تحصیلی, لهستان

تحصیل داروسازی در لهستان

تحصیل داروسازی در لهستان

طبق شرایطی که دولت لهستان برای تحصیل داروسازی در لهستان در سال جدید، برای دانشجویان اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان، ایجاد نموده است، امروزه مورد استقبال کثیری از دانشجویان بین المللی خارجی درسراسر دنیا قرار گرفته است. این نوع ویزا مزیت هایی را برای دانشجویان بین المللی خارجی که در لهستان زندگی می نماید به همراه دارد، هزینه های زندگی و تحصیل در لهستان به نسبت دیگر کشور های اروپایی پایین می باشد و همین امر باعث شده است که دانشجویان بین المللی خارجی، در لهستان زندگی در سطح عالی و با کیفیتی را تجربه نمایند. هزینه کمتری نسبت به دیگر کشور های اروپایی خواهد داشت. در این مقاله می خواهیم شرایط و هزینه های تحصیل در رشته داروسازی در لهستان را به طور کامل توضیح دهیم.

دانشگاه های لهستان

دانشگاه های لهستان متشکل از دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشند. دانشجویان برای تحصیل در لهستان، نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس در حد 5.5 می باشد و ارائه آن به دانشگاه برای تمامی دانشجویان بین المللی خارجی الزامی می باشد.

البته دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان هستند باید یک سال دوره مقدماتی زبان انگلیسی را قبل از ورود به دانشگاه و شروع ترم تحصیلی بگذراند، البته لازم به ذکر می باشد که دانشجویانی که به هنگام اخذ پذیرش، نمره زبان انگلیسی سطح بالایی را ارائه کرده باشد دیگر نیازی به گذراندن دوره یک ساله آموزش زبان انگلیسی (که پیش نیازیست برای شروع ترم تحصیلی ) را ندارد.

دانشجویان بعد از گذراندن دوره های زبان، موظف هستند که دوره پری مدیکال ( دوره قبل از ورود به دوره تحصیل داروسازی در کشور لهستان می باشد ) را نیز بگذرانند و با قبولی در آزمون این دوره که شامل صد سوال از دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک می باشد، دانشجویان می توانند وارد دانشگاه های مرتبط با تحصیل داروسازی در این کشور شوند دروس داروسازی شامل دروس پیش حرفه ای، حرفه ای و تخصصی می باشد.

دانشگاه های دولتی و خصوصی داروسازی لهستان

به طور کلی باید گفت که زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی لهستان، لهستانی و این دانشگاه ها به صورت رایگان بر گزار می شوند، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های خصوصی لهستان نیز به چشم می خورد. پس دانشجویان بین المللی خارجی اگر می خواهد تجربه تحصیل داروسازی در کشور لهستان را به صورت رایگان تجربه نمایند، باید از دانشگاه هایی که زبان تحصیل آن ها لهستانی می باشد، اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی نمایند.

برخی از دانشگاه ها در لهستان برای بهبود دانش زبان دانشجویان بین المللی خارجی، دوره هایی از زبان انگلیسی را ارائه می دهند و البته دانشجویان بین المللی خارجی برای پذیرش داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی برخی از دانشگاه های لهستان، باید نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها ی مورد نظر خود کسب نمایند.

تاریخ آزمون

لازم به ذکر می باشد که این آزمون های ورودی که برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در این کشور و یا تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های لهستان می باشند، در ابتدای ماه مارس و ماه ژوئن برگزار می شود.

آزمون ورودی علاوه بر کشور لهستان، در کشور هایی همچون کانادا، آلمان، مالزی، سوئد و آمریکا نیز برگزار می شود. البته لازم به ذکر می باشد که برای دانشجویان بین المللی خارجی ، اجازه کار در حین تحصیل داروسازی در لهستان نیز وجود دارد.

دانشجویان تحصیل داروسازی در لهستان، می توانند هم زمان با تحصیل، طبق زمان مشخص ( ده ساعت در هفته در مقاطع کارشناسی، بیست ساعت در هفته برای مقاطع کارشناسی ارشد و سی ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع دکتری ) و با دریافت حقوق، در بازار کار لهستان به صورت نیمه وقت مشغول به کارشوند.

البته این موضوع در ترم دو تحصیل داروسازی در لهستان برای دانشجویان، صدق می کند و در ترم یک تحصیل داروسازی در لهستان، دانشجویان بین المللی خارجی موظفند که در هنگام اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در لهستان، گواهی دال بر تاییدیه تمکن مالی دانشجویان بین المللی خارجی به دانشگاه مورد نظر در لهستان ارائه دهند.

کار ضمن تحصیل در لهستان

البته دانشجویان بین المللی خارجی، حتی می توانند در حین تحصیل داروسازی در لهستان، با ارسال رزومه تحصیل داروسازی در لهستان، به شرکت های مرتبط معتبر درخواست کار ضمن تحصیل نمایند و با کسب اجازه در کار ضمن تحصیل داروسازی در لهستان، می توانند مشغول به کار شوند.

مقاله پپیشنهادی: ویزای تحصیلی لهستان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش داروسازی لهستان

  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت به صورت ترجمه شده و تایید شده توسط وزارت امور خارجه
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده و تایید شده توسط وزارت امور خارجه
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی همراه با ریز نمراه به صورت ترجمه شده و تایید شده توسط وزارت امور خارجه
  • ارائه مدرک آیلتس 5.5
  • ارائه عکس
  • ارائه مدرک جهت تاییدیه سلامت جسمانی و روانی طبق نظر پزشک معتمد بیمه ای
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست پذیرش

به مدت پنج سال به طول می انجامد و بعد از اتمام تحصیل در این مقطع دانشجویان می تواند مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس خود را دریافت نمایند دانشجویان می توانند با گذراندن یک دوره کارآموزی شش ماه در داروخانه هایی که مورد تایید دانشگاه های لهستان هستند، می توانند عنوان داروسازی در لهستان را از آن خود کنند و به عنوان یک داروساز در داروخانه های کشور اروپایی مشغول به کار شوند.

دانشجویانی که بعد از اتمام تحصیل قصد دارند برای اقامت پس از تحصیل لهستان اقدام نمایند، باید تسلط خود بر دانش زبان لهستانی را بالا ببرند تا بتوانند وارد بازار کار رقابتی لهستان گردند و متناسب با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

یکی از دانشگاه های مهم و برتر لهستان، که دانشگاه ورشو لهستان نام دارد، بستری را به جهت تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشت و درمان در لهستان، فراهم آورده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.9/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *