Uncategorized

شرایط تحصیل داروسازی در تایوان

کشور تایوان یکی از کشورهای تازه توسعه یافته در شرق آسیا است که به آن چین تایپه نیز گفته می‌شود. این کشور اخیرا به یکی از مقاصد جذاب برای تحصیل داروسازی در تایوان بین متقاضیان این رشته شناخته شده است. از جمله مزایایی که تحصیل در این کشور دارد، نظام آموزشی عالی، کمتر بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل، امکانات بسیار و متدهای آموزشی با آخرین استانداردهای جهانی است.

یکی از مزایای تحصیل در این کشور برای دانشجویان ایرانی این است که در ازای پولی که برای تحصیل پرداخت خواهید کرد، خیلی بیشتر از حد تصورتان آموزش خواهید داد. در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم تا خیلی کامل در مورد تحصیل داروسازی در تایوان و مزایا و قوانینی که وجود دارد برای شما بگوییم. پس در ادامه‌ با ما همراه باشید.

تحصیل داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی تایوان

یکی از اصلی‌ترین پروسههای تحصیل در کشور تایوان، گرفتن ویزای تحصیلی است. علاوه بر این نیاز به یک نامه‌ی تمکن مالی از مراکز زیر صلاح نیز خواهید داشت که مشخص شود، امکان زندگی و تحصیل در این کشور را بدون هیچ مشکل مالی خواهید داشت.

همانند سیستم آموزشی در سراسر دنیا، کشور تایوان هم برای آموزش عالی، سه مقطع متفاوتی را ارائه داده است. این سه مقطع عبارتند از: لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکترا. در ادامه به صورت کامل این سه مقطع را توضیح خواهیم داد.

1. مقطع لیسانس

برای تحصیل داروسازی در تایوان در مقطع لیسانس، یک پروسه‌ی 2 ساله را پیش رو خواهید داشت. البته پیش نیاز شرکت در این دوره، داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره‌ی 6 است و علاوه بر آن گرفتن نمره‌ی قبولی در آزمون ورودی نیز از الزامات خواهد بود. در این آزمون ورودی هم یک سری سوالات عمومی جهت سنجش سطح زبان و اطلاعات فرد متقاضی است.

یکی دیگر از الزامات گرفتن پذیریش در دانشگاه‌های تایوان برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان در یکی از رشته‌های علوم تجربی یا ریاضی با حداقل معدل 14 به همراه ریز نمرات است. زبان تحصیل در این مقطع آموزشی هم زبان چینی است.

2. مقطع فوق لیسانس

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس پروسه‌ای 4 ساله دارد. پس از گرفتن مدرک این دوره، اجازه‌ی کار در برخی مراکز درمانی را خواهید داشت. نکته‌ی بسیار مهمی که در مورد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور باید بدانید این است که در این دوره دورسی که آموزش خواهید دید، طی چندین پروسه‌ی مختلف باید ارزیابی شود. وضعیت تحصیل هم به این صورت است که در وحله‌ی اول درس‌هایی که تدریس می‌شود باید در بازارهای جهانی مورد بررسی قرار گیرد و سپس با انتخاب موضوعی که بالاترین امتیاز را به نسبت سایر موضوعات دارد، از آن به عنوان موضوع پایان نامه برای دانشجویان باید استفاده شود.

برای انجام دادن پایان نامه، حضور دانشجو در دانشگاه و مراجعه به استاد راهنما از اولیت‌ها است. اگر به صورت کلی بخواهیم در مورد این مقطع تحصیلی در تایوان صحبت کنیم، تحصیل در این دوره برای دولت، بسیار ارزشمند است و بهای بسیار زیادی هم به آن داده شده است. از این رو تمامی فارغ‌التحصیلان شانس بسیار زیادی پس از اتمام تحصیلات برای کار در برترین مراکز دولتی تایوان را خواهند داشت.

از دیگر الزامات تحصیل در این مقطع، داشتن روزمه‌ی علمی بسیار قوی است. هرچقدر این قابلیت را داشته باشید که دروس را به خوبی تحلیل کنید، شانس بسیار بالایی برای گرفتن بورسیه و بسیار مزایای دیگر خواهید داشت.

به طور کلی گرفتن پذیرش در مقطع فوق لیسانس در تایوان، امتیاز و مزایای بسیاری دارد که می‌تواند از نظر تئوری بسیار ارزشمند باشد. زبانی که دروس در این مقطع تدریس می‌شوند هم معمولا به زبان انگلیسی است.

3. مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری هم همانند دوره‌ی فوق لیسانس اهمیت و کیفیت بسیار بالایی دارد. فارغ‌التحصیلان پس از اتمام دوره، شانس بسیار بالایی برای پیدا کردن شغل‌هایی با بالاترین دست‌مزد را خواهند داشت.

یکی از مواردی که در مورد تحصیل در این مقطع باید بدانید، پایان دوره‌های تحصیلی و پایان نامه است که به صورت دوره‌ای ارزیابی می‌شود. زبان تحصیل در این مقطع به زبان چینی است ولی در برخی دانشگاه‌ها، شانس این را نیز خواهید داشت که در کلاس‌های درس به زبان انگلیسی نیز شرکت کنید. البته لازم به ذکر است که هرچقدر بیشتر بتوانید مهارت زبان چینی خود را بالا ببرید، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار این کشور را خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در تایوان در مقطع دکترا برای دانشجویان ایرانی، داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، گواهی معتبر عدم سوء پیشینه، ارائه‌ی گواهی سلامت و آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات است که این مدارک شناسایی معمولا به صورت دوره‌ای مجددا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در تایوان

کشور تایوان به این دلیل که کشوری است بسیار توسعه یافته، دانشگاه‌های بسیار معتبری هم در رتبه‌بندی‌های جهانی مثل QS و… را نیز دارد که همگی رتبه‌های بالایی دارند. بهترین دانشگاه‌ها هم بیشتر در پایتخت این کشور یعنی شهر تایپه قرار گرفته‌اند. از جمله برترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه ملی یانگ-مینگ، دانشگاه پزشکی تایپه و دانشگاه ملی اشاره کرد.  البته لازم به ذکر است که هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها به دلیل شهرت و اعتبار بسیار بالایی که دارند، کمی گران است.

نکته‌ای که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به آن توجه دارند، انتخاب بهترین دانشگاه با بهترین سیستم آموزشی با هزینه‌های کمتر است. دانشگاه‌های بسیاری در کشور تایوان وجود دارد که این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است.

از جمله دانشگاه‌های بین‌المللی با شهریههای بسیار کم در کشور تایوان عبارتند از:

  • دانشگاه ملی چنگ کونگ (National Cheng Kung University)
  • دانشگاه ملی تایپه ((National Taipei University
  • دانشگاه ملی چونگ هسینگ ((National Chung Hsing University
  • دانشگاه تزو چی (Tzu Chi University)
  • دانشگاه یوان ز (Yuan Ze University)
  • دانشگاه پزشکی کائوسیونگ (Kaohsiung Medical University)
  • دانشگاه ملی تایوان (National Taiwan University)

اخذ بورسیه‌ی تحصیلی در کشور تایوان

شانس بسیار بزرگی که در مورد تحصیل داروسازی در تایوان خواهید داشت، تحصیل ارزان برای تمامی دانشجویان بین‌المللی است. البته زمانی این هزینه‌ها پایین‌تر خواهد بود که در دانشگاه‌های دولتی ثبت‌نام کرده باشید و یا اینکه شانس گرفتن بورسیه تحصیلی را داشته باشید.

برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی در کشور تایوان هم می‌توانید از طریق درخواست از خود دانشگاه اقدام کنید و یا اینکه برای این کار، به برخی سازمان‌های خصوصی درخواست دهید. با دادن درخواست به یکی از این دو مراکز، امکان گرفتن بورسیه‌های تحصیلی و اقامتی مختلف با شرایط بسیار عالی را خواهید داشت.

انجام دادن این پروسه هم بسیار ساده است. برای گرفتن بورسیه اولین کار تکمیل کردن فرم درخواست بورسیه است. سپس بر اساس نیازی که دارید، می‌توانید یکی از انواع مختلف بورسه‌هایی که ادامه معرفی کرده‌ایم را انتخاب و استفاده کنید:

  • بورسیه کمک هزینه تحصیلی
  • بورسیه تحصیلی غنی‌سازی
  • بورس تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی

لازم به ذکر است که گرفتن بورسیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا خیلی ساده‌تر است و دولت بهای بیشتری به دانشجویان این دوره می‌دهد.

هزینه‌های زندگی و تحصیل داروسازی در تایوان

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، هزینه‌های تحصیل و زندگی به نسبت سایر کشورهای آسیایی مثل استرالیا، ژاپن و… کمتر است. به طور میانگین هزینه‌ی تحصیل در هر ترم چیزی حدود 50 هزار تا 60 هزار دلار تایوان است و هزیه‌های خرید کتاب و ملزومات تحصیل هم حدود 1000 دلار تایوان و هزینه‌هایی که برای پرداخت بیمه‌های دانشجویی باید بپردازید، حدود 700 دلار تایوان به صورت سالیانه است.

برای اجاره کردن آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای بزرگ، حدود 8 تا 25 هزار دلار تایوان باید هزینه کرد که این میزان به صورت میانگین حدود 13968 دلار تایوان است.

برای اقامت و اجاره‌ی آپارتمان در یک خوابه در خارج از شهر هم در هر ماه هزینه‌ای حدود 6 تا 18 هزار دلار تایوان باید هزینه کرد. البته لازم به ذکر است که انتخاب خانه‌ای با متراژ بیشتر و اتاق خواب‌های بیشتر این هزینه‌ها را بیشتر خواهد کرد.

هزینه‌های جانبی هم بر اساس لایف استایل هرکسی متفاوت است. ولی به طور کلی به نسبت سایر کشورهای توسعه یافته، هزینه‌های زندگی در این کشور، بسیار پایین‌تر از سایر کشورها خواهد بود.

مزایای تحصیل داروسازی در تایوان

همان‌طور که بارها در این مقاله به این نکته اشاره کردیم، تحصیل داروسازی در تایوان مزایای بسیار دارد. چرا که درس خواندن در کشور مثل تایوان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، هم ارزان‌تر است و هم اینکه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هم بسیار مورد توجه دولت قرار دارند و شانس حظور و کار کردن در برترین مراکز بهداشتی و درمانی را خواهند داشت.

اگر بخواهیم خیلی کلی در مورد مزایای زندگی و تحصیل برای شما بگوییم، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • هزینه‌های زندگی و تحصیل بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای آسیایی
  • امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر با بالاترین استاندارد آموزشی
  • سیستم آموزشی عالی، برجسته و کارآمد
  • داشتن انواع بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیل و اقامت
  • آب و هوای بسیار مطلوب
  • دارا بودن فرهنگ غنی و تاریخی باشکوه و…

امیدوارم نکاتی که در این مقاله در مورد تحصیل داروسازی در تایوان برای شما گفته شد مفید بوده باشد و اطلاعات ارزشمندی را به شما داده باشیم.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *