تحصیلی, نیوزلند

شرایط تحصیل در نیوزلند

شرایط تحصیل در کشور نیوزلند

نیوزلند کشوری منحصر به فرد با مناظر با شکوه است که در آن فرصت های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. داشتن جامعه ای امن و مهاجر پذیر، همچنین دارا بودن سیستم آموزشی با کیفیت باعث شده تا نیوزلند به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی جهان تبدیل شود. آیا شما هم به فکر تحصیل در کشور نیوزلند هستید؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله هر آنچه که باید درباره شرایط تحصیل در نیوزلند بدانید را به شما خواهیم گفت.

آنچه باید دانشجویان بین المللی در مورد نیوزلند بدانند

نیوزلند کشوری جزیره ای است که در اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور به طور عمده از دو جزیره تشکیل شده است. (جزیره شمالی و جزیره جنوبی) البته تعداد زیادی جزیره کوچک نیز وجود دارد که جز این کشور محسوب می شوند.

اگر اهل فیلم دیدن باشید، حتما مناظر زیبای نیوزلند را در مجموعه ارباب حلقه ها دیده اید. با این مجموعه مناظر این کشور در سطح بین المللی محبوبیت پیدا کردند.

این کشور فرهنگی غنی از ترکیب فرهنگ های مردم مختلفی نظیر مائوری، پاکه ها، آسیایی و اقیانوسیه دارد.

زندگی، تحصیل، کار و… در کشور نیوزلند، می تواند برای شما تجربه ای آرامش بخش و خاص باشد که تنها در این کشور می توانید آن را به دست آورید.

سیستم آموزشی کشور نیوزلند

از آنجایی که طی سالیان طولانی نیوزلند از جمله کشور های مستعمره انگلیس بوده است، سیتم آموزشی این کشور شباهت های بسیاری به سیستم آموزشی کشور انگلستان دارد.

به طور کلی سیستم آموزشی نیوزلند له دلیل کیفیت، انعطاف پذیری و… ای که دارد در سراسر جهان شناخته شده است. کیفیت سیستم آموزشی این کشور به حدی است که جهان سیستم آموزشی این کشور را به عنوان یکی از برترین سیستم های آموزشی موجود در جهان می شناسد.

سیستم آموزشی این کشور را می توان به چند دوره تحصیلی تقسیم کرد: دوره ابتدایی، دوره راهنمایی، دوره دبیرستان، دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری.

اطلاعات کلی در مورد دوره های تحصیلی این کشور

  • دوره ابتدایی:
    • 6 سال (کلاس اول تا کلاس ششم)
  • دوره راهنمایی:
    • 2 سال (کلاس هفتم و کلاس هشتم)
  • دوره دبیرستان:
    • 5 سال (کلاس نهم تا کلاس سیزدهم)
  • دوره کارشناسی:
    • 3 سال
  • دوره کارشناسی ارشد:
    • 2 سال
  • دوره دکتری:
    • 3 تا 5 سال

درباره تحصیل در نیوزلند (برای دانش آموزان)

دانش آموزان می توانند برای تحصیل در مقطع دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم نیز به نیوزلند مهاجرت کنند. برای تحصیل در مقطع دبیرستان در نیوزلند فرد متقاضی باید اثبات کند که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارد. همچنین باید سطح دانش خود را اثبات نماید.

از آنجا که مخاطبان ما در این مقاله بیشتر دانشجویان هستند، چندان به موضوع تحصیل دانش آموزان در نیوزلند نخواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات در مورد تحصیل دانش آموزان در نیوزلند می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

درباره تحصیل در نیوزلند (برای دانشجویان)

نیوزلند دارای 4 نوع موسسه آموزش عالی (دانشگاه، کالج، موسسات خصوصی، پلی تکنیک) است.

تحصیل در کشور نیوزلند می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل در این کشور رویکرد آموزشی منحصر به فرد آن می باشد. در واقع رویکرد آموزشی در این کشور به صورتی است که افراد را به گونه ای تشویق می کند تا بتوانند به خوبی فکر کنند و راه حلی برای مشکلاتی که با آن مواجه می شوند پیدا کنند. به این ترتیب می توان گفت تحصیل در نیوزلند باعث می شود افراد در طی تحصیل نقاط قوت بسیاری پیدا کنند. به عبارتی توانایی توسعه ایده های منحصر به فرد خود را پیدا کنند.

دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی نیوزلند مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و… به تحصیل در این کشور بپردازند.

دانش آموزان و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید ویزا دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای تحصیلی نیوزلند را مطالعه فرمایید.

انواع موسسه های آموزش عالی در کشور نیوزلند:

با در نظر گرفتن چندین معیار، می توانیم بگوییم نیوزلند از 5 نوع موسسه آموزش عالی برخودار می باشد: کالج ها، دانشگاه ها، موسسات آموزشی پلی تکنیک، موسسات آموزشی خصوصی و موسسات آموزشی عالی.

ادامه شما را با هر یک از این موسسات آموزش عالی آشنا خواهیم کرد.

درباره کالج ها

کالج ها موسسات آموزشی هستند که اغلب وابسته به یک دانشگاه اند. کالج های موجود در نیوزلند بیشتر برای آموزش معلمان و مدرسان آینده به وجود آمده. به عبارتی که اکثر افرادی که قصد دارند در مشاغل آموزشی مشغول به کار شوند، به کالج می روند.

درباره دانشگاه های نیوزلند

به طور کلی می توان گفت 8 دانشگاه در کشور نیوزلند وجود دارد که همه آن ها جز 500 دانشگاه برتر جهان هستند. حتی یکی از دانشگاه های این کشور جز 100 دانشگاه برتر جهان می باشد.

همه دانشگاه های نیوزلند طیف گسترده از رشته ها و موضوعات را در مقاطع کارشناسی، کارشناسید ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان بین المللی می گذارد. البته نا گفته نماند که اکثر دانشگاه های این کشور بر روی رشته های بازرگانی، علوم انسانی و… تمرکز ویژه ای دارند. حتی بسیاری از آن ها مدرک های تخصصی و معتبری را در زمینه رشته های پزشکی، کشاورزی، مهندسی و… ارائه می دهند.

تعدادی از دانشگاه های نیوزلند بیش از یک پردیس دارند و پردیس های آن ها در شهرهای مختلف نیوزلند واقع شده است.

درباره موسسات فناوری و پلی تکنیک نیوزلند

این کشور دارای 18 موسسه فناوری و پلی تکنیک است که آموزش حرفه ای و تکنیک های تخصصی را به دانشجویان آموزش می دهند.

اکثر این موسسات دوره های مربوط به آموزش انگلیسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. در واقع سیستم آموزشی این موسسات بر کسب تجربه عملی و استفاده از آن ها در موقعیت های کاری می باشند.

مدرک این موسسات با مدرک دانشگاه های این کشور برابری می کند.

درباره موسسات آموزشی خصوصی

این موسسات بیشتر دوره هایی در خصوص رشته های مدیریت جهانگردی، هتلداری، کسب و کار، آشپزی و… برگزار می کنند.

تاکید این نوع موسسات در نیوزلند بر روی تحصیلات عملی است. در واقع افراد با تحصیل در این موسسه ها به خوبی می آموزند که چگونه در بازار کار نیوزلند موفق عمل کنند. این افراد پس از فارغ التحصیلی بالافاصله وارد بازار کار می شوند.

درباره موسسات آموزش عالی

اکثر دوره های این موسسات به زبان مائوری هستند. محیط های آموزشی این موسسات بر پایه آموزش و یادگیری زبان ماوری، ارزش ها و اصول مائوری و… گذاشته شده است.

البته در این موسسات نیز آموزش زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و با تحصیل در این موسسات می توانید مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و… بگیرید.

شهرهای دانشجویی نیوزلند

به طور کلی دو شهر در این کشور هستند که دانشجویان بسیاری را در خود جای داده اند: اوکلند و همیلتون.

درباره اوکلند

اوکلند بزرگ ترین شهر نیوزلند است که در جزیره شمالی این کشور واقع شده. در این شهر فرهنگ های مختلفی به طور گسترده وجود دارند. اوکلند در زمینه های بازرگانی، هنر و آموزش شهرت جهانی دارد.

این شهر در سال 2016 به عنوان یکی از قابل زندگی ترین شهرهای جهان شناخته شد. در این شهر نیوزلند جاذبه های گردشگری بسیاری نیز وجود دارد.

درباره همیلتون

این شهر در سواحل رودخانه وایکاتو قرار گرفته و چهارمین شهر پرجمعیت جهان شناخته می شود. شهر همیلتون در ابتدا تمرکز ویژه ای بر روی کشاورزی داشت اما اکنون در زمینه های مختلفی فعالیت می کند که آموزش و پژوهش یکی از آن ها است.

در حال حاضر بیش از 40000 دانشجو، 1000 دانشمند دارای مدرک دکتری و… در این شهر زندگی و تحصیل می کنند.

زبان تحصیل دوره های تحصیلی در نیوزلند

در این کشور 3 زبان رسمی وجود دارد. زبان مائوری یکی از آن ها است که تنها 3/7 درصد مردم ساکن در این کشور به این زبان تکلم می کنند. در واقع این زبان در خطر انقراض است. کلاس های مربوط به آموزش این زبان را می توانید در مدارس نیوزلند مشاهده کنید.

اکثر دوره های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از این رو برای اخذ پذیرش و تحصیل در اکثر دوره های تحصیلی این کشور نیاز دارید که توانایی خود به این زبان را اثبات کنید.

اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

نیوزلند یک سیستم درخواست متمرکز برای دانشجویان بین المللی ندارد. یعنی باید برای هر موسسه، دانشگاه و… که قصد تحصیل در آن را دارید، به طور جداگانه درخواست دهید.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های نیوزلند می تواند شرایط مخصوص به خود را داشته باشد. (برای کسب اطلاعات در مورد این شرایط می توانید به سایت رسمی هر دانشگاه مراجعه نمایید.)

اما به طور کلی از شما خواسته می شود که مدارکی را ارائه دهید و در صورتی که مدارکتتان اثبات کنند شرایط تحصیل در آن دانشگاه و زندگی در نیوزلند را دارید، درخواستتان مورد تائید قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

اصولا مدارکی که از شما خواسته می شود به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک شناسایی نظیر پاسپورت، شناسنامه و…
  • ارائه نمره زبان برای اثبات تسلط کافی به زبان برگزاری دوره
  • ارائه مدارک مالی نظیر صورتحساب های بانکی و… برای اثبات توانایی پرداخت شهریه و هزینه های زندگی در نیوزلند
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده
  • ارائه ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • گواهی سلامت
  • و…

البته قابل ذکر است که با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و… از شما مدارک به خصوصی خواسته می شود. به طور مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند، برای اخذ پذیرش لازم است که رزومه تحصیلی، رزومه کاری، یک یا چند مقاله، توصیه نامه و… ارائه دهند.

اگر قصد تحصیل در نیوزلند را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، مشاوران و کارشناسان آوات می توانند شما را راهنمایی کنند. کافی است از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

هزینه تحصیل در کشور نیوزلند

در کشور نیوزلند این خود موسسات، دانشگاه ها و… هستند که شهریه خود را تعیین می کنند. این یعنی هزینه تحصیل در نیوزلند کاملا بستگی به این دارد که چه مکانی را برای تحصیل انتخاب می کنید. با تمام این مسائل، هزینه تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 22000 دلار نیوزلند 32000 تا
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 26000 تا  37000
هزینه تحصیل در مقطع دکتری 6500 تا    9000

البته توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و… در نیوزلند را دارید، احتما هزینه تحصیل در این کشور برای شما بیشتر خواهد بود.

در هر صورت برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه بهتر است به موسسه انتخابی تان برای تحصیل بروید.

بورسیه برای تحصیل در نیوزلند

امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. در حال حاضر بورسیه های موجود برای تحصیل در این کشور توسط خود موسسات یا دولت نیوزلند ارائه می شود.

برای اینکه بتوانید از بورسیه تحصیلی برای تحصیل در این کشور استفاده کنید، لازم است از شرایط معینی برخوردار باشید. البته هر نوع بورسیه شرایط مخصوص به خود را دارد.

کار در کنار تحصیل در کشور نیوزلند

دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در خصوص داشتن شرایط به خصوصی می توانند در کنار تحصیل به کار پاره وقت در این کشور نیز بپردازند.

قوانین مربوط به کار در این کشور برای دانش آموزان و دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلیشان می تواند متفاوت باشد. به طور مثال دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به مدت 20 ساعت در هفته به کاری پاره وقت بپردازند. در حالی که دانشجویان مقطع دکتری در این کشور اجازه کار در مشاغل تمام وقت را دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. حداقل نمره زبان آیلتس باید چقدر باشد تا بتوانیم از دانشگاه های نیوزلند پذیرش بگیریم؟

  • حداقل نمره آزمون آیلتس با توجه به مقطع، رشته، دانشگاه و… متفاوت است. به طور میانگین اگر قد اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری را دارید باید حداقل نمره آزمون آیلتس تان برابر با 7 باشد. این حداقل نمره آیلتس در مقطع کارشناسی ارشد برابر با 6/5 و در مقطع کارشناسی برابر با 6 می باشد.

2. با تحصیل در این کشور امکان اخذ اقامت دائم نیوزلند وجود دارد؟

  • بله پس از تمام تحصیل می تواند به کار در نیوزلند مشغول شوید. با این کار امکان دریافت ویزای کار پس از فارغ التحصیلی نیوزلند برای شما فراهم می شود. با دریافت این ویزا و داشتن شرایط مشخصی می توانید پس از چند سال اقامت دائم این کشور را به دست آورید. حتی بعد از چند سال مجددا طبق شرایط مشخصی می توانید شهروندی این کشور و پاسپورت نیوزلند را دریافت کنید.

3. هزینه زندگی و تحصیل در نیوزلند برای یک دانشجوی بین المللی چگونه است؟

  • در خصوص هزینه تحصیل در این کشور همانطور که گفتیم باید این موضوع را از دانشگاه، موسسه و… که قصد تحصیل در آن را دارید، جویا شوید. اما هزینه زندگی در هر کشوری از جمله نیوزلند، به عوامل بسیاری بستگی دارد و این سبک زندگی شما است که هزینه های زندگی در این کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی را برای شما مشخص می کند. با این وجود می توان گفت میانگین هزینه سالانه زندگی در نیوزلند تقریبا برابر با 15000 دلار نیوزلند می باشد.

اگر سوالی دارید آن را با ما و سایر همراهانمان از طریق ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید. همکاران ما در اولین فرصت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

4.7/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *