عمان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی عمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان

یکی از راه های اخذ اقامت در عمان و مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان است. مردم این کشور از تحصیلات خوبی برخوردار هستند. از این رو یکی از کشورهایی که می‌ توان در آن از تحصیلات عالیه استفاده کرد، عمان است. کشور عمان دانشگاه هایی با رنکینگ بالا دارد و دانشجویان نمونه را نیز بورسیه می‌ کند. شما نیز می‌ توانید از دسته افرادی باشید که در عمان تحصیل می‌ کنند و از امکانات این کشور بهره می‌ برند. این مقاله توسط موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات برای اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان جمع آوری شده است. در ادامه مطلب تمامی اطلاعات لازم درباره شرایط تحصیل، شرایط، مدارک، هزینه ها و… ویزای تحصیلی این کشور را برایتان قرار داده ایم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به عمان را دارید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

درباره تحصیل در کشور عمان

کشور عمان به نسبت دیگر کشور ها، از لحاظ تحصیل، از سیستم آموزشی جوان تری برخوردار است. اما در عین حال ثابت کرده که یک تجربه آموزشی قوی را برای دانشجویان فراهم کرده است. به گونه ای که دانشجویان در عمان، این فرصت را دارند که یک زندگی پر رونق را در فرهنگ عرب تجربه کنند.

دانشجویان در این کشور، از آزادی مذهب و تجارت بیشتری نسبت به دیگر کشور های عربی برخوردارند. همچنین شایان ذکر است که بگوییم بیشتر برنامه های تحصیلی در این کشور، به زبان انگلیسی تدریس می‌ شود. این موضوع، حضور دانشجویان بین المللی در کشور عمان را افزایش داده و درک مفاهیم را برای آنان آسان تر کرده است.

با توجه به این تفاسیر می توانیم بگوییم، تحصیل در عمان دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تحصیل در سیستم آموزشی با کیفیت در سطح جهانی
  • اخذ مدرک معتبر پس از فارغ التحصیلی
  • قرارگیری عمان در فاصله ای نزدیک به ایران از لحاظ جغرافیایی و امکان رفت و آمد راحت بین دو کشور ایران و عمان
  • مقرون به صرفه بودن تحصیل در کشور عمان
  • مجوز کار کردن دانشجو تا حداکثر 30 ساعت در هفته
  • ورود به بازار کار این کشور یا سایر کشور های جهان پس از فارغ التحصیلی
  • و…

ویزای تحصیلی کشور عمان

اخذ ویزای تحصیلی از کشور های مختلف، این روز ها رویای هر دانشجویی می‌ باشد که به دنبال پیشرفت است. رویای تحصیل در عمان رویای کمی نیست و می‌ تواند یک فرصت مادام العمر برای شما باشد.

اخذ ویزای تحصیلی در کشور عمان، یکی از مهم ترین مواردی است که باید آن را برای تحصیل در کشور عمان در نظر داشته باشید. فاکتورهای زیادی در این پروسه مهم هستند. برای مثال باید بدانید چگونه از دانشگاه مد نظرتان پذیرش بگیرید (به عبارتی دیگر چگونه به عنوان دانشجو یا دانش آموز در آن موسسه علمی پذیرفته شوید؟) و این که تمکن مالی شما به چه صورت باید باشد و…

اخذ ویزا از کشور عمان شرایط خاص خود را دارد و یک پروسه طولانی است. شرایط دریافت ویزای تحصیلی برای هر شخصی بنا به شرایط خود آن فرد تعیین می شود. یعنی برای هر فردی متفاوت است. علاوه بر این هزینه ها و مدارک برای هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و ممکن است متغیر باشد. در اینجا مطالبی را جمع آوری کرده ایم که می‌ تواند تصمیم گیری را برای شما راحت تر کند.

انواع ویزای تحصیلی کشور عمان

به طور کلی ویزای تحصیلی این کشور را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

  • ویزای دانش آموزی
  • ویزای دانشجویی

ویزای دانش آموزی

این ویزا مناسب افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول یا متوسطه دوم را دارند.

اکثر افرادی که با اخذ این ویزا به عمان نقل مکان می کنند، در یکی از مدارس مهم عمان مشغول به تحصیل می شوند. برخی از مهم ترین مدارس در حال فعالیت در این کشور که مهاجران بسیاری در آن، مشغول به تحصیل در آن هستند، عبارتند از:

  • مدرسه آل صحوه
  • مدرسه بین‌ المللی آمریکایی مسقط
  • آکادمی بریتانیایی آمریکایی
  • مدرسه انگلیسی مسقط
  • مدرسه سلطان
  • و…

ویزای دانشجویی

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه های عمان باید برای اخذ ویزای دانشجویی عمان اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک مورد نیاز را در زمان مقرر ارائه دهید. فرم درخواست ویزا به صورت الکترونیکی در وب سایت پلیس سلطنتی عمان موجود است. همچنین یکی از ویژگی های خوب تحصیل در این کشور این است دانشجویان می‌ توانتد در طی تحصیل خود مشغول به کار نیز شوند، اما نه در مشاغل تخصصی. برای این کار داشتن مهارت زبان بسیار کمک کننده است.

دانشجویان بین الملل همچنان می‌ توانند در مقاطع مختلف آموزشی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تخصص) در کشور عمان پذیرش دریافت کنند و در نهایت با اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی به این کشور، مهاجرت نمایند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای عمان

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان متقاضی نیازمند است، شرایط زیر را دارا باشد:

  • دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه منتخب و معتبر
  • برخورداری از تمکن مالی مناسب
  • نداشتن سابقه کیفری
  • داشتن گواهی سلامت
  • پرداخت هزینه های اخذ ویزا
  • یافتن قیم برای افرادی که زیر سن قانونی باشند
  • و…

در نظر داشته باشید که با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و شرایط هر فرد، شرایط اخذ این ویزا نیز نسبتا متفاوت است. از این رو برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص شرایط اخذ ویزای کشور عمان برای شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی آوات را تکمیل نمایید. کارشناسان ما پس از مطالعه شرایط تان، با شما تماس می گیرند و شما را از مسائل دقیق تر آگاه می کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان

در اینجا مدارک لازم برای ارائه و اخذ ویزا را برایتان گردآوری کرده ایم. همانطور که گفتیم، شرایط اخذ این ویزا بسته به شرایط هر شخص ممکن است متفاوت باشد. این موضوع در خصوص مدارک نیز صدق می کند. از این رو در نظر داشته باشید که برای بعضی از افراد لازم است که علاوه بر مدارک گفته شده در ذیل، مدارک اضافه تری نیز ارائه دهند.

  • اصل مدرک پاسپورت
  • کپی پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • گزارش پزشکی ای که توسط وزارت بهداشت، سلطان نشین عمان تایید شود
  • دو کپی از عکس پرسونلی اخیر متقاضی
  • بیمه نامه درمانی با اعتبار یک ساله (برای اخذ ویزای دانشجویی الزامی است. همچنین باید در نظر بگیرم که بیمه پزشکی باید از کشور عمان صادر شود و باید سالانه مطابق با تمدید ویزای دانشجویی تمدید شود.)
  • پیش پرداختی که در مقابل هزینه ثبت نام پرداخت شده باشد. (این پیش پرداختی بعداً در شهریه هایی که برای ثبت نام ماژول پرداخت می شود تنظیم می گردد.)
  • سپرده تضمینی قابل استرداد (زمانی که دانشجو حقوقی نداشته باشد و ویزای دانشجویی را لغو یا انتقال دهد، بازگردانده می شود.)

در نظر داشته باشید که اگر حتی یکی از مدارک فوق را نداشته باشید، احتمال رد ویزا برای شما وجود دارد.

مدت اعتبار این ویزای کشور عمان

اعتبار ویزای دانشجویی عمان برای استفاده تا مدت 6 ماه از تاریخ صدور است. این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد از تاریخ ورود به عمان به مدت 1 تا 2 سال در کشور عمان بمانند. در صورتی مهلت ویزای دانشجو تمام شده باشد، دانشجو می‌ تواند همچنان در کشور مشغول به تحصیل باشد. تمدید ویزا می تواند برای همان مدت زمان انجام شود. این تمدید می تواند با ارائه یک نامه پوششی از موسسه آموزشی مبنی بر اینکه دانشجو همچنان بخشی از موسسه است انجام شود.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی در عمان

هزینه اخذ ویزا تحصیلی در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه ها برای هر فرد متفاوت بوده و نسبت به شرایط شخص است. این شرایط می‌ توانند سن، وضعیت تاهل، مقطع تحصیلی و… باشند.

البته علاوه بر هزینه های اخذ ویزا، شما باید به فکر هزینه های دیگری نیز باشید. این هزینه ها، حدودا برای یک فرد به صورت زیر است:

  • پیش پرداخت هزینه ثبت نام: حداقل 1000 OMR  (2597.47 دلار آمریکا)
  • سپرده امنیتی: حداقل 250 OMR (649.37 دلار آمریکا)
  • هزینه پردازش ویزا: حداقل 35 OMR  (90.91 دلار آمریکا)

افرادی که همراه هستند (همسر،فرزندان،پدر، مادر و…) و می‌ خواهند به عنوان همراه ویزای دانشجویی وارد کشور عمان شوند، نیز باید هزینه مجزا پرداخت کنند.

در کل افرادی که تقاضای اخذ ویزای تحصیلی از کشور عمان را دارند، باید مبلغی را نیز به صورت سالیانه برای دریافت گواهی سلامت به خود کشور عمان بپردازند.

روند اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان

اولین اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کشور عمان، این است که فرم مربوط به ویزای تحصیلی را دریافت کنید. سپس آن را به دقت مطالعه کرده و پر کنید. پس از این کار، مراحل دریافت ویزای عمان به صورت زیر است:

  1. به سایت اداره مهاجرت عمان مراجعه کنید. البته می‌توانید به صورت حضوری نیز به سفارت این کشور رجوع نمایید.
  2. فرم ویزای تحصیلی مد نظرتان را انتخاب کرده و آن را پر کنید. (توجه فرمایید که فرم آنلاین اخذ ویزا برای هر فرد باید به صورت مجزا پر شود.)
  3. برای ارائه فرم و تکمیل مدارک از سفارت عمان که در تهران واقع شده است، وقت بگیرید.
  4. هزینه مربوط به ویزای مد نظرتان و سفارت را بپردازید.
  5. جهت مصاحبه و انجام کارهای بیومتریکی حضورا به سفارت این کشور مراجعه نمایید.

شرایط همراه با ویزای تحصیلی عمان

کشور عمان تحت شرایطی برای همراهان دانشجو ویزا صادر می کند. شما می توانید همسر قانونی و فرزندان کمتر از 21 سال خود را همراه داشته باشید. البته در صورتی ویزای همراه برای همسر و فرزندان شما صادر می شود که بتوانید اثبات کنید توانایی تامین هزینه های همراهان خود را دارید.

شرایط کار دانشجویی

اگر به فکر کسب درآمد برای پوشش بخشی از هزینه های تحصیل خود هستید، دولت عمان همانند بسیاری از کشورهای دیگر به دانشجویان اجازه کار پاره وقت با ویزای تحصیلی را داده است. شما به عنوان دانشجو با داشتن ویزای تحصیلی عمان می توانید در مقطع کارشناسی در هفته 20 ساعت کار کنید. این تعداد ساعت برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 30 ساعت در هفته است. این موضوع را در نظر داشته باشید در صورتی که سطح دانش زبان عربی شما بالا باشد امکان پیدا کردن کار راحت تر خواهد بود.

شرایط دریافت اقامت عمان از طریق ویزای تحصیلی

اگر به فکر دریافت اقامت عمان از طریق تحصیل هستید بهتر است این موضوع را بدانید که کشورهای عربی مانند عمان شرایط دشواری برای اعطای اقامت به خارجیان دارند. شما با داشتن ویزای تحصیلی عمان امکان دریافت اقامت بعد از تحصیل را ندارید. برای دریافت اقامت عمان باید بعد از تحصیل اقدام به کاریابی کنید و در صورتی که بتوانید قرارداد کاری از کارفرمایی عمانی بگیرید باید حداقل 20 سال در این کشور با ویزای کار زندگی کنید. این مدت طولانی دریافت اقامت در صورتی است که در کشورهای اروپایی شما در نهایت بعد از 5 سال اقامت کاری، می توانید اقامت دائم بگیرید.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در زمینه اخذ ویزای تحصیلی عمان

موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات چندین سال است که به صورت تخصصی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان فعالیت می‌ کند. ما با به کارگیری بهترین کادر تخصصی و با تجربه خود تا آخرین لحظات این پروسه، همراه و آماده انجام کار های مهاجرتی شما خواهیم بود.

همکاران ما همه روزه (به جز جمعه) از ساعت 9 الی 17 همواره آماده مشاوره به شما عزیزان هستند.

برای اطلاع از دیگر شرایط و کسب اطلاعات در خصوص انواع خدمات مهاجرتی موسسه آوات، رفع سوالات و دیگر مسائل، می‌ توانید در ساعات کاری با ما تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی در سایت آوات، می‌توانید اطلاعات خود را ثبت کنید تا کارشناسان مجموعه ما در اسرع وقت اطلاعات شما را بررسی کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس بگیرند.

 

سوالات متداول

1. آیا می‌ توان از کشور عمان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

  • بله افراد می‌ توانند از این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کنند. دو نوع بورسیه تحصیلی می‌ توان از این کشور دریافت نمود: بورسیه تمام طول تحصیلی (مخصوص افراد ممتاز) و بورسیه تکمیلی (کمک هزینه تحصیلی). اگر می خواهید بیشتر در خصوص بورسیه های این کشور بدانید، با ما تماس بگیرید.

2. آیا برای اخذ ویزا تحصیلی در عمان مدرک زبان لازم است؟

  • بله برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، مدرک زبان لازم است. نمره آن با توجه به دانشگاه یا مدرسه مقصد متفاوت خواهد بود. اما به هر حال، به این علت که اکثر درس ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین الملل ارائه می‌ شوند، برخورداری از این مدرک لازم است.

3. آیا در کشور عمان می‌ توان رشته پزشکی یا پیراپزشکی خواند؟

  • بله می‌ توان در کشور عمان به تحصیل رشته پزشکی پرداخت. اما دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می‌ دهند، تائید شده توسط وزارت علوم ایران نیستند.

سوالاتی که در اینجا مشاهده کردید، برخی از سوالات پر تکراری هستند که به صورت مکرر از کارشناسان ما پرسیده می شوند. اگر شما هم سوالی در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور عمان یا… دارید حتما آن را با ما مطرح فرمایید.

5/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *