کاری, هلند

مهاجرت به هلند از طریق کار

ویزای کاری هلند

یافتن کار در کشور هلند کمی فراتر از تنها ترجمه رزومه کاری شما است. به عنوان یک متقاضی شما باید به الزامات اخذ کار در کشور هلند، بازار کار فعلی و چگونگی جستجوی کار در کشور هلند آشنا شوید و شاید در ادامه مطالعه این مطلب با دانستن شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار روی این تصمیم گیری تجدید نظر نمایید.

مهاجرت به هلند از طریق بازار کار

فرصت های کاری بسیاری برای متخصصین در بیشتر حرفه ها در هلند وجود دارد، با دامنه وسیعی از انواع ING Group , Royal Dutch , Shell Group , Phillips شرکت های بین المللی هلندی مانند:

گوناگون و شرکت های چند ملیتی، به علاوه خیل عظیمی از آژانس های کاریابی که در باب تنظیم و هماهنگی های لازم جهت مصاحبه های کاری به کمک شما می آیند.

کشور هلند از نظر اقتصادی دارای ثبات و میعادگاه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی می باشد. یکی از دلایل مجذوب کننده تجار و سرمایه گذاران، شرایط ایده آل و منحصر به فرد مالیات در هلند می باشد.

دلیل دیگر درصد بالای تعداد افراد تحصیل کرده با نژادهای گوناگون در جامعه هلند می باشد. تقریباً ۱۹ درصد کل افراد دارای تحصیلات عالیه در هلند خارجی ها و اقلیت های نژادی می باشند.کشور هلند همچنین دارای پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا بر اساس اعلام آمار مرتبط در نوامبر سال ۲۰۱۴ می باشد. این نرخ بیکاری حتی از استاندارد میانگین کل اتحادیه اروپا نیز کمتر است.

شرایط اخذ ویزای کاری در هلند

مهاجرت به هلند از طریق کار

مهاجرت به هلند از طریق کار

برای کاریابی در هلند، نیاز به اخذ ویزای کار در هلند می باشد. متقاضیان بین المللی خارجی برای اخذ ویزای کار در کشور هلند، علاوه بر مدارکی همچون CV و سوابق تحصیل و کاری خود، نیاز به اخذ اجازه کار و ارسال دعوت نامه کاری رسمی از کارفرما و یا شرکت موجود در هلند می باشد.

البته لازم به ذکر می باشد که شرایط کار، برای متقاضیان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اما به استثنا کشور کرواسی، به گونه ای می باشد که می توانند بدون محدودیت در همه ی بخش ها مشغول به کار شوند.

همان طور که گفته شد، متقاضی کار خارجی (خارج ار اتحادیه اروپا) برای اخذ ویزای کار در هلند و اخذ اقامت در هلند، نیازمند کسب اجازه کار در کشور هلند و ارسال دعوت نامه کاری رسمی از طرف کارفرمایان می باشد. که لازم است ذکر شود که انجام تمامی مراحل مربوط اخذ اجازه کار در کشور هلند، توسط کارفرمایان موجود در هلند و شرکت های معتبر هلندی صورت می گیرد.

ویزای کار در هلند

با کسب اجازه ی کار و ارسال دعوت نامه کاری رسمی به نیرو کار خارجی، ویزای کار در هلند و اقامت هلند، به مدت سه سال صادر و معتبر می باشد. در صورتی که برای نیروی کار کرواسی با کسب اجازه کار، فقط به مدت یک سال اعتبار دارد، اما مزیتی که دولت هلند برای کروات ها قائل می باشد این است که با اتمام یک سال کاری به صورت قانونی و پیوسته در هلند، نیازی به اخذ اجازه مجدد و اقادامات لازم برای تمدید اقامت کار در کشور هلند، برای آن ها وجود ندارد.

IND، مجوز کاری است که متقاضی برای اخذ ویزای کار به آن نیاز دارد که نشان دهنده ی اقامت در هلند و اخذ ویزای بلند مدت بیش از سه ماه برای متقاضی خارجی می باشد.

شرایط کار برای دانشجویان در حال تحصیل در هلند چگونه می باشد

متقاضیان با اخذ پذیرش تحصیل در هلند می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایند. با تحصیل در هلند در زمینه  رشته های تحصیلی مختلف، تجاربی را برای کسب شغل مورد نظر خود به دست آورند.

این دانشجویان در حین تحصیل می توانند به صورت موقت و نیمه وقت طبق قوانین وضع شده وزارت کار و رفاه اجتماعی هلند مشغول به کار شوند و حقوق و دستمزدی را دریافت نمایند و یا برای کار ضمن تحصیل در هلند که با ارسال و ارائه رزومه تحصیلی و کارآموزی خود به شرکت های معتبر هلندی انجام می گیرد، درخواست نمایند و با کسب اجازه کار در حین تحصیل در هلند، به کار ضمن تحصیل در کشور هلند، مشغول شوند.

این دانشجویان به هنگام تحصیل در هلند نیاز به اخذ مجوز کار در کشور هلند ندارند.

اخذ مجوز کار در کشور هلند

حتی دانشجویان می توانند به هنگام اتمام تحصیل در هلند، مدت زمان مشخصی را فرصت دارند تا به جهت کاریابی در هلند بپردازند و با یافتن شغل مورد نظر در رشته تحصیلی خود در هلند، ویزای تحصیلی هلند خود را به ویزای کار کشور هلند، تبدیل نمایند. این فارغ التحصیلان نیازی به اخذ اجازه کار در کشور هلند، از طرف کارفرمایان در هلند ندارند.

البته لازم به ذکر می باشد که متقاضیان کار در کشور هلند، که اجازه اقامت در هلند را دارند و یا مقیم کشور هلند هستند برای انجام فعالیت در مشاغل آزاد نیازی به اخذ اجازه ی کار برای کارفرمایان وجود ندارد.

و البته این پوان مثبت برای شرایط کار در هلند و انجام فعالیت در مشاغل کشور هلند نیز برای کسانی که متقاضی کار در کشور های اروپایی و کشور های همچون سوئیس نیز هستند، وجود دارد و هیچ گونه اجازه ی کار برای فعالیت های شغلی زیر نظر کارفرمایان هلندی برای این اشخاص وجود ندارد.

اخذ کار در کشور هلند از طریق درخواست کاری

یکی از راه های اخذ کار در کشور هلند، ارسال دعوت نامه کاری رسمی از طرف کارفرما برای نیروی کار خارجی بین المللی می باشد.

اما کارفرما قبل اخذ اجازه کار در کشور هلند، برای نیروی کار خارجی و ارسال دعوت نامه کاری رسمی، باید برای پیدا کردن نیروی کار متناسب با شغل در نظر گرفته شده به مدت سه ماه اگهی استخدام منتشر نماید، در صورت یافت نشدن نیروی کار، انتشار آگهی را باید به مدت سه ماه دیگر در بین دیگر کشور های اروپایی ادامه دهد و مجددا در صورت یافت نشدن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، می تواند با کسب اجازه کار در کشور هلند، برای نیروی کار خارجی، دعوت نامه کاری را ارسال نماید.

البته حقوق و دستمزدی که از طرف کارفرما در نظر گرفته شده است باید به گونه ای باشد که بتواند تمامی هزینه های زندگی و تحصیل در هلند را برای نیروی کار خارجی و خانواده وی در کشور هلند، تامین نماید.

مشاغل موجود در هلند

مهاجرت به هلند از طریق کار

مهاجرت به هلند از طریق کار

بیشترین آمار موفقیت در اخذ کار را در هلند دارای (Highly Skilled Workers) نیروهای کاری متخصص می باشند. کما این که برای جذب این حجم بالا از نیروی متخصص مورد نیاز فرآیند مهاجرت این اشخاص به عملاً سریع تر از انواع اقدامات کاری دیگر در هلند انجام می گردد. این گروه از نیروی کار Fast Track بیشتر در حیطه مهندسین، اشخاص فن ورز با مهارت های فنی، متخصصین آی تی، فعالان در حوزه علم اقتصاد مانند نیروهای مجرب در زمینه فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می گنجد. مشاغل مورد نیاز دیگر متخصصین حوزه سلامت و بهداشت، مالیات، مدیران و آموزگاران را شامل می شود

قوانین کار در هلند

در کشور هلند کارکنان تمام وقت معمولا از دوشنبه تا جمعه ۳۶ تا ۴۰ ساعت کار می کنند. بعضی از کارها یک هفته چهار روزه را انجام می دهند، ساعت های طولانی تر را در فضای کوتاه تر انتخاب می کنند، در حالی که بسیاری از آنها به طور نیمه وقت کار می کنند. کارکنان تمام وقت حداقل ۲۰ روز (چهار هفته) بازنشستگی سالانه را تضمین می کنند.

محیط کار و فرهنگ مدیریت در هلند

هلندی ها معمولاً بین ۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته به کار مشغول هستند. بعضاً این تعداد ساعت در ۴ روز در هفته گنجانده می شود. سیستم کار در کشور هلند بسیار دقیق و منظم در اغلب ارگان ها و سازمان های کار در کشور هلند پایه ریزی شده اند که عملاً باعث انجام قسمت اعظم کار در ساعت تعریف شده اداری می گردد. این ساعت عموماً ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر می باشد که بیشتر کارفرمایان از این سیستم پیروی می کنند. تنها سطوح مدیریتی می توانند از این غالب بیرون بوده و حتی نیازی به اضافه کار ندارند.

جامعه هلند بسیار برابر گراست و این به وضوح در محل های کاری و سیستم کارفرمایان هلند مشهود است. سازمان های هلندی اغلب ساختار ی افقی دارند و معمولاً پلان های تعریف شده را به صورت قدم به قدم اجرا می کنند. اصولاً تصمیمات به شور گذاشته شده و پس از بحث و بررسی و نهایتاً نظرخواهی به مرحله اجرا در می آیند.

الزامات و شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار

اگر شما شهروند اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس باشید، بدون نیاز به هیچ گونه مجوز کاری و یا اقامتی به صورت آزاد می توانید در هلند زندگی و کار کنید. اگر مقیم کرواسی هستید برای سال اول نیاز به اخذ اقامت کاری دارید. از هر کجای دیگر در دنیا در بیشتر مشاغل، این کارفرماست که باید برای اخذ ویزای (TWV) کار شما درخواست و اقدام کند

اجازه اقامت نیز باید از سمت شما درخواست شود که البته از آپریل ۲۰۱۴ اجازه کار و اجازه اقامت به صورت یکجا در غالب یک ویزا و با درخواست کارفرما برای شما صادر می گردد دارید. تمامی اشخاص می بایست (BSN)در ادامه موارد نیاز به درخواست و صدور شماره خدمات اجتماعی یک شماره مالیاتی و یک شماره امنیت اجتماعی داشته باشند.

مدارک لازم مهاجرت به هلند از طریق کار

به صورت کلی افراد برای اخذ ویزا کار در هلند باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل گذرنامه، باید حداقل ۱۲۰ روز اعتبار داشته باشد.
  • ترجمه تمامی صفحات شناسنامه
  • آدرس محل سکونت و محل کار
  • گردش بانکی ۶ ماه اخیر
  • فرم درخواست ویزای ملی
  • اجازه کار صادر شده توسط وزارت کار کشور هلند
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی
  • سه عکس پاسپورتی
  • مدارک لازم جهت تعهدات مالی کارفرما برای جذب فرد درخواست کننده

زبان مورد نیاز برای مهاجرت به هلند از طریق کار

به عنوان متقاضی ویزای کاری هلند شما نیازی به تسلط و یا فراگیری زبان هلندی ندارید در واقع زبان انگلیسی در بیشتر شرکت ها زبان اصلی ارتباط و فعالیت می باشد و عمومیت دارد، اما آشنایی با زبان هلندی شانس شما را در اخذ کار به صورت گسترده افزایش می دهد.

تسلط به زبان انگلیسی راه کار شما را در شرکت های بین المللی هلندی هموار می کند.اگر در قطع کوچکتر و شرکت های پایه ای ملی مشغول به کار شوید زبان هلندی یک نیاز برای موفقیت شما در کار شرکت در ملاقات های کاری و ارائه مطالب خواهد بود. متخصصینی که به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی، هلندی، فلمیش (از خانواده بلژیکی) و یا اسکاندیناویایی صحبت می کنند همیشه مورد نیاز بازار کار هلند هستند.

مراجع و شرایط احراز

در صورتی که حداقل مدرک لیسانس معتبر داشته باشید شانس استخدام شما بسیار بیشتر خواهد بود. اگر مصاحبه کاری را ترتیب دادید، نیاز به توصیه نامه از کارفرمای قبلی خود دارید.

خدمات استخدامی اروپایی (EURES)

اگر شما شهروند اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس باشید، می توانید در سیستم EURES به دنبال پیشنهادهای شغلی متناسب بگردید. این شبکه درگاه استخدامی اروپایی، زیر نظر کمیسیون اتحادیه اروپا اداره شده و هدف از طراحی آن ایجاد فضایی آزاد جهت مانوور نیروی کار متخصص اروپایی جهت اخذ کار دلخواه در کل محدوده اقتصادی اروپا می باشد.

مرکز استخدام و درآمد هلند (UWV)

این ارگان دولتی ارائه خدمات استخدامی را در هلند بر عهده دارد. این خدمات شامل مدیریت شبکه از نمایندگی های کاریابی در هلند می باشد. شعبی در آمستردام موجود است که با مراجعه به این شعب به اطلاعات کاری مورد نظر و مشاوره کاری دسترسی خواهید داشت.

این سرویس همچنین موقعیت های شغلی خالی را نیز به صورت یک پایگاه داده آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

آژانس های کاریابی

مهاجرت به هلند از طریق کار

مهاجرت به هلند از طریق کار

تعداد کثیری از شرکت های هلندی برای جذب نیروی کار خود به آژانس های کاریاب تکیه می کنند در هلند، کاریابی را برای شما نام های معتبری همچون Adecco و Kelly Services به صورت کاملاً حرفه ای و یا مراجعه حضوری انجام می دهند. در کنار این نام ها، آژانس های متعددی نیز به صورت آنلاین به ارائه خدمات می پردازند.

وب سایت شرکت ها

لیست کاملی از کارفرماهای مجاز و ذیصلاح در هلند که مجاز (IND)اداره خدمات اتباع خارجی و مهاجرین به درخواست و جذب نیروی کاری متخصص خارجی هستند را پایگاه اینترنتی خود معرفی نموده است.

روزنامه های هلند

در روزنامه های هلندی به صورت ادواری آگهی می شوند گرچه این(Vacature)موقعیت های خالی شغلی آگهی ها عموماً در موقعیت های ارشد شغلی و سطوح بالا از سمت کمپانی های بین المللی هلندی منتشر می گردند.

پس از یافتن شغل مورد نظر می بایست رزومه و درخواست کار خود را با سلیقه بازار کاری هلند همسان سازی کنید که این مورد قالب تعریف شده مخصوصبه خود را داشته و اندکی با رزومه فعلی شما متفاوت خواهد بود.

گرچه هلند کشوری متمول با اقتصاد قوی می باشد، پس از بررسی شرایط اخذ کار در این کشور به این نتیجه گیری کلی می رسیم که عملاً تعاریف اولیه ویزای کاری هلند با اولویت نیروهای کاری اروپایی است و این اجازه برای متقاضیان خارج از خاک هلند عملاً بسیار محدود تعریف شده است.

در مقایسه با بعضی مشاغل آزاد که برای اخذ آن بدون نیاز به کارفرما در کشور هایی نظیر نروژ وبسیار گسترده تر از نروژ در آلمان، دانمارک و اتریش دولت برای بیشتر مشاغل اجازه جستجوی آزاد کار را برای اشخاص خارجی و غیر مقیم اتحاد اروپا فراهم نموده است.

شاید در یک تجدید نظر اجمالی هلند گزینه آخر اخذ کار در اروپا از بسیاری جهت باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کار هلند

سوالات زیر در خصوص ویزای کار هلند مطرح است:

مزایای کار در هلند چیست؟ ثبات اقتصادی، رفاه اجتماعی، کیفیت بالای آموزش، امکان تحصیل در هلند به زبان انگلیسی، پایین بودن نرخ بیکاری، عضو اتحادیه شنگن، شرایط مناسب و عالی برای زندگی، آب و هوا بسیار خوب و مناسب زندگی.

دعوتنامه کاری کشور هلند را با چه ساز و کاری می توان دریافت کرد؟ اول باید شخص کارفرما در هلند آگهی استخدام بزند و به مدت 3 ماه اگر از افراد اتحادیه اروپا نیرویی پیدا نشد، شخص کارفرما باید در کل اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه آگهی استخدام بزند و باز اگر کسی پیدا نشد کارفرما مجوز این را دارد که دعوت نامه کاری برای شما ارسال کند.

آیا دانشجویان خارجی بعد از اتمام تحصیل در هلند می توانند مشغول به کار شوند؟ اگر شما با یک مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هلندی فارغ التحصیل شدید، می توانید یک سال اقامت را بعد از فارغ التحصیلی درخواست کنید تا اجازه اقامت در هلند برای یک سال دیگر را بیابید.

رشته های پرطرفدار در کشور هلند کدامند؟ پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، اقتصاد، حسابداری، فنی و کامپیوتر.پردرآمدترین مشاغل کشور هلند در سال 2022 کدامند؟ متخصصان پزشکی، خلبانان، وکلا، مدیران شرکت، اقتصاددان تجارت، مدیران منابع انسانی، مدیران تجاری، ناخدایان دریایی، دفاتر اسناد رسمی و کارآگاهان.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “مهاجرت به هلند از طریق کار

  1. فرزاد گفت:

    درود بر شما. سوال من خدمت شما این بود ۱) مدرک زبان اونجا باید بگیریم ؟ اگه هست چقدر طول میکشه درکل زبان بلد هستم ولی معمولی نه پیشرفته ۲) کار در کنار درس چه کسی برای ما انتخاب میکنه یا میگیره؟ ۳) رشته من فنی هست مهندسی عمران؟ ۴) هزینه شما چقدر هست و چطور میگیرید؟ سپاس از اینکه این ۴ مورد رو دقیق میگید یا بصورت وویس بگید لطفا زنگ بعد گفتن این سوالهام.سپاس کشور مد نظر ما هلند است

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما. شما میتونین از طریق شماره های تماس موجود در سایت با مشاورین ما در ارتباط باشید

  2. زهرا منصفی گفت:

    سلام کارشناس پرستاری هستم ۷سال سابقه کار و بیمه دارم قصد مهاحرت به هلند برای پرستاری دارم چگونه اقدام کنم اصلا ویزای کار میدهد

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام روز بخیر
      شما میتوانید برای مشاوره تخصصی با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *