آلمان, کاری

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن کار در آلمان

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟ آیا شرایط پیدا کردن کار در آلمان را می دانید؟ آیا به دنبال پیدا کردن کار در آلمان هستید؟ آیا از شرایط اخذ ویزای کاری آلمان مطلع هستید؟ آیا به دنبال مهاجرت به آلمان هستید؟ آیا از مشاغل مورد نیاز آلمان مطلع هستید؟ پس با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را بگیرید.

مردمان بسیاری از سراسرجهان خواهان مهاجرت به کشور آلمان می باشند. کشور آلمان یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد که از نظر امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد. پیدا کردن کار در آلمان، دغدغه ی بسیاری از کسانی است که به این کشور مهاجرت کرده اند و یا قصد مهاجرت دارند.

کشور آلمان یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپاست که دارای ایالت های مختلفی می باشد. کشور آلمان از 16 ایالت مختلف تشکیل شده است که بزرگترین ایالت های این کشور، بایرن و برمن می باشد.

آشنایی با کشور آلمان

پایتخت کشور آلمان برلین، که جمعیت کثیری از مردم آلمان را به خود اختصاص داده است. کشور آلمان با جمعیت 82 میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور در بین کشورهای اروپایی، شنا خته شده است.

زبان رسمی کشور آلمان، آلمانی می باشد و واحد پول رایج این کشور، یورو و مارک می باشد. آلمان ترکیبی جذاب از دشت و جنگل و جزیره های متعدد است که همه ساله تعداد کثیری از مردم جهان را برای بازدید از مناظر طبیعی خود دعوت می کند.  آب و هوای  کشور آلمان معتدل اقیانوسی و قاره ای می باشد.

در کشور آلمان حدود 20 میلیون نفر یعنی یک چهارم جمعیت کشور، مشغول به کار هستند. از این تعداد 53% نیروی کار مرد و46% نیروی کار زن می باشند. در کشور آلمان حدود 2 میلیون نفر بیکار وجود دارد که این آمار نسبت به کشورهای دیگر اروپایی، دارای نرخ متوسط می باشد.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت کاری آلمان و یا اخذ ویزای کار آلمان، می باشد. متقاضیان زیادی به دلیل صنعتی بودن این کشور، خواهان این نوع مهاجرت هستند.

متقاضی عزیز قبل از هر گونه اقدامی در رابطه با پیدا کردن کار در آلمان، باید بر اساس علاقه و شرایط شغلی مورد نظر خود، تصمیم نهایی خود را بگیرد. در صورتی که شخص متقاضی پشتکار و دارای مهارت و توانایی های کاری بالایی باشد پیدا کردن کار در آلمان چندان سخت نیست، در جنوب کشور آلمان نسبت به مناطق شمالی این کشور نرخ بیکاری کمتری به چشم می خورد.

پیدا کردن کار در آلمان

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

اگر شما مهارت های کاری خود را در این کشور همیشه در سطح بالا قرار دهید، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مورد نظر خود دارید. زیرا کشور آلمان همیشه جزء یکی از کشورهایی بوده که با کمبود نیروی کار فعال و با تجربه و بامهارت و توانایی رو به روست.

مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان که نیاز به تخصص و مهارت های فردی دارند. مانند: آی تی، ریاضیات، مکانیک، پزشکی، پرستاری و… می باشد.

ساعات کاری در کشور آلمان طبق قوانین وضع شده وزارت کار و امور اجتماعی، حداقل 38 ساعت در هفته می باشد. یکی دیگر از مواردی که شانس شما را در پیدا کردن کار مورد نظرتان بالا می برد تسلط شما بر زبان آلمانی می باشد. بسیاری از شغل های مورد نظر شما در آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی دارد.

پیدا کردن کار در آلمان، با مراجعه متقاضیان به سایت های کاریابی، سازمان های تخصصی کاریابی، روزنامه ها، سفارتخانه ها و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

پس از پیدا کردن کار در آلمان و اخذ تصمیم خود در جهت انجام کار متناسب با تخصص و مهارت های شما می توانید درخواست کار در آلمان را اعلام نمایید و برای اخذ ویزای کار در آلمان اقدام نمایید.

شرایط پیدا کردن کار در آلمان چیست؟

می ­توان گفت قوانین کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشابه است. برای مثال اگر شخصی خارج از اتحادیه خواستار شغلی در اروپا باشد روند کار به این صورت است: شغلی در آلمان آگهی می ­شود. اگر بعد از 3 ماه این فرصت شغلی باقی بود، مجدداً برای مدت سه ماه دیگر شغل در اتحادیه اروپا آگهی می­ گردد و در نهایت اگر کسی متقاضی آن شغل نبود، افراد خارجی قادر به دریافت آن شغل می ­شوند.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به مقاله ی شرایط کار در آلمان مراجعه کنید.

چه افرادی شانس بیشتری جهت پیدا کردن کار در آلمان دارند؟

1

زیر 40 سال سن داشته باشد.

2

سابقه کاری عالی متناسب با رشته خود داشته باشد.

3

مدارک فنی حرفه ای از سازمان های معتبر داشته باشد.

4

 داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری نخواهد بود اما کسانی که می خواهند شانس بیشتری جهت اخذ ویزای کار آلمان داشته باشند می توانند به این مورد توجه داشته باشند.

5

 داشتن مدرک آیلتس یا تافل از ضروریات اخذ ویزای کار آلمان می باشد.

متقاضی پس از ارائه ی مدارک خود، باید برای مصاحبه حضوری از آفیسری که در کنسولگری آلمان در کشور مبدا حضور دارد، درخواست وقت مصاحبه حضوری داشته باشد. متقاضی باید در این مصاحبه، تمامی اطلاعات کاری و سوابق خود و مهارت های کاری خود را به صورت واضح و صریح بیان نماید.

شرایط اخذ ویزای کار آلمان

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

شرایط دریافت ویزای کار آلمان مانند؛ دیگر کشورهای اتحادیه ی اروپا، برای اشخاص خارجی به این صورت می باشد، شخص متقاضی در خواست کاری خود را ثبت و تمامی مدارک کاری خود را برای کارفرما آلمانی ارسال می نماید.

ابتدا کار مورد نظر به مدت 3 ماه در کشور آلمان به صورت آگهی منتشر می شود در صورت پیدا نکردن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، درخواست کاری به مدت 3 ماه دیگر نیز در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر می شود. در صورت نبود نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، نیروی کار خارجی می تواند دعوت نامه رسمی شغل مورد نظر را دریافت کند و برای اخذ ویزای کار در آلمان اقدام نماید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کاری آلمان می توانید به مقاله ای با نام اخذ ویزای کاری آلمان (قوانین + شرایط) مراجعه کنید.

درخواست اقامت کاری بعد از پیدا کردن کار در آلمان

متقاضی می تواند بعد از پذیرفتن دعوت نامه رسمی کارفرما، درخواست ویزای کاری خود را ارائه دهد. اشخاصی که در یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا اقامت دارند، نیازی به اخذ ویزای کار آلمان را ندارند. اشخاص خارجی و بین المللی ابتدا باید مجوز کار در آلمان را دریافت نمایند.

مدت اعتبار ویزای کار در آلمان برای اشخاص خارجی و بین المللی 1 سال می باشد. بعد از دریافت ویزای کار، متقاضی می تواند برای خانواده ی خود درخواست ویزای همراه دهد و آن ها را وارد کشور آلمان نماید.

پس از اتمام اعتبار ویزا، متقاضی می تواند برای اخذ ویزای 3 ساله خود و اخذ اقامت موقت آلمان درخواست خود را اعلام نماید. بعد از سپری کردن مدت زمان 5 سال، متقاضی می تواند برای اقامت دائم کشور آلمان اقدام نماید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. چند سال در آلمان باید کار کرد تا بتوان اقامت این کشور را گرفت؟

  • برای گرفتن اقامت کشور آلمان از طریق کار در این کشور، باید بیشتر از 4 سال در این کشور مشغول به کار شده باشید.

2. چه فرقی بین ویزای جستجوی کار و ویزای کاری است؟

  • در ویزای کاری شما پیشنهادی از کشور آلمان دارید که کارفرما برای شما دعوتنامه ارسال می کند، اما در ویزای جستجوی کار همان‌طور که از نامش مشخص است شما خود به دنبال کار در این کشور می گردید.

3. آیا می توان با مدرک فنی و حرفه ایی ویزای جستجوی کاری دریافت کرد؟

  • کشور آلمان به دلیل نیاز شدید به نیروی کار شرایط ساده تری را برای ویزای کاری لحاظ کرده است که از آن جمله میتوان به پذیرش با مدرک فوق دیپلم و یا مدرک فنی و حرفه ایی اشاره کرد که البته شرایطی دارند که پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما مشورت کنید.
4.7/5 - (15 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟

  1. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده کارشناس بیهوشی هستم که مدرکم رو از دانشکده علوم پزشکی خمین(سراسری_روزانه)گرفتم.تو سایت انابین اسم دانشکده ای که درس خوندم نبود،خواستم قبل از اینکه هزینه کنم برای تاییدیه ZABبدونم چقدر احتمالش هست که مدرک من مورد قبول المان باشه؟؟؟

    1. aminmoghadam@awat گفت:

      با سلام
      این موضوع قابل پیش بینی نیست. در هر صورت باید برای تاییدیه ZAB اقدام کنید و منتظر پاسخ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *