پناهندگی, نیوزلند

پناهندگی در کشور نیوزلند

پناهندگی در نیوزلند

شرایط پناهندگی در کشور نیوزلند و قوانین پناهندگی در کشور نیوزلند از موضوعات بحث این مقاله می باشد. سوالات زیادی  درخصوص پناهندگی در کشور نیوزلند برای ما ارسال شده است که لازم دانستیم تا در این خصوص، اطلاعاتی را برایتان به اشتراک بگذاریم.

کشور نیوزلند

نیوزلند، کشوری است سرد و کوهستانی که بیشتر مساحت آن بر گرفته از جنگل می باشد. این کشور در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته است و متشکل از تعداد زیادی جزیره های بزرگ و کوچک می باشد.

جالب است بدانید که کشور نیوزلند به دلیل آب و هوای اقیانوسی معتدل، دارای چهار فصلی با شرایط متمایز آب و هوایی می باشد. به طور کلی، کشور نیوزلند نیز از جمله کشور هایست که دوچرخه را وسیله ای برای حمل و نقل و سفر به قسمت های مختلف شهرهای نیوزلند می دانند و در این کشور دوچرخه سواری به کرار به چشم می خورد.

مهاجرت به نیوزلند در قرن نوزدهم شروع و به اوج خود رسید. زبان رسمی و رایج مردم کشور نیوزلند، زبان انگلیسی و واحد پول این کشور، دلار زلاندنو می باشد.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی به شما عزیزان می باشد و سازمان مهاجرتی آوات هیچگونه اقدامی در خصوص پناهندگی انجام نخواهد داد و به هیچ عنوان این راه خطرناک را پیشنهاد نمی کنیم.

مهاجرت و پناهندگی در کشور نیوزلند

مهاجرت به کشوری که بتواند آرزوهای دست نیافته ی فرد را نسبت به محل زندگی کنونی وی تا حدودی محقق نماید، همواره یکی از دغدغه های اصلی مهاجران بوده است. اگرچه این امر، امری شخصی است و نسبت به هر فرد متفاوت است اما بعضی ملاک ها را تقریبا همه مهاجران در نظر دارند.

در ابتدا بایستی با ۲ مفهوم جدا از هم، پناهنده و پناهجو آشنا شویم. پناهجو به کسی اطلاق می شود که به علت های سیاسی یا مذهبی یا به دلیل تعلق به یک گروه یا به علت داشتن نژادی خاص از سوی حکومت یا نهادهای وابسته یا غیر وابسته به آن، تحت تعقیب قرار داشته و جانش در خطر بوده و امکان حافظت از خود در داخل کشور خود را نداشته است بنابراین درخواست پناهندگی داده و متقاضی پناهندگی است.

از زمانی که درخواست پناهندگی این فرد پذیرفته می شود دیگر او پناهجو به حساب نمی آید بلکه پناهنده می باشد که کشور مورد تقاضا باید از اعضای کنوانسیون ژنو 1951 در دفاع از حقوق پناهجویان باشد یعنی آن را امضا کرده باشد.

اطلاعاتی در خصوص پناهندگی در نیوزلند

بر اساس سایت دولتی نیوزیلند، این کشور به پناهندگان کمک می کند تا بتوانند وارد جامعه شوند. به متقاضیان در مورد خدمات پزشکی و بهداشتی آموزش داده می شود و افراد را تشویق می کند تا به دنبال یافتن شغل باشند تا بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

دولت نیوزیلند به شخصی که پناهنده نیوزیلند شود، یعنی درخواست پناهندگیش مورد قبول قرار گرفته شود، اقامت دایم می دهد. حتی ممکن است در مواردی او را تبعه نیز محسوب کند. پناهجویان، نیوزلند را به کشوری که آسان پذیرش می دهد می شناسند اما در سال های اخیر امنیت ملی نیوزیلند با توجه به امنیت جهانی و حوادثی که اتفاق افتاد، از این موارد تاثیرگرفته است. لذا سخت گیری بیشتری در این باره صورت می گیرد. مخصوصا پس از قضیه پناهندگی سخت گیری ها از هر زمان بیشتر شده است.

پناهندگی در نیوزلند و سابقه آن

پناهندگی به نیوزیلند سابقه تاریخی نیز دارد. این کشور حتی قبل از به وجود آمدن کنوانسیون ملل متحد درسال 1951، پناهندگان را می پذیرفت. در سال 1930، هزار و صد یهودی، در سال 1944 هشتصد و سی هفت پناهنده که بیشترشان کودک بودند را پذیرفت.

در سال 1960 کنوانسیون مریوط به وضعیت پناهندگان سازمان ملل متحد پیوست. این کنوانسیون مشخص می‌کند پناهنده چه کسی است و حقوق افراد پناهنده و مسئولیت کشورهای عضو را نسبت به پناهجویان مشخص می کند. در رویه رایج برای اخذ پذیرش پناهندگی نیوزیلند، اکثرا پناهجویان به وسیله قایق خود را به نیوزیلند می رسانند، اما عموما توسط ماموران استرالیایی متوقف می شوند و به نیوزیلند نمی رسند.

توافق حکومت استرالیا با دولت نیوزیلند

در سال 2001 به موجب توافق حکومت استرالیا با دولت نیوزیلند، تصمیم بر این امر گرفته شد که که پناه جویان به محلی در گینه نو فرستاده شوند و از آن جا پروسه درخواست پناهندگی خود را ادامه دهند.
در حال حاضر 2 رویه برای پذیرش پناه جویان وجود دارد؛ یکی از طریق قرارداد سهمیه ای با کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان بوده و دیگری ادعا و درخواست پناهندگی در ساحل کشور نیوزیلند پس از رسیدن است.

هر ساله نیوزیلند طی قرارداد مذکور با کمیساریای عالی سازمان ملل، تعداد هزار پناه جو را که وضعیتشان طبق نظر کمیساریا تصدیق شده را پذیرا است. کشور نیوزیلند جزء 20 کشوری است که برنامه اسکان مجدد را برای پناهندگان اجرا می کند.

این برنامه که به نام برنامه اسکان مجدد کشور های جهان سوم نیز شناخته می شود، یکی از 3 راه حل طولانی مدت برای اسکان پناهندگانی است که از کشورشان فرار کرده اند.

کشور نیوزیلند در حدود بیست سال است که این برنامه را اجرا می کند. حتی کمتر کشوری است که خود را متعهد به اسکان مکانی برای افرادی مثل زنان در معرض خطر، افراد با بیماری های خاص یا معلولان و موارد اورژانسی بداند. برای نیل به این هدف، اولویت های افراد بررسی می شود. به علت این اقدامات، نیوزیلند احترام جهانی را به علت انسان دوستی کسب کرده است.

هزینه زندگی در نیوزلند

در حال حاضر افراد زیادی متقاضی مهاجرت به کشورهای مختلف جهت تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری می باشند. تک تک این افراد در یک گزینه متفق القول هستند و آن گزینه، هزینه های زندگی می باشد.

چه بسا کشورهایی با سطح علمی بالا که به خاطر هزینه های بالای تحصیل و زندگی از گزینه های مورد نظر افراد کنار می روند؛ یا کشورهایی که شرایط کار مناسبی دارند اما به علت سطح بالای هزینه های مسکن و زندگی، افراد با مشکل مواجه می شوند.

در حال حاضر، در این خصوص نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای اخذ ویزا و مهاجرت می باشد.

مهاجرت به نیوزلند

راه های مهاجرت قانونی به نیوزلند:

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از شیوه های مهاجرتی،امن و کم هزینه، مهاجرت از طریق تحصیل به نیوزلند و اخذ اقامت نیوزلند،می باشد. کشور نیوزلندمجهز به دانشگاه هایی ست که متقاضیان تحصیل در نیوزلند می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام نمایند.

مهاجرت کاری به نیوزلند

مهاجرت کاری به نیوزلند، یکی دیگر از راه هایی می باشد که متقاضیان با اخذ ویزای کار در نیوزلند می توانند برای اخذ اقامت در نیوزلند، اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نیوزلند، دیگر راه قانونی مهاجرت به نیوزلند می باشد که متقاضیان با سرمایه گذاری در پروژ های اقتصادی و تجاری نیوزلند، می توانند برای اخذ اقامت نیوزلند اقدام نمایند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج که متقاضیان با از دواج با یک تبعه ی نیوزلندی تبار، و بعد از سپری نمودن زندگی مشترک قانونی طی مدت زمان مشخص، می تواند برای اخذ اقامت نیوزلند اقدامات لازم را به عمل آورند.

شرایط پناهندگی در نیوزلند

کشور نیوزیلند به شخصی که درخواست پناهندگی در نیوزلند را اعلام می دارد و در صورت قبولی درخواست پناهندگی وی از طرف دولت نیوزلند، به او اقامت دائم نیوزلند داده و از تبعه نیوزلندی به شمار می رود.

پناهندگی در نیوزلند به دو صورت انجام می گیرد

  1. با اعلام و درخواست پناهندگی

  2.  از طریق سهمیه ای که سازمان ملل برای حمایت از پناهجویان اعلام می دارد

سهیمه ای که سازمان ملل برای حمایت از پناهجویان مورد تایید در نظر گرفته است هزار نفر می باشد. به طور کلی سازمان ملل مکانی را برای اسکان پناهندگان در نیوزلند در نظر می گیرد. کمپ هایی وجود دارند که گروه های صد و بیست نفری در هفنه اول پناهندگی، در آن جا اسکان می یابند و بعد از یک هفته تا یک ماه، جابه جایی بین پناهندگان انجام می گیرد و به مکان هایاقامتی که شامل آوکلند، هامیلتون، کرایست چرچ، ولینگتون و ناپیر منتقل می شوند.

آوکلند در شمال این کشور واقع شده و از پرجمعیت ترین شهرهای کشور نیوزلند محسوب می شود و بی شمار ایرانی برای زندگی واقامت در این شهر به چشم می خورد.

اقامت نیوزلند

البته لازم به ذکر می باشد، پناهجویانی که از طریق مسیر آبی وارد نیوزلند شده اند، قبل از بررسی وضعیت وی در زندان های نیوزلند، اقامت پیدا می کنند و بعد از بررسی این پناهجویان و مشخص شدن وضعیت و شرایط آن ها و مشخص شدند که آیا این پناهجویان واقعی هستند یا خیر، برای این پناهجویان مکانی برای اقامت در نظر گرفته می شود و در صورت قبولی در درخواستپناهندگی پناهجویان نیوزلندی، پناهندگان می توانند از مزایای اجتماعی در نیوزلند بهره ببرند.

به طور کلی کشوری می تواند پناهجو بپذیرد که عضو کنوانسیون ژنو بوده و حمایت از حقوق پناهجویان را بپذیرد و آن را امضاء کرده باشد.

پناهجو کسی می باشد که در کشور مبدا به دلیل عضو بودن در گروهک های خاص سیاسی، اجتماعی و یا از نظر دین و نژاد و همه ی موارد منالجمله این ها، توسط کشور مبدا، تحت تعقیب و جانش در خطر باشد و برای نجات جان خود، به کشور دیگری به جز کشور خود درخواست پناهندگی می دهد. به محض پذیرش در درخواست پناهندگی پناهجو، دیگر وی پناهجو محسوب نمی شود و متقاضی پناهنده به شمار می آید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. یاسر امین وور گفت:

    سلام من پاسپرورت دارم برای کار یا پناهندگی کشورش مقصد مهم نیست هر کشوری ک راحتتتر میشه رفت ممنون میشم ۰۹۱۰۴۵۷۱۳۶۵

  2. من پایان خدمت ندارم غیرقانونی چجورمیشه رفت

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز ما خدماتی برای مهاجرت غیر قانونی نداریم و از شما هم خواهشمندیم در این مسیر قدم نگذارید

  3. مجیب گفت:

    ابا با ویزای توریستی می شود در نیوزلند تقاضای پناهندگی داد

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. با مشاورین موسسه تماس بگیرید به صورت رایگان راهنمایی تون میکنند.

    2. آزاده گفت:

      سلام با ویزای توریستی میشه تقاضای پناهندگی کرد؟

      1. مدیر سایت گفت:

        سلام دوست عزیز
        موسسه ما هیچگونه خدماتی در این خصوص ارائه نمی دهد

  4. مجیب گفت:

    با سلام ایا با ویزای توریستی نیوزلند می توان تقاضای پناخندگی داد

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. با مشاورین موسسه تماس بگیرید به صورت رایگان راهنمایی تون میکنند.

  5. مرتضی گفت:

    مرتضی هستم۳۰ ساله جوشکارco2.پرسکارورنگکار استاتیک میخواستم بدانم بااین شراط میتوانم کدام کشور برای مهاجرت مناسب است.ضمنا متاهل هستم و دو فرزند دارم .
    باسپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *