ارمنستان, اقامت

اقامت تحصیلی ارمنستان

اقامت تحصیلی ارمنستان

اگر به فکر اقامت تحصیلی ارمنستان هستید. اگر از اقامت تحصیلی ارمنستان و شرایط تحصیلی ارمنستان اطلاعاتی ندارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با اقامت تحصیلی ارمنستان، راه های اقامت ارمنستان و مهاجرت به ارمنستان و اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان کسب کنید.

معرفی کوتاه ارمنستان

جمهوری ارمنستان یکی دیگر از کشور هایی است که دارای روابط حسنه ای با کشور ایران می باشد و هر ساله تعداد کثیری از مردم ایران به کشور ارمنستان به صورت توریست و گردشگر در رفت و آمد هستند.

جمهوری ارمنستان دارای تاریخ کهن و با قدمت بسیار و مناظر زیبا و دلربا می باشد و این امر بسیار تاثیر گزار در جذب توریست از کشور های مختلف  و هم جوار خود بوده است.

پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان، ایروان است که جمعیت زیادی را این پایتخت زیبا، در خود جای داده است. نوع حکومت کشور ارمنستان مانند کشور های هم جوار خود، جمهوری می باشد.

زبان رسمی و اصلی این کشور ارمنی است و می توان گفت پیرزن ها و پیرمرد های قدیمی کشور ارمنستان به زبان فارسی نیز تسلط کافی دارند.

واحد پول کشور ارمنستان، درام می باشد. آب و هوای این کشور در فواصل مختلف معتدل و اما در فصل زمستان بسیار سرد است. مذهب اکثریت مردمان جمهوری ارمنستان، ارمنی می باشد.

دانشگاه های ارمنستان

همان طور که گفته شد، جمهوری ارمنستان در نزدیکی کشور ایران قرار دارد و دارای روابط بین المللی با سابقه و پر سودی با ایران می باشد،

بسیاری از مردم برای تحصیل و زندگی این کشور را برای مهاجرت می گزینند و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از کشور های همجوار، به کشور ارمنستان مهاجرت تحصیلی می نمایند.

دانشگاه های کشور ارمنستان از نظر کیفیت آموزشی و پرورشی در سطح نسبتا خوبی قرار دارند.

البته لازم به ذکر است که در دانشگاه های ارمنستان تدریس به زبان های گوناگونی انجام می شود. زبان هایی همچون: زبان روسی، ارمنی، انگلیسی و آلمانی.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل و هزینه زندگی درکشور ارمنستان بسیار مناسب و به صرفه بوده است و متقاضیان می توانند به خوبی از پس هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی این کشور برآیند.

یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های تحصیلی ارمنستان، دانشگاه ایروان واقع در شهر ایروان، می باشد که هر ساله تعداد زیادی دانشجو از کشور های مختلف پذیرا می باشد.

راه های بسیار متفاوتی برای اخذ اقامت ارمنستان وجود دارد، اما یکی از روش های پر طرفدار و بدون دردسر مهاجرت، اخذ ویزا تحصیلی و اقامت تحصیلی ارمنستان، می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در ارمنستان بسیار متفاوت می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان ۴ سا ل، در مقاطع کارشناسی ارشد ۶ سال و مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری، ۳ سال می باشد.

لازم به ذکر می باشد که زبان تحصیل اکثریت دانشگاه های ارمنستان در مقطع کارشناسی، ارمنی می باشد.

اگر شما قصد اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان را دارید اما به زبان ارمنی تسلط ندارید جای هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا جمهوری ارمنستان این امکان را برای شما فراهم می دارد که به مدت ۶ ماه با گذراندن دوره های زبان ارمنی تسلط کافی برای تحصیل ارمنستان را پیدا نمایید.

اخذ اقامت ارمنستان

شخص متقاضی هنگامی که با ویزای دانشجویی خود به قصد تحصیل وارد خاک جمهوری ارمنستان می شود این امکان برای او فراهم می شود که تا مدت اتمام تحصیل خود در کشور ارمنستان اقامت داشته باشد و به محض اتمام تحصیل خود می تواند در جهت اخذ اقامت موقت ارمنستان اقدام نمایید.

برای اخذ اقامت ارمنستان پس از اتمام تحصیل در این کشور شما باید به دولت این کشور برای اقامت مجدد دلیل محکمه پسندی ارائه دهید. دلایلی که می توان برای اخذ اقامت مجدد بیان نمود عبارتند از:

تاسیس مشاغل آزاد از طریق مهارت و توانایی های شغلی، استخدام کارمندی فرد در شرکت های معتبر ارمنستان، دانشجو بودن و ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، داشتن همسر و فرزند و پدر و مادر در این کشور.

اقامت ارمنستان به سه روش امکان پذیر است:

  • اقامت موقت برای یک سال.
  • اقامت دائم پنج ساله که شما شخص متقاضی می توانید پس از اتمام اعتبار اقامت خود مجددا تمدید نمایید.
  • اقامت دائم ۱۰ ساله در این نوع اقات شما باید دلیل محکمی برای اقامت داشته باشید.

اقامت دائم پس از تحصیل امکان پذیر نیست و فرد باید ابتدا پروسه ی مخصوص به آن که شامل:

اقامت موقت یک سال پس از تحصیل می باشد و متقاضی پس از گذراندن اقامت یک ساله خود بعد از تحصیل قادر به تمدید اقامت دائم می باشد.

ضوابط اخذ اقامت دائم ارمنستان

فرد برای اخذ اقامت دائم ارمنستان، پس از گذراندن دوره اقامتی ذکر شده باید ضوابط زیر را رعایت نماید.

  • فرد باید تضمین کند، تمکن مالی در برابر هزینه زندگی و هزینه تحصیلی ارمنستان را دارا می باشد یا خیر و بدون هیچ در خواست تسهیلات و وام بانکی قادر به دادن هزینه های زندگی خود می باشد.
  • فرد قبل از در خواست اقامت دائم خود باید اقامت موقت خود را به مدت حداقل سه سال به اتمام رسانده باشد.
  • اقامت دائم فرد متقاضی به اعتبار ۵ سال می باشد و با اعتبار اقامت، قابل تمدید است.

پس از اخذ اقامت دائم فرد قادر خواهد بود در خواست اخذ پاسپورت ارمنی را بدهد.

شرایط اخذ پاسپورت ارمنستان

 اخذ پاسپورت ارمنستان دارای شرایطی می باشد که این شرایط به ترتیب ذیل است:

  • اقامت دائم ارمنستان را برای حداقل سه سال متوالی پر کند.
  • به زبان ارمنی تسلط کامل داشته باشد.
  • با مردمان و فرهنگ مردم ارمنستان کاملا آشنایی داشته باشد.
  • به قانون و شرایط وضع شده کشور ارمنستان اشراف کافی داشته باشد.

شخص می تواند پس از اتمام تحصیل و اخذ اقامت موقت خود، وارد بازار کاری ارمنستان گردد و طبق قانون کار ارمنستان مشغول به کار گردد.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت تحصیلی در ارمنستان

  • در خواست اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • عکس
  • تاییدیه سلامت بیمه ای
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • کپی برابر اصل اخرین ویزای معتبر در خواستی
  • اصل و کپی برابر اخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده در کشور ارمنستان

توجه داشته باشید تمامی مدارک لازم جهت اخذ اقامت تحصیلی ارمنستان باید ترجمه شده به زبان ارمنی باشد و همراه داشتن اصل همه ی مدارک در زمان درخواست اخذ اقامت از الزامات جوابگویی به درخواست متقاضی می باشد.

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، امیدوار است با ارئه این مقاله در امر چگونگی اخذ اقامت ارمنستان و اخذ اقامت تحصیلی ارمنستان، به شما متقاضیان عزیز در جهت کسب اطلاعات جامع و مفید، کمک شایانی را کرده باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *