اوکراین, کاری

قوانین جدید وزرات کار اوکراین برای مهاجران

کار در اوکراین

مشاوران ارشد موسسه حقوقی و بین المللی آوات، اطلاعات مفیدی را در زمینه شرایط کار در اوکراین و چگونگی کاریابی در این کشور، مهاجرت به اوکراین از طریق کار برای شما متقاضیان، در خصوص یک مقاله جامع، بازگو می نمایند. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی کشور اوکراین که یکی از ایمن ترین و کم هزینه ترین راه ها برای مهاجرت به اوکراین می باشد، از این طریق برای اخذ ویزای کاری در اوکراین و برای اقامت کاری این کشور اقدام نمایند.

کار در اوکراین

لازم به ذکر است که حداقل مدرک تحصیلی برای کار کردن در این کشور و دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا، مدرک لیسانس می باشد.

کشور اوکراین، کشوری در اروپای شرقی می باشد، پایتخت این کشور، کیف و از شهر های مهم کشور اوکراین نیز خارکیف، کریمه و دنیپرو دیگر شهر های کشور اوکراین، می باشد.

زبان رسمی مردم اوکراین، اوکرانی می باشد اما محاوره زبان روسی در بین مردم اوکراین نیز به چشم می خورد.

مردم این کشور، از دین مسیحی ارتدوکس پیروی می کنند.

شرایط کار در اوکراین

متقاضی کار برای نیاز به یک دعوت نامه رسمی کاری از جانب کارفرما و یا یک شرکت معتبر دارد، قبل از اقدام متقاضی برای اخذ ویزای کار در اوکراین، کارفرما برای کسب اجازه کار نیروی خارجی در کشور اوکراین با مراجعه به اداره مهاجرت اوکراین باید اقدام نماید، بعد از صدور اجازه مجوز کارفرما می تواند دعوت نامه رسمی کاری خود را به متقاضی خارجی ارسال نماید و نیروی کار با مراجعه به کنسولگری کشور اوکراین در کشور خود برای اخذ ویزای کار درخواست خود را اعلام نماید.

البته کارفرما و یا شرکت معتبر اوکراینی قبل از مراجعه به اداره مهاجرت جهت کسب اجازه نیروی کار خارجی در این کشور، باید با نشر آگهی به مدت سه ماه در کشور اوکراین در جستجوی نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر خود باشد، در صورت نیافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، کارفرما موظف است که این آگهی را به مدت 3 ماه دیگر در تمامی کشور های هم جوار اوکراین که این کشور ها، عضو اتحادیه اروپا می باشند، نشر دهد.

کارفرما یا شرکت معتبر اگر در طی این سه ماه نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر خود را پیدا نکرد، می توانند برای کسب اجازه نیروی کار خارجی در اوکراین به اداره مهاجرت مراجعه و بقیه مراحل را انجام دهند.

انوع قرار داد کاری

قرارداد کاری که بین کارفرما و نیروی کار خارجی تنظیم می شود به سه صورت می باشد.

قرارداد کاری بلند مدت نامحدود: این گونه توافق ها شفاهی است و مبنی بر کار بلند مدت و نامحدود است و مربوط به شغل های خاص می باشد.

قرارداد کاری بلند مدت ثابت: در این قرار تمامی موارد ذکر شده در قرارداد یک به یک باید برای نیروی کار با توضیح کامل ذکر شود. مانند: تاریخ شروع و وظایف کارکنان

قرارداد کاری پروژه ای: متقاضیان کار موظفند دوره کارآموزی سه ماه را برای اخذ کار پروژه ای طی نمایند و بعد از گذراندن دوره کارآموزی، در صورت توافق کاری بین کارفرما و نیروی کار، با تنظیم قرارداد کاری جدید شروع به کار نمایند.

مدارک لازم

  • پاسپورت
  • عکس
  • درخواست توسط متقاضی کار
  • تاییدیه تمکن مالی از بانک معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمانی بیمه ای

 قوانین کار طبق وزارت کار و امور اجتماعی

در اوکراین، ساعت کاری کارمندان در هفته تقریبا از 40 ساعت بیشتر تجاوز می نماید و اضافه کاری تعلق گرفته به کارمندان در سال فقط تا 120 ساعت محاسبه می شود. البته لازم به ذکر است که نرخ ساعت کار دوبرابر محاسبه می شود و همه شرکت ها و کارفرمایان موظف به پرداخت اضافه کاری مشخص شده برای کارکنان می باشند.

ساعت کاری کارگران سنین 16 تا 18 سال نیز در هفته 36 ساعت می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *