تحصیلی, نروژ

چگونه بورسیه تحصیلی نروژ را دریافت کنیم؟

بورسیه تحصیلی در نروژ

شرایط و قوانین بورسیه تحصیلی نروژ  در سال جدید میلادی و بررسی و اطلاعات مورد نظر در خصوص بورسیه تحصیلی نروژ را در این مقاله به چالش خواهیم کشاند.همواره و در همه موارد داشتن اطلاعات در خصوص بورسیه تحصیلی نروژ برای متقاضیان امر مهاجرت به نروز از طریق تحصیل و افرادی که درخواست ویزای تحصیلی نروژ را دارند بسیار مهم بوده است.

نیم نگاهی به کشور زیبای نروژ

کشور نروژ یکی دیگر از کشور های به روز و پیشرفته ی جهانی می باشد.کشور نروژ کشوری پادشاهی می باشد .نروژ کشوری مستقل می باشد این کشور به هیچ کشوری وابسته نمی باشد و قانون های نروژ بر اساس  قانون خود نروژ و بر گرفته از قوانین کشور خاصی نمی باشد .  قلب و پایتخت کشور نروژ اسلو می باشد .  زبان رسمی و اصلی کشور نروژ نروژی و سامی می باشد . کشور نروژ دارای زبان های محلی مختلفی می باشد  اعم از کوین / رومانی / اسکاندرومانی.

کشور نروژ دارای مذاهب گوناگون و مختلفی می باشد.  آخرین سر شماری آماری در کشور نروژ به ۵ میلیون نفر رسیده است.

توسعه ی اقتصادی کشور نروژ

توسعه ی  اقتصادی در کشور نروژ بسیار بالا می باشد . واحد پول کشور نروژ کرون نروژ می باشد .

نروژ کشوری سرد و کوهستانی می باشد . کشور نروژ یکی دیگر از کشور های بروز دنیا از نظر امکانات آموزشی می باشد  و به ددلیل رایگان بودن تحصیل این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان جهان در هر مقطعی قرار گرفته است .

دانشگاه های نروژ

نروژ دارای تعداد زیادی  دانشگاه و موسسات آموزشی  معتبر در سطح جهانی می باشد. نروژ دارای هفت دانشگاه معتبر و دولتی در سطح جهانی می باشد.نروژ همچنین با دارا بودن امکانات آموزشی با کیفیت و به روز دنیا جزو کشور های بنام جهانی از نظر کیفیت آموزشی می باشد. دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور نروژ اکثر رشته های معتبر سطح جهانی را پوشش می دهند. کشور نروژ  که جزء کشور های اسکاندیناوی است یکی دیگر از کشور های عضو ویزای شنگن است.

تدریس در دانشگاه های نروژ به زبان انگلیسی می باشد و همین امر سبب شده متقاضان زیادی خواهان کشور نروژ باشند .

تحصیل در دانشگاه های نروژ

برای تحصیل در نروژ در مقاطع مختلف مدرک زبان آیلتس الزامی است.دانشجویان متقاضی بورسیه ی تحصیلی در کشور نروژ دارای مزایایی می باشند . از جمله این مزایا می توان به تحصیل رایگان /  امکان اتمام در و اخذ اقامت دائم کشور نروژ / بر خورداری از کمک هزینه ی تحصیلی بر خورداری از خدمات بیمه ی رایگان برای فرد و همراه او اشاره کرد.

 اما لازم به ذکر می باشد که کشور نروژ از کشور های پر هزینه ی جهان می باشد و این امر سبب شده است تعداد افرادی برای مها جرت تحصیلی به نروژ تعلل کند. دولت کشور نروژ برای همین امر بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان عزیز خارجی قرار داده است .

بورسیه ی تحصیلی نروژ چیست؟

بورسیه تحصیلی به معنای این می باشد که شما به کشور مورد نظرتان برای تحصیل مها جرت می کنید و دولت کشوری مانند نروژ  برای شما تسهیلاتی در غالب وام ارائه می دهد .  این تسهیلات ممکن است از سوی مراکز اموزشی مانند دانشگاه ها و … به شما ارائه شود .

بورسیه ی تحصیلی در کشور های مختلفی امکان پذیر است و این امر از کشور نروژ نیز مستثنی نمی باشد .

بورسیه ی تحصیلی در کشور نروژ در مقاطع تحصیلی مختلفی انجام می پذیرد . اخذ بورسیه ی تحصیلی در دانشگاه های مختلفی امکان پذیر می باشد. بهترین و معتبرترین دانشگاه کشور نروژ از نظر ارائه ی بورسیه ی تحصیلی دانشگاه اسلو در پایتخت کشور نروژ می باشد.

مزایای بورسیه تحصیلی نروژ

بورسیه تحصیلی کشور نروژ دارای مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان تحصیلی می باشد .  این مزایا شامل کمک هزینه ی تحصیلی / کمک هزینه ی حمل و نقل می باشد .

بورسیه ی تحصیلی دارای شرایطی می باشد .

بورسیه تحصیلی در نروژ به اینگونه می باشد که ۴۵ % به صورت کمک هزینه به متقاضی بورسیه داد می شود و متقاضی این مقدار هزینه را نباید پس دهد اما ۵۵ % دیگر بورسیه ی تحصیلی به صورت وام تحصیلی به دانشجو متقاضی بورسیه ارائه می شود .

دانشجو ی بورسیه شده در نروژ از تمامی مزایای تحصیلی کشور نروژ بر خوردار می شود و مانند شهروندان دانشجوی این کشور از مزایای نروژ بر خوردار می شود .

بورسیه تحصیلی کشور نروژ برای افراد دارای شرایطی  امکان پذیر می باشد .  بورسیه ی تحصیلی در کشور نروژ فقط برای دانشجو یانی  امکان پذیر می با شد که دارای رزومه ی تحصیلی با کیفیتی در کشور مبدا خود  می باشند .

مبلغ و هزینه بورسیه تحصیلی نروژ

مبلغ ارائه ی بورسیه ی تحصیلی به دانشجویان متقاضی  کشور نروژ  بر اساس نوع دانشگاه متفاوت و متغیر می باشد .

برای آگاهی از مبالغ بورسیه ی ارائه شده در هر دانشگاهی و نوع مدرک ارائه شده  در کشور نروژ  به فرد متقاضی پیشنهاد می شود که تحقیقی به عمل آورد .

برای بورسیه ی تحصیلی نروژ مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی لازم می باشد در غیر این صورت متقاضی  به مشکل بر خواهد خورد .

مدارک لازم جهت پذیرش بورسیه تحصیلی

مدارک مورد نیاز در مرحله ی اول داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل نمره ی ۵ می باشد . یا داشتن مدرک زبان تافل با حداقل نمره ی ۸۰می باشد . تاریخ شروع سال تحصیلی برای دانشجویانی که با بورسیه ی تحصیلی وارد دانشگاه شده اند متفاوت و متغیر  می باشد ، اما لازم به ذکر می باشد که اکثر دانشگاه های کشور نروژ از ۱ اکتبر تا ۱ دسامبر زمان شروع سال تحصیلی شان می باشد .

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کارشناسی

  • در اختیار داشتن مدرک دیپلم دوره ی دبیرستان
  • در اختیار داشتن تمامی ریز نمرات سال های اخیر
  • در اختیار داشتن مدرک زبان نروژی
  • یک قطعه عکس از چهره ی زمان حال شما

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد

  • در اختیار داشتن مدرک زبان نروژ ی و انگلیسی
  • در اختیار داشتن مدرک دیپلم و لیسانس
  • در اختیار داشتن تمامی ریز نمرات لیسانس و دیپلم
  • یک قطعه عکس

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

  • در اختیار داشتن مدرک زبان  انگلیسی
  • در اختیار داشتن مدرک دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس
  • در اختیار داشتن تمامی ریز نمرات دیپلم و کارشناسی و کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در نروژ

مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی

طول مدت اتمام دوره ی کارشناسی در کشور نروژ ۳ سال می باشد. تدریس در مقطع کارشناسی در کشور نروژ به زبان نروژی ارائه می شود. و برای بورسیه ی تحصیلی در مقطع کارشناسی فرد متقاضی باید تسلط به زبان نروژی داشته باشد در غیر این صورت با مشکل جدی بر خواهد خورد. بورسیه ی تحصیلی در مقطع کارشناسی برای افراد دارای دیپلم شامل نمی شود و فرد باید حداقل فوق دیپلم خود را در دانشگاه های کشور خود اخذ کرده باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

طول مدت اتمام  مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ ۲ سال می باشد . تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی و گاها به زبان نروژی می باشد .

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری

طول مدت اتمام مقطع دکترا در کشور نروژ  ۲ سال  می باشد . تدریس در مقطع دکترا در نروژ به زبان انگلیسی صورت خواهد گرفت .

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.8/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. هلگا گفت:

    سلام من دانشجوی رشته حقوق هستم می خواستم بدونم شرایط بورس چه طوری هست میشه توضیح بدین

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام برای دریافت راهنمایی میتونین با شماره تماس های موجود در سایت از طریق واتس اپ تماس بگیرید

  2. مونا آغشته مقدم گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در حال اپلای برای نروژ هستم در مقطع ارشد رشته فایننس و یا رشته های مدیریتی مرتبط به فایننس، من من به هیچ عنوان بورسیه کشور نروژ رو نشنیده بود چون اکثر دانشگاه ها نروژ رایگان هستند و شهریه ندارن بورسیه هم ندارند و هزینه های کامل زندگی بر عهده خود فرد هستش با توجه به این موضوع میخواستم بدونم این بورس چه نوع بورسی هستش و اینکه این بورسیه مربوط به کدوم دانشگاه ها میشه؟؟ ایا به رشته های خاصی تعلق میگیره؟؟ ممنون از اطلاعات جامع سایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *