ثبت شرکت, قبرس

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس یکی از راه های مهاجرت به قبرس می باشد.این روزها اکثر افرادی که علاقمند به مهاجرت به کشورهای دیگر می باشند اغلب کشورهای اروپایی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، چرا که با دریافت اقامت دائم این کشورها می توانند به راحتی به دیگر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا رفت و آمد کنند.

از بین این کشورها, قبرس مکان مناسبی برای تحصیل, کار و زندگی می باشد. از این رو سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا ثبت شرکت در قبرس را در برنامه خود قرار می دهند تا از طریق ثبت شرکت در قبرس بتوانند در اتحادیه اروپا کسب و کاری را راه اندازی کنند. اما باید خدمت این گروه عرض نماییم که ثبت شرکت در قبرس دارای دشواری هایی می باشد که ما در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم, مراحل ثبت شرکت در قبرس, چگونگی انجام ثبت شرکت در قبرس, مزایای ثبت شرکت در قبرس و اینکه از طریق ثبت شرکت در قبرس می توان اقامت دائم این کشور را بدست آورد و یا خیر.

ثبت شرکت در قبرس

سرمایه گذاران حتما می دانند که ثبت شرکت در هر کشوری دارای دشواری ها یی می باشد که باید طبق قوانین و مقرراتی خاص سپری شود به همین خاطر باید با افرادی که تخصص و تجربه بسیاری در این امر دارند مشورت نمایید تا بتوانید به سرعت به اهداف خود دست یابید.

موسسه ما با سالها تجربه و سابقه درخشان همه روزه در خدمت شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت در قبرس را دارید می باشد شما میتوانید با موسسات معتبر مهاجرتی دیگر هم برای مشورت و انعقاد قرارداد وارد عمل شوید انتخاب با شماست.

نکته مهمی که باید در ابتدا به آن اشاره کنیم این است که قبل از هر اقدامی جهت ثبت شرکت در قبرس بهتراست که از شرایط اقتصادی و کسب و کار این کشور اطلاعاتی جمع آوری نمایید چرا که شما با ثبت شرکت در قبرس می خواهید زندگی جدیدی را در این کشور آغاز کنید و در واقع شروعی نو در انتظار شما خواهد بود پس بهتر است از تمام شرایط و قوانین این کشور اطلاع پیدا نمایید.

برای کسب اطلاعات در خصوص کار, اقتصاد, زندگی بهترین گزینه برای شما از طریق سفر می باشد, شما در صورتی که شرایط یک سفر کوتاه مدت از طریق ویزای توریستی قبرس را دارید می توانید از نزدیک  با شرایط و اوضاع اقتصادی این کشور, هزینه های زندگی و هزینه های ثبت شرکت در قبرس اطلاعات کاملی کسب نمایید و بر اساس آن می توانید یک برنامه ریزی دقیقی انجام دهید.

اگر شرایط سفر به قبرس را ندارید میتوانید از کارشناسان ما بخواهید تا اطلاعات به روز خود را در خصوص کشور قبرس به صورت کامل در اختیارتان قرار دهند تا بتوانید نتیجه گیری مناسبی داشته باشید.

اقتصاد قبرس

در خصوص اقتصاد قبرس توضیحی کوتاه خدمتتان ارائه می دهیم تا به صورت کلی با آن آشنایی پیدا کنید, اقتصاد این کشور دارای ثبات و قدرت می باشد و باید بدانید که تولید ناخالص داخلی در این کشور بالغ بر ۳۰هزار دلار می باشدو همچنین در سال ۲۰۰۱صندوق بین المللی پول, قبرس  را به عنوان یک کشور توسعه یافته معرفی نمود, چرا که این کشور به عنوان یکی از اقتصادهای پردرآمد در دنیا شناخته شده است.

در سال های اخیر دولت قبرس برای آنکه بتواند سرمایه های خارجی بسیاری را جذب نماید این اجازه را به سرمایه گذاران خارجی داده تا با ثبت شرکت در قبرس سرمایه های خود را وارد کشور نمایند, جالب است بدانید که رشته هایی که در این روزها در کشور قبرس موفقیت صد در صد را پیدا می کنند شامل توریسم, شرکت های ساختمانی و ساخت و ساز, خدمات مالی و مدیریت مالی می باشد.

انواع شرکت ها در قبرس

برای ثبت شرکت در قبرس شما میتوانید نهاد های شرکتی متعددی را با توجه به شرایط شرکت و نوع فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید اما رایج ترین نوع نهادهای شرکتی در سراسر دنیا که سرمایه گذاران خارجی از آنها بهره می گیرند:

  1. شرکت های سهامی
  2. شرکت با مسئولیت محدود

گزینه اول مناسب برای کسب و کارهای بزرگ و شرکت های بزرگ می باشد مانند فروشگاه های زنجیره ای, کارخانه ها

گزینه دوم محبوبیت بیشتری در بین سرمایه گذاران خارجی دارد و برای کسب و کارای کوچک و شرکت های کوچک مناسب است. تعداد سهامداران از دونفر تا ۵۰ نفر می باشد و هر سهامدار با توجه به میزان سرمایه ای که وارد شرکت می کند دارای تعهد می باشد .

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در قبرس

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هر شرکتی که در قبرس به ثبت می رسد باید هیئت مدیره داشته باشند که در راس آنها مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مشخص گردد, همچنین باید دقت داشته باشید که برای شرکت های قبرسی باید یک منشی و یک بازرس نیز انتخاب نمایید.

مراحل ثبت شرکت در قبرس

در اولین مرحله باید نام شرکت را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این نام به هیچ عنوان نباید تکراری باشد, همچنین نباید از نام کوچک سهامداران گرفته شده باشد. می توانید برای نام شرکت سه اسم را انتخاب کرده و هر کدام از آنها تایید شد برایتان رزرو می گردد, نکته ای که باید خدمتتان عرض کنیم این می باشد که بهتر است نامی که انتخاب می کنید متناسب با فعالیت تجاری و فعالیت شرکت باشد و با آن به نوعی شرکت خود را معرفی نمایید.

در مرحله بعد شما باید یک بیزنس پلان و یا طرح توجیهی اقتصادی تهیه کنید, این طرح باید به گونه ای برنامه کاری شرکت را در آینده مشخص کند و همچنین باید اهداف این طرح را قید کنید و در انتها باید انتظاراتی که در آینده از این طرح می رود را بیان نمایید. فقط نکته ای که باید خدمتتان عرض کنیم این است که این بیزنس پلان باید به تایید اداره بازرگانی رسیده باشد.
شما بعد از انجام مراحل بالا باید مکانی را به عنوان محل کار مشخص کنید. این مکان را هم می توانید به صورت حقیقی اجاره نمایید و هم می توانید به صورت مجازی در اساسنامه ذکر کنید.

کد ثبت شرکت

بعد از انجام کلی مراحل بالا باید از اداره مالیات قبرس کدشناسایی دریافت نمایید که این کد به منظور کد هویتی به شما داده می شود و اگر این کد را اخذ نکنید نمی توانید فعالیت خود را از طریق ثبت شرکت در قبرس آغاز کنید.

بعد از انجام مراحل بالا شما باید کلیه مراحل ثبت را به همراه هزینه های ثبت شرکت پرداخت نمایید تا برای شما با بررسی مدارک, یک ویزای دو ساله صادر گردد, توجه داشته باشید که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نیست و شما تنها می توانید این ویزا را بر اساس مدارکی اعم از عدم تخلف مالی و… تمدید نمایید و بعد از گذشت ده سال, می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. البته زمانی اقامت دائم به شما داده خواهد شد که شما در این ده سال تمام مالیات های خود را به موقع پرداخت کرده باشید و تخلف مالی و جرم و جنایت انجام نداده باشید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در قبرس

  • گذرنامه معتبر متقاضی
  • کارت شناسایی متقاضی و سهامداران
  • انتخاب نام شرکت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • بیزنس پلان
  • ترجمه تمامی مدارک و اسناد

شرایط ثبت شرکت

شما زمانی که می خواهید از طریق ثبت شرکت در قبرس به این کشور مهاجرت کنید بهتر است بدانید که اخذ اقامت دائم این کشور کمی دشوار می باشد اما شما میتوانید همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود را به همراه ببرید و همانند خود شما یک ویزای موقت برایشان صادر میگردد, همچنین فرزندان شما می تواند در مدت اقامت شما در قبرس از تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند.

در برخی مواردنیز افراد در کشورهای خود دارای شرکت ثبت شده می باشند و علاقمند به این هستند تا فعالیت تجاری خود را در قبرس نیز ترویج دهند به همین خاطر می توانند از طریق ثبت شعبه  اقدام به این کار زنند, تنها باید به خاطر داشته باشید که باید طبق قوانین کار قبرس پیش روید, و باید این نکته را بدانید در شرکت های شعبه اگر قرارداد و یا خرید و فروشی انجام گردد, طرف اصلی قرار داد شرکت مادر می باشد و در واقع شرکت شعبه به عنوان یک واسطه عمل خواهد کرد.

ثبت شرکت

نکته ای که باید در اینجا به آن متذکر شویم محیط نظارت سختگیرانه در قبرس می باشد, اگرچه مالیات ها در این کشور برای شرکت های خارجی پایین می باشد اما نظارت دقیق دولت شرایط را کمی دشوار کرده است و باید در گردش حساب ها کمی دقت به عمل آوردید.

نکته دیگر در خصوص مشوق های مالی در این کشور می باشد, باید صادقانه به سرمایه گذاران خارجی عرض کنیم که دولت قبرس برای سرمایه گذاران خارجی مشوق های مالی در نظر نگرفته است, اما دولت قبرس خود اعلام نموده است که نرخ ۱۲درصدی مالیاتی نیز به خودی خود یک مشوق برای سرمایه گذاران خارجی می باشد .

البته باید خاطر نشان کنیم که سرمایه گذارانی که در تکنولوژی بالا و اقتصاد سنتی سرمایه گذاری می کنند می توانند از کمک های مالی دولت برخوردار شوند .

مزایای ثبت شرکت در قبرس

شما می توانید از طریق ثبت شرکت در قبرس به بازارهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید و صد در صد  مالکیت شرکت خود را بدون نیاز به شریک محلی داشته باشید. قبرس همچنین پنجمین اقتصاد با ثبات و مطمئن در دنیاست.

کشور قبرس برخلاف دیگر کشورهای اروپایی دارای نرخ مالیات پایین برای شرکت های خارجی می باشد و موقعیت جغرافیایی مناسب این کشور سبب رشد اقتصاد گردیده است. قبرس هیچ گونه محدودیتی برای مبلغ سرمایه گذاری شما در نظر نگرفته است و شما می توانید با حداقل میزان سرمایه مشخص شده ثبت شرکت را انجام دهید.

ثبت شرکت

شما همچنین می توانید بعد از گذشت چند سال با پرداخت به موقع مالیات اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید و با دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در قبرس می توانید به راحتی بدون دریافت ویزا به کشورهای اروپایی رفت و آمد و در برخی مواقع اقامت طولانی مدت داشته باشید.

قبرس هیچگونه محدودیتی در خصوص مدرک زبان بین المللی یا داخلی قرار نداده است. از دیگر مزایای این کشور تحصیل رایگان، امکان سفر به تمامی کشور های اروپایی، برخورداری از امکانات رفاهی و خدمات درمانی بالا می باشد.

یک نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم در خصوص استخدام نیروی کار در قبرس می باشد که شما می توانید از نیروی کار تحصیل کرده و متخصص بهره مند شوید و نکته جالب توجه این می باشد که در سراسر اتحادیه اروپا تنها کشور قبرس می باشد که نرخ دستمزد نیروی کار تحصیل نکرده در آن پایین می باشد .

در پایان

برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص چگونگی دریافت مشاوره از کارشناسان آوات و خدمات ما در زمینه امور مهاجرتی کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و… می توانید در ساعات کاری از طریق شماره های ثابت نوشته شده در سایت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها استفاده فرمایید. اگر خواستار دریافت مشاوره هستید، می توانید با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرتی آوات از آن بهره مند شوید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *