بلاروس, کاری

چه کسانی می توانند ویزای کاری بلاروس را دریافت کنند؟

ویزای کاری بلاروس

بلاروس، کشوری واقع در اروپای خاوری و بخشی از جمهوری شوروی سابق است که بعد از فروپاشی شوروی تحت نام بلاروس استقلال یافت. بلاروس در بین کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی محصور شده است. اگر علاقمند هستید که به این کشور زیبا سفر کنید و یا تمایل دارید که به این کشور مهاجرت کنید پس در ادامه با ما همراه باشید زیرا که ما امروز در این مطلب قصد داریم شرایط اقتصادی کشور بلاروس و نحوه اخذ ویزای کاری بلاروس را بررسی کنیم؛ اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور و دریافت ویزای کاری بلاروس را دارید با ما همراه شوید.

ویزای کاری کشور بلاروس

از کشور بلاروس می توانیم به عنوان یکی از چند بازمانده اقتصادهای ملی با سرمایه گذاری دولتی یاد کنیم زیرا از همان زمان اتحاد شوروی، حدود هشتاد درصد از نظام اقتصادی این کشور تحت نظارت مستقیم دولت بوده است؛ حتی علاوه بر صنعت، کشاورزی نیز تحت کنترل دولت قرار دارد. از بین صنایع پررونق بلاروس می توانیم به خودروسازیها، تولید لوازم الکترونیکی و نساجیها اشاره کنیم. به طور کلی می توان گفت که بلاروس از نظام اقتصادی نسبتاً پایداری برخوردار است که این امر می تواند برای متقاضیان ویزای کاری بلاروس حائز اهمیت باشد.

علاوه بر ثبات اقتصادی، اتباع بلاروس از امنیت اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستند. امنیت اجتماعی در این کشور نیز از عوامل وسوسه کننده ای بشمار می رود که اتباع دیگر کشورها را برای مهاجرت به بلاروس ترغیب می کند.

هزینه اقامت و تحصیل در بلاروس نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است که این موضوع نیز موردتوجه متقاضیان ویزای کاری بلاروس قرار دارد. اگر شما هم تمایل به اخذ ویزای کاری بلاروس دارید؛ برای کسب اطلاعات در مورد شرایط کاری این کشور و نحوه اخذ ویزای کاری بلاروس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نظام اقتصادی و شرایط کاری بلاروس

در زمان اتحاد شوروی، بلاروس یکی از صنعتی ترین جماهیر شوروی بشمار می رفت و بعد از فروپاشی شوروی، دولت بلاروس سعی کرد که این جایگاه خود را حفظ کند و حتی توسعه دهد؛ از این رو تسهیلات ویژه ای برای تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفت تا سطح تولید و صادرات را افزایش دهد؛ به گونه ای که امروزه بلاروس در ردیف صنعتیترین کشورهای اروپای شرقی قرار دارد. رشد صنعت بلاروس، کاهش نرخ بیکاری این کشور را نیز در پی داشته است. کاهش نرخ بیکاری منجر به استقبال دولت از نیروهای کاری خارجی و افزایش متقاضیان ویزای کاری بلاروس شده است.

حالا که می دانیم خارجیها نیز شانس کار کردن در این کشور و دریافت ویزای کاری بلاروس را دارند؛ آشنا شدن با نظام کاری این کشور خالی از لطف نیست.

در کشور بلاروس حدود نود درصد از افراد با عقد قرارداد کاری مشغول به کار هستند که همه این قراردادها دارای مدت معینی هستند؛ حدود ۳۰، ۳۱ و ۳۵ درصد از قراردادها به ترتیب یک، سه و پنج ساله هستند. در واقع طبق قوانین اتحادیه های کارگری بلاروس، عقد قرارداد کاری بدون مدت ثابت، غیرمجاز است. قراردادهای دائم و نامحدود مختص افرادی است که حداقل به مدت سه سال در شرکت موردنظر کار کرده باشند.

نحوه اخذ ویزای کاری

متاسفانه دولت بلاروس به صورت مستقیم ویزایی تحت عنوان ویزای کاری بلاروس صادر نمی کند. ویزاهای ورود بلاروس در سه نوع ویزای ترانزیت که نهایتاً دو روز اعتبار دارد؛ ویزای کوتاه مدت که حداکثر نود روز انقضا دارد و ویزای بلند مدت که بین نود روز تا یک سال معتبر است؛ عرضه می شوند. پس همانطور که گفتیم در بین ویزاهای ورود به بلاروس، مستقیماً ویزایی به نام ویزای کاری بلاروس وجود ندارد. پس افراد چگونه از طریق کار و ویزای کاری وارد بلاروس می شوند؟

فرد تنها در صورتی می تواند از طریق کار وارد خاک بلاروس شود که موفق به اخذ پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای مقیم بلاروس شده باشد. در حقیقت این دعوتنامه کاری حاوی قرارداد کاری است که بین متقاضی ویزای کار بلاروس و کارفرما بسته می شود.

البته کارفرما نمی تواند هر موقع که خواست به میل خود برای فرد با ملیت غیر بلاروسی، دعوتنامه کاری بفرستد. کارفرما اگر شرایط استخدام کارگر را داشته باشد موظف است که از طریق رسانه های جمعی، آگهی استخدام کارگر موردنظر را در کل کشور بلاروس منتشر کند.

اگر فردی بلاروسی متناسب با شرایط مندرج در آگهی پیدا شود؛ کارفرما ملزم به استخدام وی هست؛ در واقع شهروندان بلاروسی در اولویت هستند اما اگر شرایط هیچیک از متقاضیان مطابق با شرایط مدنظر کارفرما و مندرج در آگهی نبود؛ کارفرما اجازه دارد که برای اتباع دیگر کشورها دعوتنامه کاری یا همان قرارداد کاری را ارسال کند. اما از آنجایی که تعداد متقاضیان کار و متقاضیان ویزای کاری رشد چشمگیری داشته است؛ بازار رقابت بر سر کار در این کشور داغ است؛ بنابراین شانس شهروندان دیگر کشورها و بخصوص آسیایی ها برای دریافت دعوتنامه خیلی پایین است.

ویزای تحصیلی

اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای کاری بلاروس هستید اما موفق به دریافت دعوتنامه نشده اید می توانید به ویزای تحصیلی بلاروس نیز فکر کنید چون پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به خاک بلاروس اجازه دارید که کار کنید و با کارفرمایان بلاروسی ارتباط برقرار نمایید؛ حتی می توانید پس از فارغ التحصیلی از کارفرمای خود بخواهید تا با نشر یک آگهی درست منطبق بر شرایط شما، شما را استخدام کند و بدین ترتیب ویزای کاری بلاروس را دریافت نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *