Uncategorized

شرایط تحصیل دندانپزشکی در تایوان

تحصیل دندانپزشکی در تایوان

کشور تایوان، یکی از کشورهای آسیای شرقی است. یکی از دلایلی که این روزها بسیاری از دانشجویان کشور تایوان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، کیفیت آموزشی بالا به زبان انگلیسی است. جالب است بدانید که برخی از دانشگاه‌های این کشور، جزو برترین دانشگاه‌های دنیا هستند. امروز در این مقاله ما قصد داریم تا خیلی کامل در مورد تحصیل دندانپزشکی در تایوان برای شما بگوییم و تمامی جوانب این موضوع را با هم بررسی کنیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا هرآنچه که در مورد تحصیل در این کشور باید بدانید را به شما بگوییم.

تحصیل دندانپزشکی در تایوان

کشور تایوان، اخیرا اقدامات بسیاری را برای جذب دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان انجام داده است. تا به امروز سالانه بیش از 100 هزار دانشجوی بین‌المللی درصدد تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله دندانپزشکی دارد.

چندین سال قبل از اینکه دولت این تمهیدات را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر بگیرد، تمامی آموزش‌های آکادمیک خود را زبان رسمی تایوان که همان چینی ماندیران بود، انجام می‌داد. ولی طی چندین سال اخیر، تمامی آموزش‌ها به زبان انگلیسی است و همین نقطه عطفی برای این کشور و جذب دانشجویان بین‌المللی شده است.

دانشجویان با تحصیل در این کشور هم از بورسیه‌های تحصیلی گوناگونی بهره‌مند خواهند شد و هم اینکه از کیفیت بالای سیستم آزموشی این کشور استفاده خواهند کرد. در ادامه کلیه‌ی مواردی که در مورد تحصیل دندانپزشکی در تایوان باید بدانید را جز به جز توضیح خواهیم داد.

بررسی انواع مقاطع تحصیلی در رشته دندانپزشکی تایوان

تحصیل در مقطع لیسانس رشته دندانپزشکی

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور تایوان، 4 ساله است. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، نیاز به داشتن مدرک IELTS با نمره 6 به بالا و شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره مجاز، نیاز خواهد بود. این آزمون ورودی شامل برخی سوالات برای سنجش مهارت‌های دانشجویان در زبان انگلیسی و برخی سوالات کلی از دروسی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست است. علاوه بر این داشتن مدرک دیپلم در رشته‌های ریاضی و یا علوم تجربی با حداقل معدل 14 هم از الزامات گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های تایوان است.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در تایوان

طول دوره‌ی تحصیل در مقطع فوق‌ لیسانس در کشور تایوان هم 4 ساله است. تمامی فارغ‌التحصیلان با اتمام این دوره، شانس حضور در بازارهای کار و مراکز درمانی این کشور را خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که ارائه دادن یک پایان نامه با یک موضوع مرتبط با رشته‌ی تحصیلی که ارزشمند نیز باشد، ضروری است. هر چه این پایان نامه ارزش و اعتبار بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای پیدا کردن کاری ارزشمند در یک مرکز درمانی را خواهید داشت.

برای گرفتن پذیرش تحصیل دندانپزشکی در تایوان مقطع فوق لیسانس، به یک روزمه علمی قوی نیاز خواهید داشت. هر چه نمرات بهتر و عملکرد بهتری در دوره‌ی کارشناسی داشته باشید، شانس پذیرش در برترین دانشگاه‌ها و اخذ بورسیه‌های تحصیلی بیشتر خواهد شد.

تحصیل در مقطع دکترا در تایوان

یکی از اصلی‌ترین مواردی که قبل از اقدام به گرفتن پذیرش در برترین دانشگاه‌های تایوان باید انجام دهید، ارائه دادن یک تز و یا پایان نامه قوی می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بر خلاف تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد که تمامی دروس به زبان انگلیسی می‌باشد، برای تحصیل در این دوره، باید به صورت کامل به زبان چینی تسلط داشته باشید. البته هستند برخی دانشگاه‌هایی که زبان انگلیسی را زبان اصلی برای تحصیل در این مقطع قرار داده‌اند، ولی دانشگاه‌های دولتی که امکانات بیشتری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، همگی به زبان چینی این مقطع را تدریس می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: تحصیل داروسازی در تایوان

برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در کشور تایوان

دانشگاه‌های بسیاری برای تحصیل دندانپزشکی در تایوان وجود دارد. در ادامه برخی از معتبرترین دانشگاه‌هایی که مختص رشته‌ی دندانپزشکی و مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز هستند را به شما معرفی خواهیم کرد:

دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان یا NTU یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دندانپزشکی و پزشکی در کشور تایوان است و در جدول برترین دانشگاه‌های دنیا نیز قرار دارد. این دانشگاه یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های هر دانشجویی برای ساختن یک آینده‌ی طلایی خواهد بود.

دانشگاه ملی یانگ مینگ

دومین دانشگاه برتر در کشور تایوان، دانشگاه ملی یانگ مینگ است. این دانشگاه مختص رشته‌های پرطرفداری در زمینه‌های پزشکی، علوم زیستی و بیوتکنولوژی و دندانپزشکی است. جالب است بدانید که در بین رتبه‌بندی‌های برترین دانشگاه‌های کشور تایوان، این دانشگاه در رتبه چهارم قرار گرفته است.

دانشگاه چانگ گونگ

دانشگاه چانگ گونگ یا T NCKU دومین رتبه‌ی بین المللی در بین برترین دانشگاه‌های این کشور را به دست آورده است. علاوه بر رشته‌ی دندانپزشکی که یکی از پرتقاضاترین رشته‌های این دانشگاه می‌باشد، دانشجویان امکان تحصیل در رشته‌های دیگری مثل رشته‌های مهندسی، علوم رایانه، پزشکی، برنامه ریزی و طراحی داخلی را نیز خواهند داشت.

دانشگاه پزشکی تایپه

دانشگاه پزشکی تایپه در سال 1960 به عنوان اولین دانشکده‌ی پزشکی این کشور تاسیس شد. امروزه هم این دانشگاه به عنوان یکی از محبوب‌ترین دانشکده‌های پزشکی در این کشور هم برای دانشجویان بومی و هم دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.

دانشگاه پزشکی چین تایوان

دانشگاه پزشکی چین تایوان یا CMU هم دیگر دانشگاه معروف کشور تایوان است. در این دانشگاه تمامی برنامه‌های پزشکی و دارویی چینی و دروس پایه‌ی رشته‌های پزشکی مثل دندانپزشکی، چشم پزشکی و… نیز ارائه می‌شود.

دانشگاه پزشکی کائوسیوژن

دانشگاه پزشکی کائوسیوژن یا KMC هم دیگر دانشکده‌ی معبر پزشکی در تایوان است. این مرکز آموزشی در واقع اولین دانشگاهی در این کشور بوده که تحصیل در مقطع دکترا در رشته‌های پزشکی را امکان پذیر کرد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی و زندگی در تایوان

هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور تایوان شاید به نسبت کشورهایی مثل هند و… شاید کمی بیشتر باشد. ولی در مقایسه با کشورهایی مثل آمریکا و کانادا، هزینه‌های بسیار کمتری دارد. از این رو اگر به دنبال آموزشی با کیفیت در حد استانداردهای بین‌المللی هستید، این کشور انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. به طور میانگین هزینه‌هایی که برای تحصیل رشته‌ی دندانپزشکی در مقطع کارشناسی نیاز خواهید داشت، چیزی حدود 1100 تا 7500 هزار دلار، حدود 600 تا 15500 هزار دلار در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 700 تا 7000 هزار دلار برای مقطع دکترا نیاز خواهید داشت.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور تایوان هم موضوعی است که شاید برای هرکسی به نسبت سبک زندگی که دارد، ممکن است متفاوت باشد. مثلا برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 470 دلار نیاز خواهید داشت. برای هزینه‌های خورد و خوراک هم حدود 100 دلار در ماه و برای هزینه‌هایی مثل آب، اینترنت، رفت و آمد و غیره حدود 60 دلار نیاز خواهید داشت. به صورت میانگین هزینه‌هایی که برای هر ماه زندگی در این کشور نیاز خواهید داشت، حدود 800 دلار در ماه است. این مقدار در مقایسه با زندگی و تحصیل در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی، چیزی معمولی و رایج است.

بورسیه تحصیلی در تایوان

از جمله روش‌های بسیار هوشمندانه‌ای که برای کمتر کردن هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور تایوان می‌توان از آن بهره برد، گرفتن بورسیه‌های تحصیلی است. برای دریافت بورسیه از دانشگاه‌های منتخب کشور تایوان، قبل از هر چیزی باید فرم مخصوص بورسیه تحصیلی توسط دانشجو تکمیل شود.

دانشجویی شانس گرفتن این بورسیه‌های تحصیلی را خواهد داشت که خواهان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور باشد و اینکه نمرات بسیار عالی و یا پژوهش‌های ارزشمندی را در رشته‌ی تحصیلی خود یعنی همان دندانپزشکی داشته باشد. با داشتن رزومه‌ی تحصیلی عالی، شانس بسیا بالایی برای دریافت این بورسیه‌ها خواهید داشت.

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در تایوان

کشور تایوان هم همانند سایر کشورهایی که دانشجویان برای زندگی و تحصیل انتخاب می‌کنند، مزایا و معایب مختلفی ممکن است داشته باشد. در ادامه به برخی از مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در تایوان خواهیم پرداخت.

مزایا

یکی از اولین مزایایی که تحصیل در این کشور برای دانشجویان به همراه خواهد داشت، بهره بردن از فرهنگ و تاریخ غنی این کشور می‌باشد. علاوه بر این، تایوان کشوری است که زیبایی و سرسبزی بی‌وصفی دارد. این کشور سرشار از جنگل‌ها، سواحل شنی، تالاب‌ها و معابد بی‌شماری می‌باشد که هرگز از دیدن این مناظر سیر نخواهید شد.

علاوه بر این موارد، این کشور برنامه‌های آموزشی با کیفیت بسیار بالایی را هم برای دانشجویان داخلی و هم برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. کشور تایوان با دادن بورسیه‌های تحصیلی گوناگون به دانشجویان مستعد، کمک خواهد کرد که دوره‌های تحصیل را بدون کوچکترین نگرانی از بابت هزینه‌ها پشت سر بگذرانند تا آینده‌ای طلایی هم برای دانشجویان و هم برای کشور خود رقم بزند.

دیگر مزیتی که این تحصیل دندانپزشکی در تایوان دارد این است که به دلیل اعتبار بالای علمی که مدارک این دانشگاه در سراسر دنیا دارند، شانس پیدا کردن در برترین مراکز درمانی در سراسر دنیا را خواهید داشت.

معایب

واضح است که تحصیل در کشور تایوان معایبی هم با خود به همراه خواهد داشت. اولین چیزی که شاید برای دانشجویان بین‌المللی کمی عجیب به نظر برسد، توجه بیش از حد و در برخی موارد آزار دهنده‌ی مردم بومی به دانشجویان خارجی می‌باشد. این کشور، کشوری است که اخیرا درهای خود را به روی مهاجران و دانشجویان خارجی باز کرده است و شاید حظور این افراد در جامعه برای مردم بومی این کشور کمی عجیب باشد.

از دیگر معایبی که این کشور برای دانشجویان خواهد داشت، تجربه کردن آلودگی هوا به مراتب بدتر از هوای تهران است. که این شاید به خاطر زیاد بودن جمعیت این کشور است. یکی دیگر از چیزهایی که زندگی در این کشور با خود دارد، تجربه دیدن مهارت‌های بد رانندگی افراد است. البته تمامی این موارد به خود دانشجو و اهدافی که برای آینده خود در نظر دارد است و شاید از نظر برخی از افراد، این موارد اصلا چیز مهمی نباشد!

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *