اقامت, مشاوره, مهاجرت

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشور های بدون ویزا برای ایرانیان بسیار محدود و تعداد کمی هستند. از طرفی هم بیشتر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کشورهای سطح پایینی هستند. به هر حال در این نوشته تلاش داریم نظر خوانندگان عزیز را جلب کره و همچنین آگاهی های لازم را در مورد کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اختیارشان قرار دهیم. در ادامه درباره لیست کشور های بدون ویزا برای ایرانیان مطالعه خواهید کرد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

سفر رفتن و دیدن مناطق دیگر نقاط جهان همواره یکی از جذاب ترین گزینه ها برای تفریح می‌باشد و از این رو سالیانه افراد زیادی به مسافرت های خارجی می‌روند. یکی از نکته های مهم در هنگام رفتن سفر باید به آن توجه کرد و بر اساس آن برنامه ریزی کرد، این است که بتوان برای بازدید از آن کشور ویزا تهیه نمود. زیرا این پروسه گاهی طولانی و سخت می‌باشد. بسیاری از کشور های جهان برای راحتی هرچه تمام تر مردم خودشان سعی کرده‌اند با تنظیم قرارداد هایی بین خود و دیگر کشور های جهان مشکل صادر کردن روادید را حل کنند. به نحوی که به مدت محدود افراد بین دو کشور تردد کنند و دیگر نیاز به تکمیل روند ویزا نباشد.

به این نکته توجه داشته باشید که ویزا انواع مختلفی دارد که عبارتند از: ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری و … که می توانید روی آن ها کلیک کرده و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

ویزای آنلاین

از طرفی گاهی قرارداد های ما بین 2 کشور برقرار می‌شود که ویزا ها به صورت آنلاین صادر می‌شوند. یعنی این که برای رفتن به یک کشور خاص نیاز به ویزا می‌باشد، اما این پروسه تماماً الکترونیکی بوده و نیاز نیست فرد برای تکمیل کردن درخواست خود به سرکنسولگری کشور مربوطه مراجعه کند. گاهی پروسه صدور ویزا از این هم راحت تر می شود و فرد هنگامی که وارد خاک کشور بخصوصی شد در آن جا درخواست صدور ویزا می‌کند و همان جا ویزا برای ان ها صادر می‌شود. در بحث اهمیت ارزش یک پاسپورت می توان به این نکته اکتفا کرد که هر ساله تعادی از خانواده ها برای این که فرزند خود بتواند پاسپورت یک کشور بخصوصی را داشته باشد، در هنگام به دنیا آمدن آن فرزند وارد خاک آن کشور می‌شوند و به این صورت آن فرزند پاسپورت آن کشور را پیدا می‌کند.

اهمیت پاسپورت هر کشور

هر ساله موسسه های مختلفی در جهان بر اساس این که مردم یک کشور چه میزان از کشور های جهان می‌توانند بدون ویزا مسافرت کنند رده بندی می کنند. هر چه تعداد کشور های که بدون ویزا با هم جا سفر کنند بیشتر باشد پاسپورت آن کشور با ارزش تر می‌شود. از این رو هر ساله کشور ها برای این که رتبه بهتری در این لیست داشته باشند سعی می‌کنند در روابط های خود این موضوع را لحاظ کرده و برای ارتباط هر چه بهتر بین 2 کشور این پروسه زمان بر را حذف می کنند تا مردم 2 کشور راحت تر بتوانند به این دو کشور مسافرت کنند و از لحاظ اقتصادی به نفع 2 کشور هم خواهد بود. زیرا این کار باعث جذب توریست و همچنین طور جذب سرمایه می‌شود و در نتیجه رتبه بهتری در این جدول پیدا می‌کنند.

برای رتبه بندی ایران در این جدول باید به یک نکته توجه کرد که ارزش پاسپورت ایران به 2 قسمت تقسیم می‌شود. یکی قبل از انقلاب و یکی بعد از انقلاب و هر کدام تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان (قبل انقلاب)

در زمان قبل از انقلاب پاسپورت ایران جزء با اهمیت ترین پاسپورت ها بوده است به نحوی که بسیاری از کشور های جهان برای این پاسپورت ارزش زیادی قایل بودند و برای دارندگان این پاسپورت اجازه داده بودند بدون ویزا به کشور آن ها سفر کنند از طرفی از لحاظ رتبه بندی هم ایران در قبل از انقلاب در لیست با ارزش ترین پاسپورت ها قرار داشته است. در آن زمان کسانی که ویزای ایران را داشته‌اند می‌توانستند به اکثر کشور های جهان بدون ویزا سفر کنند و یا این که در خاک آن جا در فرودگاه برایشان سریع ویزا صادر می‌شد. از طرفی خیلی از کشور های جهان برای افرادی که پاسپورت ایران را دارا بودند برای این که آن ها جذب کشور خود کنند تخفیف های زیادی قائل می‌شدند.

بعد از انقلاب، پاسپورت ایران دیگر کاملا ارزش خود را از دست داد مخصوصاً در زمان جنگ که پاسپورت ایران در لیست جهانی ضعیف ترین پاسپورت قرار گرفت و در آن زمان تعداد معدودی از کشور ها این همکاری لغو روادید را بین خود و ایران هنوز برقرار گذاشته بودند. ولی بعد از جنگ با بهبود روابط جهانی اوضاع برای پاسپورت ایرانی بهتر شد. در نهایت به اوج روزهای خود قبل از انقلاب برنگشت ولی توانست از انتهای جدول خارج شود. ولی بازهم متاسفانه به دلیل مسایل تحریمی و سیاسی بازهم در این سال های اخیر شاهده این هستیم که در رده های این جدول پاسپورت ایرانی قرار دارد.

جایگاه پاسپورت ایران

در آخرین رده بندی مردم ایران بدون ویزا فقط می‌توانند به 38 سفر کنند که این ایران را در رده بندی فقط از چند کشور که آن هم همگی جنگ زده هسنتد، بالاتر می‌آورد. به نحوی که جایگاه پاسپورت ایران در بین 190 کشور در جایگاه 178 قرار دارد. پس همان طور که می بینید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بسیار اندک است.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

در آخرین لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان که ارایه شده است، مردم ایران بدون ویزا می‌توانند به این کشور ها سفرکنند: ترکیه، ارمنستان، دومینیکا، اکوادور، گرجستان، هایتیی، مالزی، ایالات فدرال میکرونزی، نیکاراگوئه، صربستان، ونزوئلا، زیمباوه

کشور های که به صورت آنلاین می‌توان ویزا تهیه نمود:

آنتیگوآ و باربودا، جمهوری آذربایجان، گابن، کنیا، لسوتو، نیوزیلند، قطر، روآندا، سری‌لانکا، سائوتومه و پرنسیپ، سنت کیتس و نویس

سفر به روسیه بدون ویزا

یکی از بهترین خبر هوایی که در این چند ساله اخیر برای ایرانیان در حوزه گردشگری بوده است خبر لغو روادید برای سفر به روسیه است. بدین ترتیب روسیه هم به لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان اضافه شده است. به نحوی که ایرانیان از این پس می‌توانند به مدت 8 روز در کشور روسیه بدون این که بخواهند پروسه زمان بر روادید را سپری کنند وارد روسیه شوند. و این در حالی است که کشور روسیه که به خاطر تحریم های اتحادیه اروپا میزان گردش مالی در صنعت توریست خود کمتر شده است برای این که بتواند توریست ها را جذب کشور خود کنند تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است که این خبر خوبی برای ایرانیان می‌باشد.

سفر به ترکیه بدون ویزا

یکی دیگر از کشور های که در این است بالا به آن اشاره شد کشور ترکیه می‌باشد. از آن جایی که سفر به این کشور با اقبال زیادی از ایرانیان همراه بوده است بر طبق توافقی که انجام شده ست از این پس هر فرد می توان به مدت 90 روز در کشور ترکیه بدون گرفتن روادید وارد آن جا شود. از طرفی با توجه به مسایل سیاسی که در این چند ساله به وجود آماده ست و کشور ترکیه جایگاه خود را در جذب گردشگر از دست داده است یک فرصت استثنایی برای مردم ایران می‌باشد زیرا اولا برای سفر به این کشور لازم نیست حتما به صورت هوایی باشد می توان به صورت زمینی هم سفر کرد و هزینه های سفر را کمتر کرده از طرفی هتل و جایگاه های تفریحی در این کشور برای جذب بیشتر توریست ها تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته اند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *