تحصیلی, لهستان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لهستان

اخذ ویزای تحصیلی لهستان

کشور لهستان با رتبه پنجم از لحاظ وسعت، از کشورهای اروپای مرکزی به شما می رود. این کشور با طبیعت زیبا، مکان ها و آثار تاریخی دیدنی، اقتصاد رو به رشد، منابع طبیعی و… خود از مقاصد محبوب تحصیلی در اروپا محسوب می شود. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در این کشور زیبای اروپایی هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله تمام آنچه که شما برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تحصیل در لهستان

این کشور با بناها و آثار تاریخی و مکان های دیدنی خود به عنوان کشور اروپایی با تاریخ و فرهنگ غنی به حساب می آید. از طرف دیگر کشور لهستان از طبیعت بسیار زیبا و منابع طبیعی ارزشمندی برخوردار است. همین ویژگی ها لهستان را به کشوری توریستی تبدیل کرده است. اما می توان گفت این کشور نه فقط یک مقصد توریستی مناسب بلکه یک مقصد مهاجرتی خوب نیز به نظر می آید.

سیستم آموزشی لهستان همانند سایر کشورهای اروپایی مطابق سیستم آموزشی بولونیا است. از این رو مدرک تحصیلی این کشور کاملا معتبر محسوب می شود. کشور لهستان از دانشگاه های خوب و با کیفیتی در سطح جهانی برخوردار است. جالب است بدانید که قدمت برخی از دانشگاه های این کشور به دوره قرون وسطی برمی گردد. طبق آمار کشور لهستان از حدود 434 دانشگاه برخوردار است که 23 تای آن در فهرست 300 دانشگاه برتر اروپایی نوظهور قرار دارند. همچنین 14 تا از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی QS حضور دارند.

در این کشور دوره های تحصیلی به زبان های مختلف انگلیسی، فرانسوی، لهستانی و آلمانی برگزار می گردد. از این رو دانشجویان از گستره خوبی برای انتخاب زبان تحصیلی مورد نظر خود برخوردار هستند. همچنین این تنوع زبانی شانسی برای آشنایی و یادگیری زبان های مختلف است.

با مقایسه هزینه های زندگی در لهستان و سایر کشورهای اروپایی در می یابیم که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر و اقتصادی تر است.

همه این ویژگی های ذکر شده کشور لهستان را به یکی از محبوب ترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به این کشور تبدیل کرده است. به طوری که امروزه جمعیت دانشجویان بین المللی این کشور به بیشتر از 78000 نفر رسیده است. البته این رقم همچنان رو به رشد است. در ادامه این مقاله ما به معرفی شهرهای دانشجویی محبوب این کشور و ویژگی های مربوط به ویزای تحصیلی لهستان می پردازیم.

شهرهای محبوب لهستان برای دانشجویان

در بین تمامی شهرهای کشور لهستان، 3 شهر ورشو، کراکوف و لودز، جز شهرهای محبوب برای دانشجویان مهاجر شناخته می شوند. ما در ادامه این بخش، شما را با این 3 شهر محبوب دانشجویی لهستان، آشنا خواهیم کرد.

شهر ورشو

شهر ورشو به عنوان پایتخت کشور لهستان در مرکز این کشور قرار گرفته است. این شهر پرجنب و جوش به عنوان بزرگ ترین شهر کشور لهستان نیز شناخته شده است. جالب است بدانید که در این شهر شما شاهد آسمان خراش ها در کنار آثار تاریخی و مناطق قدیمی خواهید بود. قسمت هایی از این شهر قدیمی و ریشه دار به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. دانشگاه های این شهر در زمره بهترین و باکیفیت ترین دانشگاه ها هستند. خصوصا دو دانشگاه ورشو و دانشگاه صنعتی ورشو بسیار شناخته شده هستند. این دو دانشگاه از با امکانات ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های این کشور به شمار می آیند. به طور کلی شهر ورشو یک شهر چند فرهنگی و محبوب در میان دانشجویان محسوب می شود. به اندازه ای که در سال 2018 این شهر در میان 60 شهر برتر دانشجویی قرار گرفت.

کراکوف

این شهر عنوان دومین شهر بزرگ لهستان را دارد. جالب است بدانید که این شهر جنوبی تا 5 قرن به عنوان پایتخت کشور لهستان شناخته می شد. درست است که از سال 1569 این شهر عنوان پایتختی خود را از دست داد، اما همچنان به عنوان یک قطب اقتصادی و فرهنگی این کشور به حساب می آید. این شهر قدیمی از لحاظ آثار تاریخی معماری، مکان های دیدنی، موزه ها و… نیز بسیار غنی است.

در این شهر لهستانی حدود 20 مرکز آموزشی شامل دانشگاه ها و کالج ها قرار گرفته است که تقریبا نصف آن ها دولتی هستند. از جمله این دانشگاه ها دانشگاه جاگلونی است. این دانشگاه از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های کشور لهستان است.

لودز

این شهر به عنوان سومین شهر بزرگ کشور لهستان در جنوب غربی شهر ورشو قرار گرفته است. این شهر به عنوان یک قطب تجاری و دانشگاهی در این کشور به حساب می آید. البته در گذشته این شهر عنوان قطب صنعتی لهستان را نیز به خود اختصاص داده بود. به طوری که در قرن نوزدهم این شهر منچستر لهستان محسوب می شد. دانشگاه لودز این شهر در لیست 100 دانشگاه برتر اروپایی نو ظهور قرار دارد.

مقاله پیشنهادی: تحصیل دندانپزشکی در لهستان

انواع ویزای تحصیلی لهستان

کشور لهستان نیز همانند سایر کشورهای اروپایی دو نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. ویزای دانشجویی کوتاه مدت و ویزای دانشجویی بلند مدت. البته دانشجویانی که از شهروندان کشورهای اروپایی هستند، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارند. آن ها تنها بعد از ورود خود به این کشور باید اجازه اقامت موقت بگیرند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

اگر شما خواهان شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه مدت هستید، باید برای دریافت این نوع ویزای تحصیلی اقدام نمایید. در واقع شما با دریافت این نوع ویزای تحصیلی حداکثر 3 ماه اجازه اقامت در کشور لهستان را دارید. با تمام شدن اعتبار این ویزای تحصیلی شما دیگر قادر به ماندن در لهستان و تمدید این ویزا نیستید.

ویزای تحصیلی بلند مدت

برای شرکت در دوره های آموزشی طولانی تر از 3 ماه شما باید برای دریافت این نوع ویزای تحصیلی درخواست دهید. یعنی برای تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور لهستان دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت ضروری است. معمولا مدت اعتبار این نوع ویزای تحصیلی یک ساله است و با پایان یافتن اعتبار آن می توانید این ویزا را تمدید نمایید.

مقاله پیشنهادی: تحصیل داروسازی در لهستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی لهستان

کشور لهستان نیز همانند سایر کشور ها شرایطی را برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های خود تعیین کرده است. این شرایط مورد نیاز به شرح زیر است:

  • داشتن نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور لهستان
  • برخورداری از مدارک تحصیلی معتبر
  • داشتن پاسپورت یا گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روحی
  • برخورداری از سرمایه مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و اقامت خود
  • داشتن فرم درخواست ویزای تحصیلی کامل شده همراه امضا
  • نداشتن سابقه کیفری و جنایی
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی یا فرانسوی یا لهستانی
  • داشتن بیمه نامه معتبر بین المللی
  • برخورداری از حداقل یک دعوت نامه و توصیه نامه از اساتید دانشگاهی (برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا)
  • و…

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان

برای اینکه پرونده درخواست ویزای تحصیلی شما در سفارت لهستان پیگیری شود، شما باید مدارک زیر را آماده کرده و ضمیمه پرونده نمایید.

  • پاسپورت یا گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار و کپی از صفحات آن
  • جواب نتایج آزمایشات پزشکی و گواهی سلامت
  • سند عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • فیش صورت حساب بانکی
  • مدرک زبان انگلیسی بین المللی آیلتس یا تافل برای شرکت در دوره های انگلیسی زبان
  • مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی یا لهستانی برای شرکت در دوره های غیر انگلیسی زبان
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت کامل و امضا شده
  • رسید بیمه نامه معتبر بین المللی
  • مدرک تحصیلی متاخر همراه ریز نمرات
  • عکس بیومتریک مطابق شرایط خواسته شده
  • نامه قبولی از یکی از دانشگاه های کشور لهستان
  • فیش واریزی هزینه اخذ ویزای تحصیلی
  • و…

برای آگاهی بیشتر: شرایط تحصیل در لهستان

روند اخذ ویزای تحصیلی لهستان

همانند سایر کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان شما باید در اولین گام به دریافت نامه قبولی از دانشگاه لهستانی مورد نظر خود اقدام نمایید. بعد از این که نامه قبولی یا پذیرش را دریافت کردید، اقدامات مربوط به درخواست ویزا از سفارت لهستان را شروع کنید. در واقع شما باید کلیه مدارک و فرم های مورد نیاز درخواست ویزای تحصیلی لهستان را آماده کرده، به همراه نامه پذیرش دانشگاه و فیش واریزی هزینه رسیدگی به سفارت این کشور تحویل دهید. سفارت لهستان حدود 15 تا 21 روز به بررسی و ارزیابی مدارک و فرم های شما می پردازد. در پایان این سفارت نتیجه نهایی درخواست شما را اعلام خواهد کرد.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی لهستان

همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم شما باید هزینه ای را جهت رسیدگی به پرونده ویزای تحصیلی خود بپردازید. در واقع این هزینه صرفا جهت به جریان افتادن پرونده درخواست ویزای تحصیلی شما است. این هزینه با توجه به دوره تحصیلی و نوع دانشگاه کمی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی معمولا حداقل 70 یورو برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان باید هزینه کنید.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان

در کشور لهستان تنوع زبانی جالبی وجود دارد. به طوری که در دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی مختلف به زبان های انگلیسی، لهستانی، آلمانی و فرانسوی عرضه می شوند. بنابراین شما دایره انتخابی گسترده ای دارید. شما برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان نیازمند مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل هستید. همچنین برای شرکت در دوره هایی که به زبان های آلمانی یا فرانسوی یا لهستانی ارائه می شوند، باید مدرک زبان b2 داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. بهترین دانشگاه های کشور لهستان برای تحصیل کدام ها هستند؟

  • دانشگاه ورشو
  • دانشگاه صنعتی ورشو
  • دانشگاه یاگیلونیا
  • دانشگاه پوزناچ
  • دانشگاه لودز
  • دانشگاه فناوری کراکوف
  • دانشگاه گدانسک
  • دانشگاه علم و فناوری AGH
  • دانشگاه نیکولاوس کپرنیک
  • و…

2. شرایط کار دانشجویی در کشور لهستان به چه صورت است؟

  • دانشجویان دانشگاه های کشور لهستان با دریافت ویزای تحصیلی این کشور و اشتغال به تحصیل به طور میانگین اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. همچنین آن ها می توانند در طول تعطیلات به طور تمام وقت کار کنند. با داشتن کار پاره وقت در حین تحصیل دانشجویان قادر به تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود خواهند بود.

3. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان در چه حدود است؟

  • واضح است که هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان با توجه به نوع دانشگاه، عنوان رشته و دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان برای دوره های کارشناسی حدود 500 تا 6000 یورو در سال، برای دوره های کارشناسی ارشد 1000 تا 8000 یورو در سال برآورد می شود. هزینه تحصیل در دوره های دکتری این کشور کمی متفاوت است و حدود 3000 یورو تعیین شده است. البته در این دوره ها امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی وجود دارد.

شما می توانید از طریق بخش دیدگاه ها در پایان این مقاله سوال های خود را از ما بپرسید. ما در اولین فرصت ممکن پاسخ سوالات شما را خواهیم داد. همچنین شما می توانید با تماس تلفنی از مشاوره کارمندان و وکلای مجرب ما بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *