کاری, نیوزلند

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند

بازار کار کشور نیوزلند نیز مانند سایر کشور های جهان به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. طی سال هایی که این ویروس در جهان منتشر شده است، مشاغل و صنایع مختلفی در نیوزلند آسیب دیدند. برخی از آن ها عبارتند از: صنایع غذایی، صنایع خرده فروشی، صنایع حمل و نقل و…. با این حال در چند وقت اخیر بازار کار نیوزلند سیر رو به پیشرفت خود را شروع کرده و آینده روشنی برای جویندگان کار در این کشور، پیش بینی می شود. اگر می خواهید شانی خود را برای استخدام در کشور نیوزلند در سال 2022 بالا ببرید، بهتر است بدانید کدام مشاغل در این کشور با کمبود نیروی ماهر رو به رو هستند، در کدام حوزه های شغلی بیشترین شانس یافتن کار را خواهید داشت و… از این رو ما تصمیم گفتیم لیستی در خصوص مشاغل مورد نیاز نیوزلند در سال 2022 برای شما گردآوری کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل پر تقاضا کشور نیوزلند، مشاغل نیوزلندی که با کمبود نیروی ماهر رو به رو هستند و… در ادامه این مقاله از سایت آوات، ما را همراهی کنید.

چه زمانی کمبود نیروی متخصص اتفاق می افتد؟

به طور کلی در هر کشوری زمانی که کارفرمایان به سختی بتوانند نیروی کار خود را با مهارت های مناسب بیابند، یعنی آن کشور با کمبود نیوی متخصص در آن زمینه مواجه است. به طور کلی دلایل این موضوع را می توان چنین در نظر گرفت:

  • تغییراتی در فناوری یا اقتصاد اتفاق اقتاده است.
  • نیروهای کاری ماهر به کشور دیگری نقل مکان می کنند.
  • نیروی کار کافی با مهارت های مناسب در دسترس نیست.
  • نیروی کار جوان و متخصص کاهش پیدا کرده و سن نیروی کار متخصص بالا رفته است.
  • گردش مالی زیاد است زیرا نیروهای کاری از شرایط کاری یا حقوق خود ناراضی هستند.
  • و…

درباره لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند

معمولا هر ساله رقابت سختی در خصوص مهاجرت از طریق کار به نیوزلند، در بین متقاضیان نقل مکان به این کشور وجود دارد. افرادی که دارای مهارت کافی، تجربه کاری، مدرک تحصیلی مرتبط و… در خصوص مشاغل مورد نیوزلند داشته باشند، راحت تر می توانند پروسه مهاجرت کاری به نیوزلند را پشت سر بگذارند.

اصولا کشور نیوزلند با توجه به پیشنهاد کارفرمایان نیوزلندی، وزارت تجارت، نوآوری و اشتغال و اتحادیه کارگری، 3 لیست از مشاغل مورد نیاز نیوزلند، ارائه می دهد. این 3 لیست عبارتند از:

  • لیست مشاغل بلند مدت مورد نیاز نیوزلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز منطقه ای نیوزلند
  • لیست مشاغل مربوط به مهارت های ساخت و ساز و زیر ساخت ها

در ادامه شما را به طور مختصر و جامع با هر یک از این لیست ها آشنا خواهیم کرد.

لیست مشاغل بلند مدت مورد نیاز نیوزلند

لیست مشاغل بلند مدت مورد نیاز نیوزلند که با نام اختصاری (LTSSL) نیز شناخته می شود، شامل مشاغلی است که به طور مداوم در سراسر نیوزلند مشکل کمبود نیروی ماهر در خصوص آن ها وجود دارد.

اگر فرد متقاضی واجد شرایط لازم برای کار در مشاغل موجود در این لیست باشد و بتواند شرایط مشخص شده برای آن شغل را برآورده کند، می تواند ویزای کاری نیوزلند را دریافت کند. در نهایت پس از 2 سال نیز نسبت به اخذ اقامت دائم نیوزلند اقدام نماید.

لیست مشاغل مورد نیاز منطقه ای نیوزلند

این لیست با نام اختصاری (RSSL) در سال 2019 جایگزین لیست مشاغل مورد نیاز فوری نیوزلند شد.

قبل از سال 2019 لیست مشاغل مورد نیاز فوری این کشور شامل مشاغلی می شد که تنها 6 منطقه از نیوزلند با کمبود فرد ماهر در آن ها رو به رو بودند. اما لیست مشاغل مورد نیاز منطقه ای نیوزلند با توجه به 15 منطقه در این کشور تعیین می شود.

بیشتر مشاغل موجود در این لیست، مشاغل موقت هستند. افرادی که بتوانند در مشاغل موجود در این لیست مشغول به کار شوند، دارای صلاحیت یا تجربه کافی باشند، می توانند ویزای کاری مهارت های ضروری نیوزلند را دریافت نمایند.

لیست مشاغل مربوط به مهارت های ساخت و ساز و زیر ساخت ها

مشاغل موجود در بازار ساخت و ساز نیوزلند که با کمبود نیروی ماهر دست و پنجه نرم می کنند، در این لیست (CISSL) قرار می گیرد. این لیست برای بر آورده کردن نیاز های نیروی کار صنعت ساخت و ساز نیوزلند تهیه شده و مشاغل موجود در آن با توجه به 15 منطقه نیوزلند تعیین می شوند.

اگر بتوانید در مشاغل موجود در این لیست کاری در نیوزلند بیابید می توانید با اخذ ویزای کاری مهارت های ضروری نیوزلند به این کشور نقل مکان نمایید.

مزایای داشتن مهارت، تجربه و مدرک تحصیلی مرتبط با مشاغل مورد نیاز نیوزلند

اکثر افراد فکر می کنند داشتن مهارت و تخصص بالا، سابقه کاری چند ساله و مدرک تحصیلی مرتبط در خصوص مشاغل مورد نیاز نیوزلند، این است که آن ها می توانند راحت تر و سریع تر پروسه مهاجرت از طریق کار به نیوزلند را پشت سر بگذارند. اما این تنها مزیت آن نیست.

افرادی که در مشاغل مورد نیاز نیوزلند مشغول به کار می شوند، برای ورود به بازار کار این کشور نیازی به پشت سر گذاشتن آزمون بازار کار این کشور ندارند. (منظور از آزمون بازار کار، به معنی این است که یک کارفرمای نیوزلندی باید بتواند اثبات کند که هیچ نیوزلندی مناسب کار در آن موقعیت شغلی نیست یا به هر دلیلی امکان آموزش نیوزلندی وجود ندارد.) در واقع اگر موقعیت شغلی که قصد مشغول شدن به آن را دارید، جز لیست مشاغل مورد نیاز این کشور باشد، کارفرما نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر تلاش برای استخدام یک شهروند یا یک مقیم نیوزلند ندارد. همین پشتیبانی وی از ویزای کاری شما را افزایش می دهد.

حال وقت آن رسیده است که شما را با مشاغل مورد نیاز این کشور آشنا کنیم.

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند در سال 2022

در حال حاضر بیشتر مشاغل موجود در لیست مشاغل بلند مدت، مشاغل منطقه ای و مشاغل ساخت و ساز نیوزلند مربوط به صنایع زیر است:

  • هنر و رسانه
  • گردشگری، مهمان نوازی و تفریح
  • کشاورزی
  • ماهیگیری
  • جنگلداری
  • معدن
  • ساخت و ساز و زیر ساخت
  • کسب و کار
  • سلامت و جامعه
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • آموزش و پرورش و علوم اجتماعی
  • مهندسی
  • حمل و نقل لجستیک
  • علوم پایه
  • مراقبت و حفاظت از حیوانات
  • ساخت
  • امور مالی و املاک
  • و…

پر متقاضی ترین مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند

برخی مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند، تقاضای بالایی دارند که ما در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت.

ساخت و ساز

افرادی که دارای فدرت بدنی خوب، دانش ساختمانی، قدرت بالای ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، تجربه کار با ابزار ها و فناوری های مرتبط با صنعت ساخت و ساز را دارند، می توانند فرصت های شغلی بسیاری را در این حوزه بیابند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار

بسیاری از شرکت ها، سازمان ها، استارت آپ ها و… در نیوزلند وجود دارند که به دنبال فردی با مهارت تجزیه و تحلیل کسب و کار هستند. اگر در حل مسائل خلاقانه فکر می کنید، ارتباط شفاهی و ارتباط نوشتاری خوبی دارید، می توانید درک کاملی از ساختار های تجازی و عملکرد شرکت ها پیدا کنید و… بدون شک می توانید از فرصت های شغلی بسیاری که در خصوص این کار در نیوزلند وجود دارد، استفاده نمایید.

توسعه وب (با محدود حقوق 52 هزار تا 96 هزار دلار نیوزلند در سال)

برای کسانی که در صنعت فناوری و اطلاعات کار می کنند، مشاغل بسیاری در سراسر نیوزلند وجود دارد. در بین تمامی مشاغل مربوط به این حوزه، توسعه دهنده وب یکی از مهم ترین مشاغل موجود می باشد. اگر درک کاملی از زبان های برنامه نویسی داشته باشید، از سواد کامپیوتری برخودار باشید، جزئیات گرا باشید، به راحتی می توانید راه خود را برای پیوستن به یکی از تیم های توسعه وب و برنامه نویسی در نیوزلند پیدا کنید.

انواع مشاغل موجد در نیوزلند به توسعه دهنگان وب نیاز دارند. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری در این کشور، پیش بینی می شود که تقاضا برای افراد ماهر در این زمینه سال به سال افزایش پیدا کند.

انیمیشن (با محدوده حقوق 62 هزار تا 96 هزار دلار نیوزلند در سال)

تجربه ساخت انیمیشن یا طراحی کامپیوتری دارد؟ اگر بله باید به شما بگوییم مشاغل بسیاری در نیوزلند برای شما وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن می توانید در آن ها مشغول به کار شوید. به خصوص مشاغلی که مربوط به طراحی گرافیک و تدوین ویدئو هستند. مشاغل مربوط به این زمینه در نیوزلند، اغلب به شما آزادی عمل و فرصت حل مسائل را می دهند.

با توجه به میزان تقاضیای کارفرمایان نیوزلند با طراحان گرافیک، انیماتور ها و… پیش بینی می شود که این افراد در نیوزلند مسیر شغلی بسیار بهتری را در آینده داشته باشند.

پرستاری (با محدوده حقوق 52 هزار تا 80 هزار دلار نیوزلند در سال)

یکی از پر متقاضی ترین مشاغل مورد نیوزلند که در سراسر نیوزلند فرصت های شغلی بسیاری در خصوص آن یافت می شود، پرستاری است. تجربه کار به عنوان یک پرستار یا تجربه نگهداری از بیمار را دارید؟ آیا در حال حاضر مشغول تحصیل هستید تا در آینده ای نزدیک پرستار شوید؟ اگر چنین است برای مهارت های شما در نیوزلند، ارزش بسیاری قائل اند و شما می توانید به راحتی به عنوان یک پرستار در این کشور مشغول به کار شوید.

از میان تمام مشاغلی که در نیوزلند با کمبود نیروی ماهر روبه رو هستند، پرستاری یکی از پر متقاضی ترین آن ها است. با وجود اینکه ویروس کرونا کنترل شده است، همچنان نیوزلند به پرستاران ماهر و دلسوز بسیاری نیاز دارد که بتوانند دلسوزانه و ماهرانه از بیماران، سالمندان و… این کشور حمایت و مراقبت نمایند.

مهندسی

مهندسی یکی از حوزه های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند است. با اطمینان می توان گفت که فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان (هر نوع مهندسی) در سراسر نیوزلند وجود دارد. برخی از با ارزش ترین مهارت های مهندسی در نیوزلند عبارتند از:

  • حل مسئله
  • مدیریت بحران
  • کار تیمی
  • جهت دهی به جزئیات
  • خلاقیت
  • تجزیه و تحلیل ساختاری
  • دانش تخصصی
  • و…

اگر از چنین مهارت های برخودار هستید، شما می توانید از موقعیت های شغلی بسیاری که در این کشور وجود دارد استفاده نمایید.

بازاریابی (با محدوده حقوق 43 هزار تا 86 هزار دلار نیوزلند در سال)

طیف گسترده ای از مشاغل موجود در نیوزلند هستند که به فردی با مهارت بازاریابی نیاز دارند. فرقی ندارد که در زمینه بازاریابی سنتی مهارت دارید یا بازاریابی دیجیتال، در هر صورت در سراسر این کشور بازاریابان تقاضای زیادی دارند. اگر در این حوزه سابقه کار دارید، مهارت خوبی در تبلیغ، ارتباط شفاهی و کتبی و… دارید، می توانید به عنوان یک بازاریاب در نیوزلند به راحتی مشغول به کار شوید.

تدریس (با محدوده حقوق 50 هزار تا 87 هزار دلار نیوزلند در سال)

برای مدرسان نیز مانند پرستاران، تقاضای بالایی در نیوزلند وجود دارد. اگر توانایی انتقال اطلاعات، مدیریت یک کلاس و… دارید نیوزلند فرصت های شغلی زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

از دوران پیش دبستانی تا دبیرستان، دانش آموزانی که در نیوزلند تحصیل می کنند، به معلمان مستعد و مشتاق نیاز دارند. چشم انداز شغلی مدرسان در آینده عالی به نظر می رسد. چرا که همیشه نسل دیگری از دانش آموزان در نیوزلند وجود دارند که به دنبال یادگیری و رشد هستند.

لوله کشی (با محدود حقوق 56 هزار تا 96 هزار دلار نیوزلند در سال)

اگر در زمینه لوله کشی مهارت داشته باشید، فرقی نمی کند که بخواهید کسب و کار خود را در نیوزلند راه بیاندازید با برای یک کارفرمای نیوزلندی کار کنید، در هر صورت می توانید به راحتی موقعیت شغلی مد نظر خود را در این کشور به دست آورید. چرا که یکی از پر متقاضی ترین مشاغل مورد نیاز نیوزلند، لوله کشی است.

چشم انداز شغلی این شغل نشان می دهد که همیشه نیاز شدیدی به لوله کش های ماهر در نیوزلند وجود دارد.

نجاری (با محدوده حقوق 52 هزار تا 77 هزار دلار نیوزلند در سال)

مهارت نجاری نیز مانند لوله کشی در نیوزلند بسیار ارزشمند و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. افرادی که در زمینه طراحی، برنامه ریزی، مدیریت پروژه و حل مسائل مربوط به ساخت چیز های چوبی و… مهارت داشته باشند، می توانند از موقعیت های شغلی بسیاری که بخش خصوصی و دولتی نیوزلند در اختیارشان می گذارد، استفاده نمایند.

نجاران ماهر در نیوزلند می توانند از به کار در پروژه های کوچک گرفته تا قرارداد های بزرگ و چند ساله ساختمانی، مشغول به کار شوند.

سایر مشاغل پر متقاضی نیوزلند که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارند

  • مدیر پروژه (با محدوده حقوق 70 هزار تا 140 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • بازاریاب دیجیتال (با محدوده حقوق 52 هزار تا 86 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • دستیار خرده فروشی (با محدوده حقوق 45 هزار تا 48 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • نماینده فروش (با محدوده حقوق 43 هزار تا 73 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • حسابدار (با محدوده حقوق 43 هزار تا 81 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • مهندس برق (با محدوده حقوق 54 هزار تا 100 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • مزرعه دار (با محدوده حقوق 48 تا 50 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • رادیولوژیست (با محدوده حقوق 370 هزار تا 680 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • اپراتور ورود اطلاعات (با محدود حقوق 42 هزار تا 60 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • کارگر ساختمانی (با محدوده حقوق 47 هزار تا 72 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • اپراتور ماشین (با محدوده حقوق 43 هزار تا 64 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • روانشناس (با محدوده حقوق 72 هزار تا 103 دلار نیوزلند در سال)
  • مددکار اجتماعی کودکان (با محدوده حقوق 48 هزار تا 66 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • معاوت اداری (با محدوده حقوق 47 هزار تا 71 هزار دلار نیوزلند در سال)
  • و…

چگونه در مشاغل مورد نیاز نیوزلند فرصت شغلی بیابیم؟

برای اینکه بتوانید در مشاغل مورد نیاز این کشور شغلی بیابید کارهای مختلفی می توانید انجام دهید. یکی از آسان ترین کارهایی که می توانید انجام دهید جستجو سایت های کاریابی آنلاین است. علاوه بر این می توانید کارهای ذیل را نیز انجام دهید:

  • کمک گرفتن از موسسات کاریابی
  • جستجو شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و برقراری ارتباط مستقیم با شرکت های نیوزلندی
  • بررسی متداول روزنامه های کاری کشور نیوزلند
  • و…

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. کدام مناطق نیوزلند بیشترین نیاز را به نیروی کاری ماهر دارند؟

  • به طور کلی می توان گفت مشاغل مورد نیاز نیوزلند در سراسر این کشور پراکنده هستند. با این جال بیشتر مشاغل مدرن و جدید در جزیره شمالی این کشور در اوکلند و ویکاتو وجود دارند. اگر به دنبال مشاغلی با شرایط عالی هستید، بهتر است در جزیره جنوبی این کشور، مارلبرو، تاسمن، ساحل غربی و… به دنبال کار در نیوزلند باشید.

2. پردرآمد ترین مشاغل نیوزلند، چه مشاغلی هستند؟

  • به طور کلی پرستاری، مهندسان ساخت و ساز، فیزیوتراپی، نقشه برداری ساختمان، متخصص نرم افزار، پزشک عمومی، توسعه دهنده وب و… از جمله پردرآمد ترین مشاغل در نیوزلند می باشند.

3. برای کار در نیوزلند تسلط به زبان انگلیسی الزامی است؟

  • بله برای اینکه بتوانید در هر موقعیت شغلی در این کشور مشغول به کار شوید، باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید.

از طریق بخش دیدگاه می توانید، سوالتتان را در خصوص بازار کار نیوزلند، میزان درآمد در این کشور، مهاجرت از طریق کار به نیوزلند و…. با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت جواب سوالتان را به شما خواهند داد.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *