آلمان

مقایسه آلمان با سایر کشورها

مقایسه آلمان با سایر کشورها

مقایسه آلمان با سایر کشورها را می‌توان از جنبه‌های متفاوتی چون اشتغال، تحصیل، خرید ملک، درآمد، رفاه زندگی و مسائلی از این نظر بررسی کرد. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مقصد مورد نظر کمک شایان توجهی به انتخاب مسیر زندگی می‌نماید. به همین دلیل می‌توان در انتخاب اولیه باتوجه به موقعیت و شرایط متقاضی به مقایسه آلمان با سایر کشورها پرداخت.

بررسی وضعیت زندگی در آلمان

از آنجایی که هر کشوری دارای مزایا و معایبی است، کشور آلمان را نیز می‌توان از بُعد شاخص توسعه‌ی نیروی انسانی، گستره‌ی علمی و یا همان وضعیت دانشگاه‌ها، شرایط تحقیقات پژوهشی، اشتغال، کاریابی و شاخص نیروی انسانی تجزیه و تحلیل کرد. علاوه بر آن از جنبه شرایط رفاه زندگی و جنبه‌ی عمومی نیز می‌توان به بررسی اوضاع کشور مقصد پرداخت.

ازدیگر نکاتی که بایستی در بررسی وضعیت زندگی در کشور مقصد، به آن توجه کرد به شرح زیر است؛

فاصله مسیر

منظور از فاصله‌ی مسیر درواقع چگونگی مسیر از کشور مبداء به کشور مقصد است. طبیعتا به مراتب، بهتر آن است که جهت رفت و آمد از کشور مبداء به مقصد مسیر راحت و آسان در نظر گرفته شود تا فرد دچار گرفتاری‌های مربوط به مسیر نشود. به خصوص چگونگی مسیر برای افرادی که به هر دلیلی دچار خستگی راه می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا مسیر دسترسی از ایران به آلمان بسیار ساده‌تر از مسیر ایران تا کانادا است. فردی که قصد سفر از ایران به آلمان را دارد به راحتی می‌تواند ازطریق یک پرواز به مقصد دسترسی داشته باشد.

شرایط اقلیمی

آب و هوا از دیگر مسائلی است که بایستی برای اقامت و اسکان در کشور مقصد، مورد توجه قرار گیرد. به طبع کشورهای اسکاندیناوی دارای آب و هوای سرد یخ زده قطبی هستند و درواقع زندگی در کشورهایی مانند: نروژ، سوئد و یا حتی کانادا دشوارتر بوده و آنچنان با دمای بدن ایرانیان سازگار نیست. درنتیجه آلمان در قیاس با دیگر کشورها دارای آب و هوای مطلوب و اقیانوسی است که زمستان‌های آنچنان یخ زده و قطبی را ندارد.

اشتغال

اشتغال و کاریابی از دیگر عوامل مهمی است که هرفردی تمایل به دانستن اطلاعات کامل در رابطه با چگونگی یافتن شغل مورد نظر مرتبط با شاخه تحصیلی‌اش دارد. مخصوصا دانشجویانی که ازطریق ویزای تحصیلی به کشوری سفر می‌کنند، بسیار تمایل دارند که پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده و شغل مناسبی بیابند.

آلمان با توجه به کمبود نیروی انسانی جوان در مشاغل فنی و مهندسی، نیاز مبرم به جوانان با استعدادی دارد که شغل‌هایی که در لیست مورد نیاز دولت فدرال آلمان قرار دارد را بر عهده گیرند. حتی کشور آلمان به پناهجویانی که دارای فن و حرفه‌ی بخصوصی هستند این امکان را می‌دهد که با ارائه مدارک مورد نظر در حرفه‌ای خاص، آن‌ها را به راحتی در مشاغل گوناگون استخدام نموده و به شهرهای مختلف آلمان بفرستند. آلمان از معدود کشورهایی است که فرصت‌های شغلی در آن بسیار بوده و احتیاج فراوان به متخصصان فنی و مهندسی دارد.

متخصصان رشته‌های گوناگون مانند: برق، نرم افزار، کامپیوتر، جوشکاری، لوله کشی، عایق‌کاری و مواردی از این نظر به راحتی می‌توانند شغل مورد علاقه خود را بیابند حتی اگر تسلط به زبان آلمانی شان کم و ناچیز باشد. چراکه اینگونه شغل‌ها نیاز به نیروی انسانی و قدرت اجرایی دارد.

دسترسی آسان به کشورهای دیگر؛ همانطور که از پیش به آن اشاره شد، آلمان جزء کشورهای اتحادیه اروپا است و می‌توان به راحتی از آلمان به کشورهای اطراف سفر کرد. بنابراین کسی که به آلمان سفر می‌کند بر این موضوع واقف است که کشور آلمان مانند استرالیا و یا کانادا حصاری به دور شخص نمی‌پیچد و شخص می‌تواند به طور آزادانه به کشورهای دیگر سفر کند.

زبان کشور

از دیگر نکات مهم زبان است. اصولا اغلب افراد ترجیح می دهند که به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنند .چرا که انگلیسی، زبان بین‌المللی است و کاربردهای فراوان دارد. از سوی دیگر از زبان آلمانی نیز می‌توان در اتریش و هلند نیز بهره کافی برد. به هرصورت زبان آلمانی شامل مدارک بخصوص خود می‌باشد و سطح ب ۱ آن که درواقع همان سطح متوسط است، کاربردهای فراوانی در آلمان دارد. با سطح ب۱ می‌توان به راحتی وارد بازار کار شد و یا ادامه تحصیل داد اما در قیاس با زبان انگلیسی، مادامی که شما نمره آیلتس 6 و یا 6.5 را نتوانید کسب کنید، درحقیقت کاری نیز از پیش نمی‌برید.

نوع حکومت کشور

اوضاع سیاسی کشور آلمان به مراتب در قیاس با دیگر کشورها در راستای رفاه همگان به خصوص مهاجران عمل می‌کند. مادامی که شما به عنوان مهاجر و یا پناهنده به کشور آلمان سفر کنید، از حقوق بیکاری بهره‌مند خواهید شد که دیگر کشورها فاقد این نوع تسهیلات و امتیازات برای مهاجرین هستند. درنتیجه حتی اگر فرد نتواند کاری پیدا کند و یا ناتوان باشد می‌تواند. با دریافت حقوق بیکاری، زندگی روتین و معمولی را برای خود ایجاد کند. ازسوی دیگر مدیریت کشور آلمان دموکراسی است. آزادی بیان، قوانین حقوق بشر بر پایه انسان دوستی و ارزش به حقوق انسانی شکل گرفته است.

مقایسه آلمان با سایر کشورها ازنظر شرایط تحصیلی

مقایسه آلمان با سایر کشورها

مقایسه آلمان با سایر کشورها

آلمان ازجمله کشورهایی است که تحصیل بصورت پیوسته از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی رایگان است. درحالی که به طور مثال در کانادا، انگلیس و یا ایتالیا، دانشجویان بایستی هزینه‌های گزافی را بابت شهریه تحصیلی بپردازند. مگر آنکه دانشجوی بورس باشند. ازسوی دیگر آلمان، دارای 380 دانشگاه است،که اغلب دانشجویان را از میان دانشجویان بین‌المللی بر‌می‌گزیند. بالغ بر هزار مدرک تحصیلی در مقطع ارشد و 250 مدرک کارشناسی به زبان آلمانی و انگلیسی از دانشگاه‌های معتبر خود خروجی دربر دارد. درحالیکه در دیگر کشورها مانند ایتالیا که دارای تنها 89 دانشگاه بوده، و فقط در حدود صد مدرک فارغ التحصیلی خروجی دانشگاهی را شامل می‌شود.

فرهنگ مردمان آلمان

مقایسه آلمان با سایر کشورها

مقایسه آلمان با سایر کشورها

مردمان آلمان به هیچ عنوان نژاد پرست نبوده و برخورد خوب و مطلوبی با مهاجرین و افراد خارجی دارند. نکته مهم آن است که بایستی از جوانان نئونازیسم دوری کنید. چراکه اینگونه افراد چندان روحیه سازگاری با افراد خارجی نداشته و آنان را کله سیاه می‌خوانند. ازجمله شناخت این نوع جوانان آن است که موهای خود را به گونه ای عجیب درست می‌کنند. به طبع در هر کشوری افراد خوب و بد وجود دارد. اما اکثر آلمانی‌ها دارای ریشه و اصالتی فرهیخته هستند. نظم و انضباط به نسبت کشورهای دیگر نظیر فرانسه، موج می‌زند، و اغلب رفتارهای مبادی آداب دارند.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به آلمان

مشکلات مهاجرت به آلمان را شرح دهید؟

یکی از مشکلات مهاجرت به آلمان رک بودن بیش از حد مردمان آن است. فرهنگ کشورهای مختلف باهم متفاوت می باشد. مثلا در کشور چین، اگر طرف مقابل مستقیم جواب نه را بشنود ممکن است ناراحت شود.

برعکس در کشور آلمان، افراد خیلی صریح، کوتاه و رک حرفشان را می زنند. شاید این حرکت برای افراد تازه وارد به نوعی غیر عادی باشد، اما به مرور زمان به آن عادت می کنند.

و متوجه می شوند چنین صحبت کردن با صرفه جویی در زمان می انجامد. از دیگر مشکلات مهاجرت به آلمان، فرهنگ تذکر دادن می باشد. افراد کشور آلمان با دیدن صحنه هایی که نیاز به تذکر است، سریع وارد عمل می شوند.

البته شاید خیلی از کشورها با این فرهنگ مشکل داشته باشند، اما می توان گفت که فرهنگ درستی می باشد و اینکه افراد رفتار اشتباه انجام دهند و شخصی به آن ها متذکر شود، به نوعی حرکت مناسبی صورت گرفته است.

فرهنگ تذکر دادن از جمله مشکلات مهاجرت به آلمان

از مواردی که آلمانی ها خیلی به آن اهمیت می دهند، احترام به چراغ قرمز است و اگر کسی قصد عبور از آن را داشته باشد، با تذکر آلمانی ها مواجه می شود و این حرکت برای افراد خارجی، از مشکلات مهاجرت به آلمان محسوب می شود.

با توجه به اینکه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و آلمان یکی از کشورهای مشهور در زمینه تکنولوژی است و با توجه به اینکه اکثر کشورهای به جای پول نقد از کارت های اعتباری استفاده می کنند.

یکی از مشکلات مهاجرت به آلمان، پرداخت پول نقد می باشد و اکثر جاهایی که برای خرید مراجعه می کنید کارت قبول نمی کنند. از دیگر مشکلات مهاجرت به آلمان می توان به خدمات بسیار بد که در بخش های مختلف ارائه می دهند، اشاره کرد.

قانونی به نام همیشه حق با مشتری است را نمی توانید در هیچ کجای کشور آلمان پیدا کنید. مثلا بعد از ورود به رستوران و دادن سفارش، ممکن است با بی توجهی پیشخدمت مواجه شوید و حتی سفارش شما را خیلی دیر تحویل دهند.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی مشکلات مهاجرت به آلمان نگاهی بیندازید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را برای شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا برای تحصیل در کشور آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

  • بله برای تحصیل در کشور آلمان محدودیت سنی وجود دارد.

2. تحصیل در رشته ی پزشکی به چه صورت است؟

  • برای تحصیل در دانشگاه‌های رایگان و دولتی آلمان باید در آزمون ورودی قبول شوید.

3. مردم المان به زبان انگلیسی تسلط دارند؟

  • در شهرهای صنعتی مردم تا حدودی با انگلیسی آشنا هستند، اما به دلیل تعصبی که روی فرهنگ و زبانشان دارن با کسانی بهتر ارتباط برقرار می کنند که به زبان آن‌ها صحبت کند.

4. کدام فرهنگ مردم آلمان برای یک ایرانی عجیب است؟

  • مردم آلمان به شدت اهل تذکر دادن هستند و این فرهنگ شاید برای یک ایرانی کمی عجیب به نظر برسد.

5. آیا در دانشگاههای آلمان به دانشجویان خارجی خوابگاه تعلق می گیرد ؟

  • دانشجو برای دریافت خوابگاه باید خودش اقدام کند. به طور پیش فرض به دانشجویان به دلیل محدودیت ها، خوابگاه تعلق نمیگیرد.

6. چرا آلمان امکانات فراوانی از لحاظ تحصیل و کار را برای خارجیان فراهم می کند؟

  • حضور افراد خارجی چه برای تحصیل و چه برای کار و تخصص در آلمان در واقع جبران کمبود نیروی کار این کشور است. و اقتصادی بودن آلمان ایجاب می کند تا نیروهای تحصیل کرده و متخصص را از سراسر دنیا جذب کند.

7. ویزای جاب آفر چیست؟

  • در این نوع ویزای کاری شما پیشنهاد شغلی  از یک کارفرمای آلمانی دارید و بعد برای ویزا اقدام می کنید.
4.5/5 - (105 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “مقایسه آلمان با سایر کشورها

  1. آتنا محمدی گفت:

    برای مهاجرت در رشته مهندسی صنایع آلمان بهتر یا روسیه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *