ارمنستان, کاری

شرایط دریافت ویزای کار ارمنستان برای ایرانیان

ویزای کاری ارمنستان

امروز می خواهیم در مورد مهاجرت کاری به ارمنستان و نحوه اخذ ویزای کاری ارمنستان صحبت کنیم؛ بنابراین اگر شما هم به فکر مهاجرت به این کشور هستید؛ با ما همراه شوید تا با راه های دریافت ویزای کاری و چگونگی تبدیل ویزای کاری ارمنستان به اقامت دائم ارمنستان آشنا شوید. اما قبل از پرداختن به بحث ویزای کاری، ارائه اطلاعات مختصری در مورد کشور ارمنستان و شرایط اقتصادی این کشور خالی از لطف نیست.

موقعیت جغرافیایی ارمنستان

ارمنستان جزوی از جماهیر شوروی سابق است که در منطقه قفقاز قرار دارد و بین کشورهای ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان محصور شده است. ارمنستان که در حال حاضر همسایه شمالی کشور عزیزمان است؛ در گذشته بخشی از خاک ایران محسوب می شده که به مرور جدا و به شوروی سابق پیوسته است. بنابراین شاید همین هم جواری کشور ارمنستان با کشور ما باعث شده که ویزای کاری و مهاجرت کاری به این کشور مورد توجه ایرانی ها قرار بگیرد.

جدای نزدیکی ارمنستان به ایران، روابط حسنه ای بین دولت ارمنستان و ایران برقرار است که همین امر موجب شده که شهروندان ایرانی به راحتی موفق به دریافت ویزای کاری و اقامت در این کشور شوند.

فضای کسب و کار در ارمنستان

اگر قصد اخذ ویزا ارمنستان را دارید بد نیست که با فضای کسب و کار این کشور و صنایع پر رونق آن آشنا شوید.

قبل از فروپاشی شوروی سابق، اقتصاد ارمنستان وابستگی عمیقی به صنعت نساجی، تولید ماشین آلات صنعتی و تولید مواد شیمیایی داشت. به دلیل فقر منابع اولیه در ارمنستان، چرخ تولید صنایع مذکور بر پایه واردات مواد اولیه استوار بود؛ به همین دلیل صنعت ارمنستان به تدریج رو به زوال رفت تا اینکه بعد از فروپاشی شوروی، دولت ارمنستان، نظام سرمایه داری را بر صنعت و کشاورزی ترجیح داد و ساختمان سازی در این کشور رونق گرفت. اما باز هم فقر منابع و کمبود انرژی گریبانگر این کشور شد؛ به گونه ای که سرمایه گذاری های منطقه ای نیز به مرور ضعیف شدند.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

صنعت توریسم:

در حال حاضر، صنعت توریسم یکی از پررونق ترین صنایع ارمنستان بشمار می رود و هر ساله افراد زیادی از کشورهای بزرگ دنیا مانند آلمان، روسیه، اتریش، انگلیس و فرانسه به ارمنستان سفر می کنند. بنابراین اگر به دنبال اخذ ویزای کار هستید شاید بد نباشد که به فعالیت در حیطه گردشگری این کشور هم فکر کنید.

شاید یکی از علل رونق صنعت توریسم ارمنستان، مسافرتهای کاری بیشماری باشد که به این کشور صورت می گیرد، زیرا دولت ارمنستان، روابط قوی با روسیه، آمریکا، گرجستان، برخی از کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق، ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد؛ به همین دلیل هم اخذ ویزای کاری ارمنستان و مهاجرت کاری به این کشور برای اتباع کشورهای مذکور کار چندان سختی نیست.

از آنجایی که ارمنستان، نقطه پیوند آسیا و اروپا است؛ توانسته ارتباطی موفق با فرهنگهای آسیایی و اروپایی برقرار کند و روحیه کارآفرینی را در ملت خود تقویت کند. دولت ارمنستان همواره به کارآفرینان توجه ویژه ای نشان داده است؛ به گونه ای که ارامنه ثروتمند خارج از ارمنستان، نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کنند. پس می توان گفت که کارآفرینی در خاک ارمنستان، راهی مناسب برای اخذ ویزای ارمنستان و ورود به این کشور است.

مقاله پیشنهادی: شرایط کار در ارمنستان

اخذ ویزای کار

علاوه بر موارد گفته شده، امور مرتبط با رشته های، شیمی، فلزکاری، جواهرسازی، داروسازی، ساختمان سازی، فناوری اطلاعات و معدن نیز در ارمنستان رو به رشد هستند و می توانند مورد توجه افراد متخصص در این رشته ها باشند که قصد اخذ ویزای کار را دارند.

طبق آمار بانک جهانی در بین ۱۸۳ کشور دنیا، اقتصاد ارمنستان در رتبه ۴۳ قرار دارد و نرخ بیکاری ارمنستان، ۱۸ درصد اعلام شده است. همچنین لازم به ذکر است که میانیگن حقوق ماهانه و تعداد ساعات کاری هفتگی در ارمنستان به ترتیب ۳۷۰ دلار و ۴۰ ساعت است.

به طور خلاصه برای علاقمندان به اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به این کشور باید گفت که راه اندازی تجارت فرامرزی در ارمنستان، امر نسبتاً آسانی است.

راه های اخذ ویزای ارمنستان

حالا که اطلاعات مختصری در مورد کشور ارمنستان و فضای اقتصادی این کشور کسب کردیم به بحث اصلی مقاله یعنی نحوه اخذ ویزای کار ارمنستان برمی گردیم. راه های مختلفی برای مهاجرت کاری به ارمنستان و دریافت ویزای کار ارمنستان وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

اگرچه کارفرمایان ارمنستانی تمایل بیشتری به استخدام نیروهای داخلی دارند، اما خوشبختانه دولت ارمنستان، هیچ محدودیت و سهمیه بندی برای استخدام نیروهای خارجی در نظر نگرفته است و هیچ مرکزی را به عنوان نهاد صدور و بررسی مجوز کار اتباع کشورهای خارجی معرفی نکرده است.

سرمایه گذاری

یکی از راه های نسبتاً سریع و کم هزینه برای مهاجرت کاری به ارمنستان و اخذ ویزا، سرمایه گذاری در این کشور است. البته برای این سرمایه گذاری سقف خاصی تعریف نشده و از نظر دولت ارمنستان، خرید یک ملک در این کشور و افتتاح حسابی بانکی نیز سرمایه گذاری تلقی می شود و شما را مستحق اخذ ویزای کار ارمنستان می کند.

این نوع ویزای کار ارمنستان به صورت یک ساله صادر می شود که می توان بعد از سه سال آن را به اقامت دائم ارمنستان تبدیل کرد.

راه دیگر مهاجرت کاری به ارمنستان و دریافت ویزا این است که یک فرد مقیم ارمنستان به عنوان کارفرما شما را استخدام کند. خوشبختانه کارفرما برای استخدام شما در قید و بند هیچ شرط و شروطی نیست. اعتبار این نوع ویزای کاری هم یک سال است که بعد از سه سال قابل تبدیل به اقامت دائم هست.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم؛ کارآفرینی در ارمنستان نیز مجوز اخذ ویزای ارمنستان بشمار می رود. شما با ارائه سندی مانند اجاره نامه فضای بنگاه اقتصادی خود، قراردادهای بانکی بنگاه اقتصادی خود، فاکتور خرید تجهیزات موردنیاز بنگاه اقتصادی خود و… می توانید هویت خود را به عنوان یک کارآفرین اثبات کرده و ویزای کاری را دریافت کنید.

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ارمنستان نیز نوعی کارآفرینی به حساب می رود و می تواند دلیلی برای صدور ویزای کار باشد. جدای از اخذ ویزا ، ثبت شرکت در ارمنستان برای ما ایرانیها می تواند راهی برای رهایی از دست تحریم های اقتصادی نیز باشد. جالب است که پروسه ثبت شرکت در ارمنستان خیلی کوتاهتر از روند ثبت شرکت در ایران است؛ بنابراین با این روش فرد به سرعت قادر به دریافت ویزای کاری خواهد شد. 

شایان ذکر است که فرد از هر طریقی که بخواهد برای اخذ ویزای کاری اقدام کند حتماً باید سند یا اجاره نامه محل سکونت خود در ارمنستان و گواهی حساب بانکی خود را نیز ارائه دهد. همچنین برای تمدید ویزای کار ارمنستان، ارائه گواهی سلامت جسمی الزامی است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط دریافت ویزای کار ارمنستان برای ایرانیان

  1. احسان گفت:

    سلام و خسته نباشید. برادر من تازگی یک شرکت توریستی در ارمنستان راه انداخته و من هم یک ماه هست اومدم ارمنستان با ویزای تفریحی که اگه شد در طی این مدت ویزای کار بگیرم.میخاستم ببینم پروسه کاریش چطوریه و ایا میشه از ارمنستان اقدام کرد یا حتما باید بیام ایران و اقدام کنم.در ضمن من سابقه کاری در این زمینه اصلا ندارم.ممنون میشم کمکم کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام روز بخیر
      شما میتوانید برای مشاوره تخصصی با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *