آمریکا

مقایسه هزینه زندگی در آمریکا با ایران

هزینه زندگی در آمریکا

در این مقاله هزینه زندگی در آمریکا را بررسی می کنیم. بدون تردید ایالات متحده آمریکا، بزرگترین و اصلیترین مرکز اقتصادی، علمی و سیاسی دنیا است و به همین دلیل اکثر افرادی که از اقصی نقاط جهان تصمیم بر مهاجرت به آمریکا از کشور محل اقامت خود می گیرند؛ توجه ویژه ای به ایالات متحده دارند، اما خیلی از همین افراد دلواپس این مسئله هستند که آیا از پس هزینه های زندگی در آمریکا برمی آیند یا اینکه درآمد آنها کفاف هزینه های زندگی در آمریکا را نمی دهد.

بنابراین برای سنجیدن شرایط خود به اطلاعات مفیدی در رابطه با هزینه های زندگی در آمریکا نیاز دارند. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم تا با نگارش این مطلب، یک سری اطلاعات در زمینه هزینه های زندگی در آمریکا ارائه دهیم. پس اگر شما هم مایلید با هزینه های زندگی در آمریکا آشنا شوید؛ این مقاله را بخوانید. در هر حال توصیه می شود قبل از هر اقدام با وکیل مهاجرت به آمریکا مشورت کنید.

هزینه مسکن در آمریکا

اگر وارد آمریکا شوید متوجه خواهید شد که بخش نسبتاً زیادی از درآمد خانواده های آمریکایی صرف تامین مسکن می شود. در واقع در بین هزینه های زندگی در آمریکا، هزینه مسکن نسبتاً سنگین است. در بیشتر ایالات و شهرهای آمریکا، کرایه ماهانه یک آپارتمان یک خوابه از ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار متغیر است. البته این هزینه در شهرهای بزرگ آمریکا بیشتر هم می شود. به عنوان مثال کرایه یک ماه یک آپارتمان دو خوابه در نیویورک یا نیوجرسی حدود ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است که این مبلغ با توجه به امکانات خانه مانند داشتن ماکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اینترنت رایگان و… بیشتر هم می شود.

هزینه های درمانی در آمریکا

علاوه بر هزینه مسکن، هزینه های درمانی نیز در آمریکا به شدت بالا هستند؛ به گونه ای که درمان یک سرماخوردگی ساده تا ۱۱۰ دلار هزینه روی دست شما خواهد گذاشت. به همین دلیل است که شهروندان آمریکا به شعار پیشگیری بهتر از درمان است شدیداً معتقد هستند. البته بیمه های درمانی در این کشور واقعاً از بیمه شونده ها حمایت می کنند و تا سقف ۸۰ درصد از هزینه های درمانی شخص را پوشش می دهند. پس شما نیز می توانید با استفاده از بیمه های درمانی آمریکا، هزینه های زندگی در آمریکا را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هزینه های خوراک در آمریکا

برخلاف هزینه مسکن و درمان، قیمت مواد خوراکی در آمریکا نسبتاً پایین است؛ به عنوان مثال می توانید لبنیات، سبزیجات، تخم مرغ و… را با قیمتی کمتر از آنچه که در ایران می پردازید؛ بخرید. ضمناً قیمت مواد خوراکی تقریباً در تمام شهرهای آمریکا پایین است.شاید برای ما ایرانی ها عجیب به نظر برسد که بگوییم برای دیدن تلویزیون باید هزینه پرداخت کرد اما اگر به فکر مهاجرت به آمریکا هستید؛ هزینه تماشای تلویزیون را هم به هزینه های زندگی در آمریکا اضافه کنید. در واقع برای تماشای ۸۰ کانال تلویزیون در یک ماه باید حدوداً ۴۰ دلار بپردازید.

در پایان اگر بخواهیم از جزیی گویی بپرهیزیم باید بگوییم که اگر می خواهید از پس هزینه های زندگی در آمریکا بربیایید باید ۶۵۰۰ دلار به صورت ماهانه حقوق دریافت کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *