود اقدام به سرمایه گذاری نماید.

4

 هیچ الزامی برای استخدام کارمند در نظر نگرفته شده است.

5

 فرد متقاضی می تواند شرکت خود را به صورت غیر حضوری در سفارت آلمان ثبت نماید.

6

 زندگی با اعضای خانواده از جمله عوامل مهم می باشد.

برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به مقاله ی شرایط ثبت شرکت در آلمان مراجعه کنید.

انواع ثبت شرکت در آلمان

شرکت limited liability یا همان شرکت با مسوولیت محدود که به اختصار آلمانی GmbH نام دارد.

سرمایه اولیه مورد نیاز (Stammkapital) معادل 25 هزار یورو می باشد که در زمان افتتاح باید به حساب شرکت واریز گردد.

شرکت AG یا به آلمانی Aktiengesellschaft که همان شرکت سهامی می باشد. حداقل سرمایه اولیه معادل 50 هزار یورو می باشد. شرکت سهامی حداقل می بایست دارای 5 عضو باشد.

شرکت تضامنی یا GbR که بر اساس توافق بین شخص صاحب شرکت با اشخاص حقیقی دیگر به صورت قرارداد داخلی می باشد.

انواع دیگر شرکت ها نیز موجود می باشند که هر کدام از اولویت ها و پیچیدگی های حقوقی خود برخوردارند.

تصمیم آگاهانه در اقامت المان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

بعضاً اشخاص و موسساتی وجود دارند که به نام موسسه حقوقی و بدون مجوز های لازم و حتی ارتباطات مستقیم با ارگان های مربوطه، با بزرگ نمودن نام کشورهایی که از لحاظ شرایط اقتصادی و سطح رفاهی به هیچ وجه استاندارد و  قابل قبول نیستند. اقدام به تبلیغ و اخذ مبالغ هنگفت می نمایند. بهانه هایی مانند: اخذ اقامت اتحادیه اروپا و … آن هم از طریق کشور هایی با اقتصاد ضعیف مانند مانند: لیتوانی، بلاروس، اسلوواکی، مجارستان، یونان و … .

اگر اتحادیه اروپا گزینه منتخب شماست. این انتخاب را برای کشورهایی بگذارید که نام هایی قابل دفاع و اقتصادی قدرتمند دارند. کشورهایی مانند: سوئد، آلمان، نروژ، فنلاند و … اینگونه کشورهای متمول و مرفه می توانند مقصدی باشند برای عزیزانی که یک سطح زندگی متفاوت را برای خود و خانواده خود در ذهن دارند.

قوانین و مراحل

در قانون تجارت آلمان انواع مختلف تجارت نام برده شده است. برای هر کدام قوانین خاصی طرح شده است، اما دستورالعمل های تشکیلاتی آسان و سریع می باشند. تمام مراحل به سرعت و بی دردسر طی خواهد شد. شما سرمایه گذاران عزیز بدون هیچ نگرانی مسیر را طی نمایید. زیرا قانون گذاران متخصص ما تمامی مراحل را به سرعت برای شما هموار خواهند کرد.

  • هر فردی می تواند یک شرکت با فعالیت تجاری مشخص در کشور آلمان ثبت نماید. بدون آنکه ملیت و محل اقامت آنان مهم بوده باشد.
  • شما میتوانید با کمترین سرمایه به تاسیس شرکت بپردازید. زیرا قوانین خاص و سختگیرانه ای برای سرمایه گذاران خارجی در کشور آلمان وجود ندارد
  • فرم های قانونی متفاوتی برای فعالیت تجاری در آلمان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود که یکی آز آن‌ها را باید انتخاب نمایید.
  • شرکت هایی که ثبت شده اند هم می توانند شعبه ای در کشور آلمان داشته باشند.
  • نکته ای که بسیار مهم می باشد این است که دولت آلمان شرایط یکسانی را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

زمانی که شما قصد ثبت شرکت در آلمان را می کنید باید بدانید که این هدف منجر به اخذ اقامت کشور زیبای آلمان خواهد شد همچنین طبق قوانین مهاجرتی و بلند مدت آلمان سهامداران یک شرکت هم می توانند اقامت دائم آلمان برای خود و خانواده خود را دریافت نمایند.

برای دریافت آگاهی کامل در این زمینه مراجعه کنید به مقاله: شرایط سرمایه گذاری در آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند.

 

 سوال های متداول

1. هرگونه سرمایه گذاری در آلمان منجر به اقامت دائم این کشور می شود؟

  • خیر. لازم است بدانید هر سرمایه گذاری اقامت آلمان را در پی نخواهد داشت و کشور آلمان جهت هدفمند سازی ثبت شرکت در آلمان اقدام به ارائه شرایطی نموده است که فرد متقاضی باید تمامی شرایط را بدون کم و کاست داشته باشد.

2. آیا ثبت شرکت باید توسط یک فرد صورت بگیرد؟

  • سرمایه گذاری در آلمان می تواند توسط حداکثر 3 نفر انجام شود که این امر به ثبت شرکت سهولت بخشیده است اما باید تنها یک نفر به عنوان مدیر معرفی شود که شرکت های آلمانی آن شخص را خواهند شناخت.

3. منظور از مخارج یک ساله شرکت چیست؟

  • مخارج یک ساله ی شرکت می تواند شامل: حقوق 12 ماهه ی مدیر شرکت، هزینه اجاره دفتر، حقوق 12 ماهه ی کارمندان، هزینه ی تیلیغات و … باشد.

4. پس از تاسیس شرکت اقامت دائم دریافت میکنم؟

  • خیر.س از اینکه شرکت ایجاد شد یک حساب بانکی به آن اختصاص داده خواهد شد و به همزمان با این امر اقامت موقت سه ماهه برای شما فرستاده می شود که با این ویزا می توانید به کشور آلمان مهاجرت نموده و طرح توجیهی خود را تکمیل نمایید.

5. با سن بالای 50 سال می توان در این کشور سرمایه گذاری و ثبت شرکت انجام داد؟

  • بله . اما باید اسنادی مبنی بر احراز دارایی داشته باشند و یا باید حقوق بازنشستگی کافی برای زندگی در آلمان داشته باشند و بتوانند این را به اثبات برسانند.

6. داشتن مدرک لیسانس برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت الزامی است؟

  • اگر فردی مدرک لیسانس نداشته باشد باید مدرک زبان آلمانی خود را ارائه نمایند.

7. مزیت ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

  • سریع ترین راه برای ثبت شرکت در آلمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای افراد غیر آلمانی جهت سرمایه گذاری است.

8. مدت زمان دریافت اقامت دائم این کشور  پس از سرمایه گذاری چقدر است؟

  • پس از 5 سال زندگی در آلمان و پرداخت مالیات می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *