چین, کاری

شرایط اخذ ویزای کاری چین در سال جدید

ویزای کاری چین

افرادی هستند که تمایل به اخذ ویزای کاری چین را دارند و میخواهند از طریق کار به خاک این کشور رفته و در آن کشور به کار مشغول و از طریق همین کارت اقامت را دریافت کنند. ویزای کاری شرایط مختلفی را دارد و برای هر فرد امکان پذیر نیست و نیازمند مدارک خاصی می باشد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

کشور چین

کشور چین که در شرق آسیا قرار گرفته است و جزء پرجمعیت ترین کشورها به حساب می آید. این کشور حدود یک میلیارد جمعیت را در خود جای داده است و سالانه افراد بسیاری برای کار به این کشور مهاجرت می کنند.

ویزای کاری چین برای چه افرادی صادر می شود

ویزای کاری چین برای افرادی صادر می شود که در چین استخدام شده ویا از طرف کارفرمایی دعوت به کار شده باشند. بیشتر مردم در چین به کشاورزی مشغول می باشند و حدود بیست درصد هم به صنعت و مابقی در دیگر مشاغل فعالیت می کنند. در این کشور تنها از طریق ویزای کاری میتوان به کار مشغول شد و نمیتوان مانند سایر کشور ها از طریق ویزای تحصیلی وارد چین شده و بعد از اینکه مشغول به تحصیل شدید به کار نیمه وقت بپردازید این موضوع در چین تصویب شده است که افرادی که از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور می شوند به هیچ عنوان اجازه کار را ندارند و بایستی برای کار فقط از طریق ویزای کاری چین وارد این کشور شوند.

ویزای کاری چین

حال به توضیح کوتاهی راجب شرایط کار و دریافت ویزای کار در چین می پردازیم. در ابتدا بهتر است بدانید که این نوع ویزا تنها زمانی برای فرد صادر می شود که شخص یا موسسه ای که در چین مورد تایید وزارت کار باشد و ثبت شده باشد امکان پذیر است به گونه ای که موسسه یا فرد بایستی دعوتنامه ای برای متقاضی بفرستند و اجازه کاری به آن فرد داده شود فقط این را در نظر داشته باشید که این ویزا تنها برای یک نفر صادر می شود و همزمان دو دوست امکان اخذ ویزای کاری چین را ندارند.

زمانی که فرد متقاضی ویزا را دریافت می کند نود روز مهلت دارد تا خود را به خاک این کشور برساند و زمانی که به چین رسید باید ظرف مدت یک ماه خود را به اداره امنیت عمومی معرفی و ثبت نام کند.

مدت ویزا

مدت ویزای کاری چین سه ساله می باشد وبعد از اتمام این سه سال می تواند ویزای خود را به مدت سه سال دیگر تمدید کند.

ناگفته نماند که اگر فردی از طریق ویزای تحصیلی وارد خاک این کشور شود نباید حین تحصیل به کار نیمه وقت و یا تمام وقت مشغول شود اگر دولت چین متوجه این موضوع شود که دانشجو حین تحصیل کار می کند به شدت با او برخورد می کند. اما دانشجو می تواند به کارهایی نظیر مترجمی نیز بپردازد.

شایان ذکر می باشد از مزایای این ویزا این است که زمانی که کارفرمایی در چین پیدا کردید میتوانید همسر و فرزندان خود را با توجه به مدارکی مانند سند ازدواج و شناسنامه از طریق ویزای S1دریافت و همراه متقاضی به چین بروند.

سن متقاضیان کار از طریق این ویزا مشخص شده می باشد مثلا خانم ها بین سنین ۲۲تا ۵۵ سال می باشد و برای آقایان ۲۲-۶۵سال می باشد.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

مدارکی مورد نیاز برای اخذ ویزا

مدارک زیر عبارت است از:

پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه انقضا داشته باشد و یک صفحه خالی در آن موجود باشد. فرمی که برای این ویزا باید پر کنید، یک قطعه عکس, اجازه کاری چین و یا نامه دعوتی که از کارفرما برایتان ارسال شده باشد و هر آنچه که دولت چین درخواست کرده باشد را باید به سفارت تحویل دهید .

این نکته حایز اهمیت می باشد که کارفرمای چینی قبل از هر اقدامی باید مجوزهای لازم را جهت استخدام نیروی کار خارجی گرفته باشد و باید در صدد گواهینامه ای برای متقاضی کار باشد که با شرایط فرد متقاضی متاقبت داشته باشد.

بهترین شغلی که می توان در چین داشت تدریس زبان انگلیسی می باشد و متقاضی بایستی مدرک زبان انگلیسی را داشته باشد و به عنوان زبان اولش معرفی کرده باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط اخذ ویزای کاری چین در سال جدید

  1. فرهاد حسینی گفت:

    با سلام و درود بنده بعنوان مدرس زبان انگلیسی درخواست کار به یکی از آژانس های کاریابی مدرسین چین فرستادم و بعد از مصاحبات بنده رو تایید کردن و قرار داد امضا کردیم و بمن گفتن که چون کشور چین نمیتونه افرادی که زبان انگلیسی بعنوان زبان دومشون هست رو بعنوان مدرس استخدام کنه باید از طریق دیگه درخواست ویزا بدم و به من گفتم یه معرفی نامه بهمراه سابقه کار داشته باشی و اینارو بهمراه مدرک کارشناسی و گواهی عدم سو پیشینه رو توی سفارت چین تایید کنی و بعد ما بتونیم برات مجوز بگیریم ولی از آنجایی که من جایی که کار میکردم بعنوان تکنسین شبکه بیمه نکرده بود برای تاییده دادگستری و وزارت امور خارجه بیمه نیازه حالا من نمیدونم اگه نامه و سابقه مهر شده شرکت رو ببرم سفارت چین تایید میکنه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *