تحصیلی, سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد

دراین مقاله قصد داریم به بحث تحصیل داروسازی در کشور سوئد که یکی از راه ها ی مهاجرت به سوئد می باشد بپردازیم. کشور سوئد به دلیل داشتن پیشرفته ترین نظام آموزشی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و  همین طور مدارک تحصیلی معتبر در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است و هر سال پذیرای دانشجویان بسیاری در رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی از سرتا سر دنیا می باشد، با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید.

اغلب دانشگاه های کشور سوئد مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند که تحصیل داروسازی در کشور سوئد را علاوه بر زبان سوئدی به زبان انگلیسی نیز در یک سری دانشگاه خصوصی ارائه می دهند، از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی الزامی می باشد البته برای آن دسته از متقاضیان تحصیل داروسازی در کشور سوئد که مدرک زبان ندارند امکان برگزاری کلاس های زبان انگلیسی مهیا می باشد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل داروسازی در کشور سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد در اغلب دانشگاه های کشور سوئد به یک شکل برنامه ریزی و تنظیم شده است. تحصیل پزشکی در کشور سوئد حدود 5 سال به طول می انجامد که 18 ماه آن به صورت کار آموزی و اجباری می باشد.

دوره کار آموزی در کشور سوئد تحت نظارت اداره آموزش عالی و به صورت رسمی کنترل می شود. در گروه تحصیل داروسازی در کشور سوئد به دانشجویان، تمامی آموزش های لازم در رابطه با راه کارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، کاهش بیماری و درمان بیماری ارائه می شود که البته کسب تمامی این مهارت ها نیازمند کسب تخصص علمی در رشته های گروه پزشکی و البته توانایی رویارویی با بیماران می باشد که تمامی این مهارت ها با آموزش های گسترده توسط اساتید مجرب در دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد بدست آورده می شود.

تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد یکی از طولانی ترین دوره های تحصیل کشور سوئد می باشد و طی 11 ترم که حدودا معادل 5 سال و نیم تحصیل به طور تمام وقت است، به طول می انجامد که منجر به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه های معتبر کشور سوئد می شود.

در قسمت اول برنامه های آموزشی گروه پزشکی در کشور سوئد به دانشجویان چگونگی ساختار و کارکرد بدن انسان آموزش داده می شود.

مطالعات اولیه شامل زیست شناسی سلولی، بافت شناسی، فیزیولوژی و ژنتیک متمرکز می شود.

در قسمت دوم تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد دانشجویان با انواع بیماری ها و علت های ابتلا به آن ها و درمان بیماری ها  آشنا می شوند که موضوعات اصلی درسی آن ها در رابطه با عفونت و آسیب شناسی، جراحی، مغز و اعصاب، میکروب شناسی، اختلالات پوستی، و … می باشد.

در تمامی دوره های تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد پس از اتمام دوره، آزمون های کتبی و یا شفاهی جهت بررسی وضعیت علمی دانشجویان برگذار می شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد.

اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی راحت تر است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد، شهریه دانشگاه خصوصی معمولا بالاست.

کشور سوئد بزرگترین کشورهای شمال اروپا است که جمعیت آن حدود 9.5 میلیون نفر است. این منطقه به نروژ و فنلاند متصل است و از طریق پل به دانمارک متصل است. وسیع ترین شهر سوئد، در منطقه شهری بیش از 1.3 میلیون نفر است. استکهلم متشکل از چندین جزیره است و پایتخت سوئد است، استکهلم بیش از 10 دانشگاه و کالج دارد.

دانش آموزانی که در پی کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمینه انتخابی خودهستند می توانند به فکر تحصیل در رشته کارشناسی ارشد باشند. این درجه پیشرفته می تواند اطلاعاتی را که دانش آموز برای رسیدن به سطوح جدید در حرفه خود نیاز دارد، فراهم کند.

استادیار داروسازی چیست؟

افرادی که در این برنامه ثبت نام کرده اند دوره هایی را در نظر می گیرند که در اطراف زیست شناسی، فیزیولوژی، ایمنی در پزشکی، منابع انسانی و دوره های مختلف مدیریت بیمارستان قرار دارند.

چندین برنامه به دانش آموزان اجازه می دهد تا بر یک جنبه خاصی از این زمینه متمرکز شوند، که به مطالعه و تحقیق بیشتر در زمینه می انجامد.

دانش آموزانی که به دنبال کسب مدرک کارشناسی ارشد در داروخانه هستند، اغلب این کار را برای افزایش فرصت های شغلی خود می کنند. آموزش های اضافی که توسط این برنامه ارائه می شود، می تواند یک فرد را برای ثروت از فرصت های جدید در زمینه پزشکی تعریف کند.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مقابل خدمات و امکانات پیشرفته ای که در دانشگاه های سوئد در اختیار دانشجو قرار می گیرد ارزان و پایین تر از بسیاری از کشور های دیگر اروپایی است.

اکثر مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های سوئد مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد، ولی بهتر است متقاضی پیش از اقدام به مهاجرت تحصیلی در خصوص دانشگاه پزشکی مورد نظر خود اطلاعاتی را کسب نماید و به معتبر بودن ومورد تایید قرار گرفتن مدارک آن توسط وزارت بهداشت ایران اطمینان حاصل نماید.

تحصیل داروسازی در کشور سوئد و رشته های پزشکی در دانشگا های کشور سوئد به زبان انگلیسی آموزش داده میشوند از این حیث برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند پیش از شروع سال تحصیلی یک دوره آموزش زبان انگلیسی برگزار می گردد.

دوره تحصیل پزشکی در کشور سوئد 5 سال است که یک و سال و نیم از این زمان را دانشجو باید دوره های کارورزی را بگذراند که طی نمودن این دوره برای تمام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های سوئد اجباری می باشد.

که پس از طی این 5 سال دانشجو موفق به اخذ مدرک پزشکی خود از بهترین دانشگاه های سوئد می گردد و می تواند در کشور سوئد یا در ایران به کار مشغول شود.

دانشگاه های معتبر پزشکی کشور سوئد

  1. دانشگاه های انستیتو کرو لینسکا
  2. دانشگاه گوتنبرگ
  3. دانشگاه لوند
  4. دانشگاه اوپسالا
  5. دانشگاه لینشوپینگ
  6. دانشگاه اومئو

از جمله دانشگاه های معتبر پزشکی در کشور سوئد می باشند. شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگا ه های کشور سوئد 180 هزار کرون در سال می باشد.

مقالات مرتبط با تحصیل در سوئد:

  1. تحصیل در مقطع دکترا در سوئد
  2. اقامت سوئد از طریق تحصیل
  3. کار ضمن تحصیل در سوئد
  4. تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس
  5. تحصیل در انگلستان یا سوئد کدام بهتر است؟
  6. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد
  7. هزینه های تحصیلی و زندگی سوئد
  8. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد
  9. اقامت سوئد از طریق تحصیل زبان سوئد
  10. بورسیه تحصیلی سوئد

مدرک فوق لیسانس داروسازی در استکهلم در سوئد

داروسازی به عنوان یک رشته پزشکی، علمی است که بر تکنیک های تهیه و توزیع مواد مخدر متمرکز است.

مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد، باعث صرف زمان در آزمایشگاه‌ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی درگیر در توسعه دارو می شود. برخی از دوره های تحت پوشش این دوره عبارتند از:

  1. داروسازی
  2. شیمی دارویی
  3. Pharmacognosy
  4. تمرین داروسازی

سیستم آموزش پزشکی در سوئد

کشور سوئد به دلیل داشتن پیشرفته ترین برنامه آموزشی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و البته مدارک تحصیلی معتبر در سراسر جهان بسیار پرطرفدار می باشد.

بهترین مزیت سیستم آموزشی این کشور قرار دادن دوره های پیش دانشگاهی انگلیسی می باشد، یعنی اگر دانشجویی به هر دلیلی فرصت کافی برای بهبود زبان انگلیسی در کشور خود را نداشته در این کشور فرصت یادگیری کامل زبان انگلیسی به او داده می شود.

MR چیست؟

علاوه بر این دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان سوئدی را دارند باید در آزمون مهارت زبان سوئدی( TISUS ) شرکت کنند.

این آزمون مانند: آیلتس و تافل تراز بندی ندارد و جواب آزمون قبول یا مردود است.

هزینه ی این آزمون در داخل کشور سوئد 1600 کرون و در کشورهای دیگر 2000 کرون می باشد. یک اصطلاح دیگر در سیستم آموزشی سوئد به چشم می خورد و آن Merit Rating یا MR می باشد.

این اصطلاح به معنی درجه توانایی فرد است. در واقع دانشگاه های سوئد بدین وسیله میزان توانایی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئد را برای درخواست ثبت نام در دانشگاه ها مورد ارزیابی قرار می دهد. در هر دانشگاه سقفی برای MR تعیین شده است، در واقع هر کالج یا دانشگاهی پس از ارزیابی مدارک متقاضی بر طبق نزدیکی توانایی فرد به MR به متقاضی اعلام میکنند که احتمال پذیرش او در دانشگاه مورد نظر چقدر است. نمرات MR در دانشگاه ها هر سال ممکن است با سال قبل تفاوت داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *