کانادا

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

دانشگاه های کانادا همیشه به دلیل کیفیت آموزشی بالا و تحقیقات عالی و پیشرو شهرت زیادی به دست آورده اند. دانشگاه های کانادا در بین موسسات بین المللی در سراسر جهان رتبه بالایی دارند و باهوش ترین افراد را به برنامه های تحصیلی معتبر خود جذب می کنند. همه کالج ها، دانشگاه ها، دانشکده های حقوق، مهندسی و بخصوص دانشکده های پزشکی کانادا جز رتبه های برتر جهانی هستند و شهرت گسترده ای دارند. در این مقاله درباره دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا توضیحاتی داده شده است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

دانشگاه های کانادا رشته های تحصیلی متنوعی در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهند. رشته های پزشکی جز پرطرفدارترین رشته هایی هستند که توسط دانشجویان بین المللی انتخاب می شوند. در مورد رشته های پزشکی، دانشجویان بین المللی که تصمیم دارند بعد از فارغ التحصیلی به کشور خود باز گردند باید از اعتبار دانشگاه مطلع شوند و اطمینان داشته باشند که دانشگاه آنها مورد تایید وزارت بهداشت کشورشان قرار دارد. پس در این مطلب به لیست دانشگاه هایی که رشته های پزشکی و سلامت را در کانادا ارائه می دهند و مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند، پرداخته ایم.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کانادا (طبق لیست آخرین آپدیت)

  • دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University)
  • دانشگاه لاوال (Université Laval)
  • دانشگاه مک گیل (McGill University)
  • دانشگاه مک مستر (McMaster University)
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)
  • دانشگاه کوئینز در کینگ­استون (Queen’s University at Kingston)
  • دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)
  • دانشگاه شربروک (Université de Sherbrooke)
  • دانشگاه مونترال (Université de Montréal)
  • دانشگاه کبک (Université du Québec)
  • دانشگاه گوئلف (University of Guelph)
  • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (The University of British Columbia)
  • دانشگاه کلگری (University of Calgary)
  • دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)
  • دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)
  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
  • دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)
  • دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)
  • دانشگاه واترلو (University of Waterloo)
  • دانشگاه وسترن (Western University)
  • دانشگاه یورک (York University)

رتبه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

در جدول زیر دانشگاه های کانادا که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند، براساس رتبه جهانی QS و رتبه در کانادا لیست شده اند و در ادامه 10 دانشگاه برتر معرفی شده اند:

نام دانشگاه رتبه­ کانادا رتبه جهانی
دانشگاه تورنتو 1 25
دانشگاه مک گیل 2 31
دانشگاه بریتیش کلمبیا 3 45
دانشگاه مونترال 5 118
دانشگاه آلبرتا 4 119
دانشگاه مک مستر 6 144
دانشگاه واترلو 9 166
دانشگاه وسترن 7 203
دانشگاه کویینز 13 246
دانشگاه کلگری 8 246
دانشگاه اتاوا 10 279
دانشگاه دالهاوزی 14 291
دانشگاه سایمون فریزر 15 323
دانشگاه ویکتوریا 16 370
دانشگاه لاوال 12 420
دانشگاه ساسکاچوان 17 465
دانشگاه یورک 18 531 -540
دانشگاه گوئلف 19 571 -580
دانشگاه کبک 23 601 -650
دانشگاه مانیتوبا 11 601 -650
دانشگاه مموریال نیوفاندلند 24 701 -750
دانشگاه شربروک 21 701 -750

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

در ذیل توضیحات مختصری درباره دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت بیان شده است.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو همیشه جایگاه خود را در بین 50 دانشگاه برتر جهان حفظ کرده است. این دانشگاه در همه­ی شاخص های بین المللی بطور میانگین 95.5 درصد امتیازات را کسب کرده است. در مورد شهرت جهانی این دانشگاه باید گفت که به امتیاز 99.6 رسیده است. فارغ التحصیلان برجسته ای که شامل 5 نخست وزیر کانادا، نویسندگان بسیار مشهور از جملهMichael Ondaatje و Margaret Atwood، 10 برنده جایزه نوبل، جزء افتخارات دانشگاه تورنتو محسوب می شوند. این دانشگاه مانند دانشگاه های معتبر بریتانیا از جمله آکسفورد و کمبریج، ساختار دانشگاهی بین المللی دارد و دارای 7 دانشکده متمایز است.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل در مونترال واقع شده است و در سال 1829 اولین دانشکده پزشکی کانادا را تاسیس کرد و تاکنون در زمینه بالینی در رتبه بندی جهانی امتیازات بالایی کسب کرده است. جالب است بدانید که دانشگاه مک گیل از نظر تحقیقات از دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا برتر است. این دانشگاه نیز همیشه جز 50 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود. دانشگاه مک گیل بیش از 300 رشته دانشگاهی را به بیش از 31 هزار دانشجو در مقاطع مختلف ارائه می دهد. 12 برنده جایزه نوبل، نخست وزیر کانادا Justin Trudeau، خواننده و ترانه سرای معروفLeonard Cohen  و بازیگر برجسته William Shatner از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (The University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا در دهه گذشته تقریبا رتبه ثابتی را در سطح جهان داشته است. این دانشگاه در سه شاخص زیر بهترین عملکرد را داشته است: امتیاز شهرت علمی 98، امتیاز شبکه برای انجام تحقیقات 97.9 و امتیاز شهرت مدیریت و کادر آموزشی 95.5. جالب است بدانید که 33 درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو پردیس دانشگاهی در ونکوور و اوکاناگان است و در پردیس ونکوور 12 دانشکده مختلف دارد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

نکته مثبت در مورد دانشگاه بریتیش کلمبیا این است که تعداد قابل توجهی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دارد از جمله the Donald A. Wehrung International Student Award که مخصوص دانشجویانی است که از کشورهای محروم از این دانشگاه پذیرش می گیرند. سه نخست وزیر کانادا از جمله نخست وزیر فعلی جاستین ترودو که مدرک لیسانس خود را از این دانشگاه دریافت کرده است، از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه محسوب می شوند.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا به دلیل دستاوردهای قابل توجهی که داشته و امتیازات بالایی که در شاخص های کلیدی برای رتبه بندی جهانی بدست آورده است توانسته دانشگاه مونترال را پشت سر بگذارد و 16 پله در رتبه جهانی ارتقا داشته باشد. این صعود در رتبه بندی باعث شهرت بسیار این دانشگاه شده است. دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون واقع شده است و در سال 1908 توسط Alexander Cameron Rutherford، اولین نخست وزیر کانادا و Henry Marshall Tory تاسیس شد. جالب است بدانید که احتمال اخذ پذیرش از این دانشگاه 58 درصد است. تاکنون بیش از 8 هزار دانشجوی بین المللی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در مجموع بیش از 43 هزار دانشجو در پردیس های مختلف این دانشگاه در رشته های متنوع دانشگاهی تحصیل می کنند.

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

دانشگاه مونترال سالانه بیش از 500 میلیون دلار بودجه برای تحقیقات اختصاص می دهد و به این دلیل یکی از برترین مراکز تحقیقاتی کانادا محسوب می شود. در حالی که زبان اصلی تدریس در این دانشگاه فرانسوی است اما یک چهارم دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند. دانشگاه مونترال با بیش از 36 هزار دانشجو، دومین دانشگاه بزرگ کانادا از نظر تعداد دانشجو است. دانشگاه مونترال 10 نخست وزیر کبک را در میان فارغ التحصیلان خود داشته است.

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

از سال 1887 دانشگاه مک مستر به پرورش استعدادهای درخشان متعهد بوده است. این دانشگاه یکی از 4 دانشگاه کانادا است که همیشه در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. دانشگاه مک مستر در نزدیکی تورنتو واقع شده است و بیش از 22 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و 3 هزار و 500 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. حدود 1400 استاد تمام وقت در این مرکز اموزشی مشغول به فعالیت آکادمیک هستند و تاکنون 170 هزار فارغ التحصیل داشته است.

دانشگاه وسترن (Western University)

دانشگاه وسترن در استان انتاریو و شهر لندن واقع شده است. 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند. احتمال اخذ پذیرش از این دانشگاه 58 درصد است. بیش از 36 هزار دانشجو دارد و حدود 400 رشته دانشگاهی را ارائه می دهد. این دانشگاه در گذشته به نام وسترن انتاریو شناخته می شد اما در سال 2012 نام دانشگاه تغییر کرد و به دانشگاه وسترن شناخته می شود. این دانشگاه با بودجه سالانه بیش از 240 میلیون دلار برای تحقیقات، یکی از پیشروترین دانشگاه های کانادا در رمینه تحقیق و پژوهش است. کاشف انسولین، Frederick Banting در دوره تدریس در این دانشگاه به این کشف بزرگ دست یافت و در سال 1923 جایزه نوبل فیزیولوژی پزشکی را دریافت کرد. Michael Ondaatje نویسنده و برنده جایزه بوکر نیز جز اساتید این دانشگاه بوده است.

دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا در زمینه تحقیقات است. این دانشگاه بیش از 33 هزار دانشجو دارد که در برنامه های تحقیقاتی در حال کسب تجربیات علمی هستند. دانشگاه کلگری بیش از 200 رشته دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. دانشگاه کلگری یکی از اعضای گروه U15 دانشگاه های دولتی تحقیقاتی کانادا است و سالانه بیش از 36 میلیارد دلار کانادا به تحقیقات اختصاص می دهد. بیش از دو سوم از فارغ التحصیلان این دانشگاه در منطقه کلگری به زندگی و فعالیت حرفه ای مشغول شده اند.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو بیش از 100 رشته دانشگاهی در زمینه تجارت، سلامت و پزشکی، مهندسی، محیط زیست و غیره دارد. از جمله افتخارات این دانشگاه، پروفسور فیزیک و نجوم، Donna Strickland است که برنده جایزه نوبل فیزیک 2018 و فارغ التحصیل این دانشگاه بوده است. دانشگاه واترلو با بیش از 50 هزار دانشجو و محصل در دانشگاه و کالج خود، جامعه آکادمیک فعال و پویایی را ایجاد کرده است. این دانشگاه در شهر واترلو، 110 کیلومتری غرب تورنتو واقع شده است.

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

دانشگاه اتاوا در سال 1848 تاسیس شد و در قلب پایتخت کانادا قرار دارد. این دانشگاه دو زبانه به تمامی اساتید، کادر آموزشی و دانشجویان این فرصت را می دهد که هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را بیاموزند. دانشگاه اتاوا بهمراه موسسات تحقیقاتی بیمارستانی وابسته، 23 مرکز تحقیقاتی را تشکیل می دهد که جزء پیشروترین مراکز تحقیقاتی کانادا است. محققان این دانشگاه در زمینه های سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و روان مشغول به فعالیت های آکادمیک و تحقیقات گسترده ای هستند.

در این مطلب دانشگاه های کانادا که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند، طبق آخرین بروزرسانی وزارت بهداشت، لیست شدند و رتبه های دانشگاه، رتبه های جهانی و رتبه در کانادا ارائه شد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *