کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

در این مقاله به مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا می پردازیم. کانادا کشوری است که در چند سال اخیر مقصد محبوبی برای مهاجران بوده است و افرادی که قصد مهاجرت به دلایل گوناگون را دارند در صدد آن می‌باشند تا با توجه به شرایط خود یکی از مناسب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا را برگزینند.

بی‌شک یکی از این روش‌های مناسب از طریق ویزای دانشجویی کانادا می‌باشد، به همین خاطر ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا را برای شما معرفی نماییم تا با تکمیل مدارک بتوانید به این مهم دست یابید. مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا به این شرح می‌باشد:

1

گذرنامه و کارت شناسایی متقاضی

2

Study plan و یا همان مشخص کردن برنامه تحصیلی

3

چند قطعه عکس رنگی متقاضی

4

گواهی تمکن مالی متقاضی و یا والدین وی

5

سند ملکی

6

پرینت شش ماهه حساب بانکی

7

آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات سه سال پایانی

8

تکمیل نمودن فرم درخواست ویزا

9

پرداخت هزینه‌های سفارت

10

گواهی سلامت پزشکی

11

نامه پذیرش دانشگاه

12

مدرک زبان

13

از تمام مدارک باید کپی تهیه شود.

14

تمامی اسناد و مدارک باید ترجمه شده و به تائید وزارت خارجه و دادگستری رسیده باشد.

مدارک باید به صورت کامل به سفارت ارائه گردد چرا که در صورت هر گونه نقصی با درخواست ویزا مخالفت می‌شود پس باید در این موضوع دقت لازم را به عمل آورید. بعد از ارائه مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا شما باید منتظر بمانید تا مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا بررسی شده و جواب آن اعلام گردد.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

زمانی که بخواهید به این کشور مهاجرت کنید باید در ابتدا پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود در کانادا دریافت کرده باشید و بعد از آن باید مدارک لازم را به صورت کامل به سفارت این کشور تحویل دهید توجه داشته باشید که هر گونه نقصی در پرونده سبب شکست شما خواهد شد پس در این موضوع دقت نمایید.

بعد از ارائه مدارک باید منتظر جواب سفارت بمانید، چرا که مأمورین سفارت با مدارکی که از شما تحویل گرفتن آن‌ها را بررسی می‌کنند و در صورتی که تمام مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا تکمیل باشد ویزا برای شما صادر می‌گردد.

اما مدت زمان صدور کمی زیاد می‌باشد و شما باید در این مدت صبور باشید، مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا بعد از ارائه مدارک لازم حدود 8 هفته می‌باشد و بعد از این 8 هفته جواب ویزا برای شما ارسال می‌گردد.

اگر با درخواست شما موافقت کرده باشند می‌توانید ادامه مسیر را بروید اما اگر مخالفت کرده باشند باید علت آن را جویا شوید، شاید در مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا نقصی وجود داشته باشد و به شما مهلت بدهند تا آن را برطرف نمایید.

ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا به کشوری همچون کانادا مهاجرت نمایید باید چند نکته برایتان مهم باشد در مرحله اول باید مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا را باید تکمیل و آماده نمایید.

برای مهاجرت به کانادا از هر روشی هزینه‌ای متفاوت باید پرداخت نمایید باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور کانادا را هم داشته باشید به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا هزینه‌های دقیق زندگی در این کشور را بدانید تا با علم بر آن بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  1. داشتن مدرک زبان
  2. نامه بانکی تمکن مالی
  3. نامه  CAQ برای متقاضیان استان کبک
  4. داشتن پلان و برنامه تحصیلی
  5. مدارک نشان دهنده دارایی شما
  6. نامه ای مبنی بر داشتن سابقه کار

اخذ ویزای تحصیلی کانادا: داشتن مدرک زبان

از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی است که تقریبا در تمامی مقاطع مشترک است و هر فردی که برای تحصیل در کانادا اقدام می نماید باید مدرک زبان انگلیسی را داشته باشد. شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا تقریبا شبیه به تحصیل در آمریکا است.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا: تمکن مالی

از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن تمکن مالی و ساپورت مالی برای ارائه به سفارت کانادا است که این موضوع بسیار حیاتی است و در صورت نداشتن مدرک تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بصورت قطعی ریجکت میشود. البته تمکن مالی از شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا می باشد اما در صورتی که متقاضی تحصیل در کانادا بتواند امکان اخذ بورسیه از دانشگاه‌های کانادا را فراهم نماید دیگر تمکن مالی جزء شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا نخواهد بود و بدون تمکن مالی هم می توان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا: نامه CAQ

از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استان کبک اخذ نموده اند داشتن نامه CAQ است.

داشتن پلن تحصیلی

یکی دیگر از شرایط داشتن برنامه تحصیلی یا همان study plan می باشد. در این مورد شما باید کاملا برنامه تحصیلی خود را توضیح دهید و از کشور و شهر و دانشگاه و رشته تحصیلی خود بصورت کامل توضیح دهید. در مورد این شرط از شرایط ویزای تحصیلی کانادا ریز جزییات بسیاری وجود دارد که در صورتی که شما به موسسه حقوقی، مهاجرتی آوات مراجعه کنید بصورت کامل شما را راهنمایی خواهد کرد و تمامی خدمات خود را در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا بصورت کاملا گارانتی و تضمینی به شما ارائه خواند داد.

برای آگاهی بیشتر: اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تحصیل در حین داشتن ویزای توریستی و بازدید کانادا

یکی از گزینه‌ها که می‌توان با آن به تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت و حتی بلند مدت در کانادا پرداخت، ورود با ویزای توریستی و اخذ پذیرش و سپس تبدیل وضعیت به دانشجو در این ویزا می‌باشد که البته این گزینه نیازمند شرایط خاصی می‌باشد؛ و البته مستقیماً به کیفیت پذیرش و شرایط کلی شما و همچنین تصمیم اداره مهاجرت کانادا بستگی دارد.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

همان‌طور که می دانید در اکثر کشورهای انگلیسی زبان برای ورود به دانشگاه باید حتماً مدرک زبان آیلتس را داشته باشید.

در واقع می‌توان گفت؛ مهم ترین بخش مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید، این موضوع در اکثر کشورها وجود دارد و شما اگر خواهان اخذ ویزای دانشجویی کانادا می‌باشد باید این مدرک را اخذ نمایید.

شایان ذکر می‌باشد که برای برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها در کانادا مدرک زبان آیلتس اولویت نداشته و افراد می‌توانند بدون مدرک زبان وارد این دانشگاه‌ها شوند اما اگر متقاضی مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا را به همراه مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا داشته باشد می‌توانید این امید را داشته باشد که از شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه بهره‌مند خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در کانادا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. آیا ایرانیان به راحتی می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند؟

  • دریافت ویزای تحصیلی در مقاطع بالا مثل دکتری برای ایرانیان بسیار راحتتر خواهد بود.

2. جایگاه علمی دانشگاه های کانادا به چه صورت است؟

  • دانشگاههای این کشور در سطح بین الملل از جایگاه علمی پذیرفته شده و بالایی برخوردار هستند. دانشجویان بین­ المللی زیادی در این دانشگاه‌ها تحصیل می کنند. سالانه بسیاری از همین دانشجویان به واسطه مهاجرت تحصیلی کانادا می توانند از اقامت دائم این کشور برخوردار شوند و از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

3. در چه شرایطی امکان دارد ویزای تحصیلی کانادا برای فرد متقاضی صادر نشود؟

  • در شرایطی امکان دارد ویزا برای فرد متقاضی صادر نشود. برای مطالعه ی این شرایط به مقاله ی ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

4. شرایط کار دانشجویی در کانادا به چه صورت است؟

  • به عنوان یک دانشجو در کانادا شما می توانید به صورت پاره وقت در محیط دانشگاه، خارج از محیط دانشگاه و حتی به صورت کارآموز در شرکت های مختلف مشغول به کار شوید.

5. مجوز کار دانشجویی چیست؟

  • در این مجوز به شما این اجازه داده می‌شود که در هفته به مدت 20 ساعت به کار بپردازید. زمانی که تعطیلاتی وجود داشته باشد که از قبل اطلاع داده شده باشد. می‌توانید در آن تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت کار کنید اما در زمانی که کلاس‌های دانشگاهتان دایر است. می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت کار کنید.

6. چه شرایطی برای تحصیل رشته ی دندانپزشکی در کانادا وجود دارد؟

  • برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کانادا نیازمند 2 تا 4 سال تحصیلات دانشگاهی پیش از ورود به دانشکده ی دندانپزشکی کانادا می باشید. در مورد اینکه تحصیلات دانشگاهی شما پیش از دندانپزشکی در چه حوزه ای باشد، محدودیتی وجود ندارد.

7. رشته های پر تقاضای پزشکی در کانادا در چه زمینه هایی هستند؟

  • فیزیوتراپی، روانشناسی، پرستاری و … از جمله رشته های پر طرفدار در کانادا هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *