اتریش, توریستی

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش

کشور اتریش هرساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. بدین ترتیب درخواست برای ویزای توریستی اتریش زیاد است. این کشور از لحاظ وسعت کمی بیشتر 2 استان ایران می‌باشد از نظر منابع توریستی سرشار می‌باشد. زبان رسمی در این کشور آلمانی و اتریشی می‌باشد. اگر هدف از رفتن به این کشور، ماندن و مهاجرت می‌باشد بهتر است روی زبان آلمانی خود تمرکز کنید و آن را بهتر کنید.

برای سفر به اتریش روش‌های متعددی وجود دارد ولی شاید بهترین و راحت‌ترین آن استفاده از ویزای توریستی اتریش می‌باشد. اول این‌که هزینه آن کمتر از بقیه ویزاها می‌باشد و دوم این‌که راحت‌تر می‌شود آن را به دست آورد و به این صورت فرد می‌تواند قبل از اقدام به مهاجرت به‌صورت محدود در آن کشور باشد و با دیدن آن کشور بتواند راحت‌تر تصمیم بگیرد. ویزای توریستی اتریش همانند دیگر ویزاهای موجود برای کشورهای اروپایی محدودیت‌هایی به دنبال دارد.

ویزای توریستی

در کشور اتریش انواع مختلفی ویزا برای مهاجران صادر می‌شود که یکی از آن‌ها ویزای توریستی می‌باشد. کسانی که می‌خواهند اقدام به ویزای توریستی کنند باید در اولین قدم این اطمینان را برای کشور اتریش به وجود بیاورند که قصد بازگشت به کشور خود را دارند و تمایلی بابت ماندن در آن کشور را ندارند. از همین رو شانس گرفتن ویزای توریستی برای افرادی که به‌صورت مجردی به کشور اتریش می‌آیند بیشتر از کسانی است که به‌صورت خانوادگی می‌آیند.

یکی دیگر از نکاتی که شانس افراد را برای گرفتن ویزای توریستی اتریش افزایش می‌دهد این است که این افراد فامیل درجه یکی در کشور اتریش داشته باشد که به این صورت به واسطه آن فامیل درجه یک می‌تواند به کشور اتریش با ویزای توریستی بیاید؛ اما اگر هیچ‌کدام از شرایطی که گفته شد را آن فرد نداشت در این صورت تنها شانسی که باقی می‌ماند که بتواند ویزای توریستی دریافت کند این است که آن فرد باید بتواند مدارکی مثل نامه سند خانه و یا کار خود را که به واسطه آن باید فرد به کشور خود برگردد را نشان سفارت اتریش دهد تا به این صورت ویزا برای او صادر شود.

انواع ویزای توریستی

به‌طور کلی ویزای توریستی به 2 شکل صادر می‌شود یا این‌که ویزا تک ورودی است یا این‌که ویزا به‌صورت چند ورودی می‌باشد. حالت دوم بیشتر مخصوص کشورهای عضو شینگن است که کشور اتریش هم عضو آن است این نوع ویزا این اجازه را به توریست می‌دهد که درصورتی‌که فرد توانست ویزای اتریش را به دست آورد بتواند به دیگر کشورهای عضو شینگن در طول مدت‌زمانی که ویزای آن اعتبار دارد سفر کند.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت

موضوعی که با عنوان تبدیل ویزای توریستی اتریش به اقامت در برخی سایت ها عنوان می شود را می توان یک تبلیغ کذب دانست. ویزای توریستی به هیچ وجه امکان تبدیل به اقامت دائم را ندارد. اگر شما هم به دنبال تبدیل ویزای توریستی اتریش به اقامت هستید به شما توصیه می کنیم که با ما تماس بگیرید و راه های ممکن را برای اخذ اقامت اتریش بیابید.

مدت زمان اقامت از طریق ویزای توریستی

مدت‌زمانی که به افراد ایرانی داده می‌شود که به واسطه ویزای توریستی وارد کشور اتریش شود در هر نوبت ۹۰ روز می‌باشد؛ و صدور ویزا برای مردم ایران فقط در سفارتخانه‌ها قبل از این‌که وارد خاک اتریش شوند صادر می‌شود و فرد نمی‌تواند در هنگام ورود به اتریش درخواست ویزا دهد.

از طرفی برای گرفتن ویزای توریستی باید از قبل برای سفارتخانه وقت گرفت. مهم‌ترین کاتی که باید در هنگام درخواست ویزای توریستی مد نظر گرفت این است که ابتدا باید سفارتخانه این اطمینان را داد که فرد توریست حتماً به کشور خود برمی‌گردد و قصد ماندن در آنجا را ندارد.

همچنین باید مدارکی که اثبات می‌کند که فرد توانایی مالی دارد که بتواند در طول سفر هزینه خود را تأمین کند هم باید ارائه کند. همچنین باید تمامی بندهایی که باید پر شود حتماً به زبان لاتین و خوانا باید باشد.

همچنین اگر فرد درخواست کننده هنوز به سن قانونی نرسیده است باید حتماً نامه اجازه والدین را همراه داشته باشد. از طرفی هزینه رسیدگی به درخواست برای افراد بالغ نزدیک به60 یورو می‌باشد و اگر درخواست وی پذیرفته مد پول به او استرداد نمی‌شود.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد این است که بهتر است 14 روز قبل از آن زمانی که موعد سفرتان است برای درخواست ویزا اقدام کنید که اگر زمان رسیدگی به ویزا طول کشید مشکلی پیش نیاید. همچنین باید به این نکته توجه کرد که اگر برای فرد مشکل حقوقی پیش بیاید حتی اگر بعد از صدور ویزا باشد و فرد ممنوع‌الخروج شود ویزای توریستی آن باطل می‌شود و فرد باید دوباره اقدام به درخواست کند.

راه ها ی دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد :

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای کاری اتریش

ویزای سرمایه گذاری اتریش

اقامت از طریق تولد در اتریش

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *