ارمنستان

دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور ارمنستان

ارمنستان از همسایگان ما است که در شمال ایران واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر ایروان یکی از قدیمی ترین شهر های جهان به حساب می آید. این کشور با داشتن ویژگی هایی چون مردم مهربان، نزدیکی به ایران و هزینه های مناسب زندگی و… به مقصد محبوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. البته به طور کلی کشور دوست و همسایه ارمنستان در سال های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. اگر شما هم خواهان مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا کلیه اطلاعات مورد نیاز درباره چگونگی دریافت ویزای تحصیلی این کشور و شرایط آن را به دست بیاورید. ما در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور ارمنستان در سال جدید به شما خواهیم گفت.

تحصیل در ارمنستان

هزینه‌های تحصیل و زندگی در ارمنستان ارزان برآورد می‌شود. همچنین این کشور به ایران بسیار نزدیک است، به طوری که با انواع وسایل نقلیه از هواپیما تا اتوبوس و ماشین شخصی امکان رفت و آمد به این کشور را فراهم کرده‌اند. اخذ ویزا و مسافرت به این‌کشور راحت و در دسترس است. در نتیجه والدین و خانواده‌های دانشجویان نیز به‌ راحتی می‌توانند به این‌کشور رفت و آمد نمایند تا فرزندان خود را ملاقات کنند. برخورداری از امنیت اجتماعی هم باعث موافقت والدین برای مهاجرت تحصیلی فرزندانشان به این کشور شده است.

از طرف دیگر مردم این‌کشور روابط بسیاری خوبی با ایرانی‌ها دارند و زندگی در میان آن‌ها سخت به نظر نمی‌رسد. همچنین مدارک تحصیلی دانشگاه‌های ممتاز و متوسط این‌کشور اکثرا مورد پذیرش وزارت علوم ایران است. بنابراین اگر به هر دلیلی فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های این‌کشور علاقه‌مند به بازگشت به ایران باشند، مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

در کشور ارمنستان موسیقی و معماری دو عنصر مهم محسوب می‌شوند که در جای جای این‌کشور به چشم می‌آید. مردم ارمنستان پیرو مسیحیت هستند و به زبان ارمنی صحبت می‌کنند.

همانطور که گفتیم موسیقی در این کشور جایگاه بسیار مهمی دارد. به‌طوری که هر ساله جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری بسیاری از جمله فستیوال‌های موسیقی و انواع رقص در این‌کشور برگزار می‌گردد. در کنار این‌ها فرهنگ غذایی جذاب و متنوع ارمنی‌ها بسیار جذب کننده است. همه این‌ها و بیشتر، می‌توانند تجربه جالب و لذت بخشی برای دانشجویان ساکن در این کشور به وجود آورند.

برگزاری سمینارها و کنفرانس های مفید و داشتن انجمن های دانشجویی فعال از دیگر ویژگی های مثبت تحصیل در این کشور محسوب می‌شود.

مجموعه آوات مدتی قبل مقاله ای در خصوص شرایط تحصیل در ارمنستان برای شما منتشر کرده است که با مطالعه آن می توانید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص شرایط تحصیل در این کشور به دست آورید.

شهرهای محبوب ارمنستان برای دانشجویان مهاجر

طبق اطلاعات موجود، برخی از شهرهای ارمنستان هستند که دانشجویان مهاجر بیشتری را در خود جای داده اند. به عبارتی بیشتر مورد توجه آن ها هستند. ما در این بخش از این مقاله قصد داریم شما را با این شهرهای محبوب ارمنستان برای دانشجویان مهاجر، آشنا کنیم.

1. شهر ایروان

شهر ایروان ارمنستان که به عنوان پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر این کشور به حساب می آید. این شهر را با داشتن امکانات مناسب و بهترین دانشگاه ها می توان بهترین شهر دانشجویی این کشور دانست. هر چند که هزینه های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای ارمنستان بالاتر است.

جالب است بدانید که برترین دانشگاه های این کشور در همین شهر حضور دارند که عبارتند از:

دانشگاه دولتی ایروان (YSU)

این دانشگاه را می توان پلی میان کشورهای اروپایی و شهر ایروان دانست. دانشگاه دولتی ایروان عنوان قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ارمنستان را نیز به خود اختصاص داده است.

از مزایای تحصیل در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی و بهره مندی از بورسیه های تحصیلی است. همچنین شما با تحصیل در این دانشگاه می توانید به راحتی در یکی از کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل بپردازید.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA)

این دانشگاه خصوصی همانطور که از نامش پیدا است مطابق با سیستم آموزشی آمریکا مدیریت می شود. در واقع در حال حاضر دانشگاه کالیفرنیا آمریکا ناظر بر چگونگی مدیریت در این دانشگاه است. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ارتباط با مراکز علمی بین المللی دانست. البته باید بدانید که برای پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت نمایید و رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان انگلیسی داشته باشید.

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان (YSMU)

این دانشگاه که تنها مختص رشته های گروه پزشکی است، برترین دانشگاه پزشکی ارمنستان محسوب می شود. واحد های درسی این دانشگاه به زبان های انگلیسی، روسی و ارمنی ارائه می گردند. همچنین مدرک صادره از این دانشگاه تاییده سازمان بهداشت جهانی را دارد و در سراسر جهان معتبر محسوب می شود.

دانشگاه روسی ارمنستان (RAU)

این دانشگاه امکان تحصیل به زبان های ارمنی و روسی را فراهم آورده است. همچنین تحصیل در این دانشگاه می تواند راه خوبی برای ورود به کشورهای اروپایی در آینده باشد. دانشگاه روسی ارمنستان شامل دانشکده های حقوق، تکنولوژی، اقتصاد، سیاست، ریاضی، علوم انسانی و رسانه است.

دانشگاه اقتصاد ارمنستان (ASUE)

اغلب رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. با این وجود برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست و تنها نشان دادن آشنایی و تسلط به این زبان کافی است. امروزه این دانشگاه دارای دانشکده های مدیریت، مقررات اقتصاد، روابط اقتصادی بین الملل، بازاریابی و سازمان تجاری، دارایی، حسابداری و علوم رایانه می باشد.

دانشگاه دولتی معماری ارمنستان (NUACA)

در این دانشگاه واحد های درسی در دوره کارشناسی به زبان های ارمنی و روسی ارائه می شوند. در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه علاوه بر زبان های ارمنی و روسی، زبان های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی هم عرضه می گردد. این دانشگاه همان طور که از نامش پیدا است به طور تخصصی در زمینه رشته های معماری و شهرسازی فعالیت دارد.

2. شهر گیومری

بعد از شهر ایروان این شهر مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر ارمنستان به حساب می آید. شهر گیومری مرکز استان شیراک است و تنها دو ساعت با شهر ایروان فاصله دارد. این شهر هم دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیاری دارد. البته هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر نسبت به شهر ایروان پایین تر برآورد می شود.

3. شهر وانادروز

این شهر بعد از شهرهای ایروان و گیومری، از مهم ترین شهرها برای کار و تحصیل است. شهر زیبای وانادروز به عنوان مرکز استان لوری و از خوش آب و هوا ترین شهرهای ارمنستان به شمار می آید.

4. شهر گوریس

این شهر نسبت به 3 شهر دیگر ارمنستان که در بالا گفتیم کوچک تر است. اما مکان های دیدنی و معماری بسیار غنی دارد که می تواند تجربه زندگی دانشجویی لذت بخشی را برای شما رقم بزند.

انواع ویزای تحصیلی ارمنستان

به طور کلی کشور ارمنستان دارای یک نوع ویزای تحصیلی می باشد. اخذ این ویزای تحصیلی تنها با گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور ارمنستان امکان پذیر خواهد بود. مدت اعتبار این ویزای تحصیلی مطابق با طول دوره تحصیلی شما است و به صورت سالانه تمدید می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

اخذ ویزای تحصیلی این کشور مانند هر ویزای تحصیلی دیگری، شرایط معینی دارد. از جمله شرایط لازم برای اخذ این ویزای کشور ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور ارمنستان
  • برخورداری از رزومه تحصیلی CV و انگیزه نامه
  • داشتن سند اثبات کننده شرایط مالی مساعد برای تحصیل در این کشور
  • برخورداری از گواهی پزشکی و قضایی
  • داشتن دعوت نامه تحصیلی از یک استاد ارمنی برای دوره دکتری
  • داشتن بیمه نامه معتبر
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حداقل 70 ( بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود)
  • داشتن معدل دیپلم بالاتر از 14
  • برخورداری از مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه، گذرنامه و…
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

مدارکی که برای اخذ این ویزا بعد از ثبت درخواستتان باید ارائه دهید، به شرح زیر است:

  • نامه قبولی از یکی از مدارس یا دانشگاه های ارمنستان
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حداقل 70 ( بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود)
  • سندی مبنی بر داشتن سرمایه مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در ارمنستان
  • مدرک تحصیلی اخیر و ریز نمرات با ترجمه آن ها
  • توضیح هدف از تحصیل در این کشور
  • فرم کامل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از یکی از اساتید دانشگاه های ارمنستان (برای دوره دکترا)
  • گواهی عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آن ها
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم بیماری
  • 3 عدد عکس پرسنلی رنگی جدید مطابق با عکس گذرنامه
  • بیمه درمانی معتبر
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی
  • و…

در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط خاصی که دارید، از شما مدارک بیشتر درخواست شود. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با مجموعه آوات تماس بگیرید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ارمنستان در ابتدا، شما باید کلیه مدارک مورد نیاز را که کمی پیش آن ها را برای شما بیان کردیم، به سفارت کشور ارمنستان در تهران تحویل دهید. این سفارت کلیه فرم ها و مدارک شما به دقت بررسی کرده و در نهایت نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد. این فرآیند بررسی و ارزیابی مدارک و فرم ها هزینه ای را برای شما ایجاد می کند. این هزینه به طور میانگین 135 دلار خواهد بود. البته میزان این هزینه با توجه به دوره تحصیلی شما کمی متفاوت خواهد بود.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

دانشگاه های کشور ارمنستان دوره های تحصیلی به زبان های گوناگونی دارند. به طور کلی زبان های ارمنی، انگلیسی، روسی، آلمانی و فرانسوی در دانشگاه های این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. اما در واقع رایج ترین زبان های تدریس در دانشگاه های ارمنستان ارمنی، روسی و انگلیسی است. شما با داشتن مدرک زبان انگلیسی امکان تحصیل در برخی رشته ها و دانشگاه های این کشور را خواهید داشت. اما به هر حال برای کار و زندگی در این کشور دانستن زبان ارمنی واجب به نظر می رسد.

روند اخذ ویزای تحصیلی

همانطور که گفته شد، برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ارمنستان شما باید همه مدرک ها و فرم های مورد نیاز را به سفارت کشور ارمنستان در تهران ارائه دهید. همچنین هزینه بررسی این مدارک را نیز واریز نمایید تا این سفارت پروسه پردازش مدارک و اطلاعات شما را آغاز کرده و پس از گذشت مدت زمانی نتیجه را به شما اعلام نماید.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور ارمنستان

اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور همسایه ارمنستان را دارید، ما شما را تا زمان دستیابی به هدفتان همراهی خواهیم کرد. شما چه از طریق تحصیل اقدام کنید، چه از طریق کار، چه از طریق سرمایه گذاری و… ما می توانیم به شما خدمات مفید و سودمندی عرضه کنیم تا بتوانید با کم ترین هزینه زمان ممکن، به خواسته خود که مهاجرت به ارمنستان است دست پیدا نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید. ما از روز شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 18 آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا دانشجویان دانشگاه های ارمنستان امکان داشتن کار پاره وقت در حین تحصیل را دارند؟

  • بله، دانشجویان دانشگاه های کشور ارمنستان مجوز کار در حین تحصیل دارند. البته میزان ساعت مجاز به کار با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی متفاوت خواهد بود. میزان ساعت مجاز به کار برای دانشجویان دانشگاه های ارمنستان برای دوره کارشناسی 10 ساعت برای دوره کارشناسی ارشد 20 ساعت و برای دوره دکتری 30 ساعت تعیین شده است. توجه داشته باشید که برای کاریابی در این کشور دانستن زبان ارمنی ضروری محسوب می شود.

2. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ارمنستان به چه صورت است؟

  • به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ارمنستان پایین و مقرون به صرفه به نظر می رسد. اما شهریه دانشگاه پزشکی ایروان و دانشگاه آمریکایی ارمنستان نسبتا بالا است و با شهریه دانشگاه های کشورهای اروپایی نزدیکی دارد. می توان گفت که شهریه دانشگاه های کشور ارمنستان سالانه بین 1500 تا 4000 دلار برآورد می شود. در واقع هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور کاملا وابسته به رشته تحصیل و عنوان دوره تحصیلی می باشد.

3. کدام یک از دانشگاه های کشور ارمنستان مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند؟

  • دانشگاه های ضعیفی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترای آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند به شرح زیر است:
    • دانشگاه اروپایی ارمنستان
    • دانشگاه دولتی زبان شناسی ایروان فقط رشته های حوزه علوم انسانی
    • آکادمی ملی علوم ارمنستان
    • آکادمی دولتی هنرهای زیبا ایروان
    • دانشگاه معماری و شهرسازی ارمنستان(دولتی)
    • دانشگاه دولتی ایروان بجز رشته زبان و ادبیات ارمنی
    • دانشگاه مهندسی ارمنستان (دولتی)
    • و..

می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایان این مقاله سوال های خود را از ما بپرسید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را خواهیم داد.

5/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *