اوکراین, کاری

چگونه در اوکراین کار پیدا کنیم؟

ویزای کاری اوکراین

کار در کشورهای توسعه یافته و اروپایی آرزو و هدف خیلی از مردم می باشد که در تلاش برای اخذ ویزای کاری اوکراین و یا ویزای کاری دیگر کشور های اروپایی می باشند. ویزا کاری اوکراین دارای شرایط خاص می باشد و برای اخذ ویزای کاری نیاز به مدارک مورد نیاز سفارت اوکراین می باشد, پس اگر در فکر گرفتن ویزای کاری اوکراین هستید و می خواهید برای کار به اوکراین بروید از طریق ویزای کاری اوکراین ما را در این مقاله همراهی کنید.

ویزای کاری اوکراین

راه های متفاوتی برای ورود به خاک اوکراین وجود دارد مانند ویزای تحصیلی اوکراین , ویزای سرمایه گذاری اوکراین و  خود ویزای کاری اوکراین نیز دارای روش های متعدد می باشد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم و اگر در خصوص ویزای کاری اوکراین اطلاعاتی کامل می خواهید باید با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با مشاورین مجرب ما در ارتباط باشید.

قبل از معرفی روش های دریافت ویزای کار به یک توضیح کلی راجب کشور اوکراین می پردازیم, این کشور در اروپای شرقی قرار دارد و پایتخت آن کی اف است.

کشور اوکراین

زبان رسمی مردم اوکراین, اوکراینی می باشد و با کشور هایی همچون لهستان, بلاروس , اسلوواکی, رومانی همسایه می باشد. نوع حکومت این کشور جمهوری و دین مسیحیت بیشترین رواج را در بین مردم اوکراین دارد.

بیشترین صادرات اوکراین فولاد و آهن می باشد که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

برای اخذ ویزای کاری اوکراین, متقاضی باید کارفرما داشته باشد و آن کارفرما باید مورد تایید وزارت کار اوکراین باشد و بایستی ابتدا کارفرما طبق قوانین وزارت کار اوکراین یک آگهی به مدت سه ماه در اوکراین منتشر کند و زمانی که فردی از کشور اوکراین به کارفرما برای کار مراجعه نکرد سپس یک آگهی دیگر برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می کند و اگر ظرف مدت این 3 ماه باز هم فردی پیدا نشد در آن زمان کارفرما می تواند نیروی کار مورد نیاز را از دیگر کشورهای خارج از اتحادیه دریافت کند.

زمانی که متقاضی در آزمون اول استخدام نمره ی مورد نظر را دریافت کرد باید باید تمامی مدارکی که مورد نیاز سفارت اوکراین می باشد را تهیه و به دولت اوکراین تحویل دهد.

در اوکراین سه نوع توافق کاری وجود دارد که به شرح زیر است

یکی از این سه نوع توافق بلند محدود می باشد و به این صورت است که باید توافق به صورت نامحدود بسته شده و شفاهی هم آغاز می شود.

دیگر توافق ثابت و بلند می باشد و در این توافق باید تمام موارد ذکر شود مثل زمان کاری و ساعت شروع و پایان کار و…..

توافق سوم که خاص پروژه می باشد به این صورت است که در این نوع قرارداد باید متقاضی ابتدا یک دوره کار آموزشی را سپری کند و زمانی که در این دوره موفق و مورد تایید کارفرما قرار گرفت باید قرار داد بین دو طرف منعقد شده و سپس به کار مشغول شود.

مدارک لازم جهت ویزای کاری اوکراین

  • اصل پاسپورت و کپی از آن
  • مدارک تحصیلی و کپی از مدارک تمامی مقاطع
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • چند قطعه عکس که مربوط به حداکثر 6 ماه گذشته بوده باشد

تمامی مدارکی که دولت اوکراین درخواست کند را متقاضی موظف می باشد ظرف مدت مشخصی که دولت اوکراین مشخص می کند تحویل دهد.

بعد از اینکه فرد متقاضی ویزای کار را دریافت می کند باید مشخص کند که بعد از رسیدن به خاک اوکراین در کجا می خواهد اقامت کند و باید به دولت این کشور این موضوع را اطلاع دهد.

اما موسسه حقوقی آوات پیشنهاد دیگری برای افرادی که می خواهند از طریق ویزای کار وارد کشور شوند دارد و این است که چون این نوع ویزا مشکلات خود را دارد و پروسه طولانی را باید سپری کند به همین خاطر فرد می تواند از طریق ویزای تحصیلی اوکراین وارد این خاک شده و زمانی که مشغول به تحصیل شود می تواند به کار پاره وقت مشغول شود و بعد از اینکه تحصیلشان تمام شد می توانند به کار تمام وقت بپردازند و بعد از 3 الی 5 سال پرداخت مالیات می توانند برای گرفتن کارت اقامت اقدام کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *