تحصیلی, مجارستان

مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به مجارستان از طریق اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می‌باشد که این موضوع با تکمیل مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان امکان‌پذیر می‌باشد و افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مجارستان هستند باید مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان را تکمیل کرده و به سفارت این کشور ارائه دهند، به همین خاطر ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان را برای دوستداران ادامه تحصیل در این کشور ارائه دهیم تا با توجه به آن بتوانند در این مسیر اطلاعاتی را کسب نمایند.

همان‌طور که گفتیم برای آنکه بتوانید در این مسیر موفق به اخذ ویزا شوید باید مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان را تکمیل نمایید، البته نکته‌ای که در این شایان ذکر می‌باشد این است که با توجه به قوانین کشورهای خارجی امکان تغییر در مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان وجود داشته باشد به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدام مشاوره درست دریافت نمایید تا با خیال راحت بتوانید پرونده خود را به انجام برسانید.

مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان به این شرح می‌باشد:

  • گذرنامه و کارت شناسایی معتبر متقاضی
  • گواهی پذیرش تحصیلی
  • تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل در مجارستان
  • پرداخت هزینه‌های سفارت
  • تکمیل نمودن فرم درخواست سفارت توسط متقاضی
  • 6 قطعه عکس رنگی پرسنلی متقاضی
  • در صورتی که متقاضی زیر 18 سال می‌باشد رضایت‌نامه و ضمانت پدر
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه ریزنمرات سه سال پایانی
  • در صورتی که متقاضی خواهان ادامه تحصیل در پایتخت مجارستان باشد باید معدل او بالای 15 باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان
  • تمامی مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان باید ترجمه شده باشد و از تمامی اسناد و مدارک باید کپی تهیه شده باشد.

تحصیل در مجارستان دندانپزشکی

همان‌طور که می دانید رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در سراسر دنیا به عنوان محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی شناخته شده است چرا که با مدرک این رشته‌ها می‌توانید آینده پردرآمدی را برای خود رقم بزنید، اما قبولی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایران دشوار و پر هزینه می‌باشد، اما می‌توان این رشته‌ها را در کشورهایی که دارای دانشگاه‌های معتبر و مدارک تحصیلی معتبر در سراسر دنیا هستند ادامه داد.

برای تکمیل کردن مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان در رشته‌های دندانپزشکی باید اطلاعات لازم را در این زمینه اخذ نموده باشید.

شایان ذکر می‌باشد که این رشته در مجارستان به این دلیل محبوب می‌باشد که با وجود دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی، میزان شهریه پایینی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی باید پرداخت نمایید که این موضوع سبب شده است تا متقاضیان زیادی از سراسر دنیا در صدد تحصیل در مجارستان دندانپزشکی و تکمیل مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان در این رشته برآیند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی مجارستان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که در صدد اخذ ویزای دانشجویی مجارستان می‌باشند شرایط اخذ ویزای دانشجویی مجارستان و تکمیل مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان می‌باشد، همان‌طور که میدانید اکثر دانشگاه‌های مجارستان مورد تائید وزارت علوم ایران می‌باشند و به خاطر انگلیسی زبان بودن و هزینه‌های پایین تحصیل متقاضیان زیادی از ایران درصدد اخذ ویزای دانشجویی مجارستان می‌باشند.

یکی از شرایط اخذ ویزای دانشجویی مجارستان داشتن مدرک زبان آیلتس 5.5 می‌باشد و برای ورد به دانشگاه‌های این کشور ابتدا باید یک دوره یک ساله را در کالج‌های این کشور بگذرانید البته این برای آن دسته از افرادی می‌باشد که مدرک زبان آیلتس ندارند، بعد از اتمام دوره کالج باید یک آزمون بدهید و اگر در این آزمون حدنصاب نمره را کسب کرده باشید تا بتوانید اجازه ورود به دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان‌پذیر می‌باشد اگرچه یکی از مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان ارائه مدرک زبان می‌باشد اما متقاضیانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند ولی دارای مدرک زبان نیستند ابتدا در یک دوره یک ساله آموزش زبان خواهند دید تا بعد از این یک سال و قبولی در آزمون بتوانند به دانشگاه‌های این کشور راه یابند.

اگر افراد در آزمون سطح زبان مجارستان حد نصاب نمره را کسب نکنند نمی‌توانند به دانشگاه‌های این کشور راه یابندریا، شایان ذکر می‌باشد که هر چقدر که نمره بالاتری در این آزمون کسب کنید شانس این را خواهید داشت در دانشگاه‌های بهتری و یا در شهرهای بهتری در مجارستان ادامه تحصیل دهید.

نکاتی که باید در مسیر تحصیل در مجارستان به آن توجه داشته باشید

در کنار مزایایی همچون هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در مجارستان، مواردی نیز وجود دارد که می‌بایست به آن توجه داشته باشید. یکی از این موارد این است که شما باید معدل بالایی برای تحصیل در برخی از رشته‌های پزشکی داشته باشید و مورد دیگر این است که باید متقاضی سطح زبان مناسبی از انگلیسی و یا مجاری داشته باشد و در غیر این صورت باید در دوره‌های کالج دوره زبان گذرانده شود که این موضوعات جزو موارد مهم تحصیل در مجارستان می‌باشند.

نکته‌ی دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که مهاجرت امری دشوار و پیچیده می‌باشد حال چه از طریق تحصیل باشد چه کاری و… به همین خاطر بهتر است که از افرادی که در این زمینه تجربه و دانش لازم را دارند کمک بگیرید.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *