اوکراین, تحصیلی

فرآیند گرفتن بورسیه تحصیلی اوکراین در سال جدید چگونه است؟

بورسیه تحصیلی اوکراین

زندگی در کشور های عضو اتحادیه اروپا با امکانات رفاهی ایده آل، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز می باشد. تحصیل در کشور های اروپایی و اخذ اقامت کشورهای اروپایی از طریق تحصیل، می تواند روشی مناسب و ایمن برای مهاجرت به کشورهای اروپایی باشد. از مزیت هایی که تحصیل در کشورهای اروپایی به همراه دارد، اخذ ویزای کاری و اخذ اقامت کاری می باشد. در این مقاله درباره بورسیه تحصیلی در کشور اوکراین توضیحاتی داده شده است.

بورسیه تحصیلی در اوکراین

بورسیه تحصیلی اوکراین یکی از راه های مهاجرت به اوکراین می باشد. راه های دیگر مهاجرت به اوکراین اقامت تحصیلی اوکراین، اقامت کاری و سرمایه گذاری در اوکراین می باشد در این مقاله سعی بر این است که در خصوص بورسیه تحصیلی اوکراین بحث شود. پس با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید تا سوالات خود را پاسخ دهید.

کشور اوکراین نیز از جمله کشور هایی می باشد که می توان از طریق اخذ ویزای تحصیل آن، به اخذ ویزای کار در اوکراین دست یافت.

کشور اوکراین، کشوری پهناور است که حدود 43 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، این کشور در اروپای شرقی قرار دارد. پایتخت کشور اوکراین، کیف نام دارد و از شهر های مهم این کشور می توان کریمه، خارکیف، دونتسک و دیگر شهر های کشور اوکراین را نام برد. زبان رسمی مردم اوکراین، اوکراینی می باشد. اما ما شاهد رواج زبان روسی نیز در بین برخی از قومیت های کشور اوکراین هستیم.

دین بیشتر مردم اوکراین، مسیحی ارتدوکس می باشد.

کشور اوکراین دارای رتبه هشتم در صنعت و جذب توریست در بین کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد.

بورسیه تحصیلی در اوکراین

اخذ بورسیه تحصیلی در کشور های اروپایی منجمله اکراین، بهترین و فوق العاده ترین راه برای تحصیل رایگان می باشد، هرچند هزینه شهریه دانشجویی اکراین نسبت به هر دانشگاه کشور های اروپایی دیگری ارزان تر می باشد، اما شما با اخذ بورسیه در اوکراین از کاهش یافتن هزینه زندگی و هزینه تحصیلی اوکراین سود خواهید برد. تعلق گرفتن بورسیه تحصیلی در بین دانشجویان متفاوت می باشد بنا به شایستگی دانشجو می باشد. البته دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی نیازی به استرداد هزینه ها بعد از اتمام تحصیل به دانشگاه را ندارند

انواع بورسیه های تحصیلی

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه ها عبارتند از، کمک های مالی هستند برای تامین هزینه زندگی و هزینه تحصیل دانش آموزان و یا دانشجویانی که بتوانند بدون دغدغه مالی در محیطی با آرامش به ادامه تحصیل بپردازند. به طور معمول اخذ بورسیه بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بین دانشجویان دیده می شود، اما در مقطع کارشناسی نیز تعدادی از دانشجویان موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند.

اخذ بورسیه تحصیلی در اوکراین

اخذ بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمک می نمایند تا با اخذ ویزای شنگن کشور های اروپایی به راحتی در کنفرانس های علمی دیگر کشور های اروپایی شرکت نمایند. برخوردار بودن از بیمه سلامت بدون پرداخت مالیات نیز از دیگر امکاناتی است که به دانشجو به هنگام اخذ بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد.

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی، ابتدا باید برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین اقدام نمایید. تحصیل در مقطع کارشناسی اوکراین کمتر از چهار سال به طول می انجامد و دانشجویان برای تحصیل در کارشناسی اوکراین نیاز به اخذ مدرک زبان ندارند و تدریس در دانشگاه های اوکراین در مقطع کارشناسی به دو زبان انگلیسی و روسی انجام می گیرد. برای اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین در مقطع کارشناسی، متقاضیان باید مدرک پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات قبولی و بیمه سلامت خود را به دانشگاه های اوکراین ارائه دهند.

کارشناسی ارشد در اوکراین

کارشناسی ارشد در اوکراین یکی دیگر از دوره های تحصیلی اوکراین می باشد که اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین در بین دانشجویان کارشناسی ارشد به مراتب بیشتر از مقطع کارشناسی اوکراین می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد بنا به سطح علمی دانشجویان به آن ها بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین شده اند، می تواند به صورت نیمه وقت به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و در بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل اوکراین صرفه جویی نمایند.

در مقطع دکتری در اوکراین، دانشجویان می بایست با ارائه مقالات و تحقیقات علمی و پژوهشی خود به کنسولگری اوکراین در کشور مبدا برای اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین اقدام نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد که، دانشگاه های به دانشجویانی که در رشته های تحصیلی پزشکی، دندان پزشکی، دارو سازی، مدیریت، اقتصاد و علوم تجربی در مقطع کارشناسی تحصیل نموده، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با ارائه بورسیه تحصیلی، به جذب دانشجو می پذیرد.

شرایط اخذ بورسیه

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی، نه به مدرک زبان نیاز دارند و نه باید آزمون ورودی خاصی را پشت سر بگذراند بلکه فقط باید با ارائه درخواست خود به جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین به کنسولگری اوکراین در کشور مبدا، خود را برای ورود به دانشگاه های کشور اوکراین آماده نمایند.

دانشجویان کشور های ارمنستان، آذربایجان، روسیه و گرجستان به راحتی می توانند بدون اخذ ویزا به کشور اوکراین در رفت و آمد باشند و کشور هایی همچون آمریکا، مقدونیه، ایسلند و ژاپن و کشور های اروپایی برای اخذ ویزای تحصیلی محدودیتی ندارند، اما دانشجویان دیگر کشور ها در ابتدا نیاز به اخذ ویزای تحصیلی اوکراین دارند.

هزینه های بورسیه تحصیلی

به طور کلی بورسیه تحصیلی تعلق گرفته شده در کشور اوکراین به دانشجویان از سال دوم تحصیل آن ها آغاز می گردد و تامین هزینه ای معادل 20 درصد شهریه پرداختی و بیش از 600000 دلار می باشد و که برای حمایت و تامین مالی دانشجویان اوکراین توسط بنیاد (UKRINE U.S) صرف گردیده است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ملی در اوکراین نیز با ارائه بورسیه تحصیلی خود به دانشجویان مقطع کارشناسی، به تامین هزینه های زندگی و تحصیلی آن در اوکراین کمک می نماید.

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ملی اوکراین باید حداقل نمره قبولی 12 را با ارائه یک انشا در زمینه بررسی برخی از جنبه های زندگی در اوکراین، ارائه دهند.

البته لازم به ذکر می باشد که انتخاب دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی، بر اساس پیشرفت های تحصیلی، نیاز مالی و ارزیابی انشاء آن ها، خواهد بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *