بلغارستان

دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان

بلغارستان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که توانسته با پیشرفت های تکنولوژی و اقتصادی به سومین اقتصاد بزرگ بالکان تبدیل شود. بلغارستان که به سرزمین گل رز معروف است، کشوری زیبا با سواحلی به یاد ماندنی، فرهنگ و تاریخی غنی و غذاهای متنوع و جذاب است که در لیست محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف دنیا برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه های بلغارستان می شوند. بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های بلغارستان، در مرحله دوم اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان قرار دارد. در این مطلب اطلاعات کامل و کاربردی در مورد ویزای تحصیلی بلغارستان ارائه می شود که به تمامی سوالات شما از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا، مراحل اخذ ویزا و غیره پاسخ می دهد.

اقدام برای ویزای تحصیلی بلغارستان

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های بلغارستان نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به آن ویزای نوع D گفته می شود. تمامی دانشجویان بین المللی که از کشوری به جز اتحادیه اروپا قصد مهاجرت تحصیلی به بلغارستان را دارند، باید ویزای D یا ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنند. ویزای تحصیلی بلغارستان را می توان از نمایندگی های دیپلماتیک بلغارستان در سایر کشورها دریافت کرد. پس زمان اقدام برای ویزای تحصیلی بلغارستان بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه است.

اعتبار ویزای تحصیلی بلغارستان

نکته قابل توجه در مورد ویزای تحصیلی بلغارستان این است که اعتبار این ویزا 3 تا 6 ماه است. بعد از اینکه دانشگاه نامه پذیرش را صادر کرد، برای ویزا اقدام می کنید، مدت اعتبار ویزا کوتاه مدت است. با ویزای تحصیلی وارد بلغارستان می شوید. بعد از ورود به بلغارستان، باید برای اقامت طولانی مدت که به آن residency permit گفته می شود، اقدام کنید. اجازه اقامت طولانی مدت در بلغارستان یک ساله است و دانشجویان باید هر سال این مجوز را تمدید کنند. توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت یک ساله در بلغارستان باید ابتدا ثبت نام خود را در دانشگاه نهایی کرده باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

در زمان اپلای برای ویزای تحصیلی بلغارستان، باید طبق چک لیست اعلامی، تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و ارسال کنید. دقت داشته باشید که تمامی مدارک و جزئیات بدرستی تهیه و به طور کامل ارسال شوند. زیرا هر گونه نقص در مدارک ارسالی یا اشتباه در اطلاعات ثبت شده باعث طولانی شدن فرایند اخذ ویزا می شود و یا گاهی ممکن است باعث ریجکتی ویزا شود. بنابراین توصیه می شود در فرایند اخذ ویزا از افراد با تجربه و یا وکلای مهاجرت راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید.

در این مرحله لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا ارائه می شود:

  • کپی پاسپورت: پاسپورت باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • نامه پذیرش دانشگاه: نامه پذیرش دانشگاه ثابت می کند که متقاضی ویزا در یکی از دانشگاه های بلغارستان پذیرش تحصیلی دریافت کرده است. همچنین اگر قرار است در خوابگاه دانشگاه اقامت داشته باشید لازم است که نامه دانشگاه مبنی بر قبول اسکان در خوابگاه دانشجویی را نیز ارسال نمایید.
  • بیمه درمانی و سلامت: برای دانشجویان بین المللی ضروری است که تحت پوشش بیمه سلامت و خدمات درمانی قرار گیرند. بنابراین باید بیمه ای دریافت کنید که در تمام دوره سفر تا اقامت در بلغارستان و بازگشت به کشورتان را برای مراقبت ها و خدمات پزشکی و اورژانس پوشش دهد.
  • رسید بانکی پرداخت شهریه: بعد از دریافت نامه پذیرش باید نیمی از شهریه سال اول دانشگاه را پرداخت کنید و رسید پرداخت آن را جز مدارک ویزا قرار دهید.
  • عکس رنگی و جدید: متقاضی ویزا باید عکس خود را که ویژگی های زیر را داشته باشد بهمراه مدارک ارسال کند.
    • رنگ پس زمینه عکس باید سفید باشد.
    • صورت باید تمام رخ باشد.
    • چهره باید بطور کامل و واضح در عکس مشخص باشد.
    • چهره باید 70 تا 80 درصد عکس را گرفته باشد.
    • سایز عکس باید 3,5 cm х 4,5 cm باشد.
    • نباید از عینک استفاده شود.
  • نامه تمکن مالی: با ارائه صورت حساب بانکی باید ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های سفر، اقامت در بلغارستان و تحصیل در این کشور را دارید.
  • بلیط هواپیما برای سفر به بلغارستان: گاهی ممکن است درخواست شود کپی بلیط هواپیما یا تاییدیه رزرو آن را ارسال نمایید.
  • رضایت نامه والدین: برای دانش آموزانی که زیر سن قانونی هستند و بدون والدین قرار است سفر کنند، به رضایت نامه قانونی والدین و کپی شناسنامه نیاز خواهد بود.

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

بعد از اینکه مدارک خود را بهمراه ترجمه ها و کپی های برابر اصل تهیه کردید، در مرحله بعد باید مدارک را بهمراه فرم درخواست ویزا که تکمیل شده است بصورت حضوری به نزدیک ترین سفارت یا کونسولگری بلغارستان در کشور خود، تحویل دهید. بنابراین برخلاف ویزای برخی از کشورها که ثبت درخواست و ارسال مدارک بصورت آنلاین و از طریق پورتال رسمی است، برای ارسال درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان این فرایند بصورت حضوری است و از طریق سفارت انجام می شود.

هزینه ویزای تحصیلی بلغارستان

زمانی که مدارک مورد نیاز را بهمراه فرم درخواست ویزا به سفارت بلغارستان تحویل می دهید باید هزینه ویزا یاVisa Fee  پرداخت کنید. هزینه ویزای تحصیلی بلغارستان 100 یورو یا 120 دلار آمریکا است.

چگونگی اخذ اجازه اقامت تحصیلی در بلغارستان

همانطور که توضیح داده شد، ویزای تحصیلی بلغارستان یک ویزای کوتاه مدت است که 3 تا 6 ماه اعتبار دارد و صرفا برای ورود شما به کشور بلغارستان صادر می شود. بعد از اینکه به این کشور وارد شدید باید برای مجوز اقامت موقت خود اقدام کنید. بدین منظور باید مدارک خود را که شامل نامه ثبت نام در دانشگاه، پاسپورت، نامه تمکن مالی و بیمه درمانی و سلامت است را مجددا ارائه دهید. این بار باید به صورت حضوری به ایستگاه پلیس محلی در بلغارستان مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید و درخواست اخذ مجوز اقامت موقت کنید.

در این مرحله نیز باید هزینه ای را پرداخت کنید که معادل 40 یورو یا 48 دلار آمریکا است. بعد از این مرحله به شما مجوز اقامت موقت داده خواهد شد که مدت اعتبار آن یک سال است. با این مجوز می توانید در بلغارستان اقامت داشته باشید، تحصیل کنید و 20 ساعت در هفته نیز به شما اجازه کار داده می شود.

نکته: جالب است بدانید که با این مجوز می توانید به رومانی، کرواسی و قبرس نیز سفر کنید. اما اگر بخواهید در مدت اقامتتان در بلغارستان به صربستان، مقدونیه یا یونان سفر کنید باید ویزای جداگانه ای دریافت نمایید.

جمع بندی

بلغارستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. این کشور اروپایی از نظر فرهنگ و زیبایی طبیعی معروف است. تحصیل در بلغارستان تجربه ای شگفت انگیز برای دانشجویان به همراه دارد. اکثر دانشگاه های بلغارستان رشته های دانشگاهی متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و فرصتی ارزشمندی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. مدرک دانشگاه های بلغارستان دارای اعتبار بین المللی در تمامی کشورهای دنیا است. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های بلغارستان و دریافت نامه پذیرش، باید نیمی از شهریه سال اول دانشگاه را پرداخت کنید و وارد فرایند اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان شوید.

برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و بصورت حضوری از طریق سفارت بلغارستان برای ویزا اقدام کنید. ویزای تحصیلی بلغارستان 3 تا 6 ماه اعتبار دارد. بعد از ورود به این کشور به پلیس محلی مراجعه می کنید و برای اقامت موقت درخواست می دهید. سپس به شما مجوز اقامت یکساله در بلغارستان داده می شود که هر سال باید آن را تمدید کنید. هزینه کل این فرایند 160 دلار آمریکا خواهد بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *