اوکراین, تحصیلی

داروسازی در اوکراین

داروسازی در اوکراین

شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین در سال 2023 را با هم بررسی می کنیم. تحصیل داروسازی در اوکراین مانند دیگر رشته ها طرفداران خاص خود را دارد و دانشجویان بسیاری به منظور تحصیل داروسازی در اوکراین در سال 2018 جذب دانشگاه های اوکراین می شوند. دولت اوکراین برای پذیرش تحصیل داروسازی در اوکراین، شرایط خاصی را برای ورود به دانشگاه ها در نظر گرفته است.

تحصیل داروسازی در اوکراین

البته لازم به ذکر می باشد که در اوکراین نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی، متقاضیان باید قبل از ورود به دانشگاه به منظور تحصیل داروسازی، باید دوره ای پری مدیکال طی مدت زمان مشخص سپری نمایند.

سازمان مهاجرتی آوات، قصد دارد تا تمامی اطلاعات در زمینه تحصیل داروسازی در اوکراین را در اختیار تمامی متقاضیان مهاجرت به اوکراین قرار دهد و امیدوار است که بتواند با ارائه مقاله تحصیل داروسازی در اوکراین به میزان وسع علمی خود، ابهامات ذهنی شما متقاضیان عزیز را در این جهت برطرف سازد.

سازمان مهاجرتی آوات، لازم می داند که در مقاله تحصیل داروسازی در اوکراین، متقاضیان عزیز به طور کلی با راه های مهاجرت به اوکراین نیز آشنا شوند:

راه های مهاجرت به اوکراین

  • مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل و اخذ اقامت تحصیلی اوکراین
  • مهاجرت به اوکراین از طریق کار و اخذ اقامت کاری اوکراین
  • مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت سرمایه گذاری اوکراین
  • مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج و اخذ اقامت از طریق ازدواج در اوکراین
  • و اوکراینی شدن با تولد و اخذ تابعیت اوکراین

یکی از بهترین و امن ترین راه ها ی مهاجرت به اوکراین که می توان گفت راه مهاجرتی می باشد که تقریبا برای همه ی کشورهای اروپایی توصیه می شود، مهاجرت تحصیلی می باشد.

متقاضیان می تواند با اخذ پذیرش تحصیلی در یکی از کشورهای اروپایی، برای اخذ ویزای تحصیلی و اخذ اقامت آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر می باشد که یکی از مزیت هایی که با اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در کشورهای اروپایی به وجود می آید، ایجاد شغل مورد نظر در بازار کار کشورهای اروپایی می باشد.

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود در دانشگاه های کشورهای اروپایی این امکان به وجود می آید که با یافتن کار در بازار کار کشورهای اروپایی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند و برای اخذ اقامت کاری کشورهای اروپایی اقدام نمایند.

نیم نگاه کوتاهی به کشور اوکراین

کشور اوکراین نیز جز یکی از کشورهای مستقل و امن عضو اتحادیه اروپا می باشد که در اروپای شرقی واقع شده است.

این کشور دارای پایگاه های علمی بسیار قوی می باشد و بیش از چندین دانشگاه های دولتی و خصوصی در سطح مهمترین شهرهای خود دارد.

زبان رسمی مردم کشور اوکراین، اوکراینی می باشد و مردم این کشور به زبان های روسی و انگلیسی نیز تسلط خوبی دارند.

پایتخت کشور اوکراین، شهر بسیارزیبای کیف می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین

  • رنج سنی بین 18 تا 32 باشد.
  • ارائه مدرک زبان برای پذیرش دانشگاه به جهت تحصیل داروسازی در اوکراین از الزامات می باشد.
  • ارائه حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز به جهت تحصیل در اوکراین، ارائه مدرک دیپلم می باشد.
  • ارائه ریز نمرات قبولی و کسب معدل حداقل 15

همان طور که گفته شد متقاضیان تحصیل در اوکراین برای اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی در دانشگاه های اوکراین، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارند.

البته دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی را دارند که زبان تدریس آن ها به زبان روسی و یا اوکراینی می باشد به هنگام اخذ پذیرش تحصیلی نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند.

اما متقاضیانی که هدفشان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان می باشد، ارائه مدرک زبان برای آن ها الزامی باشد و می توانند با گذراندن دوره های زبان انگلیسی در هر شهر و یا کشوری که فکر می نمایند هزینه ی کمتری را در بر خواهد داشت، مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نمایند و به دانشگاه مورد نظر به جهت تحصیل ارائه نمایند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی اوکراین

اما ممکن است متقاضیان مهاجرت تحصیلی اوکراین، دارای مدرک زبان انگلیسی در سطح کافی نباشند، این متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه های اوکراین به جهت تحصیل داروسازی در اوکراین، با گذراندن دوره ی پری مدیکال (پیش دانشگاهی) باید دانش زبان انگلیسی خود را به سطح در نظر گرفته شده برسانند و به هنگام کسب موفقیت در آزمون نهایی به جهت تحصیل داروسازی در اوکراین، مدرک زبان انگلیسی خود را به دانشگاه مورد نظر، ارائه دهند.

در کشور اوکراین نیز مانند کشور انگلستان، متقاضیان برای تحصیل در اوکراین باید مدت زمان پنج ساله را برای گذراندن دوره های داروسازی طی نمایند. یعنی مدت زمان در نظر گرفته شده برای دوره پری مدیکال دو سال و مدت زمان در نظر گرفته شده برای مقطع کارشناسی تحصیل داروسازی در اوکراین نیز سه سال مشخص شده است.

دانشجویان به هنگام تحصیل داروسازی در اوکراین در مقطع کارشناسی می توانند به مدت بیست ساعت در هفته به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل اوکراین را تامین نمایند.

به طور کلی متقاضیانی که قصد مهاجرت به اوکراین و تحصیل در این کشور را دارند باید تمامی مدارک لازمه را به وزارت امور داخلی و دپارتمان اصلی اوکراین نیز ارائه دهند.

هزینه های زندگی و تحصیل داروسازی در اوکراین

به طور کلی هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بسته به نوع و شیوه زندگی افراد در این کشورها متفاوت می باشد.

به طور کلی می توان گفت که هزینه تحصیل چه در دانشگاه های روسی و اوکراینی زبان و چه در دانشگاه های انگلیسی زبان، هزینه هایی را در بر خواهد داشت.

هزینه تحصیل که به زبان روسی و یا اوکراینی برگزار می شود، تقریبا برابر با سه هزار هشتصد دلار در سال می باشد و هزینه تحصیل که به صورت انگلیسی انجام می گیرد، چهار هزار پانصد دلار در سال می باشد.

هزینه های تخمین زده شده نیز برای زندگی در اوکراین، که شامل هزینه اجاره مسکن و یا هزینه خوابگاه دانشجویی، خرید مواد غذایی، خرید پوشاک، آب و برق و تلفن و اینترنت و هزینه های حمل و نقل و… می باشد، تقریبا می توان گفت پانصد تا ششصد و شصت دلار در ماه باشد.

شرایط پذیرش داروساز در اوکراین

متقاضیان بین المللی خارجی که به قصد تحصیل داروسازی در اوکراین، دوره ی پری مدیکال و مدرک کارشناسی را در دانشگاه های اوکراین دریافت می نمایند، می توانند به جهت کار در کلینیک های بالینی و مراکز مرتبط با لوازم آرایشی مشغول شوند. البته لازم به ذکر می باشد که متقاضیان قبل از مشغول به کار در مراکز و کلینیک ها باید در مصاحبه داروهای شیمیایی و داروشناسی شرکت نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “داروسازی در اوکراین

  1. ارشیا گفت:

    دوره های داروسازی چجوریه؟؟چندسالس؟؟ینی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا هرکدوم چندساله؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود بر شما
      دوره ی داروسازی در اوکراین پنج ساله است و برای ورود به این دوره باید دوره پری مدیکال را گذراند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *