کانادا

تحصیل رشته مدیریت در کانادا

با گسترش صنعت و تجارت، شرکت ها به دنبال متخصصان خلاق و بسیار ماهر در زمینه مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و اصول مالی هستند. به همین دلیل مدرک آکادمیک مدیریت همچنان یکی از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاهی است. رشته مدیریت یکی از دوره های آموزشی مورد توجه دانشجویان برای ادامه تحصیل است. از طرفی، دانشگاه های کانادا طیف گسترده ای از رشته های مدیریت را با کیفیت آموزشی بسیار بالا و شهریه مقرون به صرفه ارائه می دهند که گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. بنابراین اگر به دنبال توسعه دانش و مهارت های مدیریتی خود هستید و قصد دارید در کانادا به تحصیل مشغول شوید، این مطلب برایتان مفید و کاربردی خواهد بود.

اصلی ترین دلایل برای تحصیل مدیریت در کانادا

قبل از اینکه به معرفی برنامه های آموزشی در حوزه مدیریت در کانادا بپردازیم، لازم است اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی را تشویق می کند تا در رشته مدیریت در کانادا به تحصیل مشغول شوند بطور خلاصه بررسی کنیم:

  • دانشگاه های مدیریت با رتبه های برتر جهانی: جالب است بدانید که 5 دانشگاه کانادا برای تجارت و مدیریت در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و سایر دانشگاه های کانادا نیز در این حوزه شهرت علمی جهانی دارند. پس تحصیل مدیریت در کانادا این فرصت ارزشمند را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که در برترین مراکز آموزشی جهان تحصیل کنند.
  • تنوع در دوره های مدیریت: طیف بسیار وسیعی از رشته ها و تخصص ها برای دوره های مدیریت در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد مانند مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی، مدیریت هتل، مدیریت بازرگانی، مدیریت صتعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت در حوزه سلامت و غیره.
  • فرصت های شغلی عالی: فارع التحصیلان رشته های مدیریت از کانادا آینده شغلی تضمین شده ای را نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان دارند. به عنوان مثال متوسط حقوق یک مدیر پروژه در کانادا بین 45 هزار تا 75 هزار دلار کانادا و برای یک مدیر زنجیره تامین تا 81 هزار دلار در سال است.

رشته مدیریت در کانادا

دوره مدیریت در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلفی به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان بین المللی می توانند در دوره های دیپلم مدیریت، لیسانس مدیریت، فوق لیسانس مدیریت و دکترا به تحصیل مشغول شوند. گرایش ها و تخصص های متنوعی در رشته مدیریت وجود دارد که متقاضیان می توانند با توجه به علاقه خود بهتیرین رشته مدیریت و تخصص آن را انتخاب نمایند. دروس رشته مدیریت به گونه ای طراحی شده اند که عادات حل مسئله، مدیریت بحران، ایجاد روابط با مشتریان، مدیریت منابع انسانی، نظم و هماهنگی، خلاقیت و ایده پردازی، برنامه ریزی کسب و کار و درآمد و امور مالی و غیره را در دانشجویان ایجاد می کنند.

در ادامه لیست کاملی از برنامه های آموزشی درجه یک در رشته مدیریت در کانادا ارائه می شود:

دیپلم مدیریت در کانادا

دیپلم مدیریت Diploma in Management در کانادا یک برنامه تحصیلی 2 ساله است و برای دانشجویانی طراحی شده است که به دنبال فعالیت حرفه ای در زمینه های بازاریابی، مالی، منابع انسانی، تجارت، کارآفرینی و غیره هستند. دانشجویان بین المللی می توانند در رشته های زیر دیپلم مدیریت از کانادا دریافت کنند:

  • دیپلم مدیریت بازرگانی
  • دیپلم مدیریت رسانه های تعاملی مانند شبکه های اجتماعی
  • دیپلم مدیریت پروژه
  • دیپلم مدیریت بازرگانی جهانی یا تجارت جهانی
  • دیپلم مدیریت زنجیره تامین
  • دیپلم مدیریت بازرگانی

لیسانس مدیریت در کانادا

مدرک لیسانس مدیریت Bachelor in Management یک دوره آموزشی خلاقانه و بین رشته ای است و به دانشجویان این فرصت را می دند که ترکیبی از مدیریت اطلاعات، مدیریت منابع طبیعی، مدیریت دولتی و سیاسی و مدیریت بازرگانی را بیاموزند. دوره لیسانس مدیریت 4 ساله است. برخی از دوره های کارشناسی مدیریت در کانادا به شرح زیر است:

  • BBA در مدیریت پروژه
  • BBA در رهبری کارآفرینی
  • BBA در مدیریت بازاریابی
  • BBA در مدیریت عمومی
  • BCom در مدیریت مد
  • BCom در مطالعات مدیریت
  • لیسانس مدیریت بازرگانی
  • لیسانس مدیریت یا BMgmt
  • لیسانس مدیریت فناوری بازرگانی
  • لیسانس مدیریت محیط زیست
  • لیسانس مدیریت بازرگانی مد
  • لیسانس مدیریت هتلداری

فوق لیسانس مدیریت در کانادا

فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد مدیریت Masters in Management به دانشجویان فرصت می دهد تا دانش تخصصی در موضوعاتی مانند کارآفرینی، تجزیه و تحلیل بازار و بازاریابی، مدیریت پروژه یا کسب و کار و غیره را کسب نمایند. اکثر دانشگاه های کانادا دوره فوق لیسانس مدیریت را 2 ساله برگزار می کنند و برخی از رشته های فوق لیسانس مدیریت یک ساله هستند. برخی از رشته های فوق لیسانس مدیریت در کانادا عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مدیریت – MSc in Management
  • کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری – Tourism Management
  • کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی یا مدیریت صنعتی – Engineering Management
  • کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل مدیریت و داده – Strategic Mining Management
  • کارشناسی ارشد مدیریت جهانی – Global Management
  • کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک معدن – Strategic Mining Management
  • کارشناسی ارشد در مدیریت منابع – Resource Management

دیپلم حرفه ای مدیریت در کانادا

دیپلم حرفه ای یا post graduate diploma  یا PG Diploma در رشته مدیریت در کانادا برای دانشجویانی است که مدرک لیسانس مدیریت خود را دریافت کرده اند و تمایل دارند در یکی از تخصص های مدیریت مشغول به کار شوند. این دوره آموزشی درک روشنی از تمامی اصول مدیریت مانند مدیریت بازاریابی، مدیریت ارتباطات، مدیریت تجارت و کسب و کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت حساابداری و غیره را به دانشجویان ارائه می دهد. دیپلم حرفه ای مدیریت در کانادا شامل دوره های زیر است:

  • مبانی مدیریت
  • حسابداری
  • کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک
  • مدیریت منابع انسانی
  • امور مالی کسب و کار یا تجارت
  • اقتصاد خرد و اقتصاد کلان

لیست بهترین رشته های مدیریت در کانادا

زمانی که تصمیم میگیرید در کانادا به تحصیل در رشته مدیریت مشغول شوید، با طیف وسیعی از دوره های آموزشی مدیریت مواجه می شود. دانشگاه های کانادا بیشترین تنوع را در رشته مدیریت دارند. بنابراین اطلاع از برترین رشته های مدیریت می تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای ادامه تحصیل کمک کند.

رشته مدیریت تجارت جهانی

رشته مدیریت تجارت جهانی که به آن Global Business Management گفته می شود، دانشجویان را با اصول مدیریت بازرگانی بین المللی و مفاهیم موفقیت در رقابت های تجاری بین المللی و حل بحران ها و چالش های تجارت جهانی و غیره آشنا می کند. رشته مدیریت بازرگانی و تجارت جهانی یک رشته فوق لیسانس است.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت تجارت جهانی 2 سال 17 هزار و 700 دلار کانادا

 

رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی یا Business Administration Management در کانادا، در مقطع دیپلم حرفه ای ارائه می شود و به دانشجویان کمک می کند تا دانش و مهارت بالایی در زمینه مدیریت کسب و کارها بدست آورند. این دوره شامل روش های نویت یادگیری، سمینارها، پروژه های تحقیقاتی کاربردی و ارائه تکالیف است.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت بازرگانی 3 سال 17 هزار و 100 دلار کانادا

 

رشته مدیریت منابع انسانی

رشته مدیریت منابع انسانی یا Human Resource Management  به دانشجویان کمک می کند تا پیشینه جامعه در حوزه مدیریت منابع انسانی کسب کنند. این مهارت نقش بسیار مهمی در ایجاد یک سازمان موفق و داشتن نیروی کار مناسب در سازمان ایفا می کند. رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته های تحصیلات تکمیلی به حساب می آید.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت منابع انسانی 1 سال 17 هزار دلار کانادا

 

رشته مدیریت هتل

دانشگاه هایی که رشته مدیریت هتل یا Hotel Management را در کانادا ارائه می دهند، دانشجویانی با مهارت های تجاری را می پذیرند و به آنها طیف گسترده ای از دانش و مهارت های لازم مانند مدیریت عملیات خانده داری، مدیریت رستوران، مدیریت مشتری ، مدیریت منابع انسانی و غیره را آموزش می دهند. این رشته یک دیپلم مدیریت 2 ساله است.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت هتل 2 سال 17 هزار و 300 دلار کانادا

 

رشته مدیریت زنجیره تامین

رشته مدیریت زنجیره تامین یا Supply Chain Management یک دوره مدیریتی بین رشته ای محسوب می شود. زنجیره تامین نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری های سازمان دارد و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و تاثیرات مثبت اقلیمی دارد.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت زنجیره تامین 1 سال 18 هزار و 300 دلار کانادا

 

رشته مدیریت پروژه

رشته مدیریت پروژه یا Project Management یکی از برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی در کانادا است و دانش کاربردی و پایه ای را در مدیریت پروژه های سازمانی، اتمام به موقع و مقرون بصرفه بودن پروژه به دانشجویان ارائه می دهد.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت پروژه 1 سال 22 هزار دلار کانادا

 

رشته مدیریت خدمات درمانی و سلامت

رشته مدیریت خدمات درمانی و سلامت یا Healthcare Management دانشجویان را برای مدیریت سیستم ها و سازمان های ارائه کننده خدمات درمانی، بهداشت و سلامت، ارتقای سلامت و بهداشت، پیشگیری از بیماری ها، مدیریت بحران و مراقبت های بیمار محور آموزش می دهد.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت خدمات درمانی و سلامت 4 سال 18 هزار دلار کانادا

 

رشته مدیریت ساخت و ساز

رشته مدیریت ساخت و ساز Construction Management بر مطالعه مدیریت پروژه های ساختمانی، صنعتی، تجاری، مسکونی و سازمانی تمرکز دارد. این دوره تحصیلی بخصوص برای افرادی مناسب اسست که تمایل دارند به عنوان مدیر در پروژه های ساخت و ساز استخدام شوند.

نام رشته طول مدت تحصیل میانگین شهریه سالانه
مدیریت ساخت و ساز 1 سال 26 هزار دلار کانادا

 

شرایط پذیرش در رشته مدیریت از دانشگاه های کانادا

برای اخذ پذیرش در رشته مدیریت از یکی از دانشگاه های کانادا باید طبق معیارهایی که هر دانشگاه اعلام می کند برای قبولی در آن رشته واجد شرایط باشید. درست است که هر دانشگاه یا کالج در کانادا شرایط خاص خود را برای پذیرش دارد اما در اینجا شرایط کلی را که باید قبل از اپلای برای رشته مدیریت در کانادا داشته باشید، شرح می دهیم:

  • مدرک تحصیلی معتبر بهمراه ریزنمرات
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی
  • نمرات GMAT یا GRE
  • تجربه کاری

مدرک تحصیلی معتبر بهمراه ریزنمرات:

حداقل شرط لازم برای پذیرش در رشته دیپلم و لیسانس مدیریت در کانادا، داشتن مدرک تحصیلی معتبر (مدرک دیپلم بعد اتمام دوره 12 ساله تحصیلات ابتدایی و دبیرستان) با حداقل نمره قبولی یا حداقل معدل مورد قبول، است. برای پذیرش در رشته فوق لیسانس مدیریت یا دیپلم حرفه ای، به مدرک لیسانس نیاز است که مدرک لیسانس باید مرتبط باشد. توجه داشته باشید که برای قبولی در رشته فوق لیسانس مدیریت به نمرات GRE/GMAT نیاز است. البته نمره زبان انگلیسی برای قبولی در تمامی مقاطع تحصیلی در رشته مدیریت مورد نیاز است.

مدرک بین المللی زبان انگلیسی:

دانشجویان بین المللی از کشورهایی که زبان اول آنها انگلیسی نیست مانند ایران، باید در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس آکادمیک یا آزمون تافل شرکت کنند و حداقل نمره مورد قبول دانشگاه را کسب نمایند. معمولا حداقل نمره زبان انگلیسی مورد انتظار دانشگاه های کانادا به شرح زیر است:

  • آیلتس آکادمیک: نمره 6.0 تا 7.0
  • تافل: نمره 85 تا 95

نمرات GMAT یا GRE:

ممکن است برخی دانشگاه های کانادا برای رشته فوق لیسانس مدیریت از متقاضی بخواهند نمره GMAT یا GRE ارائه دهد. اما در کل داشتن نمره این آزمون ها اجباری نیست اما اضافه کردن این مدرک به مدارک در زمان اپلای برای رشته شانس قبولی شما را افزایش می دهد و شما را در رقابت برای اخذ پذیرش پیشتاز خواهد کرد.

تجربه کاری:

داشتن تجربه کاری مرتبط یک امتیاز بزرگ برای متقاضیان به حساب می آید و در خیلی از موارد داشتن تجربه کاری مرتبط و رزومه قوی می تواند نمرات پایین را جبران کند. البته داشتن تجربه کاری برای اخذ پذیرش در رشته فوق لیسانس مدیریت اهمیت دارد.

مدارک مورد نیاز برای اپلای رشته مدیریت در کانادا

در زمان ارسال درخواست برای اخذ پذیرش در رشته مدیریت از دانشگاه های کانادا باید مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید. البته لیست مدارک مورد نیاز باتوجه به مقطع تحصیلی که برای آن اپلای می کنید و دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. لیست دقیق در صفحه اختصاصی آن رشته در وبسایت دانشگاه درج شده است. در ادامه مدارک کلی که باید ارسال کنید، لیست شده است:

  • آخرین مدرک تحصیلی بهمراه ریزنمرات – Educational Transcripts
  • نمره آزمون GRE یا GMAT (در صورت نیاز)
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی (مانند مدرک آیلتس آکادمیک یا تافل)
  • توصیه نامه یا ریکامندیشن (2 تا 3)
  • انگیزه نامه تحصیلی (SOP)
  • رزومه یا CV
  • سوابق کاری
  • اسکن پاسپورت
  • تمکن مالی

چگونگی اپلای برای اخذ پذیرش در رشته مدیریت از دانشگاه های کانادا

اگر تصمیم دارید در رشته مدیریت در کانادا تحصیل کنید، باید مراحل زیر را پیش روید:

  1. ابتدا باید مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید، آیا قصد دارید در رشته لیسانس مدیریت یا فوق لیسانس تحصیل کنید یا تمایل به تحصیل برای دریافت دیپلم حرفه ای در مدیریت دارید. سپس بهترین دانشگاه که شرایط شما با آن متناسب است را از لیست دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.
  2. به وبسایت رسمی دانشگاه و صفحه اختصاصی رشته مدیریت که تمایل دارید در آن پذیرش بگیرید را چک کنید و طبق آن مدارک مورد نیاز برای اپلای را فراهم کنید.
  3. مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و نسخه های الکترونیک آن که باید بصورت فایل پی دی اف باشد، آماده نمایید. مدارک شامل آخرین مدرک تحصیلی، رزومه، مدرک زبان انگلیسی،و غیره است.
  4. از طریق وبسایت دانشگاه اپلای کنید. بدین منظور باید در سایت ثبت نام کرده و سپس اپلیکیشن فرم را تکمیل نمایید و در نهایت قبل از سابمیت درخواست، اپلیکیشن فی پرداخت کنید. به ددلاین اپلای توجه داشته باشید. معمولا اینتیک دانشگاه های کانادا ترم پاییز یا سپتامبر است. حداقل 8 ماه قبل از شروع ترم باد اپلای کرده باشید.
  5. در صورت موافقت با درخواست شما، نامه پذیرش برایتان ایمیل می شود.
  6. در این مرحله باید آفر را اکسپت کنید و دپازیت یا پیش پرداخت شهریه را پرداخت نمایید تا به شما نامه نهایی دانشگاه داده شود.
  7. از طریق نامه نهایی پذیرش برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

بهترین دانشگاه های مدیریت در کانادا

در ادامه لیستی از چند دانشگاه در کانادا آمده است که بهترین دوره های مدیریت را ارائه می دهد و جزء برترین دانشگاه های کانادا و جهان هستند.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه یورک

دانشگاه تورنتو – University of Toronto

دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی طیف وسیعی از رشته های مدیریت مانند مدیریت مالی، حسابداری، منابع انسانی و غیره دارد:

نوع دانشگاه دولتی
رتبه جهانی 26
میانگین شهریه سالانه 19 هزار تا 58 هزار دلار کانادا
رشته های مدیریت که دانشگاه تورنتو ارائه می دهد ·         BA Honors in Management

·         BCom in Management

·         BBA in Management

·         BBA in Accounting and Management

·         BBA in management and finance

·         BBA in Management and Human Resources

·         Masters in Financial Risk Management

·         MBA in Management

·         MSc in Sustainability Management

·         PhD in Management

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا – University of British Columbia

رشته های مدیریت ارائه شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا می تواند دانش و مهارت های زیادی را برای رهبری موقعیت های پیچیده و کمک به توسعه آینده سازمان ها، جوامع و مراکز مختلف، آموزش دهد:

نوع دانشگاه دولتی
رتبه جهانی 46
میانگین شهریه سالانه 18 هزار و 245 تا 42 هزار و 770 هزار دلار کانادا
رشته های مدیریت که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می شود: ·         Bachelor of Management

·         Masters in Management

·         Masters of Sustainable Forest Management

·         Master of Geomatics for Environmental Management

·         MBA in Management Information Systems

 

دانشگاه مگ گیل – McGill University

رشته های مدیریت دانشگاه مک گیل بر مبنای تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت و رهبری تیم، تصمیم گیری های استراتژیک و غیره طراحی شده است:

نوع دانشگاه دولتی
رتبه جهانی 27
میانگین شهریه سالانه 21 هزار تا 56 هزار و 554 دلار کانادا
رشته های مدیریت که توسط دانشگاه مک گیل ارائه می شود: ·         Bachelor in Investment Management

·         Bachelor in Management

·         MBA in Management

·         Masters in Management

·         PhD in Management

·         EMBA in Management

 

دانشگاه وسترن – Western University

دوره های مدیریت دانشگاه وسترن دانشجویان را با ابزارهای مورد نیاز برای حفظ و ارتقای عملکرد تیم در مشاغل مختلف مجهز می کند:

نوع دانشگاه دولتی
رتبه جهانی 170
میانگین شهریه سالانه 21 هزار تا 46 هزار دلار کانادا
رشته های مدیریت که توسط دانشگاه وسترن ارائه می شود: ·         Masters in Management

·         MSc in Management

·         Masters in Management of Applied Science

·         Bachelor in Management and legal studies

·         Bachelor in Management and Organisational Studies

·         Bachelor in Management Studies

 

دانشگاه یورک – York University

دوره های مدیریت دانشگاه یورک دانشجویان را با ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت حل مسئله در سازمان ها و محیط های کاری مختلف مجهز می کند:

نوع دانشگاه دولتی
رتبه جهانی 494
میانگین شهریه سالانه 19 هزار و 572 تا 43 هزار دلار کانادا
رشته های مدیریت که توسط دانشگاه یورک ارائه می شود: ·         Master of Management in Artificial Intelligence

·         Master of Disaster & Emergency Management

·         Master of Human Resource Management

·         Master of Management

·         Masters of Science in Management Practice

·         Master of Supply Chain Management

 

سایر دانشگاه های کانادا که در رشته مدیریت شهرت جهانی دارند، عبارتند از:

  • دانشگاه رجاینا – University of Regina
  • دانشگاه غرب کانادا – University of Canada West
  • دانشگاه ساسکاچوان – University of Saskatchewan
  • دانشگاه مانیتوبا – University of Manitoba
  • دانشگاه سینت ماری – Saint Mary’s University
  • کالج کمبرین – Cambrian College
  • کالج سنتنیال – Centennial College

تحصیل مدیریت در کانادا بدون مدرک GMAT

لیست دانشگاه هایی که بدون GMAT به شما پذیرش در رشته فوق لیسانس مدیریت می دهد، عبارتند از:

  • دانشگاه کویینز – Queen’s University (دانشکده مدیریت اسمیت)
  • دانشگاه یورک – York University (دانشکده مدیریت Schulich)
  • دانشگاه لیک­هد – Lakehead University (دانشکده مدیریت Thunder Bay و Orilla)
  • دانشگاه تامپسون ریورز – Thompson Rivers University
  • دانشگاه Wilfrid Laurier
  • دانشگاه Ivey

شهریه دانشگاه برای رشته مدیریت در دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه در رشته مدیریت به دانشگاه، نوع رشته تخصصی و مقطح تحصیلی بستگی دارد. در جدول زیر هزینه های تحصیل مدیریت در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی، درج شده است:

لیسانس مدیریت 18 هزار تا 37 هزار و 900 دلار کانادا برای یک سال
فوق لیسانس مدیریت 23 هزار تا 45 هزار دلار کانادا برای یک سال
دیپلم مدیریت 7 هزار و 895 تا 18 هزار و 900 دلار کانادا برای یک سال
دیپلم حرفه ای مدیریت 9 هزار تا 21 هزار و 900 دلار کانادا برای یک سال

 

بورسیه تحصیل مدیریت در کانادا

بورسیه هایی که متقاضیان کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس مدیریت می توانند در کانادا از آن استفاده کنند بسیار محدود و بسیار رقابتی است. منابع بورسیه برای رشته مدیریت در کانادا، نهاد های دولتی و دانشگاه ها است. اگر قصد دارید برای بورسیه تحصیلی فوق لیسانس مدیریت در کانادا اقدام کنید، باید از طریق وبسایت دانشگاه برای آن اپلای نمایید و حتما توجه داشته باشید که برای آن بورسیه واجد شرایط باشید.

حرفه مدیریت در کانادا

مدیریت یک مهارت بسیار کاربردی است و برای حفظ و پیشرفت هر سازمان، شرکت، تجارت و کسب و کاری به دانش مدیریتی نیاز ایت. بنابراین مشاغل مدیریتی در سراسر جهان از جمله کانادا بسیار پرتقاضا است. با گسترش سازمان ها، صنایع و کسب و کارها، نیاز به یک مدیر متخصص، حرفه ای و ماهر همواره احساس می شود. فارغ التحصیلان رشته مدیریت آینده شغلی تضمین شده ای بخصوص در کانادا دارند. بعد از فارغ التحصیلی از رشته مدیریت می توان در حوزه های مختلف مدیریتی مشغول به فعالیت حرفه ای شد. این مشاغل عبارتند از: مدیر مالی، مدیر منابع انسانی، مدیر پروژه، مدیر بازرگانی، مدیر بیمارستان و مراکز درمانی، مدیر تحقیقات، میدر تضمین کیفیت، مدیر زنجیره تامین، مدیر استراتژیک و غیره. در جدول زیر می توانید میانگین حقوق مدیران در کانادا را مشاهده نمایید:

شغل میانگین درآمد سالانه
مدیر پروژه 84 هزار و 482 دلار کانادا
مدیر زنجیره تامین 80 هزار و 161 دلار کانادا
مدیر تجاری 86 هزار و 491 دلار کانادا
مدیر اجرایی 86 هزار و 582 دلار کانادا
مدیر تدارکات 73 هزار دلا کانادا
مدیر بازاریابی 80 هزار و 504 دلار کانادا
مدیر تحقیقات 81 هزار و 132 دلار کانادا
مدیر مالیات 82 هزار و 33 دلار کانادا
مدیر تولید 83 هزار و 241 دلار کانادا
مدیر مالی 87 هزار و 986 دلار کانادا
مدیر سیستم های اطلاعاتی 90 هزار و 127 دلار کانادا
مدیر صنعتی 106 هزار و 996 دلار کانادا
مدیر ارشد 125 هزار و 114 دلار کانادا

 

جمع بندی و نکات مهم

رشته های مدیریت بسیار متنوعی در کانادا وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند رشته تخصصی مورد علاقه خود را از بین رشته هایی که دانشگاه های کانادا ارائه می دهند، انتخاب کنند. اکثر دانشگاه های کانادا در رشته مدیریت شهرت علمی جهانی دارند. شما می توانید بعد از انتخاب رشته و دانشگاه، از طریق وبسایت دانشگاه برای رشته مورد علاقه خود اپلای کنید و با ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت نمایید. بعد از فارغ التحصیلی از رشته مدیریت در کانادا، می توانید سریعا جذب محیط کار شده و شغلی با درآمد بالا داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *