آلمان, تحصیلی

شرایط سنی تحصیل در آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان (سال تحصیلی2021 - 2020)

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقاطع گوناگون چگونه است؟ آیا تمامی افراد می توانند در دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل شوند؟ ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان برای چه رده های سنی امکان پذیر است؟ آیا دانشجویان دکتری نیز جهت ادامه تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارند؟

این سؤالات ذهن بسیاری از افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در آلمان هستند را به خود مشغول کرده است؛ زیرا امکان دریافت ویزای تحصیلی تنها با دارا بودن شرایط امکان پذیر خواهد بود. بنابراین متقاضیان جهت ثبت نام در دانشگاه های این کشور باید علاوه بر ارائه مدارک لازم از شرایط سنی مناسبی نیز برخوردار باشند.

اگر با شرایط سنی تحصیل در آلمان آشنایی کافی ندارید، با ما همراه باشید و با قوانین تعیین شده جهت تحصیل در دانشگاه های آلمان بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص شرایط سنی تحصیل در آلمان  مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات زیر برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت به آلمان مفید واقع شود.

شرط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع لیسانس

برای مقطع لیسانس برای کلیه متقاضیان کمتر از 21 سال تعیین شده است. بنابراین افرادی که درخواست ادامه تحصیل در کشور آلمان را در مقطع کارشناسی دارند، باید مقاطع ابتدایی و متوسطه را به گونه‌ای سپری کرده باشند که هنگام ثبت نام در دانشگاه‌ دارای سن 20 سال باشند.

در صورتی که متقاضی از سنی کمتر از 18 سال که سن قانونی است برخوردار باشد حضور سرپرست وی هنگام اخذ ویزای تحصیلی آلمان ضروری خواهد بود.

از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز هنگام ثبت نام در مقطع لیسانس مدرک زبان بالاتر از سطح B1 آلمانی است. کلیه دروس در این مقطع به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و دارا بودن مدرک انگلیسی نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد.

متقاضیانی که شرایط را دارا هستند، در صورت عدم تسلط به زبان آلمانی می‌توانند در مراکز معتبر آموزشی تحت نظر دانشگاه شرکت کنند و مدرک زبان را جهت ادامه تحصیل دریافت نمایند.

همچنین با توجه به شرایط سنی این افراد، هنگام اخذ ویزای تحصیلی باید گواهی تمکن مالی سرپرست خانواده نیز ارائه شود. دانشجو باید بتواند شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در آلمان را به مدت 4  تا 5 سال تحصیلی در مقطع لیسانس تأمین نماید.

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع فوق لیسانس چیست؟

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع فوق لیسانس برخلاف مقطع لیسانس محدود به بازه خاصی نمی‌باشد. کلیه متقاضیان می‌توانند در این مقطع ادامه تحصیل دهند. البته دانشگاه های آلمان بیشتر افرادی را پذیرش می‌کنند که سنی کمتر از 30 سال برای تحصیل در رشته‌های خاص را داشته باشند.

برای اطلاع از شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع فوق لیسانس، کافی است به وب سایت هر دانشگاه مراجعه کنید و محدودیت‌های سنی که جهت تحصیل در رشته های متنوع در نظر گرفته شده است را مطالعه نمایید.

علاوه بر دارا بودن شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع فوق لیسانس، متقاضی باید مدرک زبان آلمانی با سطح بالای B1 یا مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6.5 را ارائه کند. همچنین شرط معدلی که برای پذیرش متقاضیان دوره فوق لیسانس در آلمان در نظر گرفته شده، بیشتر از 15 می‌باشد.

دانشجویان مقطع فوق لیسانس به مدت 2 سال در این کشور اقامت خواهند داشت. پس از آن می‌توانند یک سال اقامت خودشان را جهت ادامه تحصیل در مقطع بالاتر یا اشتغال در شرکت های آلمانی تمدید کنند.

با توجه به این که شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آلمان در این مقطع به طور کامل بر عهده متقاضی است؛ بنابراین دانشجو می‌تواند بخشی از هزینه را از طریق اجازه کار 20 ساعت در هفته تأمین کند؛ اما برای پرداخت سایر مبالغ باید دانشجو از تمکن مالی برخوردار باشد.

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع دکتری چیست؟

شرایط سنی تحصیل در آلمان (سال تحصیلی2021 - 2020)

شرایط سنی تحصیل در آلمان (سال تحصیلی2022)

شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع دکتری نسبت به دو مقطع تحصیلی قبلی منعطف‌تر می‌باشد. به گونه‌ای که بیشتر افراد می‌توانند جهت تحصیل در مقطع دکتری در آلمان بدون وجود محدودیت سنی اقدام کنند.

توجه به این نکته ضروری به نظر می ­رسد که جهت دریافت بورسیه تحصیلی، دانشگاه ها شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع دکتری را به باز سنی مشخصی در حدود 31 سال محدود کرده‌اند تا تنها برخی از دانشجویان جوان و نخبه بتوانند از این کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط سنی تحصیل در آلمان برای مقطع دکتری، کافی است به وب سایت دانشگاه های مطرح این کشور مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در این رابطه به دست بیاورید. هر دانشگاه قوانین مخصوص به خودش را برای پذیرش دانشجویان دکتری دارد که سایر دانشگاه ها از آن تبعیت نمی‌کنند.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دکتری

پذیرش در دانشگاه های آلمان در مقطع دکتری پروسه‌ای زمان‌بر دارد و باید فرد صبور و شکیبا باشد. طول مدت تحصیل در این مقطع بین 3 تا 5 سال می‌باشد و اکثر دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود.

متقاضی برای آنکه بتواند پذیرش دانشگاه آلمان را اخذ نماید باید با استادهای بسیاری در ارتباط باشد. اقدامات پژوهشی متقاضی باید تخصصی باشند و ارتباطی که با استادان دارد باید به صورت دائمی بوده باشد تا زمانی که استاد رزومه این فرد را بررسی می‌کند توانایی‌های او را به یقین بپذیرد و او را سوپروایزر خود کند. در این مرحله فرد می داند که پذیرش را دریافت کرده است.

دریافت حقوق و دستمزد در این مقطع تنها به نظر استاد او بستگی دارد، اگر استاد قبول کند میزان حقوق ماهیانه دانشجو در این مقطع بین 1000 تا 3000 یورو در ماه می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز در این مقطع آیلتس 7 و مدرک زبان آلمانی B2 می‌باشد که فرد باید یکی از این مدارک را جهت پذیرش به دانشگاه ارائه دهد.

شرایط تحصیل در دانشگاه ­های دولتی آلمان

دانشگاه ­های دولتی همان مراکزی هستند که نامشان را می ­توان در لیست دانشگاه های رایگان در آلمان مشاهده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که رایگان بودن دانشگاه ­ها در آلمان به معنای پرداخت هیچ­ گونه هزینه نیست زیرا به هر حال یک دانشجو باید توانایی تأمین مبلغی در حدود ششصد یورو در ماه را برای امرار معاش و گذران زندگی دانشجویی خود داشته باشد.

این مبلغ صرف هزینه­ هایی مانند: تغذیه، مراقبت ­های بهداشتی و سلامتی، سکونت، سفر، خرید لوازم جانبی،کتاب و … می­ شود. طبق این موارد یک دانشجوی خارجی باید آماده پرداخت مبلغی معادل با 8 هزار یورو در سال بابت هزینه ­های زندگی خود باشد حتی اگر دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های رایگان در آلمان انتخاب کرده باشد.

البته در همان قدم اول و برای گرفتن ویزا، فرد باید توانمندی مالی خود را برای اداره امور مالی خویش در آلمان از یکی از راه­ های زیر به اثبات سفارت آلمان برساند:

داشتن یک حامی مالی در آلمان (دوست یا خویشاوند) که مدرکی مبنی بر حمایت مالی شما را ارائه دهد.

افتتاح یک حساب بانکی در یکی از بانک ­های آلمان که مبلغی به میزان 8 هزار یورو در آن موجود باشد.

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات کامل به مقاله ی تحصیل در آلمان مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه دوره دکتری در آلمان

دانشجویان دوره دکتری علاوه بر دارا بودن شرایط سنی مناسب، باید مدارک زیرا را نیز برای دانشگاه ارسال کنند تا بتوانند از بورسیه های تحصیلی ارائه شده بهره‌مند شوند.

مدارک مورد نیاز

1

مدارک شناسایی همانند شناسنامه و کارت ملی متقاضی و اعضای خانواده به همراه کپی آن‌ها.

2

مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد با معدل بالای 16 به همراه ریز نمرات و ترجمه شده آن‌ها.

3

مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6.5.

4

پاسپورت با اعتبار بالای 6 ماه برای متقاضی و اعضای خانواده.

5

توصیه نامه‌های اساتید

6

انگیزه نامه ادامه تحصیل

7

رزومه پژوهشی مناسب (چاپ کتاب، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر و…)

8

مدارک شغلی مرتبط

مزایای تحصیل در آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان (سال تحصیلی2021 - 2020)

شرایط سنی تحصیل در آلمان (سال تحصیلی2022)

شاید در نظر اول شرایط سنی تحصیل در آلمان که توسط برخی از دانشگاه‌ها لحاظ شده است متقاضیان را از ادامه تحصیل در این کشور منصرف کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که تمام دانشگاه ها شرایط یکسانی ندارند. برخی از دانشگاه های آلمان هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان در نظر نگرفته‌اند. بنابراین با مشورت وکلای متخصص در این زمینه می‌توانید تنها رزومه تحصیلی‌تان را برای این دانشگاه ها ارسال نمایید.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر شرایط  را داشته باشید، با اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید به سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن به راحتی رفت و آمد کنید؛ بنابراین درباره سبک زندگی اروپایی ها آشنایی بیشتری به دست می آوردید.
  • آلمان دارای شرکت های مطرحی در زمینه تولیدات صنعتی و تکنولوژی های مختلف است؛ بنابراین پس از اتمام تحصیلاتتان می توانید در یک شرکت عالی رتبه مشغول به کار شوید و تجربه کسب نمایید.
  • با توجه به این که شرایط سنی تحصیل در آلمان سبب ایجاد محدودیت برای متقاضیان نمی‌شود، بنابراین کلیه علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق ویزای تحصیلی آلمان را به دست بیاورند و پس از تحصیلاتشان آن را جهت اقامت دائم به ویزاهای دیگر تبدیل کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. گپ تحصیلی به چه معناست؟

  • اگر شما دارای یک مدرک تحصیلی هستید و مدت زمان زیادی از فارغ التحصیلی شما گذشته است، این به معنای گپ تحصیلی یا فاصله بین مقاطع مختلف تحصیلی است.

2. آیا ورود به کالج های آلمان هم محدودیت سنی دارد؟

  • بله. برای ورود به کالج های دولتی آلمان باید کمتر از 26 سال سن داشته باشید.

3. حداقل سن لازم برای ورود به کالج چه سنی است؟

  • برای ورود به کالج های این کشور و کسب آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

4. تحصیل در دانشگاه های ایران تاثیری در پذیرش در دانشگاه های آلمان دارد؟

  • بسته به اینکه در کدام دانشگاه های ایران تحصیل کرده اید، دولتی، آزاد و … می تواند موثر باشد.

5. می توان بدون حضور در کالج در مقطع کارشناسی کشور آلمان پذیرفته شد؟

  • با این شرط که باید در دانشگاه های ایران چند ترم را گذرانده باشید و تعداد مشخصی واحد را پاس کرده باشید.

6. برای مقطع دکتری تا چه سنی می توان اقدام کرد؟

  • برای این مقطع معمولا کمترین سخت گیری ها صورت می گیرد و اگر رزومه ایی قوی داشته باشید حرف اول و آخر را استاد راهنمای شما بدون هیچ محدودیت شرایط سنی خواهد زد.

7. آیا دریافت بورسیه محدودیت سنی دارد؟

  • بله. برای دریافت بورسیه هر موسسه شرایط خاصی دارد که باید قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

8. در صورت داشتن گپ تحصیلی می توان برای کارشناسی این کشور اقدام کرد؟

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی بهتر است بیشتر از 2 یا 3 سال گپ تحصیلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود گپ تحصیلی دریافت ویزای شما با ریسک همراه است.
4.5/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط سنی تحصیل در آلمان

  1. میلاد گفت:

    سلام من فوق دیپلم مترجمی زبان دارم . ۲۸ ساله هستم و زبان انگلیسی رو خوب بلدم میتونم برای ایلتس اقدام کنم . آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان رو دارم ؟ تو این مدت بصورت خصوصی تدریس و ترجمه کردم .

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      خیر متاسفانه برای آلمان نمی تونید اقدام کنید ولی برای کشورهای دیگه میتونید اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  2. alireza گفت:

    سلام
    من ۳۲ سالمه . کارشناسی مهندسی کامپیوتر نرم افزار- پیام نور دارم
    تو این گپ تحصیلی به مدت ۱۰ سال پروانه کسب خدمات رایانه ای داشتم و پروژه های برنامه نویسی هم کار کردم. حدود ۲ سال سابقه بیمه شرکت های خصوصی دارم که مرتبط هستند.
    آیا پروانه کسب میتونه توجیه گپ تحصیلی باشه؟
    برای پروژه هایی که انجام دادم سورس دارم و بعضی هاشون آنلاین هستند و قابل استعلام .چند موردی تقدیر نامه و… وجود داره(دولتی و خصوصی). بعضی ها هم مدرکی ندارم.
    آیا میتونم برای گپ تحصیلی توجیه بیارم یا خیر. و اینکه کارشناسی ارشد ایران بخونم و برای دکتری اقدام کنم بهتره یا برای مستری اقدام کنم بهتره؟ با توجه به شرایط سنی و رزومه و مدرک تحصیلی
    ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید ببینم باید پیگیری کنم یا خیر

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      امکان اقدام برای شما وجود دارد. لطفا برای مشاوره تماس بگیرید.

  3. diya گفت:

    سلام برای ورود به پزشکی المان حداکثر سن چقدر هست با توجه به محمدودیت سنی تا چند سالگی پذیرش دارند اگر فردی مدرک زبان b2داشته باشد و دیپلم 12برای ورود کالج پزشکی باید چیکار انجام بدهد ممنون

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      برای رشته پزشکی بهترین سن برای دریافت پذیرش و ویزا حداکثر 22 سال می باشد. اگر دارای مدرک B2 هستید و سن شما کمتر از 22 هست شرایط خوبی دارید. برای مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  4. Eli گفت:

    سلام. اگر سن 31 باشه، به هیچ عنوان lمکان گرفتن بورس تحصیلی در مقطع دکتری وجود ندارد؟)رزومه تحصیلی قوی دارم )

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      امکان اقدام برای بورس تحصیلی دارید. لطفا با ما تماس بگیرید یا اینکه فرم ارزیابی را پر کنید و بفرستید.

  5. محسن گفت:

    سلام…من 29سال دارم کاردانی مکانیک خودرو دارم سال 97 فارغ التحصیل شدم ولی سابقه مرتبط ندارم ایا میتونم برای اوسبیلدونگ اقدام کنم ؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      با توجه به سن شما در حال حاضر خیر متاسفانه. البته امکان اقدام برای کشور هلند هست. لطفا برای مشاوره بیشتر تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدهید.

  6. رویا گفت:

    برای تحصیل ارشد رشته حقوق در المانمیخواستم اقدام کنم میتونم؟شرایط خاصی داره؟

  7. کامیار گفت:

    درود و خسته نباشید
    بنده 36 سال دارای فوق لیسانس مهندسی نفت دانشگاه تهران و سابقه کار مرتبط 15 ساله دارم، حال برای تحصیل در آلمان مدرک B1 نیز دارم سوال من در مورد محدودیت سنی است که آیا من می توانم برای یک لیسانس مثل گرافیک اقدام نمایم؟

  8. سیما گفت:

    سلام
    من ۳۴ سال سن دارم و ارشد مدیریت صنعتی دارم و B1 دارم و میخوام برای ادامه تحصیل ارشد مجدد برای آلمان اقدام کنم، آیا امکان گرفتن پذیرش هست یا خیر؟

  9. حمید گفت:

    با سلام
    من دکتری اقتصاد دارم و ۴۰ سال سن دارم
    ۱۰ سال عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بودم. آیا برای شرایط من امکانی هست که در آلمان وارد مقطع پست داک بشوم ، و در عین حال تدریس کنم ؟
    با تشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      با برای پذیرش میتونید اقدام بکنید که البته شرایط سنی هم در نظر گرفته خواهد شد.
      اما برای تدریس شرایط سخت تر خواهد شد

  10. مهسا گفت:

    سلام من کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دارم از دانشگاه آزاد و ۲۸ سالمه آیا میتونم برای مقطع ارشد همین رشته در یکی از دانشگاه های آلمان تحصیل کنم؟ و اینکه آزمون خاصی نیاز هست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      بله میتوانید اقدام کنید به شرط داشتن مدرک زبان

  11. پریسا گفت:

    سلام
    برای کسی که اقامت آلمان رو داره، برای اینکه پزشکی بخونه آیا محدودیت سنی داره؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام بله محدودیت سنی داره،
      خیلی کالج ها و دانشگاهها ثبت نام نمیکنن

    2. زینب گفت:

      ببخشید مگه شما اقامت آلمان رو دارید؟ چگونه توانستید بگیرید ؟ما که هر کاری کردیم نتوانستیم بگیریم تمام شرایط رو هم داشتیم ولی نتونستیم بگیریم.

  12. ستاره گفت:

    سلام ايا براي تخصص در زمينه پزشكي باز هم محدوديت سني وجود دارد؟!شخصي با رنج سني ٣٣تا٣٤سال ميتونه براي گرفتن مدرك تخصص به المان بره؟!

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      برای گرفتن تخصص با توجه به شرایط سنی شما محدودیتی وجود ندارد

  13. بتی گفت:

    باسلام من 30 سالمه کارمند بیمارستان هستم و سه سال و نیم سابقه کار دارم رشته ی من علوم ازمایشگاهی و معدلم 16:04 از دانشگاه ازاد هستم دارای مدرک b2 المانی سطح انگلیسیم هم خوبه ولی دیپلم کارودانش دارم و فوق دیپلم کامپیوتر آیا من اجازه تحصیل پزشکی در الکان رو دارم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      خیر امکان پذیر نیست به دلیل شرایط سنی

  14. یاس گفت:

    سلام وققتون بخیر.
    من19سال دارم و میخواستم برای آلمان اقدام کنم میخواستم بدونم باتوجه به ادغام کنکور سراسری و آزاد برای ورود به کالج حتما باید قبولی دانشگاه سراسری رو داشت یا با قبولی در آزاد هم امکانش وجود داره؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      باید قبولی دانشگاه سراسری داشته باشید

  15. فرزانه گفت:

    سلام شرایط تحصیل و هزینه برای افراد زیر 18سال مثل من که 16 ساله هستم و زبان انگلیسی ام هم خوب هس چیست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      شما باید علاوه بر مدرک پیش دانشگاهی قبولی دانشگاه سراسری و مدرک زبان آلمانی ب ۲ داشته باشید

  16. Ramin گفت:

    سلام و درود
    شرایط اخذ پذیرش برای کالج و شرایط سنی اون رو عرض میکنید
    بسیار ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما. شرایط کلی در سایت درج شده اند پیشنهاد میکنیم از طریق بخش جستجو در صفحه اصلی وبسایت موسسه آوات مقالات متناسب با شرایط خودتان را جستجو و مطالعه کنید ولی برای بررسی شرایط شما نیاز هست که یا از طریق تکمیل فرم ارزیابی و یا از طریق تماس با موسسه اقدام فرمایید

  17. نیلوفر گفت:

    درود
    من دانشجوی کارشناسی ارشد نانو تکنولوژی پزشکی از دانشگاه سراسری هستم و 28 سال سن دارم مقاله درحال حاضر ندارم ولی یک اختراع مشترک در زمینه دارو رسانی به روش نانو دارم . معدل کارشناسی من 14و سطح زبان انگلیسی خوبی دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی هستم می توانم در مقطع ارشد همین رشته در یکی از دانشگاه های آلمان اپلای بگیرم . سپاس از شما

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      برای اخذ پذیرش از دانشگاههای آلمان حتما نیاز به مدرک زبان آلمانی ب ۱ و یا آیلتس ۶ و نیم آکادمیک دارید و در صورت داشتن این مورد شما میتوانید‌ برای تحصیل در مقطع مستر در دانشگاههای آلمان اقدام کنید

  18. علی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر
    اینکه فرمودید برای لیسانس حداکثر ۲۱ سال سن باید داشته باشیم. آیا این قانون سفارت؟ چون من تو سایت سفارت چیزی ندیدم. میشه منبع خبر رو اعلام کنید.
    مرسی.

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      خیلی از موارد رو سایت سفارت ها اعلام نمیکنند و صرفا تجربه این موارد رو بیان میکنه

  19. mitra گفت:

    سلام من 35 سال دارم تحصیلات کارشناسی من در رشته گرافیک طراحی چاپ هست با معدل بالا ودارای مدرک نجات غریق ومربی شنا از فدراسیون رسمی ایران دارم و با سابقه کاری 8 سال در سازمان دولتی در پست استخر مشغول به کار هستم من با علاقه زیادی که به ادامه تحصیل در کشور آلمان در رشته خودم دارم میخواستم در مورد شرایط فعلی من نظرتون رو بدونم ممنون میشم.

  20. Z گفت:

    سلام
    من ۲۲ سالمه و میخام کنکور کارشناسی سال ۹۹ رو شرکت کنم به فرض قبولی من در پزشکی مشهد یا تهران با توجه به اینکه یه سال خورده بخوام تو این دانشگاه تحصیل کنم آیا امکان داره بتونم بورسیه یکی از دانشگاه های پزشکی آلمان بشم؟با توجه به اینکه من ۲۴،۲۵ سالم میشه و شنیدم آلمان برای پزشکی سن بالای ۲۴ رو بورس نمی کنه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. mohamad گفت:

    من 18 سال دارم و دیپلم فنی متالورژی و کفاش در زمینه پیشکاری دارا هستم و برنامه نویس نیز در زمینه طراحی وب سایت و تولید محتوای یونیک و html و css و وردپرس و سئو نیز تا حدودی مسلط هستم و از این قضایا من به رشته خودم نیز علاقه مندم و میخوام در کشوری دیگه تحصیلات نیز داشته باشم و انجا کار و زندگی کنم و در حال مسلط سدن به زبان انگلیسی نیز هستم من میتوانم از اپلای استفاده کنم؟ لطفا راهنماییم کنید.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      شما میتوانید برای ویزای تحصیلی برخی کشورها اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *