لهستان

شرایط تحصیل در لهستان برای ایرانیان

تحصیل در خارج از کشور یکی از راه های اقامتی می باشد که همواره به دلایل زیادی متقاضیان زیادی را داشته است. اطلاعات در خصوص تحصیل در لهستان یکی از واجبات متقاضیان می باشد که در این مقاله نوشته و قصد داریم در خصوص تحصیل در لهستان مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مفید باشد.

تحصیل در لهستان

روش آموزش در کشور لهستان منحصر به فرد است و از آنجا که شیوه آموزشی در این کشور به طور مداوم در حال رشد و توسعه است و ۴۰۰ رشته تحصیلی در این سرزمین به زبان انگلیسی تدریس می شوند از جمله عواملی هستند که باعث می شوند تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در لهستان سالانه افزایش یابد. امروزه حدود ۴۶۰۰۰ دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا در دانشگاه های مختلف و معتبر این کشور زیبا در حال تحصیل هستند. مهمترین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دریافت روادید تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. پس از این که دانشجوی بین المللی این شرایط را فراهم کرد می تواند از کیفیت آموزشی و مدرک معتبر دانشگاه های این کشور بهره مند شود.

لهستان در بخش مرکزی قاره اروپا قرار گرفته است. مساحت این کشور چیزی حدود ۳۱۲۶۸۵ کیلومتر مربع است. این کشور همانند پلی بخش های شرقی و غربی اروپا را به یکدیگر متصل می کند. جمعیت این کشور ۳۸۵۳ میلیون نفر است و کشورهای همسایه این سرزمین زیبا آلمان، چک، بلاروس و روسیه هستند. شهر قدیمی ورشو پایتخت لهستان است که بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود. زبان اکثر مردم این کشور لهستانی است و واحد پول آن ها زلوتی است. اگر شما نیز با توجه به عواملی که باعث رشد سیستم آموزشی این کشور شده است قصد تحصیل در لهستان را دارید جهت آشنایی با شرایط تحصیل در این کشور تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شرایط تحصیل در مقالع مختلف لهستان

شرایط تحصیل در لهستان با دیگر کشورهای اروپایی مقداری تفاوت دارد. قبل از سال ۲۰۰۷ تنها تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در این کشور امکان پذیر بود. پس از سال ۲۰۰۷ سیستم آموزشی این کشور به گونه ای تغییر کرد که امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم شد.

شرایط تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی

با این وجود که مردم لهستان انگلیسی زبان نیستند اما امکان تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف لهستان باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را ارائه دهید. اگر قصد دارید در کشور لهستان به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید مدرک زبان خود با نمره ۶ را ارائه دهید، اما اگر قصد ادامه تحصیل در این سرزمین به زبان لهستانی را دارید نیازی به ارائه مدرک زبان لهستانی نیست و می توانید در دوره های زبان که در دانشگاه ها برگزار می شوند شرکت کنید. طول این دوره ها یک سال است.

دانشجویان بین المللی در این مقطع تحصیلی می توانند همزمان با تحصیل به انجام کاری مشغول شوند تا بتوانند هزینه های زندگی دانشجویی خود را از این راه تأمین کنند. طول دوره کارشناسی در این کشور ۳ تا ۵ سال طول می کشد که رشته های غیر مهندسی در کالج های فنی حرفه ای و مهندسی و رشته های مهندسی در کالج های مهندسی علوم، کشاورزی و اقتصاد برگزار می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان همانند دیگر کشورهاست و باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف این کشور در دوره تحصیلات تکمیلی مدرک معتبر کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی یا لهستانی را ارائه دهید. طول این دوره تحصیلی در لهستان معمولاً ۲ تا ۳ سال طول می کشد. در این مقطع تحصیلی نیز امکان کار کردن برای دانشجویان بین المللی جهت کاهش هزینه های زندگی دانشجویی وجود دارد. هزینه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی در این سرزمین در مقایسه با آمریکا، استرالیا، انگلیس و کانادا کمتر است.

تحصیل در لهستان در دوره دکتری

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در لهستان همانند شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور می باشد و برای ادامه تحصیل در این مقطع دانشجوی بین المللی باید مدرک کارشناسی ارشد و زبان معتبر خود را ارائه دهند. اگر سطح علمی دانشجو در این مقطع تحصیلی عالی باشد می تواند بورسیه تحصیلی دریافت کند و در صورت دریافت بورسیه تحصیلی علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل به دانشجو معادل ۲۰۰۰ دلار حقوق داده می شود. از آنجا که با دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو می تواند حقوق دریافت کند برای دریافت بورسیه رقابت بین دانشجویان زیاد است.

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی دکتری

  • ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره ۷
  • دانشجو باید در کشور لهستان استاد راهنمایی پیدا کند تا از تز دکتری او حمایت کند.
  • ارائه مقالات بین المللی یا کتاب

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی لهستان

مزایای تحصیل در لهستان

شما می توانید با تحصیل در لهستان از یک سری مزایا نیز بهره مند شوید که در این بخش از مقاله به بررسی برخی از مزایای تحصیل در لهستان خواهیم پرداخت.

  • امکان اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد.
  • در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه زندگی در لهستان پایین است.
  • هزینه تحصیل نیز همانند هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با دگر کشورهای اروپایی کم است.
  • مدارک ارائه شده از دانشگاه های مختلف لهستان مورد تائید وزارت علوم در ایران هستند.
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان برتر وجود دارد.
  • امنیت اجتماعی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد.
  • در تمامی مقاطع تحصیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی و لهستانی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.
  • در تمامی مقاطع تحصیلی در این سرزمین دانشجو می تواند جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود به کاری مشغول شود.
  • با تحصیل در این کشور می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و اقامت این کشور را بگیرید.

هزینه تحصیل در لهستان

یکی از مهمترین دغدغه هایی که افراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند کسب اطلاعات در رابطه با هزینه تحصیل در کشور مقصد می باشد. هزینه تحصیل در لهستان نیز همانند دیگر کشور ها به عوامل مختلفی از جمله دانشگاه مورد نظر، شهر تحصیلی، نوع زندگی فرد و رشته تحصیلی دانشجو بستگی دارد. در اولین مرحله جهت اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور دانشجو باید مدارکی را ارسال کند تا مورد بررسی قرار بگیرند، بررسی مدارک ارسالی برای دانشجو هزینه خواهد داشت که این هزینه نیز برای مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور سالانه ۲۰۰۰ یورو، کارشناسی ارشد ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. هزینه دوره های زبان در این کشور نیز سالانه ۲۰۰۰ یورو است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *