انگلستان, تحصیلی

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی یکی از راه اخذ اقامت انگلیس می باشد. امروزه کشورهای زیادی هستند که سیستم جذب دانش آموز را در کالج های اروپایی و آمریکایی در مقطع دبیرستان را دارند و دانش آموزان بین المللی در این کالج ها در مقطع لیسانس تحصیل می کنند.

البته سطح کیفیت آموزشی در این کالج ها در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است به عنوان مثال بهترین و معتبرترین کالج های دنیا در کشورهای آمریکا و انگلستان می باشند.

دبیرستان در انگلستان

البته اگر بخواهیم تمامی مسایل را در نظر بگیریم باید این را بگوییم که درست است که کشور آمریکا و انگلستان بهترین کالج ها را برای دانش آموزان دوره دبیرستان در دنیا دارا هستند، اما هزینه های تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان و کالج بسیار بالا است به عنوان مثال در دوره دبیرستان هزینه کالج های آمریکا سالانه بالای 60 هزار دلار می باشد که البته یک سری کالج های آمریکایی هزینه ای بسیار بالاتر از این را دارند.

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان و دوره های GCSE

دوره GCSE در انگلستان تقریبا دوره ای است معادل دوران دبیرستان در ایران که دانش آموزان در این دوره دروسی را می گذرانند که پیش نیازی است برای ورود به دانشگاه های انگلستان.

افرادی که در دوره GCSE انگلستان تحصیل می کنند می توانند پس از آن وارد دوره های Alevel و Foundation شوند که این دوره ها تقریبا معادل پیش دانشگاهی در ایران می باشد که البته سیستم آموزشی در انگلستان به این صورت می باشد که معمولا کورس Alevel برای افرادی می باشد که تمایل دارند در رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و…. در کشور انگلستان تحصیل کنند. همچنین Foundation برای افرادی می باشد که تمایل دارند در سایر رشته ها غیر از رشته های بالا تحصیل کنند.

در این جا باید بگوییم که تحصیل در کالج های انگلستان نیز یک امر مطلق نیست که تمام شرایط در تمامی کالج ها یکسان باشد، در واقع تحصیل در کالج های مختلف انگلستان شرایط و کیفیت متفاوتی دارد.

بعضی از کالج های انگلستان کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند به عنوان مثال معلمینی که در این کالج ها تدریس می کنند معمولا فارغ التحصیل از دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد و امثالهم می باشند که این خود می تواند دلیلی بر اعتبار این دانشگاه‌ها باشد.

افرادی که در ایران مدرک تحصیلیشان اول دبیرستان می باشد و یا حتی سوم راهنمایی هستند وارد دوره GCSE1 می شوند که مدت یک سال طول می کشد و بعد از این دوره وارد دوره GCSE2 می شوند.

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان و دوره های Foundation

دوره های Foundation در انگلستان تقریبا معادل مدرک پیش دانشگاهی در ایران می باشد که در واقع غالبا افرادی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی، مدیریت، حقوق، هنر و…. را دارند باید اول این دوره را گذرانده و سپس وارد دانشگاه های انگلستان در رشته های مذکور شوند.

همچنین نکته ای که حائز اهمیت است این است که افرادی که در دوره های Foundation تحصیل می کنند دیگر نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های انگلستان را ندارند و مستقیما وارد دانشگاه مد نظر خواهند شد.

دوره Foundation یک سال است که این کورس در اکثر کالج های انگلستان برگزار می شود.

تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان و دوره های Alevel

دوره های Alevel تقریبا معادل دوره پیش دانشگاهی در ایران می باشد. این دوره را اکثرا افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی و امثالهم را دارند انتخاب می کنند.

دوره Alevel همچنین تفاوتهایی با دوره Foundationدارد، به عنوان مثال یک سال بیشتر به طول می انجامد همچنین افرادی که برای ورود به دانشگاه این دوره را انتخاب می کنند پس از پایان این دوره باید در یک امتحان ورودی شرکت کرده و در صورتی که در این امتحان پذیرفته شوند می توانند وارد دانشگاه های انگلستان شوند و در رشته مورد نظرشان ادامه تحصیل دهند.

از طرفی در اکثر دانشگاه‌های معتبر انگلستان مانند کمبریج و یا آکسفورد و… برای تحصیل در رشته های پزشکی و امثال‌ ان حتما فرد متقاضی باید در دوره Alevel فارغ التحصیل شده باشد.
حال سوال این جا است که اگر فردی در دوره های Alevel تحصیل کرده باشند و قصد تحصیل در رشته های پزشکی و امثال‌هم را داشته باشد اما با توجه به اعتبار بسیار بالای این دوره نتواند در امتحان پایانی قبول شود، برای او چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟؟

مقایسه بین کالج ها

در این جا باید این نوید را به شما متقاضیان تحصیل در بهترین کالج های انگلستان بدهیم که امکاناتی برای شما وجود دارد که در صورت عدم قبولی در این آزمون زحمات فرد متقاضی هدر نرفته و دراین صورت تحت شرایطی می تواند وارد چهارمین دانشگاه پزشکی دنیا در شهر پراگ در جمهوری چک شود که از لحاظ اعتبار مدرک درکشور ایران نیزکاملا معتبر می باشد و از طرفی هزینه های تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک یک سوم کشور انگلستان می باشد.

مزیت کالج های انگلستان

باید خاطر نشان کرد که مزیتی که کالج های انگلستان دارند این است که افرادی که از کالج های انگلستان پذیرش تحصیلی اخذ کنند می توانند با هزینه اندکی از Accommodation نیز بهره مند شوند که شامل وعده های غذایی روزانه و همچنین اسکانشان می شود و عملا با این هزینه اکثر هزینه های زندگی را پوشش می دهند و در واقع هزینه دیگری برای دانش آموز باقی نمی ماند مگر به صلاحدید خود دانش آموز که تمایل داشته باشد خرید مازاد و یا تفریحاتی را با دوستان خود در خارج از کالج داشته باشد.

اگر بخواهیم کالج های کشور انگلستان را با کشوری مثل کانادا مقایسه کنیم در می یابیم که کالج های انگلستان دقیقا رنکی مانند کالج های آمریکا را دارند با این تفاوت که کالج های آمریکا هزینه ای بسیار بیشتر از کالج های انگلستان اخذ می کنند و از طرفی امنیتی که در انگلستان برای دانش آموزان وجود دارد با آمریکا مثال زدنی نیست.

همچنین اگر بخواهیم کالج های انگلستان را با کالج های کانادا مقایسه کنیم می بینیم که هزینه های تحصیل و زندگی درانگلستان تقریبا با هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا یکسان هستند، اما رنک کالج های کانادا بسیار پایین تر از کالج های انگلستان می باشد و از طرفی کیفیت کالج های کانادا نیز با کیفیت تحصیل در کالج های انگلستان قابل مقایسه نیست.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *