مشاوره

حقوق بین الملل

حقوق بین الملل چیست؟ قوانین حقوق بین الملل را توضیح دهید؟ کلیات حقوق، تاریخچه و واژه حقوق بین الملل را در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد و برای شما عزیزان مقاله ای در خصوص حقوق بین الملل ترتیب داده ایم، تا بتوانیم تا حدودی پاسخگوی سوالات ذهنی شما عزیزان باشیم.

حقوق بین الملل

حقوق بین الملل  به انگلیسی (International Law): به معنای واقعی یعنی این که تمامی قوانین و قواعــدی که  بصورت بین المللی تعریف شده و جوامع به آن پایبند قانونی دارند را میتوان حقوق بین الملل دانست.

مجموعه وابستگی و همکاری هایی که کشورهای دارای منبع های قابل اشتراک کشورها است.

حقوق بین المللی معاصر را بنام گروســیوس نامیده شده است که این فرد در قرن هفدهم آن را بنا نهاد . کتابی بنام حقوق جنگ – صلح قواعد – مقررات حقوق بین المللی را به یادگار گذاشته است.

حقوق بین المللی از ترجمه کلمه لاتین  Jus Gentium گرفته شده است. به معنی حقوق ملـــل، که در گذشته اوپنهایم حقوق بین المللی را به معنی حق و حقوق ملت ها می شمرد.

اصطلاحات زیادی بعد از حقوق گروسیوس بوجود آمد

امانوئل کانت، پاسکال فیور و هگل  از جمله افرادی بودند که پس از بنیان تاریخ حقوق بین المللی آن را به نام های دیگری تغییر دادند.

اولین کسی که حقوق بین المللی را به اصلاح امروزی درآورد و مورد استفاده قرار گرفت فیلسوفی بنام جرمــــی بنتــــام حقوقدان انگلیسی در سال 1780 بود.

تعریف کامل و جامع از حقوق بین المللی

مجموعه اصول و قواعد و قوانین که دولت هایی که عضو جوامع بین الملل هستند الزاما باید آن را رعایت نمایند. و در روابطی که با یکدیگر دارند آن را به اجرا دربیاورند. در کل تکالیف و حق و حقوق دولتها را با یکدیگر تعیین میکند. این جوامع میتوانداز لحاظ جغرافیایی اجتماعی و … متفاوت اما از جهت حقوقی یکسان باشد.

در حال حاضر حقوق بین الملل به دو دسته تقسیم می شود

  • عمومی و خصوصی
  • حقوق بین الملل عمومی

مشمول قوانین و قواعدی می شود که تمامی جامعه بین الملل عام باید آن را رعایت و اجرا کنند و زمانیکه از طرف اکثریت کشورهای بزرگ و وسیع پذیرفته شده باشد کشورهای کوچک و یا دولت هایی که با ان قوانین مخالف هستند هم باید آن را رعایت نمایند . بطور مثال توافق نامه 1949 ژنو در خصوص قوانین جنگ

حقوق بین المللی خصوصی

مجموعه قوانینی که بین دو کشور خاص امضاء شده باشد و آن دو کشور در نشستی آن را با هم امضاء و به توافق رسیده باشند و طبق آن قواعد پیش روی نمایند مانند همکاری های علمی، فرهنگی، اقتصادی و …

خصوصیت های حقوق بین المللی

  • قانون گذار
  • ضمانت اجرا
  • دخالت قضات
  • عامل های تحول قواعد و ایجاد آن
  • تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، علمی و فنی

مکتب های حقوق بین المللی

  • حقوق وضعی
  • حقوق طبیعی

حقوق وضعی: قوانین بر اساس اراده کشورها و دولت هاست.

حقوق طبیعی: قوانین از اراده بشری خارج است و اداره دولت ها از آن مستقل است . مجموعه قوانین است که عقل طبیعی بین ملت ها برقرار نموده است. و تحمیل شده است.

توضیحاتی مختصر در خصوص حقوق بین الملل داده شد، امیدواریم توانسته باشیم پاسخگوی سوالات ذهنی شما عزیزان تا حدودی شده باشیم.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *