آمریکا, کاری

چگونه ویزای خود را به ویزای کاری در آمریکا تبدیل کنیم؟

حق کار در آمریکا

بحث مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کاری و حق کار در آمریکا یکی از مباحث پرطرفدار در دنیای مهاجرت بشمار می رود و هر روز نیز بر تعداد علاقمندان به موضوع حق کار در آمریکا افزوده می شود. در حقیقت از دیرباز ایالات متحده آمریکا، کشور رویاهای بسیاری از مردم جهان و ایران بوده است اما با شدت یافتن بحران های اقتصادی اروپا در سال های اخیر، محبوبیت آمریکا در بین مهاجران بیش از پیش شده است.

حالا این روزها بسیاری از افراد برای مهاجرت کاری به جای کشورهای اروپایی راهی ایالات متحده آمریکا می شوند، اما ایالات متحده نیز به این راحتی ها برای افراد حق کار در آمریکا را قائل نمی شود؛ مگر اینکه شخص شرایط خاص دریافت ویزای کاری و حق کار در آمریکا را داشته باشد. البته علاوه بر افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری آمریکا می شوند. دانشجویان در حال تحصیل در این کشور نیز از حق کار در آمریکا برخوردار هستند.

اگر مایلید که اطلاعات بیشتری در مورد مبحث حق کار در آمریکا کسب نمایید؛ ادامه مطلب را مطالعه کنید. در ادامه ابتدا با تعدادی از ویزاهای کاری آمریکا آشنا می شویم که بدانیم افراد با داشتن چه شرایطی می توانند موفق به دریافت این ویزاها شوند و در نتیجه از حق کار در آمریکا برخوردار گردند؛ سپس خواهیم دید که دانشجویان در حال تحصیل در آمریکا به چه صورت از حق کار در آمریکا بهره می برند.

ویزاهای کاری آمریکا

گروهی از افراد که حق کار در آمریکا را دارند؛ افرادی هستند که موفق به دریافت ویزای کاری آمریکا شده اند. ویزای کاری آمریکا در انواع متفاوتی صادر می شود که دریافت هرکدام از این ویزاها به شرایط خاصی نیاز دارد. در ادامه به معرفی شرایط لازم برای دریافت برخی از انواع ویزای کاری آمریکا و بالطبع شرایط لازم برای برخورداری از حق کار در آمریکا می پردازیم.

نوعی از ویزاهای کاری آمریکا تحت عنوان ویزای H1 صادر می شود. این نوع ویزا مختص افرادی است که توسط یک کارفرمای مقیم آمریکا استخدام شده اند. البته این افراد می بایست در حیطه شغلی موردنظر دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس یا چند سال سابقه کار باشند. اگر فردی شرایط مذکور را داشته باشد می تواند ویزای کاری H1 را دریافت کند که به موجب این ویزا به مدت یک سال از حق کار در آمریکا برخوردار خواهد شد و حتی در پایان یک سال می تواند برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کند. ضمناً دارندگان ویزای H1 اجازه دارند که همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را هم به آمریکا ببرند؛ البته این افراد حق کار در آمریکا را ندارند.

نوع دیگری از ویزاهای کاری آمریکا با نام ویزای J1 عرضه می شود. ویزای J1، ویزای تبادل فرهنگ نیز نامیده می شود زیرا این نوع ویزا به افرادی اختصاص می یابد که از طرف یک نهاد، موسسه یا دانشگاه آمریکایی جهت تدریس و تحقیق استخدام می شوند. دارندگان ویزای J1 به مدت هفت سال حق کار در آمریکا و در موسسه موردنظر را دارند اما پس از هفت سال ملزم به ترک آمریکا هستند ولی بعد از دو سال می توانند مجدداً جهت دریافت ویزای کاری آمریکا در این کشور اقدام کنند.

ویزای کاری E1 نیز نوع دیگری از ویزاهای کاری آمریکا است. ویزای کاری E1 به شرکت هایی تعلق می گیرد که با شرکت های آمریکایی دارای روابط تجاری هستند. در واقع این نوع ویزا مختص گسترش دامنه تجارت است. البته علاوه بر شخصیت های حقوقی، کارمندان و مدیران عالی رتبه نیز می توانند برای دریافت ویزای E1 اقدام کنند. دارندگان ویزای E1 به مدت دو تا پنج سال حق کار در آمریکا را دارند.

یکی دیگر از ویزاهای کاری ایالات متحده تحت عنوان ویزای E3  یا ویزای سرمایه گذاری عرضه و صادر می شود. افرادی موفق به دریافت این نوع ویزا خواهند شد که در یک زمینه معین و البته نه خیلی خاص مانند خرید یک سوپرمارکت سرمایه گذاری کنند. دارندگان ویزای E3 فقط در زمینه سرمایه گذاری خود حق کار در آمریکا را دارند و نمی توانند در شرکت ها و موسسات آمریکایی فعالیت کنند. می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آمریکا از روش های مختلف، صفحه خدمات وکیل مهاجرت به آمریکا را ببینید.

حق کار برای دانشجویان در حال تحصیل

همانطور که گفتیم علاوه بر افرادی که ویزای کاری آمریکا را دریافت می کنند. دانشجویان در حال تحصیل در این کشور نیز حق کار در آمریکا را دارند، طبق قوانین دولت دانشجویان می توانند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. البته از آنجایی که هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا بالا است و از طرف دیگر دولت آمریکا بندرت برای مقاطع تحصیلی پایین بورسیه می دهد؛ بهتر است که افراد به این میزان حق کار در آمریکا دل خوش نکنند زیرا قطعاً کفاف هزینه های آنها را نخواهد داد اما دانشگاه های آمریکایی به دانشجویان دوره دکتری بورسیه می دهند؛ بدین ترتیب دانشجویان این مقطع با دریافت بورسیه و استفاده از حق کار در آمریکا می توانند از پس هزینه های خود بربیایند.

دانشجویانی که در حال تحصیل در آمریکا هستند اجازه ۲۰ ساعت کار درهفته را دارند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۱۳ تا ۱۵ دلار به ازای هر ساعت می باشد. البته باید در نظر داشت که افرادی که در حال تحصیل در آمریکا هستند نمیتوانند تمام هزینه های تحصیل و زندگی خود را با کار دانشجویی جبران کنند بلکه کسی تحصیل در آمریکا را برای خود برمیگزیند که یا در مقاطع بالا پذیرش اخذ کند که بتواند از بورسیه های تحصیلی در آمریکا استفاده نماید یا از کشور مبدا از لحاظ مالی ساپورت شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *