اسلوونی

تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

اسلوونی کشوری کوچک در قلب اروپا، عضو اتحادیه اروپا، توافقنامه شنگن و ناتو است. این کشور دارای سیستم آموزشی و دانشگاهی پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی است که رشته های دانشگاهی را در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی ارائه می دهد و باعث جذب دانشجویان بین المللی زیادی شده است. این کشور علاوه بر زیبایی طبیعی فوق العاده و پوشش گیاهی و جنگلی که یک سوم مساحت آن را تشکیل می دهند و تنوع زیستی بالا، به دلیل مقرون به صرفه بودن برای تحصیل و زندگی و کیفیت بالای زندگی به یک مقصد تحصیلی محبوب در اروپا برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، تبدیل شده است. در این مطلب راهنمای کامل و کاربردی در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی ارائه می شود که پاسخگوی تمامی سوالات شما از جمله چگونگی اپلای برای دانشگاه های این کشور است.

مزیت های تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

کیفیت آموزش در اسلوونی بسیار بالا و عالی است. تعداد زیادی انتخاب برای دانشگاه و رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. اما سایر دلایلی که باعث شده اسلوونی یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی باشد به عنوان مزیت های تحصیل در این کشور در ادامه لیست شده است:

  • تحصیل با هزینه پایین در دانشگاه های بین المللی معتبر: یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی، شهریه پایین دانشگاه ها و هزینه های زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با سیار کشورهای اروپایی است. شما با ماهانه 400 یورو می توانید یک زندگی ایده آل دانشجویی را در این کشور زیبا تجربه کنید.
  • بورسیه های تحصیلی متنوع برای دانشجویان بین المللی: دولت اسلوونی و دانشگاه های این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی طرح های بورسیه و کمک هزینه های تحصیل را فراهم کرده اند و احتمال دریافت آنها برای دانشجویان بین المللی بالاست.
  • تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی: رشته های کارشناسی ارشد بسیاری در دانشگاه های اسلوونی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و مردم این کشور نیز می توانند با این زبان با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین دانشگاه های اسلوونی برای دانشجویان بین المللی دوره های زبان انگلیسی برگزار می کنند که می تواند جایگزین مدرک زبان انگلیسی در زمان پذیرش باشد. بنابراین فرصت تحصیل در اسلوونی بدون آیلتس وجود دارد.
  • اسلوونی کشوری بسیار زیا با طبیعیتی شگفت انگیز است. در زمان تحصیل در این کشور می توانید از جاذبه های طبیعی و توریستی این کشور زیبا لذت ببرید و با فرهنگ و غذاهای متفاوت و جذاب آن آشنا شوید که در کل تجربه ای منحصربفرد برایتان ایجاد می کند.

چگونگی اپلای و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در اسلوونی

درخواست پذیرش در موسسات آموزش عالی اسلوونی که شامل دانشگاه ها، کالج ها و مراکز تحقیقاتی می شود، از طریق پورتال آنلاین eVŠ (eVŠ Online Portal) انجام می شود. شما می توانید درخواست پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد در اسلوونی را از دو طریق ارسال کنید: گواهی دیجیتال معتبر که ارسال مدارک از طریق پست انجام می شود و یا بصورت آنلاین و از طریق پورتال رسمی eVŠ. در این قسمت روش دوم را که اپلای بصورت آنلاین و از طریق پورتال است، شرح می دهیم:

به منظور اپلای برای رشته های کارشناسی ارشد در اسلوونی از طریق پورتال eVŠ، ابتدا باید در این پورتال ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید. سپس اپلیکیشن فرم را تکمیل کرده و مدارک خود را که بصورت فایل های الکترونیک هستند، آپلود می کنید. همچنین برخی از دانشگاه های اسلوونی اپلای بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه را نیز دارند.

برای اطمینان از شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز می توانید از طریق پورتال و یا وبسایت دانشگاه انتخابی، تمامی موارد را چک و بررسی کنید. هر ساله در زمان شروع ارسال درخواست های پذیرش، فراخوان ثبت نام در پورتال قرار میگیرد. همچنین در مورد نحوه پذیرش و سایر شرایط، اطلاعات جامعی در وبسایت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلوونی وجود دارد.

این توضیحات را همچنین می توانید از کارشناسان پذیرش موسسه مهاجرتی آوات جویا شوید.

ددلاین اپلای برای مقطع کارشناسی ارشد معمولا در ماه مارس است که آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش حداکثر در ابتدای ماه ژوئن خواهد بود.

مراحل اخذ پذیرش

جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های اسلوونی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتخاب دانشگاه و انتخاب رشته
  2. جمع آوری مدارک مورد نیاز بهمراه ترجمه رسمی مدارک و کپی های الکترونیک آنها
  3. ارسال درخواست پذیرش بصورت آنلاین و پرداخت اپلیکیشن فی
  4. دریافت نامه پذیرش بعد از موافقت با درخواست شما از سمت دانشگاه
  5. اقدام برای ویزای تحصیلی اسلوونی برای مهاجرت به این کشور و دریافت مجور اقامت موقت

مدارک مورد نیاز

دانشگاه ها و مراکز مختلف در اسلوونی ممکن است شرایط پذیرش متفاوتی داشته باشند و لیست مدارک مورد نیاز آنها کمی بیشتر یا کمتر از چک لیستی باشد که در اینجا ارائه می شود. اما بطور کلی برای پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد در اسلوونی شرط اصلی داشتن مدرک کارشناسی معتبر، رسمی و مرتبط است و همچنین داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی. در ادامه لیستی کلی مدارک ارسالی در زمان اپلای ارائه شده است:

  • اپلیکیشن فرم تکمیل شده
  • مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه یا CV که شامل شرح سوابق تحصیلی و شغلی است
  • توصیه نامه یا ریکامندیشن
  • گواهی شغلی و حرفه ای در صورتیکه حرفه مرتبط داشتید و در رزومه شرح دادید
  • نمونه کار (معمولا برای رشته های هنر نیاز است)

دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل کارشناسی ارشد

بیش از 40 دانشگاه خصوصی و دولتی، کالج ها و موسسات تحصیلات تکمیلی در اسلوونی وجود دارد که حدود 30 دانشگاه آن رشته های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. نکته قابل توجه این است که دانشگاه های برتر این کشور رشته های کارشناسی ارشد را در حوزه های مختلف و با تنوع بالا به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه شده است:

  • دانشگاه ماریبور (University of Maribor)
  • دانشکده بازرگانی DOBA (DOBA Business School)
  • دانشکده بازرگانی ERUDIO (ERUDIO Business School)
  • دانشگاه لیوبلیانا (University of Ljubljana)
  • دانشگاه نوا گوریکا (University of Nova Gorica)
  • دانشگاه پریمورسکا (University of Primorska)
  • دانشگاه بین المللی برای مطالعات اجتماعی و بازرگانی (International School for Social and Business Studies)

برای مشاهده لیست کامل دانشگاه های اسلوونی به همراه رتبه جهانی و اروپایی دانشگاه ها و شهری که در آن قرار دارند، به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقاله: لیست دانشگاه های اسلوونی

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

برای تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی به عنوان یک دانشجوی بین المللی خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه سالانه بین 2500 تا 7500 یورو را در نظر داشته باشید. شهریه سالانه دانشگاه های دولتی و خصوصی باهم متفاوت است همچنین شهریه دانشگاه به رشته شما نیز بستگی دارد. برخی رشته های کارشناسی ارشد مانند مدیریت یا MBA گرانتر هستند. هزینه زندگی در اسلوونی نیز همانطور که گفته شد بین 400 تا 700 یورو به صورت ماهانه است.

بورسیه تحصیلی در اسلوونی

دولت و دانشگاه های اسلوونی طیفی از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند و هدف آنها جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور است. بورسیه های دولتی براساس مشارکت آموزش و پرورش این کشور با سایر کشورها است. بورسیه های کارشناسی ارشد معمولا براساس سوابق تحصیلی، عملکرد تحصیلی و نیازهای مالی متقاضیان اعطا می شود. در این قسمت لیستی از بورسیه های تحصیلی محبوب در اسلوونی ارائه شده است:

  • بورسیه بین المللی The Benjamin A. Gilman
  • بورسیه تحصیلی David L. Boren
  • بورسیه بین المللی Jozef Stefan International Postgraduate School
  • بورسیه های دانشگاه Maribor
  • بورسیه های دانشگاه Ljubljana
  • بورسیه های دانشگاه Primorska
  • بورسیه های بین المللی MBA دانشگاه Ljubljana

آخرین و جدیدترین اطلاعات در مورد بورسیه های در دسترس در اسلوونی به همراه شرایط پذیرش آنها را می توانید از وبسایت های دانشگاه های اسلوونی بدست آورید و یا با کارشناسان پذیرش موسسه آوات تماس حاصل فرمایید.

رشته های کارشناسی ارشد در اسلوونی

دوره کارشناسی ارشد در اسلوونی معمولا 2 سال است که بصورت تمام وقت و حضوری ارائه می شود. اما بستگی به رشته انتخابی شما دارد برای مثال برخی از رشته های کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت یکساله هستند. رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، در نهایت مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی اعطا می شود که یک مدرک بین المللی محسوب می شود و از آنجایی که اسلوونی جز اتحادیه اروپا است و سیستم آموزش عالی آن توسط اتحادیه اروپا و سازمان های جهانی به رسمیت شناخته شده است، مدرک دانشگاهی اسلوونی دارای اعتبار جهانی است و در تمامی کشورهای دنیا اعتبار دارد و فارغ التحصیلان می توانند در ادامه در اسلوونی یا سایر کشورهای دنیا به تحصیل دکترا ادامه دهند و یا در حرفه مرتبط مشغول به کار شوند.

محبوب ترین رشته های کارشناسی ارشد در بین دانشجویان بین المللی در اسلوونی عبارتند از:

  • اقتصاد
  • مدیریت
  • حقوق
  • جامعه شناسی
  • روانشناسی
  • مارکتینگ
  • علوم کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • دیتا ساینس

در این قسمت 9 رشته کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسلوونی ارائه می شود و جز بهترین ها محسوب می شوند، لیست شده است:

رشته کارشناسی ارشد نام دانشگاه
مدیریت گردشگری (European Master in Tourism Management) دانشگاه Ljubljana
مهندسی برق (Master in Electrical Engineering – Advanced Power Systems) دانشگاه Ljubljana
مدیریت تجارت بین الملل (Master in International Business Management) دانشگاه تجارت DOBA Business School
مدیریت بین الملل و توسعه پایدار (MA in International Business and Sustainable Development) دانشگاه IBS International Business School Ljubljana
حسابداری و امور مالی (Master in Forensic Investigation in Finance and Accounting) کالج دانشگاه VŠR College of Accounting and Finance
مدیریت و آموزش با کیفیت (Master in Management and Quality in Education) دانشگاه بین المللی International School for Social and Business studies
شهرسازی (Master in Urbanism) دانشگاه Ljubljana
هنر و موسیقی (Musical Arts Program) دانشگاه Ljubljana
مدیریت شهرهای هوشمند (Master in Management of Smart Cities) دانشگاه تجارت DOBA Business School

 

جمع بندی

اسلوونی یک کشور بسیار زیبا و پیشرفته در قلب اروپا است که به یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد، تبدیل شده است. شهریه های دانشگاه های اسلوونی و همچنین هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است و باعث جذب دانشجویان به این کشور شده است. دانشگاه های متعدد و رشته های کارشناسی ارشد متنوعی به زبان انگلیسی در اسلوونی وجود دارد.

اگر تصمیم به تحصیل در این کشور را دارید ابتدا باشد دانشگاه و رشته کارشناسی ارشد مناسب را پیدا کنید و سپس به صورت آنلاین از طریق پورتال رسمی این کشور یا دانشگاه های آن برای پذیرش اپلای کنید. مهمترین شرط پذیرش داشتن مدرک کارشناسی معتبر است. همچنین برای تحصیل در این کشور باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشید و مدرک زبان ارسال کنید و یا اینکه دوره های زبان دانشگاه را بگذرانید. ددلاین اپلای از ماه فوریه تا مارس است. اما توصیه می شود هر جه سریعتر برای پذیرش اقدام کنید تا محدودیت های پذیرش مانع ادامه تحصیل شما در این کشور نشود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *