تحصیلی, روسیه

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

پیدا کردن یک کار ضمن تحصیل در روسیه در حالی که شما در روسیه تحصیل می کنید، می تواند یک فرصت عالی  باشد که بتوانید درآمد کسب کنید، تجربه ای کسب کنید و دوستان جدید پیدا کنید و در مورد بازار کار در کشوری که در آن تحصیل می کنید، بیشتر یاد بگیرند.

اگر چه کار ضمن تحصیل در روسیه به شما کمک می کند تا برخی از هزینه های زندگی خود را در روسیه تأمین کنید. همیشه باید در نظر داشته باشید که کار ضمن تحصیل در روسیه به شما کمک نمی کند تمام هزینه های خود را پوشش دهید.

قبل از سفر و شروع برنامه خود، باید پول کافی برای انجام این کار داشته باشید. به این دلیل که برای ویزای دانشجویی خود، باید اطلاعات مالی خود را به سفارت کشور که در آن تحصیل می کنید با تمام منابع موجود خود نشان دهید.

شما باید به خاطر داشته باشید که با توجه به اینکه قوانین دائماً تغییر می کنند، همیشه باید اطمینان حاصل شود که شما اطلاعات به روز شده ای دارید.

اگر  علاقه مند کار ضمن تحصیل در روسیه هستید این مقاله را دنبال کنید تا اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورید.

شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

  1. برای کار ضمن تحصیل در روسیه، شهروندان خارجی باید سن اکثریت (۱۸ ساله) داشته باشند و مجوز لازم را از ادارات امور مهاجرت وزارت کشور روسیه دریافت کنند.
  2. اجازه دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود. دانشجویان می توانند تنها با توجه به حرفه ای که در مجوز مشخص شده اند و در منطقه (شهر) که دانشگاه آن ها واقع شده است، کار کند.
  3. اگر متقاضیان دوره خود را ترک کنند، مجوز لغو می شود. اگر یک دانشجو قبل از پایان دوره مجوز فعلی، شغل خود را تغییر دهد، آن ها باید به ادارات امور مهاجرت وزارت کشور روسیه تغییراتی ایجاد شده را گزارش کنند.
  4. از سال ۲۰۱۴، برای دانشجویان بین المللی گرفتن مجوز کار ضمن تحصیل در روسیه آسان تر شده اند: تعداد اسنادی که لازم است، کاهش یافته است و مدت پردازش آن کمتر شده است، حداکثر تا ۱۰ روز کاری.

امکان کار بدون مدارک لازم وجود دارد؟

شهروندان خارجی که بدون مجوز مشغول به کار در روسیه می شوند، جریمه ای بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ روبل باید بپردازند. در مسکو، سن پترزبورگ و لنینگراد، مجازات شامل مجازات ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روبل و اخراج از روسیه است.

روسیه مجوز کار قانونی را به دانشجویان خارجی می دهد برای کار ضمن تحصیل در روسیه را می دهد.

روسیه به عنوان یک محل تحصیل برای دانشجویان خارجی هنوز محبوب تر است و تعداد زیادی دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد از کشورهای مختلف را جذب می کند.

شورای فدراسیون اصلاحات مربوط به قانون وضعیت قانونی خارجیان در روسیه را تصویب کرده است.

اکنون تمام دانشجویان خارجی که در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند می توانند مشاغل قانونی را بر اساس ویزای دانشجویی دریافت کنند.

چه مدارکی نیاز است؟

اداره مهاجرت برای اینکه کار حین تحصیل در روسیه را بپذیرد. از شما مدارکی را درخواست می کند که آنها را در کمترین زمان باید تحویل دهید. از سال 2014 این مدارک کاهش پیدا کرده و سختگیری ها هم تا حدودی کمتر شده است. با این وجود شما باید به خوبی با این مدارک آشنایی داشته باشید که آنها عبارت هستند از :

1

 گذرنامه یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین مدارکی است که شما باید به اداره مهاجرت تحویل دهید. در واقع باید بدانید از طریق گذرنامه هویت شما تشخیص داده می شود. مدرک اصلی تان در کشور روسیه برای شناسایی گذرنامه می باشد.

2

 کارت مهاجرت شما یکی از دیگر مدارکی می باشد که باید به اداره مهاجرت آن را تحویل دهید. در این صورت اداره مهاجرت به خوبی علت مهاجرت تان. رشته تحصیلی تان و تخصصی که دارید را مورد بررسی قرار می دهد.

3

 هزینه ای را که مقدار آن بسیار ناچیز می باشد را باید برای دریافت مجوز پرداخت کنید. البته که باید بدانید در سال 2018 این مبلغ 3500 روبل بوده و شاید هزینه آن افزایش پیدا کند.

4

 قرارداد استخدام را که می خواهید در آن شغل فعالیت کنید را باید به اداره مهاجرت برای کار حین تحصیل در روسیه تحویل دهید. در این صورت اداره مهاجرت به خوبی در مورد کار شما اطلاعات لازم را به دست می آورد. اینکه با شرایط شما سازگار است را مورد بررسی قرار می دهد.

5

 اینکه تست اچ آی وی شما منفی باشد. اهمیت بسیار زیادی دارد و باید تست آن را به اداره مهاجرت تحویل دهید. هیچ بیماری عفونی نباید داشته باشد و همچنین اعتیاد هم یکی از ممنوعیت های کاری به شمار می رود.

6

 بیانیه دانشگاه از دیگر مدارک مهم می باشد.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به مقاله ی آشنایی با شرایط و قوانین کار حین تحصیل در روسیه مراجعه کنید.

مشکلات اخذ مجوز کار دانشجویی در گذشته

قبلاً دانشجویان خارجی مجبور بودند به طور غیرقانونی به دلیل مشکلات در اخذ مجوز کار ضمن تحصیل در روسیه مشغول به کار شوند، اما اکنون شانس آن ها برابر با شهروندان روسی است. پس از آنکه دانشجویان در دانشگاه ثبت نام می کنند، ویزای وی به عنوان اجازه کار قانونی عمل می کند.

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان خارجی، یک مؤلفه مهم پایدار آموزش و پرورش در روسیه را تشکیل می دهند و در نتیجه دولت تلاش می کند تا هرچه زودتر زندگی دانشجویان را در روسیه تسهیل نماید.

به این ترتیب آن ها فرصت های شغلی قانونی، بازنگری در برنامه های درسی، معرفی آزمون های ورودی از راه دور، ساختن خوابگاه های جدید، توسعه امکانات و زیرساخت های دانشگاهی. مجوز کار ضمن تحصیل در روسیه به دانشجویان خارجی را می دهد تا زندگی روزمره خود را به دست آورند، هزینه های مواد غذایی و حمل و نقل را پوشش می دهند یا حتی اجازه می دهند که هزینه های خوابگاه را پرداخت کنند. در حال حاضر آموزش و پرورش با کیفیت بالا هنوز هم مقرون به صرفه و قابل دسترس است!

لطفاً توجه داشته باشید که بازار کار برای دانشجویان خارجی هنوز بسیار سازمان یافته نیست، زیرا اکنون فقط قانونی شده است. روسیه تقاضای شغلی بزرگی کرده است تا دانش آموزان بتوانند فرصت های شغلی خوبی را پیدا کنند.

نکات مهم

  • برای کسب کار بهتر این مهم است که زبان روسی را بدانید.
  • دانشگاه به دانش آموزان برای پیدا کردن کار کمک نمی کند.
  • میانگین دستمزد در مسکو ۴-۶ دلار در هر ساعت (برای دانش آموزان).
  • متوسط دستمزد در شهرهای منطقه کمی کمتر از مسکو است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1.مجوز صادر شده برای کار دانشجویی چه مدت اعتبار دارد؟

  • یک مجوز برای یک سال صادر می شود و باید برای مدت قرارداد مربوطه به آن تمدید شود.

2.دانشجویان مقطع کارشنایی نیز اجازه ی کار دانشجویی دارند؟

  • دانشجویان تمامی مقاطع می توانند کار پاره وقت داشته باشند، اما ساعت‌های کاری متفاوت خواهد بود. برای مثال: دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند تا 10 ساعت در هفته کار کنند.

3.در صورت ایجاد تغییر در شرایط دانشجو آیا نیاز به تغییر مجوز کار است؟

  • اگر یک دانشجو از مطالعه خارج شود، مجوز او برای کار لغو می شود. همان طور که برای تغییر محل کار در طول اعتبار مجوز، دانشجو می تواند به راحتی آن را بدون انتشار یک مجوز جدید انجام دهد. همه چیزهایی که او باید انجام دهد این است که سرویس های مهاجر را در مورد تغییرات در ۷ روز مطلع کند.

4.هزینه های تحصیل در روسیه چه میزان است؟

  • به طور کلی هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به شهریه های تحصیلی در سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان بسیار مقرون به صرفه بوده و شما می توانید با توان مالی متوسط نیز در این کشور به تحصیل بپردازید.

5.هزینه ی بررسی مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی چه میزان است؟

  • مبلغی حدودا 100 دلار باید برای بررسی مدارک در نظر گرفت.

6.تحصیل در روسیه چه مزیتی دارد؟

  • امکان بردن همراه، تحصیل در مقاطع مختلف، هزینه های پایین, اعتبار جهانی مدارک دانشگاه های روسی و ….. از دیگر مزیت های تحصیل در روسیه می باشد.

7.درآمدی که دانشجویان از کار دانشجویی دارند چه میزان است؟

  • دانشجویانی که به کار دانشجویی مشغول هستند بابت هر ساعت کمتر از 10 دلار دریافت میکنند.

8.آیا روسبه بیانیه بلونیا را پذیرفته است؟

  • روسیه در سال 2013 این بیانیه را پذیرفت و طبق آن سیستم آموزشی روسیه مشابه دانشگاه های اروپایی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *