ارمنستان, ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در کشور ارمنستان

ثبت شرکت در کشور ارمنستان راهی مطمئن برای اقامت این کشور است. دیگر راه های اخذ اقامت ارمنستان ویزای کاری و ویزای تحصیلی است. در این مقاله در مورد ثبت شرکت در کشور ارمنستان می پردازیم.

ثبت شرکت در کشور ارمنستان

این روزها سرمایه گذاران بسیاری درصدد سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشند و با در نظر گرفتن شرایط خوب اقتصادی می خواهند کسب و کاری را از طریق ثبت شرکت انجام دهند، بیشتر کشورهای اروپایی نیز در الویت قرار دارند، اما تمامی کشورهای اروپایی شرایط آسانی برای این امر امکان پذیر نکرده اند. به همین خاطر سرمایه گذاران باهوش درصدد ثبت شرکت در کشورهای اروپایی می باشند که کمتر کسی آن کشورها را در نظر داشته باشد، مانند ثبت شرکت در ارمنستان، این کشور که عضو اتحادیه اروپا می باشد پلی است بین اروپا و خاورمیانه و این سبب شده است تا سرمایه گذاران از طریق ثبت شرکت اهداف بزرگی را به ثمر برسانند.

به همین منظور ما اطلاعات کلی در زمینه ثبت شرکت و مدارک لازم و مزایای ثبت شرکت در ارمنستان برای شما فراهم آورده ایم تا شما دوستداران سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت با شرایط و چگونگی آن آشنا شوید.

مزایای ثبت شرکت

  • دسترسی راحت به کشور عزیزمان ایران هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی
  • به خاطر نزدیکی به ایران سرمایه گذارن و تجار ایرانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند صرفه جویی در زمان زیادی را بهره مند خواهند شد.
  • هزینه های زندگی در کشور ارمنستان بسیار پایین می باشد و هر قشری از جامعه می تواند با محیط آن کشور سازگار گردد.
  • در کشور عزیزمان ایران دریافت ویزا برای کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان دشوار است اما با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید برای سفر به آن کشورها به راحتی ویزا دریافت نمایید.
  • با ثبت شرکت می توانید از حقوق شهروندی برخوردار شوید.
  • با ثبت شرکت می توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و خانوادتان دریافت نمایید.
  • زمانی که برای ثبت شرکت در ارمنستان نیاز می باشد بسیار کوتاه و دو روز کاری است.
  • با ثبت شرکت در این کشور برای همیشه از مشکلات تحریم راحت خواهید شد.
  • می توانید از امکانات رفاهی و خدمات درمانی این کشور بهره مند شوید.

شرایط ثبت شرکت در کشور ارمنستان

در این مقاله ما به صورت کلی برای شما اطلاعاتی در زمینه شرایط ثبت شرکت در ارمنستان اشاره خواهیم نمود و شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه مشاوره شوید.

ثبت شرکت در کشور ارمنستان در سالهای دور امری راحت و ساده بود، اما به تازگی این امر دارای پیچیدگی ها و دشواری هایی می باشد و شرایط برای سرمایه گذاران خارجی کمی دشوار تر از قبل می باشد. شما می توانید از طریق ثبت شرکت در کشور ارمنستان علاوه بر ایجاد کسب و کار در این کشور اقامت دائم این کشور و همچنین افتتاح حساب شخصی و شرکتی در این کشور را شامل شوید.

قوانین و مقررات

از آنجایی که می دانید برای ایجاد کسب و کار در کشوری دیگر باید قوانین و مقررات مربوط به کار و تجارت آن را بدانید و بر اساس آن مقررات قدم در این راه بردارید پس بهتر است که قبل از هر اقدامی ابتدا اطلاعات خود را در زمینه اقتصادی و بازار کسب و کار و همچنین شرایط زندگی در ارمنستان تکمیل نمایید تا بتوانید با توجه به اطلاعات بدست آمده روند خوبی در راستای اهداف خود داشته باشید.

شما می توانید از بهره گرفتن از افرادی که تجربه و دانش در ثبت شرکت در کشور ارمنستان را دارند این اطلاعات را کسب نمایید و با توجه به راهنمایی های آنان برای خود برنامه ریزی دقیق انجام دهید، شما می توانید با وکلای ثبت شرکت ما مشورت کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

توصیه ما به شما قبل از هر اقدامی این است که بهتر آن است قبل از تصمیم گیری یک سفر کوتاه مدت به ارمنستان داشته باشید تا از نزدیک با شرایط و اوضاع کار در ارمنستان آشنا شوید تا بتوانید با توجه به اطلاعات بدست آمده برای فعالیت تجاری و شرکت خود برنامه ریزی انجام دهید.

همان طور که گفتیم کشور ارمنستان عضو اتحادیه اروپا می باشد و از شرایط اقتصادی و موقعیتی خوبی برخوردار است، از آنجایی که این کشور بین اروپا و خاورمیانه قرار گرفته است از نظر سرمایه گذارن ایرانی این کشور موقعیت عالی را در بردارد.

این کشور موقعیت خوبی برای تجارت دارد و به خاطر نزدیک بودن به ایران سرمایه گذاران ایرانی در صدد واردات و صادرات می باشند و نکته دیگری که سرمایه گذاران را به این کشور جذب کرده است این است شما می توانید مالکیت صد در صد را ازطریق ثبت شرکت در این کشور بدست آورید.

انواع ثبت شرکت در کشور ارمنستان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی از ساختارهای دارای محبوبیت شرکتی، مسئولیت محدود می باشد که در سراسر دنیا دارای طرفدارن و سرمایه گذارن خارجی می باشد، این نوع ساختارها مناسب با شرکت های کوچک با کسب و کارهای کوچک می باشد.در این نوع ساختار شرکتی هر سهامدار به میزان دارایی که وارد شرکت می کند دارای تعهد می باشد. شخص می تواند برای شرکت خود نام مناسب انتخاب نماید و حتی این امکان را دارد که بتواند نمایندگی شرکت را تاسیس کند و همچنین شخص می تواند علاوه برخود اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود را نیز دریافت کند.

ثبت شرکت به صورت تضامنی

یکی دیگر از ساختار های شرکتی در ارمنستان به صورت تضامنی می باشد، به این صورت می باشد که تمام افرادی که به عنوان سهامدار در این شرکت می باشند به صورت تضامنی در مقابل طلبکاران مسئول می باشند. در این نوع ساختار تنها برای شخصی که شرکت به نام او ثبت شده است می توان اقامت را دریافت نمود و همراهان شخص نمی توانند اقامت ارمنستان را بدست آورند.

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

  1. باید در ابتدای امر به اداره اویر مراجعه نمایید.
  2. باید محلی را به عنوان محل کار و شرکت اجاره نمایید و قرارداد اجاره باید به صورت محضری باشد.
  3. برای ثبت نام شرکت و همچنین تنظیم اساسنامه شرکت باید به اداره رجیستر بروید.
  4. بعد از انجام مراحل بالا شما باید کد مالیاتی دریافت نمایید که دریافت این کد بسیار حائز اهمیت می باشد و شما برای دریافت مهر شرکت و همچنین کد شناسایی باید اساسنامه شرکت، آدرس دقیق و اجاره نامه شرکت را به همراه داشته باشید و بعد از آن می توانید به اداره مهر شرکت ها بروید.
  5. یکی از مراحلی که بسیار مهم می باشد ثبت نام در اداره بازنشسنگی این کشور است.
  6. بعد از این مرحله شما می توانید برای افتتاح حساب شرکتی و یا شخصی اقدام نمایید.
  7. برای باز کردن پرونده صادرات و واردات باید با معرفی نامه به اداره گمرک رفته و تشکیل پرونده دهید.

مدت زمانی که برای ثبت شرکت زمان می برد دو روز کاری می باشد و برای دریافت اجازه ورود به این کشور شما باید به سفارت ارمنستان بروید تا برای شما یک ویزای موقت صادر شود و بعد از دریافت اقامت موقت در صورتی که گزارش مثبتی از عملکرد شرکت داشته باشید و تخلف مالی انجام نداده باشید می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

یک نکته ای بسیار مهم می باشد آن هم این است که افرادی تنها بخاطر اخذ اقامت این کشور اقدام به ثبت شرکت می نمایند، اما بهتر است افرادی که قصد سرمایه گذاری و کسب و کار در ارمنستان را ندارند از روش های دیگر اخذ اقامت این کشور مانند خرید ملک اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز

  • گذرنامه معتبر متقاضی و در صورتی که گذرنامه منقضی شده است باید شخص گذرنامه جدید خود را به همراه گذرنامه منقضی شده همراه داشته باشید.
  • کارت شناسایی متقاضی و تمام سهامداران.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • میزان سهام
  • نام شرکت
  • تعیین تیم مدیریت

برای افرادی که زمان کافی برای سفر به ارمنستان برای ثبت شرکت در این کشور را ندارند می توانند بدون حضور در این کشور مراحل ثبت شرکت در این کشور را انجام دهند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که چه برای ثبت شرکت در این کشور حضور فیزیکی داشته باشید چه نداشته باشید در واقع هیچ فرقی در ایجاد کیفیت کار وجود نخواهد داشت، تنها تفاوتی که در ثبت شرکت غیر حضوری و حضوری وجود دارد این است که مدت زمان ثبت شرکت به صورت حضوری کوتاه تر می باشد.

پس شما اگر امکان حضور در ارمنستان را ندارید می توانید از کمک گرفتن و استخدام وکیل تمامی مراحل ثبت شرکت را انجام داده و تنها شما مدارکی که برای امضا برایتان ارسال می شود را امضا نموده و مجدد ارسال می کنید.

نکات مهمی که باید توجه کنید

چند نکته که باید به آنها اشاره کنیم این است که تمامی شرکتها به صورت تجاری به ثبت می رسند و شما زمانی که ثبت شرکت در ارمنستان را انجام می دهید در واقع مجوز کار دریافت کرده اید، همچنین شما برای آنکه بتوانید ثبت شرکت در ارمنستان را انجام دهید نیازی به هیچ گونه سرمایه اولیه نخواهید داشت، که این موضوع سبب محبوبیت ثبت شرکت در میان سرمایه گذاران خارجی گردیده است.

یکی دیگر از نکاتی که باید آن را متذکر شویم این است که شما شرکتی که در ارمنستان به ثبت می رسانید بدون تاریخ انقضا می باشد و در واقع تا زمانی که شما بخواهید می توانید شرکت را حفظ نمایید و در صورت انصراف می توانید شرکت را منحل نمایید و این دست شخص شما خواهد بود.

برخی از سرمایه گذارانی که به فکر بیزنس و فعالیت شرکت می باشند باید عرض نماییم که در ماه های اول شروع به کار بهتر است که شما یک حسابدار استخدام نمایید تا به صورت ماهانه بیمه ها را رد نماید و شرکت را به صورت فعال نگه دارد.

برای ثبت شرکت در ارمنستان فرد بهتر است که سه نام برای شرکت خود انتخاب کند. بهتر آن است که این نام ها منحصر به فعالیت تجاری شما باشد و تکراری نباشد. زمانی که نام ها را انتخاب نمودید برای بررسی نام ها ارسال می شود و یکی از آنها برای شما رزرو خواهد شد.

زمانی که بخواهید ثبت شرکت در ارمنستان را انجام دهید باید بدانید که این کار منوط به سپری شدن مراحلی به صورت گام به گام می باشد و شما باید تمام مراحل را با توجه به شرایط تجاری و شرکت خود طی کنید تا بتوانید ثبت شرکت در ارمنستان را با موفقیت به انجام رسانید.

برای ثبت شرکت در ارمنستان باید یک سری مدارک جهت افتتاح حساب بانکی در ارمنستان ارسال گردد، چرا که برای ثبت شرکت در ارمنستان شما به حساب بانکی نیازمند می باشید. به همین خاطر بهتر است از وکلای مجرب و دانش دیده بهره گیرید.

در ثبت شرکت هر فردی از هر ملیتی که باشد می تواند به تنهایی و بدون نیاز به شریک محلی مدیر عامل معرفی شود. همچنین سهامداران می توانند از سمت نهاد حقوقی و افراد قانونی اقدام به تاسیس شرکت نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *