اتریش

معرفی دانشگاه های اتریش

امروز می خواهیم لیست دانشگاه های اتریش را ارائه کنیم. پس اگر می خواهید با بهترین دانشگاه های اتریش آشنا شوید، با ما همراه باشید. اتریش با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر در اروپای مرکزی قرار دارد و با کشورهای جمهوری چک، آلمان، مجارستان، اسلواکی، اسلوونی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز است. مرکر، صدراعظم آلمان، اتریش را باکیفیت ترین کشور دنیا برای زندگی می داند. درصد پایین جرم و جنایت، امنیت اجتماعی بالا و تفریحات متعدد، اتریش را به یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. همچنین اتریش مقصدی ایده آل برای دانشمندان، دانشجویان، روانشناسان و هنرمندان است.

معرفی دانشگاه های اتریش

اگر اتریش مقصد شما نیز هست؛ لازم است که با لیست دانشگاه های اتریش آشنا شوید. در تمام شهرهای اتریش، دانشگاه هایی با رنکینگ های جهانی بالا دیده می شود. دانشگاه های تجارت، وکالت، پزشکی و مهندسی اتریش در دنیا زبان زد هستند. دانشگاه های بین المللی اتریش با ارائه برنامه های متنوع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال جذب دانشجویان مستعدی چون شما هستند. حال که صحبت از برنامه های درسی شد، قبل از پرداختن به لیست دانشگاه های اتریش اجازه دهید، پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در اتریش را معرفی کنیم.

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه های اتریش

سیستم آموزش عالی اتریش شامل 791 برنامه تحصیلی است. 405 دوره کارشناسی در 57 دانشگاه ارائه می شود. مقطع کارشناسی ارشد نیز شامل 291 دوره در 47 دانشگاه مختلف است. همچنین 95 برنامه دکتری در 25 دانشگاه اتریش برگزار می شود. پس شما برای تحصیل در اتریش با لیست متنوعی از دوره ها مواجه هستید. در بین محبوب ترین رشته های تحصیلی در اتریش می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

رشته تجارت

در 33 دانشگاه ارائه می شود

رشته مدیریت

در 32 دانشگاه ارائه می شود

رشته هنر

در 26 دانشگاه ارائه می شود

رشته علوم پزشکی

در 22 دانشگاه ارائه می شوند

رشته تکنولوژی

در 22 دانشگاه ارائه می شود

رشته های مهندسی

در 21 دانشگاه ارائه می شوند

حال که با پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در اتریش آشنا شدیم، بهتر است که نگاهی هم به بزرگترین شهرهای دانشگاهی اتریش داشته باشیم. سپس به بحث لیست دانشگاه های اتریش برگردیم.

تعداد دانشگاه های اتریش در بزرگترین شهرهای اتریش

بزرگترین شهرهای اتریش با بیشترین تعداد دانشگاه عبارتند از:

  • وین با 20 دانشگاه
  • لینز با 8 دانشگاه
  • سالزبورگ با 7 دانشگاه
  • گراتس با 5 دانشگاه
  • اینسبورگ با 4 دانشگاه
  • کلاگنفورت با 4 دانشگاه
  • آیزنشتات با 2 دانشگاه
  • فلدریخ با 2 دانشگاه
  • کرمس آن در دوناو با 2 دانشگاه
  • بادن با 1 دانشگاه

به طور معمول، شهرهای مذکور مقصد دانشجویان بین المللی هستند. اما در ادامه بحث لیست دانشگاه های اتریش اجازه دهید که بهترین دانشگاه های این کشور را معرفی کنیم.

لیست دانشگاه های اتریش با رنکینگ های جهانی

در این بخش 15 دانشگاه برتر اتریش را معرفی می کنیم. همچنین به رنکینگ 2021 این دانشگاه ها در سیستم رتبه بندی تایمز نیز اشاره می کنیم:

  1. دانشگاه وین با رنکینگ 164
  2. دانشگاه پزشکی گراتس با رنکینگ 201
  3. دانشگاه پزشکی اینسبروک با رنکینگ 201
  4. دانشگاه پزشکی وین با رنکینگ 201
  5. دانشگاه کلاگنفورت با رنکینگ 301
  6. دانشگاه اینسبروک با رنکینگ 351
  7. دانشگاه تکنولوژی وین با رنکینگ 401
  8. دانشگاه تکنولوژی گراتس با رنکینگ 501
  9. دانشگاه یوهانس کپلر با رنکینگ 601
  10. دانشگاه کارل فرانتسنس گراتس با رنکینگ 601
  11. دانشگاه لئوبن اتریش با رنکینگ 801
  12. دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین (فاقد رنکینگ در سیستم رتبه بندی تایمز)
  13. دانشگاه اقتصاد و تجارت وین (فاقد رنکینگ در سیستم رتبه بندی تایمز)
  14. دانشگاه پزشکی Veterinary وین (فاقد رنکینگ در سیستم رتبه بندی تایمز)
  15. دانشگاه سالزبورگ (فاقد رنکینگ در سیستم رتبه بندی تایمز)

حال که از لیست بهترین دانشگاه های اتریش مطلع شدیم، بد نیست که در ادامه بعضی از این دانشگاه ها را با جزئیات بیشتری بشناسیم.

دانشگاه وین

دانشگاه وین، دانشگاهی دولتی در شهر وین است. دانشگاه وین در سال 1365 میلادی توسط دوک رودلف چهارم تاسیس شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در کشورهای آلمانی زبان شناخته می شود. همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا بشمار می رود. رشته های علوم انسانی در وین طرفداران زیادی دارد. 15 نفر از برندگان جایزه نوبل از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. در حال حاضر، دانشگاه وین میزبان 94 هزار دانشجو است و 175 برنامه متنوع تحصیلی را ارائه می دهد. دانشگاه وین با 6600 دانشکده در کشور به عنوان بزرگترین موسسه تحقیقاتی اتریش نیز شناخته می شود.

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین، دانشجویان خود را برای رویارویی با چالش های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و محیطی دنیای فردا تربیت می کند. دانشگاه اقتصاد و تجارت در سال 1898 تاسیس شده است. این دانشگاه برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان بین المللی، دوره های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه اقتصاد و تجارت وین موردتایید مشهورترین سیستم های امتیازدهی دانشگاه های تجارت در دنیا یعنی (EQUIS)، (AACSB) و (AMBA) است‌. کمتر از 1% دانشگاه های تجارت دنیا همزمان مورد تایید این سه سیستم هستند. جالب است بدانید که از هر 4 دانشجوی این دانشگاه، یک نفر آنها خارجی است. دانشگاه اقتصاد و تجارت با مساحتی بالغ بر 55 هزار مترمربع از معماری بی نظیری نیز بهره می برد.

دانشگاه یوهانس کپلر

دانشگاه یوهانس کپلر با فضایی شبیه به پارک در سال 1966 پایه گذاری شد. در حال حاضر، 19 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف در حال تحصیل در یوهانس کپلر هستند. دانشکده اقتصاد، تجارت و علوم اجتماعی یوهانس کپلر مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت می کند. دانشکده حقوق نیز روی قوانین تجارت بین المللی، خصوصی و عمومی متمرکز است. دانشکده مهندسی و علوم طبیعی نیز در ارتباط با صنعت و تجارت بومی و بین المللی فعالیت می کند. دانشکده پزشکی، جدیدترین دانشکده یوهانس کپلر است که در سال 2014 راه اندازی شد.

دانشگاه اینسبروک

در لیست دانشگاه های اتریش، اینسبروک به عنوان سومین دانشگاه بزرگ کشور دیده می شود. همچنین بزرگترین دانشگاه غرب اتریش بشمار می رود. قدمت این دانشگاه قدیمی به سال 1669 برمی گردد. هدف اصلی دانشگاه اینسبروک برقراری ارتباط بین دنیای علم و جامعه است. این دانشگاه حدود 28 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین یکی دیگر از بهترین ها در لیست دانشگاه های اتریش است. این دانشگاه در سال 1874 تاسیس شده است. دانشگاه منابع طبیعی و علوم انسانی، مرکزی برای تحصیل و تحقیق در مورد منابع تجدیدپذیر است. در واقع هدف دانشگاه برقراری ارتباط بین علوم طبیعی، اقتصاد و علوم مهندسی است؛ به گونه ای که منجر به استفاده درست و مقرون بصرفه از منابع طبیعی شود.

دانشگاه تکنولوژی گراتس

قدمت دانشگاه تکنولوژی گراتس به سال 1811 برمی گردد. این دانشگاه از نظر مطالعه علوم و مهندسی حائر اهمیت است و در جمع 10 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد. هدف اصلی دانشگاه تکنولوژی گراتس، خلق راه هایی پایدار برای بهبود شرایط اقتصاد، جامعه و محیط زیست است.

دانشگاه پزشکی گراتس

دانشگاه پزشکی گراتس رتبه دوم لیست دانشگاه های اتریش را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال 2004 تاسیس شد. روابط اساتید، دانشجویان و کارمندان در این دانشگاه مبتنی بر مدل های روانشناسانه است. دانشگاه پزشکی گراتس شامل 16 موسسه، 19 دپارتمان و 3 کلینیک است.

دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی اروپا است که قدمت آن به سال 1365 برمی گردد. دانشگاه پزشکی وین به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی در کشورهای آلمانی زبان بشمار می رود. این دانشگاه شامل 26 بیمارستان دانشگاهی، 3 کلینیک، 12 مرکز مطالعه تئوری پزشکی و ده ها آزمایشگاه است.

زبان تحصیل در اتریش

اگر مایل به مهاجرت تحصیلی به اتریش هستید؛ در بین لیست دانشگاه های اتریش، مناسب ترین گزینه را انتخاب و اپلای کنید. لازم به ذکر است که زبان تحصیل در اتریش، آلمانی و انگلیسی است. بنابراین برای گرفتن پذیرش تحصیلی به مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیاز دارید. بعد از اخذ پذیرش باید برای گرفتن ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید. پس از دریافت ویزا می توانید تحصیلات خود را در اتریش آغاز کنید. بنابراین احتمالاً مایل هستید که در مورد هزینه زندگی و تحصیل در کشور اتریش نیز بدانید. بدین منظور می توانید بخش پایانی مقاله را نیز بخوانید.

هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه های اتریش

هزینه تحصیل در اتریش نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون بصرفه است. برای تحصیل در اتریش باید حدود 720 یورو در هر نیمسال تحصیلی پرداخت کنید. هزینه زندگی در اتریش به شهر محل اقامت و سبک زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه زندگی در وین به مراتب بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای لینز، سالزبورگ و اینسبروک است. با انجام کار پاره وقت و گرفتن بورسیه تحصیلی می تواند تمام یا بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کنید. بعد از اتمام تحصیل هم می توانید به مدت 12 ماه در اتریش بمانید، اگر در این مدت موفق به پیدا کردن کار شوید؛ می توانید ویزای کار اتریش را دریافت کنید. اگر 3 تا 5 سال در اتریش کار و زندگی کنید و مالیات بپردازید؛ در نهایت می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت کنید.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

4.6/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *