تحصیلی, نروژ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

یکی از روش های امن و به صرفه برای مهاجرت، تحصیل در نروژ و به خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ می باشد. دانشجویان با تحصیل در نروژ می توانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. کما اینکه نروژ دارای دانشگاه های برتر رشته های علوم پزشکی، در سطح اروپایی می باشد و متقاضیان با تحصیل در نروژ، با آرزوی اقامت نروژ و داشتن یک زندگی با کیفیت عالی و ایده آل را به همراه خواهند داشت.

سازمان مهاجرتی آوات سعی بر این دارد تا تمامی اطلاعات را در زمینه شرایط تحصیل در نروژ در سال 2023 را در اختیار تمامی متقاضیان عزیز قرار دهد و امید بر آن است با مشورت با مشاوران گروه مهاجرتی آوات در امر مهاجرت به نروژ به مراتب بالاتری دست پیدا نمایند. به طور کلی یکی از راه های مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت و تابعیت در نروژ، تحصیل در نروژ می باشد.

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت و تابعیت در نروژ خواهان بسیاری دارد، به همین دلیل اروپایی ها، نروژ را قلب سرزمین اروپا می دانند و مهاجرت به نروژ را آرزویی برای متقاضیان بین المللی خارجی می دانند.

البته دست یابی به این کشور خوش آب و هوا آن چنان که متقاضیان فکر می نمایند، سخت نیست. نروژ به دلیل اقتصاد بالا و توسعه روز افزون در آن، هزینه های زندگی و تحصیلی بی شماری را شامل می شود.

کشور نروژ از جمله کشور های اسکاندیناوی می باشد و دارای آب و هوای سردی می باشد.

کشور نروژ در سطح تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ، دارای دانشگاه های معتبر و برتر دولتی و خصوصی می باشد و این دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی خارجی را، تحت نظر خود قرار داده و آن ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ و پرورش دانشجویان برای کار در درمانگاه ها و بیمارستان ها آماده می سازد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ، با تعداد کمی از دانشجویان تشکیل می شود و مدت تحصیل در رشته پزشکی، 6 سال و مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در نروژ پنج سال می باشد و متقاضیان با گذراندن یک دوره هجده ماهه کارآموزی در نروژ، مراحل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ را تکمیل نموده و در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به کار می شوند.

برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نروژ، مدرک آیلتس 6 و یا مدرک نروژی B2 مورد نیاز می باشد. به طور کلی، دانشگاه های موجود در نروژ فقط در سال یک بار، پذیرش تحصیلی دانشجویان را قبول می نمایند.

اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

لازم به ذکر می باشد که متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ را خواهان می باشند باید دارای مدرک دیپلم از رشته های ریاضی و تجربی باشند.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ قبل از اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ، باید دوره دو ساله را در کالج های نروژ به عنوان پیش دانشگاهی طی نمایند و بعد از سپری نمودن دوره دو ساله کالج خود، با شرکت کردن در آزمون ورودی دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ و کسب موفقیت در آن، می توانند برای اخذ پذیرش دانشگاه های نروژ اقدام نمایند.

متقاضیان اگر می خواهند در دانشگاه هایی به زبان نروژی تحصیل نمایند و از پرداخت شهریه دانشگاهی معاف شوند، باید یک دوره ی یک ساله برای یادگیری زبان نروژی سپری نمایند.

برای مثال دانشگاه اسلو در نروژ، در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، شهریه ای بابت پرداخت به دانشگاه دریافت نمی نماید.

سیستم آموزشی در نروژ

به طور کلی سیستم آموزشی در نروژ به این گونه می باشد که از هیچ یک از دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و هیچ یک از رشته های تحصیلی در نروژ، شهریه ای دریافت نمی شود، فقط هزینه ای معادل سیصد تا هفتصد کرون بابت ثبت نام در دانشگاه های مختلف نروژ، انجام می گیرد.

البته لازم به ذکر می باشد که دانشجویان با پرداخت هزینه ثبت نام، کارتی به نام کارت ترم دریافت می نمایند، تا بتوانند از تسهیلات رایگان و امتیازات ارائه شده از طرف کشور نروژ استفاده نمایند.

اگر قصد اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ را دارید، سازمان مهاجرتی آوات این اطمینان خاطر را به شما متقاضیان عزیز می دهد که بهترین دانشگاه های اروپایی در نروژ واقع شده اند، البته باید این را به خدمت شما متقاضیان عزیز برسانیم که تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان می باشد، اما به طور کلی هزینه های زندگی و تحصیل در نروژ به نسبت بالا می باشد و آن چیزی که در تحصیل در نروژ بسیار هزینه بر خواهد بود، هزینه اجاره منزل و مواد غذایی می باشد.

البته لازم به ذکر است برای دانشجویان بین المللی خارجی در هنگام پذیرش تحصیلی در پزشکی و دندانپزشکی نروژ، الویت با خوابگاه دانشجویی می باشد که طبق شرایطی که دانشجویان برای خوابگاه های دانشجویی خود در نظر می گیرند، هزینه ای متفاوت در بر خواهد داشت.

هزینه های زندگی و تحصیلی در نروژ

البته هزینه های زندگی و تحصیلی در نروژ علاوه بر هزینه خوابگاه دانشجویی و یا هزینه اجاره ملک مسکونی و یا آپارتمان، شامل دیگر هزینه های زندگی در نروژ می شود که شامل : خرید مواد غذایی، خرید پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه آب و برق و تلفن و اینترنت و دیگر هزینه های جانبی نیز می گردد.

البته لازم به ذکر می باشد که علاوه بر هزینه های زندگی و تحصیل در نروژ، تمامی متقاضیان مهاجرت به نروژ نیز به محض ورود به کشور نروژ باید هزینه ای برای اخذ ویزا، هزینه ای برای بیمه درمانی و هزینه ای برای انجام آزمابشات پزشکی در نروژ، صرف نمایند.

البته دانشجویان در این مقطع تحصیلی اجازه کار بیست ساعت در هفته را به صورت نیمه وقت خواهند داشت و می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در نروژ را تامین و در آن صرفه جویی نمایند.

مهاجرت به نروژ:

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *