توریستی, فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

اخذ ویزای توریستی فرانسه به منظور سفرهای تفریحی کوتاه مدت و یا دیدار خانواده و اقوام و بستگان امری لازم و ضروری است. از این رو کسانی که در نظر دارند جهت ادامه تحصیل یا اشتغال به کار به کشور فرانسه مهاجرت کنند از طریق ویزای توریستی فرانسه نمی توانند به هدف خود دست پیدا کنند و می بایست انواع دیگری از ویزای فرانسه از قبیل ویزای تحصیلی و ویزای کاری را اخذ نمایند.

درباره ویزای توریستی فرانسه

افراد متقاضی اخذ ویزای توریستی فرانسه می توانند به صورت انفرادی یا خانوادگی به کشور فرانسه سفر کرده و جاذبه های گردشگری گوناگونی را که در کشور فرانسه وجود دارد، از نزدیک مشاهده کنند. فرانسه از جمله بزرگ ترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. به علت برخورداری از جاذبه های گردشگری فراوان و منحصر به فرد در هر سال میزبان خیل عظیمی از گردشگران از سرتاسر نقاط دنیا است.

میزان اعتبار ویزای توریستی فرانسه بستگی به این دارد که، نوع درخواست فرد متقاضی به چه شکل باشد. همچنین سفارت فرانسه در این رابطه چه تصمیمی را اتخاذ نماید. پس از آن که ویزای فرانسه صادر شد. برچسب ویزا توسط سفارت در گذرنامه فرد متقاضی چسبانده می شود.

برچسب شامل کلیه اطلاعات اصلی ویزا به طور مثال تاریخ اعتبار و تعداد دفعاتی است که فرد متقاضی می تواند به کشور فرانسه سفر کند. طی سال های اخیر فرانسه مانند؛ سایر کشورهای حوزه شینگن اقدام به صدور ویزای توریستی فرانسه به دو شکل ویزای بلندمدت و ویزای کوتاه مدت نموده است.

از طریق آن افراد متقاضی بتوانند به منظور ورود به خاک فرانسه اقدام به عمل آورند. به منظور اخذ ویزای توریستی فرانسه الزامی است که فرد متقاضی حضور داشته باشد. در مصاحبه ای که از او به عمل می آید شرکت نماید. گفتنی است کودکانی که زیر 12 سال سن دارند از این موضوع مستثنی می باشند.

مراحل درخواست ویزای توریستی فرانسه

مرحله اول به منظور درخواست ویزای هر کشوری آن است که فرد متقاضی فرم مربوط به تقاضای صدور ویزا را پر کند. فرد متقاضی می تواند، فرم مربوط به درخواست ویزا را از بخش روادید سفارت و یا از طریق مراجعه به وب سایت سفارت تهیه نماید. اگر قرار است فرد متقاضی به همراه خانواده خود به کشور فرانسه سفر کند می بایست برای هر یک از اعضای خانواده فرم جداگانه ای تکمیل گردد.

بعد از آن که مدارک تکمیل شد، زمان انجام مصاحبه مشخص می شود. فرد متقاضی می بایست در تاریخ تعیین شده نسخه چاپی از صفحه مربوطه را همراه با سایر مدارک ارائه دهد. لازم به ذکر است اخذ ویزای توریستی فرانسه از طریق تهیه مدارک متعددی امکان پذیر می باشد.

به طور کلی به منظور اخذ ویزای توریستی هر کشور از کلیه کشورهای جهان فرد متقاضی می بایست سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر را مجاب نماید. بعد از ورود فرد به خاک کشور مورد نظر متقاضی به طور حتم به کشورش باز خواهد گشت. این مساله به آن دلیل است که عده ای از افراد درصدد آن هستند. از طریق اخذ ویزای توریستی سایر کشورها به خاک کشور مورد نظر وارد شده و اقامت آن کشور را کسب نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه

افرادی که متقاضی اخذ ویزای توریستی فرانسه هستند. باید مدارک لازم جهت صدور ویزا را ارائه نمایند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه عبارتند از:
فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزای کوتاه مدت کشور فرانسه که می بایست به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی تکمیل گردد.

  • 2 قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • اصل گذرنامه فرد متقاضی و کپی آن: میزان اعتبار گذرنامه می بایست حداقل 3 ماه بعد از پایان اعتبار ویزای درخواستی باشد و حداقل 2 صفحه از آن به صورت مهر نخورده باشد.
  • کپی ویزای شینگن قبلی: کپی کلیه ویزاهای شینگن که فرد متقاضی تا الان دریافت کرده است. (روی گذرنامه فعلی و گذرنامه های پیشین) و کپی تمامی مهرهای ورود و خروج.
  • اصل شناسنامه: اصل شناسنامه متقاضی و کپی کلیه صفحات آن.
  • اسناد مربوط به وضعیت اجتماعی و حرفه ای فرد متقاضی و تمکن مالی او.
  • برای کارمندان: قرارداد کاری، صورتحساب بانکی مربوط به 6 ماه گذشته، رضایت نامه کارفرما مبنی بر اجازه مرخصی، مفاصا حساب مالیاتی.
  • برای مشاغل آزاد: فتوکپی جواز کسب، صورتحساب گردش حساب بانکی شرکت در 6 ماه اخیر، مفاصا حساب مالیاتی.
  • برای بازنشستگان: فیش حقوق بازنشستگی مربوط به 6 ماه اخیر.
  • برای دانشجویان و کودکان: گواهی تقبل هزینه ها به وسیله یکی از والدین، اسناد و مدارک هویتی، تمکن مالی و وضعیت حرفه ای کسی که تامین هزینه های مربوط به سفر بر عهده او می باشد.
  • اجازه خروج رسمی از طرف پدر زمانی که فرزند بدون همراهی پدرش مسافرت می کند. گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا مدرسه و یا گواهی ثبت نام در سال آینده، گواهی دارا بودن محل سکونت در کشور فرانسه
  • واچر هتل: در صورتی که فرد متقاضی رزرو هتل ندارد. می بایست مدارکی را ارائه نماید که نشان دهد، از توان مالی لازم برای پرداخت 120 یورو در هر روز جهت تقبل هزینه ها برخوردار است.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه مسافرتی که حداقل سرمایه آن 30000 یورو باشد در داخل کشور فرانسه و کل حوزه شینگن
  • معرفی نامه ای که هدف از سفر به کشور فرانسه در آن به طور کامل بیان شده باشد.

زمان لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه

در راستای صدور ویزای توریستی فرانسه بررسی اولیه مدارک ارائه شده از سوی فرد متقاضی دو هفته زمان می برد. امکان دارد تا زمان صدور قطعی و کامل شدن مدارک نیاز به زمان بیشتر به طور مثال چند هفته دیگر باشد. به طور معمول تا 6 هفته پس از آن که مدارک مربوطه به بخش کنسولی تحویل داده شد وضعیت درخواست فرد متقاضی معلوم می شود.

هزینه صدور ویزا

با توجه به سن فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت. بر این اساس هزینه صدور ویزای توریستی کشور فرانسه شامل موارد زیر می باشد:
کودکان ۰ تا 6 سال: به صورت رایگان
کودکان بین 6 تا 12 سال: مبلغ 35 یورو
افراد متقاضی بالای 12 سال: مبلغ 60 یورو
علاوه بر هزینه هایی که ذکر شد. مبلغ 25 یورو نیز به ازای هر نفر جهت بررسی مدارک به منظور صدور ویزای توریستی کشور فرانسه دریافت می شود.

در پایان

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی میکنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *